حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل قیمت های بالای نرم افزارها را محدودتر خواهد کرد

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل

اپل در فروشگاه نرم افزاری App Store خود، دستورالعمل های کاملاً سختگیرانه ای دارد. همین ماه گذشته، این برند یک برنامه محبوب را به دلیل استفاده از نام ماده مخدر حذف کرد، حرکتی که پس از واکنش شدید مردم مجبور شد آن را لغو کند. اکنون، اپل قیمت های بالای نرم افزارها را محدودتر خواهد کرد.

به گزارش Neowin طی چند ماه گذشته تعداد زیادی پست در انجمن توسعه دهندگان اپل منتشر می شود، مبنی بر اینکه برنامه های آنها به دلیل تعیین قیمت های بالا حذف شده است. یکی از این توسعه دهندگان پیشنهادهای اشتراک ماهانه با ارزش 39.99 دلار را داشت و پیشنهاد سالانه آن 99.99 دلار بود. جالب است بدانید که نرخ بازسفارش آن 60٪ گزارش شده اما همچنان توسط اپل توبیخ شد.

گزارش جدید 9to5Mac مورد مشابهی را ذکر کرده است که در آن نمونه یک توسعه دهنده به همین دلیل رد شده است. اپل ایمیل زیر را به توسعه دهنده ارسال کرده است:

مشتریان انتظار دارند App Store یک بازار مطمئن و امن برای خرید کالاهای دیجیتال باشد. برنامه ها هرگز نباید با تلاش برای تلکه کردن یا فریب کاربران، به این اعتماد خدشه وارد کنند.

متأسفانه، قیمت هایی که برای “برنامه” یا “محصولات خرید درون برنامه ای در برنامه خود” انتخاب کرده اید، ارزش ویژگی ها و محتوای ارائه شده به کاربر را نشان نمی دهد. هزینه غیرمنطقی بالا برای محتوا یا خدمات با ارزش محدود، برای مشتریان یک مشکل است و برای App Store مناسب نیست.

[…] برای حل این مشکل، توصیه می کنیم مراحل زیر را انجام دهید:

۱- محصولات یا برنامه های خرید درون برنامه ای خود را اصلاح کنید تا ارزش بیشتری در هنگام خرید به کاربر برساند.

۲- برای برنامه یا محصولات خرید درون برنامه خود قیمتی را انتخاب کنید که ارزش ارائه شده به کاربر را به طور دقیق منعکس کند.

۳- پس از ایجاد تغییرات مناسب، برنامه خود را دوباره برای بررسی ارسال کنید.

۴- ارسال بعدی این برنامه ممکن است به زمان بررسی بیشتری نیاز داشته باشد و تا زمان حل این مشکل، واجد شرایط برای بررسی سریع نیست.

اپ استور اپل

اپ استور اپل

در حالی که توسعه دهنده با این توضیح که “آن ها از API های گران قیمت استفاده می کنند و بیشتر هزینه ها به این دلیل به مشتری تحمیل می شود” می تواند برنامه خود را منتشر کند، مطمئناً این روند رو به رشد نشان از تصمیم اپل برای حذف برنامه هایی است که فکر می کند درصدد “تلکه کردن” مشتریان خود هستند.

در واقع، در رهنمودهای بررسی App Store آمده است:

روش های زیادی برای کسب درآمد از برنامه شما در App Store وجود دارد. اگر مدل کسب و کار شما واضح نیست، حتماً در فراداده و یادداشت های بررسی برنامه توضیح دهید. اگر نتوانیم نحوه عملکرد برنامه شما را بفهمیم یا خریدهای درون برنامه ای شما بلافاصله مشخص نیست، این امر بررسی شما را به تأخیر می اندازد و ممکن است رد شود. و اگر قیمت گذاری به شما بستگی دارد، ما برنامه ها و موارد خرید درون برنامه ای که “به فکر تلکه کردن کاربر است” را توزیع نخواهیم کرد. ما برنامه های گران قیمت را که سعی در فریب کاربران با قیمت های غیر منطقی دارند، رد خواهیم کرد.

اصطلاحات فوق مسلما واضح نیست زیرا هیچ آستانه ای درباره آنچه که اپل “قیمت های غیر منطقی” می داند تعریف نمی کند. به نظر می رسد این یک مشکل روزافزون برای توسعه دهندگان صادق است که به طور موجه قیمت های بالایی برای خدمات خود دریافت می کنند. سایر پست های قدیمی انجمن همچنین مواردی را نشان می دهد که اپل در پاسخگویی به توجیهات ارائه شده توسط توسعه دهندگان و بازگرداندن مجدد برنامه ها، مدت طولانی زمان می برد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این تصمیم اپل صحیح است؟ تا کنون با نرم افزار یا بازی که فکر کنید بیش از حد گران است، برخورد کرده اید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HM-Royal

دقیقاً! بسیاری از این اپ‌های اجاره‌ای ارزش اینهمه هزینه رو ندارند…. در کل قبلاً خیلی بهتر بود به غیر از اپ‌های Streaming و دیگر سرویسهای اشتراکی، اکثر اپها مبالغ ثابت داشتن و دائمی بودن؛ ولی الآن یکسری از دولوپرها راه سوء استفاده و سرکیسه کردن ملت رو یاد گرفتن 👎

Milad7

اپله دیگه گردنش کلفته 😕

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)