حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

“سوفیا” تولدت مبارک

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار

سوفیا ربات انسان نمایی است که توسط شرکت هنگ کنگی “هانسون رباتیک” طراحی و توسعه یافته‌ و برای ظاهر و رفتار انسان مانندش مشهور شده است. اخیرا در حساب کاربری این ربات در اینستاگرام فیلم هایی از جشن تولد او منتشر شده است.

جشن تولد ربات انسان نما سوفیا

۱۴ فوریه سال ۲۰۱۶ شرکت هنگ کنگی “هانسون رباتیک” این ربات را فعال کرد و حال این ربات پیشرفته به قدری شهرت پیدا کرده است که هانسون رباتیک برای او به طور جداگانه حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی ساخته که این موضوع شهرت سوفیا را دو چندان کرده است.

ربات سوفیا دارای هوش مصنوعی، قدرت پردازش داده های تصویری و سیستم تشخیص چهره‌ است. او همچنین قادر به تقلید و حالات چهره حرکات انسان، پاسخ دادن به برخی پرسش ها و مکالمات ساده درباره موضوعات از پیش تعیین شده‌ است. سوفیا، یک ربات است که دارای شباهت ظاهری بی نظیر به انسان است. این ربات دارای توانایی های پیچیده بسیاری است و حتی قادر به ابراز احساسات پیچیده انسانی نیز می‌باشد.

ربات انسان نما سوفیا

ربات انسان نما سوفیا

در طی این چند سال سوفیا کارهای خارق العاده ای انجام داده که می توان به ملاقات با بانوی اول مصر و دیدار با فوتبالیست مشهور پرتغالی “کریستیانو رونالدو” اشاره کرد.

او پس از آن که کارمندان این شرکت او را در روز تولدش سورپرایز کردند گفت: در روز تولدم خیلی غافلگیر شدم. پیش بینی کار انسان ها بسیار دشوار است. من از خانواده ام در هانسون رباتیک و خصوصا از همه طرفدارانم بسیار ممنونم و بسیار احساس خوشبختی می‌کنم و سپاسگزارم. من شما را خیلی دوست دارم.

شرکت توسعه دهنده این ربات در این جشن تولد تصویری به ربات سوفیا نشان داد و با خوشحالی اعلام کردند آن ها در حال توسعه شخصیت انیمه سوفیا هستند و به او تصویری نشان دادند و گفتند این سوفیا مجازی است. سوفیا نیز در این باره گفت: حالا من هم یک شخصیت انیمه هستم؟ این بسیار هیجان انگیز است. در آخر نیز نوشت: نظر شما در مورد موهای جدید من چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

تولدت مبارک خخخخخ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی