حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقاشی ربات سوفیا ۶۸۸ هزار دلار فروخته شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | مطالب ترنجی

سوفیا ربات انسان نمایی است که توسط شرکت هنگ کنگی “هانسون رباتیک” طراحی و توسعه یافته‌ و برای ظاهر و رفتار انسان مانندش مشهور شده است. اگر به خاطر داشته باشید، دو ماه پیش برای شما از تولد جشن تولد سوفیا برای شما نوشتیم. حالا پس از مدت ها جنجال خبری و کارهای شگفت انگیز او، نقاشی ربات سوفیا که به تازگی کشیده است با قیمت ۶۸۸ هزار دلار به فروش رفته است.

نقاشی ربات سوفیا ۶۸۸ هزار دلار فروخته شد

۱۴ فوریه سال ۲۰۱۶ شرکت هنگ کنگی “هانسون رباتیک” این ربات را فعال کرد و حال این ربات پیشرفته به قدری شهرت پیدا کرده است که هانسون رباتیک برای او به طور جداگانه حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی ساخته که این موضوع شهرت سوفیا را دو چندان کرده است.

ربات سوفیا دارای هوش مصنوعی، قدرت پردازش داده های تصویری و سیستم تشخیص چهره‌ است. او همچنین قادر به تقلید و حالات چهره حرکات انسان، پاسخ دادن به برخی پرسش ها و مکالمات ساده درباره موضوعات از پیش تعیین شده‌ است. سوفیا، یک ربات است که دارای شباهت ظاهری بی نظیر به انسان است. این ربات دارای توانایی های پیچیده بسیاری است و حتی قادر به ابراز احساسات پیچیده انسانی نیز می باشد.

ربات سوفیا

ربات سوفیا

به نقل از abcnews، سوفیا رباتی است که قابلیت های زیادی مثل حرف زدن، حس شوخ طبعی، خواندن آواز و حتی انجام کار های هنری دارد. در ماه مارس وقتی یک اثر دیجیتالی که او خلق کرده بود در یک حراجی به صورت توکن غیرمثلی به فروش رسید، سر و صدای زیادی را در بازار NFT (افراد می توانند حق محتوای دیجیتال را دریافت کنند) به پا کرد.

دیوید هانسون، رئیس کمپانی هنگ کنگی هانسون رباتیکز و سازنده ربات سوفیا، برای بیش از دو دهه پیش در زمینه توسعه ربات ها فعالیت می کرد. او معتقد است که ربات های واقعگرایانه می توانند با انسانها ارتباط بر قرار کنند و ما را در صنایعی مثل بهداشت و سلامت و آموزش یاری کنند.

سوفیا از ربات های معروف شرکت هانسون رباتیکز است که میتواند واکنش های صورت انسان را تقلید کند، مکالماتی را انجام دهد و افراد را از یکدیگر تشخیص دهد. در سال ۲۰۱۷ به این ربات تابعیت عربستان سعودی اهدا شد و سوفیا به اولین ربات جهان تبدیل شد که تابعیت یک کشور را می گیرد.

سوفیا با هنرمند ایتالیایی به نام آندریا بوناستو همکاري داشته که تصاویر سوفیا را کشیده است. این ربات بعد از طریق شبکه عصبی مصنوعی آثار دیجیتالی خود را خلق می کند. این اثر او بیش از ۶۸۸ هزار دلار در ماه مارس فروخته شد.

هانسون می گوید که سوفیا به فعالیت خویش در زمینه نقاشی ادامه می دهد و قدم بعدی این ربات در زمینه هنر، امکان دارد موسیقی باشد. او روی چندین پروژه موسیقی به نام سوفیا پاپ فعالیت دارد که در آن به همراه انسان های موسیقی دان برای خلق موسیقی و اشعار همکاری می کند.

 

نظر شما درباره دنیای ربات ها و البته نقاشی ربات سوفیا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

پول مفت که داشته باشی همین میشه 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی