حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ با اوپو فایند ایکس ۳ پرو

پس از چندین ماه انتظار سرانجام اوپو Find X3 Pro رونمایی شد. اوپو فایند ایکس ۳ پرو با طراحی خاص و دوربین چهارگانه رسما ۲۱ اسفندماه معرفی شده است. در روز رونمایی از این گوشی اوپو بارها مشخصات دوربین و سایر ویژگی های قدرتمند این مدل را به رخ رقبا کشید. اما از همان موقع حرف و حدیث ها و مقایسات بسیاری بین گوشی اوپو و پرچمداران دیگر شرکت ها شکل گرفت و هر کدام به نوعی خواستند برتری محصول خود را به اثبات برسانند. شاید جذاب ترین آن ها مقایسه گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ با اوپو فایند ایکس ۳ پرو باشد که در ادامه به طور مفصل به آن خواهیم پرداخت.

مقایسه گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ با اوپو فایند ایکس ۳ پرو

در این مطلب سعی می کنیم مقایسه گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ با اوپو فایند ایکس ۳ پرو را در زمینه های مختلف به نقل از techradar، باهم بررسی کنیم.

مقایسه گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ با اوپو فایند ایکس ۳ پرو

مقایسه گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ با اوپو فایند ایکس ۳ پرو

 

مقایسه طراحی گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ با فایند ایکس ۳ پرو اوپو

طراحی قاب پشتی اوپو فایند ایکس ۳ پرو به صورت یکپارچه از یک تکه شیشه و فریم فلزی ساخته شده و یک برجستگی خاص در بخش دوربین دارد. در جلو این مدل دارای یک صفحه نمایش کمی خمیده با حاشیه های کم و یک دوربین سلفی در صفحه نمایش حفره دار در گوشه بالا سمت چپ است.

طراحی قاب پشتی گلکسی اس ۲۱ اولترا نیز به صورت یکپارچه از یک تکه شیشه و فریم فلزی ساخته شده و یک برجستگی نیز در بخش دوربین دارد که این برجستگی بزرگ تر از گوشی اوپو است. در جلو این مدل دارای یک صفحه نمایش خمیده با حاشیه های کم است، اما دوربین سلفی آن در مرکز و بالای صفحه نمایش قرار گرفته است. بنابراین طراحی این دو گوشی متفاوت است، اما تفاوت چشمگیری ندارد.

 

مقایسه گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ با اوپو فایند ایکس ۳ پرو

مقایسه گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ با اوپو فایند ایکس ۳ پرو

دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا

دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا

 

هرچند که با یک نگاه ساده به قاب پشتی هر دو مدل کاملا متوجه می شویم سامسونگ طراحی مستطیلی را برای بخش دوربین در نظر گرفته است اما اوپو شکل مربعی را در چینش دوربین ها لحاظ کرده است.

هر دو گوشی دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب هستند، اما ابعاد و وزن آن ها متفاوت است.

اوپو Find X3 Pro با ابعاد 163.6 * 74 * 8.3 میلی متر و ۱۹۳ گرم وارد بازار می شود، در حالی که گلکسی S21 Ultra با ابعاد 165.1 * 75.6 * 8.9 میلی متر و وزن ۲۲۷ گرم روانه بازار شده است. در نتیجه تلفن سامسونگ دارای حاشیه ای بزرگ تر، ضخیم تر و به طور قابل توجهی سنگین تر است.

سرانجام، در حالی که اوپو Find X3 Pro در ۲ رنگ مشکی براق و آبی مات عرضه می شود اما گلکسی S21 Ultra در ۵ رنگ مشکی فانتوم، نقره ای فانتوم، تیتانیوم فانتوم، فانتوم ناوی و فانتوم قهوه ای در دسترس است. بنابراین با تلفن های سامسونگ انتخاب رنگ بیشتری در اختیار دارید – البته شما ممکن است هر رنگی را در هر منطقه پیدا نکنید.

 

دوربین اوپو فایند ایکس ۳ پرو حیرت آور است

 

مقایسه صفحه نمایش گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ با فایند ایکس ۳ پرو اوپو

اوپو Find X3 Pro دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی AMOLED با رزولوشن QHD+ (1440 * 3216) با رفرش ریت صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز، ۵۲۵ پیکسل در هر اینچ و حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت است.

سامسونگ گلکسی S21 Ultra دارای صفحه نمایش ۶.۸ اینچی با رزولوشن QHD+ (1440 * 3200) با رفرش ریت صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز، ۵۱۵ پیکسل در هر اینچ و حداکثر روشنایی ۱۵۰۰ نیت است.

بنابراین هر دو مدل صفحه نمایش های بسیار مشابه دارند. هر دو منحنی هستند، تفکیک پذیری تقریبا یکسانی دارند و ویژگی های مشابه دارند. گلکسی S21 Ultra کمی بزرگ تر و روشن تر است، اما تفاوت آن بسیار ناچیز است.

 

اوپو Find X3 Pro

اوپو Find X3 Pro

گلکسی اس ۲۱ اولترا

گلکسی اس ۲۱ اولترا

 

همچنین هر دو تلفن دارای رفرش ریت صفحه نمایش متغیر هستند، به این معنی که می توانند در کمتر از ۱۲۰ هرتز نیز کار کنند و گوشی با توجه به نوع کارکرد شما آن را تنظیم می کند.

البته نکته کوچکی که در اینجا وجود دارد این است که صفحه نمایش اوپو فایند ایکس ۳ پرو می تواند یک میلیارد رنگ را نشان دهد و بیش از ۱۰۰ درصد از طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد که کمی بیشتر از گلکسی اس ۲۱ اولترا است. در عمل هر دو گوشی نمایشگر بسیار خوبی دارند.

 

امتیاز DxO دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ منتشر شد: پایین تر از گلکسی اس ۲۰ اولترا!

 

مقایسه دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ با فایند ایکس ۳ پرو اوپو

دوربین از ویژگی های برجسته برای هر دو گوشی است ، اما لنزهای آن ها بسیار متفاوت است.

اوپو Find X3 Pro دارای یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل f / 1.8 ، یک دوربین تله ای ۱۳ مگاپیکسل f / 2.4 (با بزرگ نمایی نوری ۳ برابر ، بزرگ نمایی هیبریدی ۵ برابر و بزرگ نمایی دیجیتال ۲۰ برابر) ، یک دوربین فوق العاده عریض ۵۰ مگاپیکسلی f / 2.2 و یک دوربین میکرولنز ۳ مگاپیکسلی با f / 3.0 است. این مورد آخر کمی شبیه میکروسکوپ است و به شما امکان می دهد تا برای بزرگ نمایی های زیاد با اندازه ای از جزئیات که چشم انسان به خودی خود قادر به دیدن آن نیست، حداکثر ۶۰ برابر بر روی سوژه بزرگ نمایی انجام دهید.

 

سامسونگ گلکسی S21 Ultra دارای یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل f / 1.8 ، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسل f / 2.2 فوق العاده عریض ، یک دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسل f / 2.4 (با بزرگ نمایی نوری ۳ برابر) و یک دوربین ۱۰ مگاپیکسل f / 4.9 است. (با بزرگ نمایی نوری ۱۰ برابر و بزرگ نمایی دیجیتال تا ۱۰۰ برابر).

بنابراین گلکسی S21 Ultra برای بزرگ نمایی سوژه هایی با فاصله بسیار دور بهتر از اوپو Find X3 Pro است، اما تنها تفاوت آن سنسور میکرولنز به کار رفته در اوپو است که گوشی گلکسی فاقد آن است.

مقایسه گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ با اوپو فایند ایکس ۳ پرو

مقایسه گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ با اوپو فایند ایکس ۳ پرو

دوربین اوپو فایند ایکس ۳ پرو

دوربین اوپو فایند ایکس ۳ پرو

 

گلکسی S21 Ultra همچنین به شما امکان فیلم برداری با کیفیت تا 8K را می دهد، در حالی که اوپو Find X3 Pro امکان فیلم برداری با کیفیت تا 4K را می دهد و در قسمت دوربین سلفی نیز سامسونگ دارای یک دوربین جلو ۴۰ مگاپیکسل f / 2.2 است اما اوپو دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل f / 2.4 را در اختیار کاربران قرار می دهد.

 

مقایسه باتری گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ با فایند ایکس ۳ پرو اوپو

اوپو Find X3 Pro به یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری مجهز شده است. با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۵ وات، شارژ بی سیم ۳۰ واتی و شارژ بی سیم معکوس ۱۰ وات. این باتری زمان شارژ شدن از صفر تا ۱۰۰ را در ۴۰ دقیقه به ما می دهد.

سامسونگ گلکسی S21 Ultra دارای باتری بزرگ تر ۵۰۰۰ میلی آمپری است اما فقط شارژ ۲۵ وات، شارژ بی سیم ۱۵ وات و شارژ بی سیم معکوس ۴.۵ وات را پشتیبانی می کند.

 

مقایسه باتری گلکسی اس ۲۱ اولترا با آیفون ۱۲ پرو مکس

 

مقایسه پردازنده و حافظه گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ با فایند ایکس ۳ پرو اوپو

خوشبختانه هر دو مدل در بخش منابع سیستمی بسیار قدرتمند ظاهر می شوند. اوپو Find X3 Pro دارای یک چیپست پرچمدار Snapdragon 888 و 12 گیگابایت رم است، در حالی که سامسونگ گلکسی S21 Ultra دارای Snapdragon 888 (در ایالات متحده) یا Exynos 2100 به همان نسبت قدرتمند (در بیشتر مناطق) و 12/16 گیگابایت رم است. بنابراین اگر خواهان میزان رم بیشتری هستید گلکسی S21 Ultra از نظر قدرت ممکن است دارای یک مزیت جزئی باشد.

 

متاسفانه هیچ یک از این دو مدل از کارت اسلات حافظه جانبی برخوردار نیستند و نمی توانید حافظه داخلی را افزایش دهید. در گوشی اوپو شما تنها یک گزینه برای حافظه داخلی دستگاه دارید و آن هم حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی است اما خوشبختانه سامسونگ سه گزینه ۱۲۸ و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت را برای ذخیره سازی اطلاعات شخصی در اختیارتان قرار می دهد.

 

مقایسه مصرف انرژی Exynos 2100 با Snapdragon 888 روی گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ

 

هر دو تلفن از 5G پشتیبانی می کنند، هر دو دارای اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش هستند و هر دو دارای سیستم عامل اندروید ۱۱ هستند – اما در گلکسی S21 Ultra این مورد با رابط کاربری One UI سامسونگ همراه شده است، در حالی که در Find X3 Pro با رابط کاربری Oppo’s ColorOS همراه شده است. این ها بر ظاهر و برخی ویژگی ها تأثیر می گذارند، اما هر دو خوب هستند و ویژگی اصلی یعنی سیستم عامل در هر دو یکسان است.

 

نکته ای که قابل ذکر است این است که سامسونگ گلکسی S21 Ultra از قلم S Pen این شرکت پشتیبانی می کند. درست است که این گزینه به صورت جداگانه فروخته می شود، اما برای برخی از افراد لوازم جانبی مفیدی خواهد بود و اهمیت فراوانی دارد در حالی که هیچ معادلی و قلمی برای اوپو Find X3 Pro وجود ندارد.

اوپو فایند ایکس ۳ پرو

اوپو فایند ایکس ۳ پرو

دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا

دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا

 

مقایسه قیمت گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ با فایند ایکس ۳ پرو اوپو

اوپو فایند ایکس ۳ پرو با قیمت ۱۵۰۰ دلار وارد بازارهای جهانی می شود در حالی که در آن طرف ماجرا گلکسی اس ۲۱ اولترا با قیمت ۱۲۰۰ دلار در حافظه ۱۲۸ گیگابایتی، با قیمت ۱۲۵۰ دلار در حافظه ۲۵۶ گیگابایتی و با قیمت ۱۳۵۰ دلاری در حافظه ۵۱۲ گیگابایتی در بازار موجود است.

بنابراین از لحاظ قیمتی این دو پرچمدار تفاوت زیادی باهم ندارند، اگرچه قیمت اوپو کمی بیشتر است و البته که قیمت هر دو نسبت به سایر گوشی های بازار بسیار زیاد است.

 

امتیاز DxO نمایشگر گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ مشخص شد: بهترین نمایشگر

 

در پایان به طور خلاصه تفاوت ها و ویژگی های این دو گوشی را در کنار هم ذکر می کنیم:

اوپو Find X3 Pro و سامسونگ گلکسی S21 Ultra دو گوشی گران قیمت و خوش ساخت موجود در بازار فعلی گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۱ هستند. مشخصات صفحه نمایش آن ها مشابه است، آن ها به طور مشابه از کیفیت ساخت فوق العاده خوبی برخوردار هستند و مقدار مشابهی از منابع سخت افزاری و نرم افزاری را در خود استفاده کرده اند.

تفاوت های اصلی را شاید بتوان در دوربین این دو مدل پیدا کرد. جایی که انتخاب بزرگ بین طیف طولانی تله فوتو برای زوم حداکثری در فواصل زیاد (در گلکسی S21 Ultra) و توانایی گرفتن عکس برداری از فاصله نزدیک (با اوپو Find X3 Pro) است. شما همچنین با S21 Ultra باتری بزرگ تری دریافت می کنید، اما با Find X3 Pro گوشی شما با شارژ سریع تری انجام می شود. در حالی که سامسونگ گلکسی S21 Ultra از قلم پشتیبانی می کند، شما مجبورید آن را جداگانه خریداری کنید اما این گزینه در گوشی شرکت اوپو دیده نمی شود.

 

به نظر شما از میان دو گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا و اوپو فایند ایکس ۳ پرو کدام یک ارزش خرید و هزینه کردن را دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

نسخه ۱۶ گیگ رم اس ۲۱ الترا انتخاب منه.

amir_galaxy

مقایسه اشتباه،اس ۲۱ الترا سردمدار اندروید و بهترین گوشی حال حاضر دنیاس

ramin123

قیمت دلاری s21 ultra کجا این قیمتاست؟!!!!!!!!!

فقط و فقط و فقط و فقط و فقط و فقط و فقط و فقط:
S21Ultra❤😎😎😎😎😎

Mahdi

تنها نکته مثبت فایند ایکس۳پرو بودن شارژر ۶۵ وات و هندزفری تو جعبه هست وگرنه در باقی موارد اس۲۱الترا بهتره ، درسته میکروسکوپ اوپو جالبه ولی اس۲۱ الترا هم ماکرو با التراواید میگیره که فوق‌العاده هست

Mahdi

آقا یه مورد عجیب یکی از دوستانم تو گروه پوکو میگه گوشیم فایوجی شده بودون هیچ برنامه و رام غیر رسمی ، میگن وزیر ارتباطات گفته فورجی رو تقویت کردیم یعنی واقعاً قوی کردن یا همش اسمی هست

ینی گوشیش 4G بوده بعد 5G شده😳😳😳
بابا نمیشه اصلا

نه خب ، این که امکان نداره ، میگم که وزیر ارتباطات گفته باند های فورجی رو قوی کردیم ، بعدش هم دست خودشونه اون بالا چی بنویسن مثل همون موقع که کرونا تازه اومده بود اون بالا نوشته بود در خانه بمانیم

Mahdi

دوستان کسی اینجا از برنامه remini استفاده کرده؟

5G

من

Mahdi

بلدی هکش کنی

دوستان اسپم ( خبر ) ببخشید:
https://www.gizchina.com/2021/03/12/one-ui-3-1-software-update-finally-reaches-the-budget-galaxy-m31/
آپدیت OneUi3.1 برای Galaxy M31 ارائه شد.

Auroro

اوپو با قیمت 1500 دلاریش در برابر اس 21 اولترا مفت نمیارزه

مگر اینکه فناش بیان وسط مثل فنای سونی

ممد بمولا

اوپو بهتره خب

Milad7

با احترام ب فایند ایکس ۳ انتخاب من اس۲۱ اولترا هست

ali karimi

سلام، خب معلومه که اس 21 گوشی بهتریه فقط اگهدتو مقدار قدرت شارژرها خساست بخرج نده بهتره، ولی خب شرکت اوپو هم گوشی خوبی زده، هرچی بخوایدحساب کنی خوب سامسونگ خیلی قدیمیتره و تحربه بیشتر، ولی اوپو جدیدتره، و زیاد تجربه نداره و حالا که چنین گوشی خوبی زده باید تحسینش کرد، ولی خب درکل سامسونگ بهتره و همونطور که گفتم قدرت شارژرهارو یکم بیشتر کنه دیگه یک یک میشه، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی