حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع اپل برای کابل شارژ با دوام تر

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، حق اختراع

کابل های شارژ اپل به دلیل دوام بالا شهره نیستند. آنها اغلب بعد از یک یا دو سال متلاشی می شوند و حتی می توانند تا حدی خراب شوند که دستگاه شما را به هیچ وجه شارژ نکنند. (من همچنین متوجه شده ام که آنها به سادگی زرد و کثیف می شوند) اما اپل ظاهرا در حال کار بر روی برخی از ایده ها برای دوام بیشتر کابل های خود است، و یک ثبت اختراع برای “کابل با سختی متغیر” ارائه می دهد. در حقیقت حق اختراع اپل برای کابل شارژ با دوام تر موضوعی است که می تواند امروز ما را خوشحال کند.

کابل شارژ با دوام تر اپل با حق اختراع جدید

این حق ثبت اختراع، که برای اولین بار توسط AppleInsider گزارش شد، ایده های مختلفی را برای یک کابل توصیف می کند که به همین راحتی از بین نمی رود. در حالی که ضخامت کابل یکنواخت است، با استفاده از این روشها، سطح سختی در طول کابل متفاوت است. این حق اختراع سبب حذف شدن برجستگی سفتی که در انتهای بسیاری از کابل ها پیدا می کنید خواهد بود.

تصویری از حق ثبت اختراع اپل برای کابل با سختی متغیر. منبع تصویر: uspto.gov

تصویری از حق ثبت اختراع اپل برای کابل با سختی متغیر. منبع تصویر: uspto.gov

این برجستگی انتهای کابل از شکستن کابل در اثر خم شدن جلوگیری می کند، که می تواند مفید باشد زیرا کابل ها اغلب به شدت در انتهای آن خم می شوند تا آنها را به برق متصل کنید. مسئله این است که، این برجستگی ها به هر حال نمی توانند کاملا کاری کنند که کابل از بین برود. ایده های اپل در این پتنت انعطاف پذیری و سختی کل یک کابل را تغییر می دهد، که از نظر تئوری از هر کجا که آن را خم کنید، در برابر پاره شدن محافظت می کند، و همه این بدون افزایش ضخامت  است!

این فقط یک ثبت اختراع است و هیچ تضمینی وجود ندارد که اپل از این طرح در کابل های آینده استفاده کند. اما اینکه اپل این حق اختراع را ثبت کرده، نشانه خوبی است که به فکر دوام کابل است. امیدوارم که شاهد پیشرفت هایی در سطح تجاری و برای کاربر باشیم.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اپل بالاخره می تواند کابل شارژر با کیفیت ارایه کند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

واقعا کیفیتشون افتضاحه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)