حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولید شیائومی Mi 11 تحت تاثیر کمبود تراشه قرار گرفته است

نوشته

3 سال قبل | 6 دیدگاه | شیائومی

حدودا دو ماه پیش بود که می ۱۱ شیائومی به صورت رسمی معرفی شد. شیائومی Mi 11 با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و نمایشگر ۱۲۰ هرتز ارایه شد. می ۱۱ توانست از همان ابتدا دل ربایی کند و با مشخصات فوق العاده طرفداران بسیاری برای خود دست و پا کند. حال به نظر می رسد شیائومی برای تامین گسترده نیاز بازار با مشکل روبرو شده است و کمبود تراشه گریبان گیر تولید این مدل شده است.

شیائومی Mi 11 تحت تاثیر کمبود تراشه و قطعات

شیائومی Mi 11 در اولین فروش خود در چین توانست رکورد فروش ۳۵۰،۰۰۰ دستگاه در ۵ دقیقه را ثبت کند. در گزارش بعدی که شیائومی از فروش مدل می 11 ارایه کرد آمارها حکایت از فروش 854 هزار عددی این مدل تنها در 7 ساعت ابتدایی توسط شیائومی بوده است.

علی رغم این که شیائومی ادعا می کند به اندازه کافی می 11 تولید و آماده شده است، اما در حال حاضر این مدل در فروشگاه رسمی شیائومی موجود نیست!

شیائومی Mi 11

شیائومی Mi 11

از همان ابتدا مشخص بود که تقاضا برای این مدل بسیار زیاد خواهد بود و می ۱۱ توانسته نظر کاربران گوشی های هوشمند را به خود جلب کند. به دلیل تقاضای زیاد و عرضه کم، دستگاه نیز با قیمت نسبتا بالایی فروخته می شود.

به نقل از gizmochina، گزارش شده است که این شرکت به دلیل کمبود تراشه جهانی با مشکل تولید روبرو است. برخی از طرفداران این مدل امیدوار بودند با فروکش کردن تب و تاب خریداران عجول و افزایش تولید می ۱۱ توسط شیائومی بتوانند این مدل را در قیمت های بهتری خریداری کنند، اما به نظر می رسد مشکل کمبود تراشه و قطعات تولیدی که از سال گذشته با همه گیری ویروس کرونا، گریبان گیر شرکت های تولیدکننده شده است مانع از افزایش تولید گوشی های هوشمند می شود و همین کمبود عرضه توسط شرکت ها باعث می شود قیمت ها نتوانند روند کاهشی مناسبی در پیش گیرند.

 

تصویر شیائومی می ۱۱ شکسته خیلی از کاربران را شوکه کرد

 

قیمت شیائومی Mi 11 در بازار جهانی عبارت است از:

  1. ۱- مدل پایه ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم ۷۴۹ یورو
  2. ۲- مدل ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم ۷۹۹ یورو

 

مشخصات کلی شیائومی می ۱۱ همان است که از قبل می دانستیم. شما می توانید برای مرور مشخصات پرچمدار شیائومی به مطلب زیر مراجعه کنید:

 

شیائومی می ۱۱ رسما معرفی شد: اسنپدراگون ۸۸۸ و نمایشگر ۱۲۰ هرتز

 

با افزایش تقاضا برای لوازم الکترونیکی مصرفی از سال گذشته، تولیدکنندگان قادر به پاسخگویی به تقاضای چیپ ست ها نیستند. این امر پس از آن صورت می گیرد که کوالکام با مشکلاتی روبرو بوده و این خود شرکت هایی مانند شیائومی و ریلمی را تحت تأثیر قرار داده است. اما، برخی از کارشناسان معتقدند که مشکل کمبود تراشه برای سازندگان گوشی های هوشمند بسیار جدی نیست و بسیاری از شرکت ها را تحت تأثیر قرار نخواهد داد.

 

تبلیغات گسترده شیائومی می ۱۱ روی برج خلیفه دبی و سایر نقاط جهان

 

صنعتی که به شدت تحت تأثیر کمبود تراشه قرار گرفته، صنعت حمل و نقل و خودرو است. بسیاری از سازندگان اتومبیل به دلیل این کمبود تراشه مجبور به تعطیلی برخی از امکانات تولیدی خود شده اند و به نظر می رسد بازگشت به مسیر قبلی مدتی طول می کشد.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

اصلاً یمی از دلایل تاخیر نسخه پرو و پروپلاس همین بوده… ریلمی هم مشابه همین گزارش رو ارائه داده و خبرش اومده که گاهاً برای تحویل سفارش تا چند ماه باید صبر کنن!
با جلوتر رفتن و رسیدن به نیمه دوم سال مشکل کمتر میشه…

ARMTIN

علت کمبود تراشه بخاطر خط تولید ضعیف سامسونگ در تامین به موقع تراشه هست
هروقت کوالکام تولید تراشه اسنپدراگون به سامسونگ مسپاره ، همین اتفاق رخ میده
.
.
.
کوالکام برای اینکه هزینه تولید اسنپ 888 پایین بیاد تولید این تراشه به سامسونگ داده …
اگه کوالکام تولید اسنپ 888 به TSMC واگذار میکرد ، با کمبود تراشه رو به رو نمیشد 💯

The Destroyer

اتفاقا من فکر میکنم اگه دست سامسونگ نمیداد از اینم بدتر بود
اصن یکی از دلایلی که سپرد به سامسونگ پر بودن خط تولید ۵ نانومتری TSMC بود
تا جایی که می‌دونم بخش زیادی از خط تولیدش در اختیار اپله در حال حاضر

ARMTIN

سری K40 , سری بلک شارک 4 و…
نسخه اولترا و پرو Mi11 همگی به اسنپدراگون 888 مجهز هستند
این کمبود تراشه به فروش شیاومی ضربه میزنه 😕

The Destroyer

به فروش همه‌شون ضربه میزنه
ولی خب کاریش نمیشه کرد

ali karimi

سلام،از مدت قبلی من یجا خونده بودم که کمبود چیپست حتما برای سازنده های گوشی وغیره پیش میاد که اومد،به نظر خودم یکی از دلایلش بر میگرده به تحریمهای آمریکا علیه شرکتهای چینی مثل هواوی ویه شرکت دیگه که شرمنده اسمش یادم رفت یجورایی مثل این شرکت تایوانی tsmc بود، و بعدش به کرونا و چیزهای دیگه ربط پیدا میکنه، ولی خب کلا وضعیت بهتر میشه این کمبود تراشه هم یه دوره کوتاه داره که اینم از تموم میشه فقط امیدوارم mi11 نهایتش تا تابستان سال دیگه وارد ایرانم بشه یا زودتر بهتر، چون منتطرشم بیاد ببینم بین s21 و می 11کدوم بهترن تا بخرم، حالا لبینیم چی میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی