حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رفرش ریت صفحه نمایش آیفون ۱۳ شاید ۲۴۰ هرتز باشد!

نوشته

3 سال قبل | 16 دیدگاه | اپل، شایعات

اپل انتقادات زیادی را به دلیل استفاده از رفرش ریت صفحه نمایش های ۶۰ هرتزی در آیفون ۱۲ دریافت کرده است و به نوعی صدای برخی از کاربران و طرفدارانش را درآورده است. در روزگاری که اکثر پرچمداران شرکت های دیگر از رفرش ریت صفحه نمایش های ۱۲۰ هرتزی استفاده می کنند و برخی از میان رده های شان نیز از صفحه نمایش های ۹۰ هرتزی بهره می برند اما پرچمدار این شرکت به صفحه نمایش های ۶۰ هرتزی مجهز شده است!😐 اما امسال ممکن است اپل با صفحه نمایش آیفون ۱۳ ورق را به سود خود برگرداند.

رفرش ریت صفحه نمایش آیفون ۱۳

ممکن است مدل های آیفون ۱۳ نسل آتی پرچمداران شرکت اپل از رفرش ریت صفحه نمایش بالاتر از هر گوشی اندرویدی برخوردار باشند. طبق حق ثبت اختراع جدیدی که توسط اپل ثبت شده است، این شرکت ممکن است رفرش ریت نمایشگرهای خود را تا ۲۴۰ هرتز افزایش دهد!

این رفرش ریت دو برابر بیشتر از صفحه نمایش هایی است که می توانید امروز در هر گوشی اندرویدی پرچمدار مشاهده کنید. به نقل از mysmartprice، قابل ذکر است که این حق ثبت اختراع مربوط به رفرش ریت صفحه نمایشی است که می تواند متغیر باشد یعنی صفحه نمایشی که می تواند ۶۰Hz ، ۹۰ Hz ، ۱۲۰ Hz و ۲۴۰Hz باشد و رفرش ریت آن ثابت و فیکس نشده است.

رفرش ریت صفحه نمایش آیفون ۱۳

رفرش ریت صفحه نمایش آیفون ۱۳

این حق ثبت اختراع دو حالت مختلف را برای نمایشگرهای مختلف نشان می دهد، یكی كه در حالت رفرش ریت كم و دیگری دیگری با رفرش ریت بالا كار می كند. البته هنوز جزییات بیشتری از این حق اختراع که اپل به ثبت رسانده است، منتشر نشده است.

به نظر می رسد که اپل در مارس ۲۰۲۰ این ثبت اختراع را انجام داده است، بنابراین فرصت کافی برای توسعه و کار بر روی این فناوری را داشته است تا به طور کامل در سری بعدی آیفون ها بتواند از آن استفاده کند. جالب اینجاست که رفرش ریت صفحه نمایش در اینجا مشخص نیست که برای چه مواردی استفاده خواهد شد. این بدان معناست که اپل می تواند از این فناوری در تلویزیون ها نیز استفاده کند، جایی که شرکت ها با استفاده از ترفندهای نرم افزاری رفرش ریت صفحه را به آنچه که نمایشگر نمی تواند بطور طبیعی انجام دهد، می رسانند.

رفرش ریت صفحه نمایش آیفون ۱۳

رفرش ریت صفحه نمایش آیفون ۱۳

از طرف دیگر، اپل می تواند از رفرش ریت متغیر استفاده کند تا بسیار تأثیرگذار باشد. تأثیر آشکار این امر حفظ عمر باتری است، با کاهش رفرش ریت به ۶۰ هرتز هر زمان که به موارد بالاتر نیاز نباشد. این امر همچنین می تواند در بازی ها، جایی که تجربیات گیم پلی با رفرش ریت بالاتر بهبود می یابد، کمک کند.

اما شاید مهم تر از همه، این شرکت بتواند از چنین ویژگی هایی برای بهبود پیاده سازی واقعیت افزوده (AR) در آیفون و آیپدهای خود استفاده کند. اپل به احتمال زیاد این موارد را تحت ویژگی ProMotion خود که قبلاً در برخی از تبلت های آی پد آن فعال است، پیاده سازی خواهد کرد.

 

نرخ به روزرسانی صفحه نمایش چیست؟

 

مشخصات آیفون ۱۳

اپل آیفون ۱۳ با چهار مدل جدید مانند امسال در آگوست-سپتامبر امسال پیش بینی می شود که طبق معمول هر سال معرفی شود. انتظار می رود این شرکت این بار حسگر FaceID خود را با یک سنسور اثر انگشت روی صفحه نیز مرتبط و یا ادغام کند، در حالی که برای اولین بار نیز ناچ را رها می کند. این احتمالا به یک دوربین جلو حفره دار منجر می شود. سری آیفون ۱۳ احتمالا همان طراحی مدل های آیفون ۱۲ امسال را حفظ خواهد کرد و از اتصال 5G نیز باید پشتیبانی کنند.

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali_s

الکیه باو بعدا اپل بیاد برا این باتری ده هزار بزاره؟

mostafa3

اپل مال این حرفها نیست

ali_s

کل تلاششو کنه یا ۹۰ میزنه یا ۱۲۰ من میگم شاید سمت ۱۴۴ هم نره

Auroro

60 هرتزو بزور میذاره

Mahdi

چرا امتیاز دوربین زیر نمایشگرzte رو پوشش نمیدید

Mahdi

یه سوال چرا موتورولا اج اس نمایشگر تخت داره پر حالی که از اسمش پیداست باید خمیده باشه 😂

Auroro

به همون دلیل که سامسونگ گوشاش مدل پلاس داره ولی تفاوت آنچنانی با عادیش نداره

Mahdi

خب پلاس بزرگتر از مدل عادیه و اسم پلاس هم منظورش بزرگتر بودنه نه فرق داشتن که با این حال بازم باهاش فرق داره اونم اینکه جنسش شیشه هست ، ولی اج تا جایی که من میدونم منظور خمیده بودن رو میرسونه که اج اس یه صفحه نمایش تخت داره ، البته خودم طرفدار نمایشگر تخت هستم و اصلا با نمایشگر خمیده حال نمیکنم

اپل اگه میخواد رفرش ریت بالا بذاره اول باید حجم باتریشو افزایش بده وگرنه اونوقت ظرف 4 ساعت شارژش تموم میشه و فایده ای نداره.
البته باز هم بعید نیست که اپل باز هم استفاده نکنه چون رقبای اندرویدیش تا رضایت کامل رو نداشته باشن ریسک نمیکنه.

Mahdi

در مورد اپا صحبت می کنیدا نود هرتز بزاره من خودم دم در شرکتشون ازشون تشکر میکنم 😆😆😂

تو بگو حداقل 0.1 هرتز افزایش بده سجده شکر میکنم😂🤦🏻‍♂️

aligator

۲۴۰ هرتز رو که شارپ زده رفرش ریت متغیر رو هم سامسونگ نوت بیست اولترا و سری اس ۲۱ داره و شبائومی هم می ۱۱ می ۱۰تی لایت و می ۱۰ تی و می ۱۰ تی پرو داره

Mahdi

چی میگی جون دل ، اونی که تو میگی نرخ نمونه برداری لمسی هست

aligator

Sharp aquos zero 2
OLED, 1B colors, 240Hz, HDR10
اینو از جی اس ام آرنا کپی کردم
https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-sharp-aquos-zero2

Finch

شتر در خواب بیند پنبه دانه
گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه

اپل جان شما لطف کن در مرحله نخست یه فینگرپرینت بزار
در مرحله بعد اون ناچ بدقواره مربوط به عصر قرقره میرزا رو حذف کن
بعدش برو سراغ نرخ تازه سازی نمایشگر

Milad7

در اخر اپل با هزار منت صفحه نمایش ۹۰ هرتزی استفاده میکنه 😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی