حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بازی Battlefield از اولین نسخه تا Battlefield V

نوشته

3 سال قبل | 18 دیدگاه | بازی

بازی بتلفیلد یکی از قدیمی ترین سری بازی های شرکت EA است که از سال ۲۰۰۲ تا کنون نسخه های مختلفی از آن را منتشر کرده است. برای بررسی بازی Battlefield از اولین نسخه تا Battlefield V با ترنجی همراه باشید.

تاریخچه بازی Battlefield

Battlefield 1942 – 2002

بازی Battlefield از اولین نسخه تا V

Battlefield 1942 اولین نسخه از این سری بود که که توسط Digital Illusions Creative Entertainment ساخته و به وسیله Electronic Arts برای Windows و Mac OS منتشر شده است. این بازی را می توان در حالت تک نفره یا چند نفره از طریق اینترنت یا اتصال شبکه بازی کرد. این نسخه از بتلفیلد همچنین یک پلتفرم محبوب برای ماد سازان است و ماد های زیادی برای آن منتشر شده که گیم پلی و موضوع بازی را تغییر می دهد.

 

عجیب ترین باگ ها در بازی های ویدیویی

 

Battlefield 1942 همچنین ابداع کننده بخش آنلاین محبوب سری بتلفیلد نیز است که تا کنون باقی مانده است؛ یعنی بازیکنان نقش یکی از پنج کلاس سرباز: پیاده، حمله، ضد تانک، پزشک و مهندس را بر عهده می گیرند. بازیکنان همچنین توانایی کنترل هواپیماهای مختلف جنگ جهانی دوم و بمب افکن ها، کشتی ها، زیردریایی ها و ناوهای هواپیمابر، توپخانه ها، تانک ها، جیپ ها و تسلیحات ضد هوایی و مسلسل ها را دارند.

Battlefield Vietnam – 2004

بازی Battlefield از اولین نسخه تا V

Battlefield Vietnam دومین بازی از فرانچایز Battlefield است که دو سال پس از Battlefield 1942 ساخته شد. این بازی توسط کمپانی کانادایی DICE Canada ساخته شده و توسط Electronic Arts منتشر شد. داستان Battlefield Vietnam در طول جنگ ویتنام اتفاق می افتد.

در بخش چند نفره بازی به دو تیم (آمریکا یا ویتنام شمالی) کیت ها و وسایل نقلیه بسیار متفاوت داده می شود، که باعث می شود ایالات متحده بیشتر به وسایل نقلیه سنگین و ویتنامی ها بیشتر به تاکتیک های پیاده اتکا کنند. به عنوان مثال، ایالات متحده تانک های سنگین، هلیکوپترها و بمب افکن ها را در دست داشت، در حالی که ویتنامی ها مجبور بودند برای متوقف کردن ایالات متحده به سلاح های ضد تانک / ضد هواپیما روی بیاورند. این گیم پلی برای انعکاس شرایط واقعی جنگ در نظر گرفته شده بود.

Battlefield 2 – 2005

بازی Battlefield از اولین نسخه تا V

Battlefield 2 به وسیله Digital Illusions CE تولید و توسط Electronic Arts به عنوان سومین بازی از سری Battlefield منتشر شده است. بازیکنان با استفاده از سیستم های مدرن جنگی و سلاح های جدید در یک میدان نبرد می جنگند. حالت یک نفره دارای ماموریت هایی است که شامل درگیری بین سربازان آمریکایی، چین و گروه های خیالی خاورمیانه است.

حالت چند نفره بازی به بازیکنان این امکان را می دهد تا برای ارتقا کار تیمی در جوخه هایی سازمان دهی شوند که تحت هدایت یک فرمانده واحد قرار می گیرند. داستان بازی در اوایل قرن 21 طی یک جنگ جهانی خیالی بین چین، اتحادیه اروپا، اتحاد خیالی خاورمیانه (MEC)، روسیه و ایالات متحده اتفاق می افتد.

 

لیست جایزه بهترین بازی در جشنواره 2020 Game Awards

 

این بازی در جبهه های مختلف اتفاق می افتد؛ خاورمیانه و چین توسط نیروهای ایالات متحده و اتحادیه اروپا مورد حمله قرار می گیرند و بلعکس ایالات متحده توسط نیروهای چینی و MEC مورد حمله قرار می گیرد. دنباله آن، Battlefield 3، در اکتبر 2011 منتشر شد.

Battlefield 2142 – 2006

بازی Battlefield از اولین نسخه تا V

Battlefield 2142 در سال 2006 به وسیله EA DICE ساخته و توسط Electronic Arts منتشر شده است. در این نسخه از بتلفیلد که در سال 2142، در یک عصر یخبندان جدید، و جنگی به نام “جنگ سرد قرن 22” اتفاق می افتد، در آن دو ابرقدرت نظامی – اتحادیه اروپا و اتحاد آسیا (PAC) – برای زمین های منجمد نشده باقی مانده در طی عصر یخبندان می جنگند.

 

بازی Need for Speed از اولین نسخه تا Heat

 

این بازی بیشتر برای گیم پلی چند نفره طراحی شده است و اجازه می دهد تا حداکثر 64 بازیکن در یک سرور یا حداکثر 16 بازیکن در حالت تک نفره در برابر ربات ها قرار بگیرند. بتلفیلد 2142 دسته جدیدی از وسایل نقلیه و سلاح هایی از آینده را در دسترس قرار می دهد که برای باز کردن آنها باید XP جمع آوری کنید.

Battlefield Bad Company – 2008

بازی Battlefield از اولین نسخه تا V

Battlefield Bad Company توسط EA DICE برای پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 ساخته شد. این بازی در سری بتلفیلد منحصر به فرد است؛ زیرا فقط برای کنسول ها ساخته شده و از یک بخش تک نفره جذاب برخوردار است. برخلاف عناوین قبلی که بیشتر برای ویندوز منتشر می شدند و بیشتر متمرکز بر جنگ چند نفره آنلاین با تعداد زیادی بازیکن بودند، این بازی همچنان با حفظ جنگ و مقیاس بزرگ نقشه در حالت چند نفره، بر نبرد تک به تک نیز تأکید دارد.

این بازی برخی از ویژگی های جدید را از جمله یک محیط بسیار تخریب پذیر برای این فرانچایز اعمال کرد که به بازیکن اجازه می داد دیوار ها و خانه ها را تخریب کند. DICE در استودیوی خود، موتور گرافیکی Frostbite را برای این بازی توسعه داد که قابلیت تخریب بالا را فراهم می کرد. از آن زمان موتور Frostbite برای اجرای عناوین بعدی بروزرسانی شده است.

Battlefield Heroes – 2009

بازی Battlefield از اولین نسخه تا V

Battlefield Heroes تنها بازی شوتر سوم شخص این مجموعه بود که توسط EA DICE ساخته شد و در ادامه توسط Easy Studios توسعه یافت، و فقط برای PC منتشر شد. Battlefield Heroes نسبت به بازی های قبلی این مجموعه تقاضای کمتری داشت.

Heroes اولین بازی Battlefield بود که تحت مدل جدید “Play 4 Free” الکترونیک آرتز ساخته شد، که با درآمد حاصل از تبلیغات و پرداخت های درون برنامه ای، بازی را به صورت رایگان منتشر کرد. تبلیغات در وب سایت و “ابتدا و انتهای” بازی ظاهر می شد. همچنین می توان برای موارد اضافی پرداخت های درون برنامه ای انجام داد تا ظاهر آواتار بازیکنان را سفارشی کنید یا سلاح های قوی تری بخرید.

سرور های این بازی همراه با سایر عناوین رایگان EA یعنی Battlefield Play4Free، Need for Speed ​​World و FIFA World، در 14 جولای 2015 آفلاین شدند.

Battlefield 1943 – 2009

بازی Battlefield از اولین نسخه تا V

Battlefield 1943 نیز فقط دارای بخش آنلاین بود و در جنگ جهانی دوم اتفاق می افتاد. این بازی در استودیو EA DICE ساخته شده و توسط Electronic Arts برای Xbox 360 و PlayStation 3 از طریق توزیع دیجیتال منتشر شده است و نسخه فیزیکی یا دیسک آن منتشر نشد. نسخه ویندوز نیز برای اتشار در ماه های بعد برنامه ریزی شده بود اما بعداً لغو شد.

 

10 تا از برترین شخصیت های طاس در بازی های ویدئویی

 

در Battlefield 1943 همانند Battlefield Bad Company از موتور Frostbite Engine به دلیل قابلیت تخریب عالی استفاده شد. این بازی فقط دارای حالت Conquest و یک نوع بازی جدید به نام Air Superiority است که وقتی تعداد بازیکنان آنلاین در مجموع به 43 میلیون نفر در Conquest رسید، منتشر شد.

Battlefield Bad Company 2 – 2010

بازی Battlefield از اولین نسخه تا V

Battlefield Bad Company 2 توسط شرکت سوئدی EA DICE ساخته شده و Electronic Arts آن را برای سیستم های Windows، PlayStation 3، Xbox 360، iOS و Kindle Fire منتشر شده کرده است. این بازی دنباله مستقیم Battlefield Bad Company است.

این بازی با استقبال منتقدان روبرو شد و میانگین نمره 88 را از Metacritic دریافت کرد. با فروش بیش از دوازده میلیون نسخه از زمان انتشار اولیه، این بازی یک موفقیت تجاری بزرگ بود. هفت نقشه اضافی و همچنین یک حالت بازی قابل دانلود، پس از راه اندازی اضافه شدند. بسته الحاقی Battlefield Bad Company 2 Vietnam (با محوریت جنگ ویتنام) در 21 دسامبر 2010 منتشر شد.

در حالی که Bad Company 2 در درجه اول یک بازی تیرانداز اول شخص است، با اجازه دادن به بازیکن برای کنترل وسایل نقلیه خاص، از جمله ATV ها، APC ها، تانک ها و بالگرد ها، گیمپلی نسخه های قبلی این مجموعه را دنبال می کند.

Battlefield Online – 2010

بازی Battlefield از اولین نسخه تا V

Battlefield Online یک بازی رایگان آنلاین بود که توسط Neowiz Games، Electronic Arts و EA DICE ساخته شده و توسط Neowiz Games عرضه شد. این بازی یک نسخه بازسازی شده از بتلفیلد 2 بود. با این حال، موتور باز سازی آن، نسخه اصلاح شده از Battlefield 2142 با تغییراتی گرافیکی نسبت به بتلفیلد 2 بود. این بازی توسط Neowiz Games کره جنوبی با نظارت از دارنده مجوز Electronic Arts ساخته شده است.

با شروع آزمایش نسخه بتای Battlefield Online معلوم شد برخلاف Battlefield 2 پشتیبانی از 100 بازیکن آنلاین را انجام خواهد داد. تست بتا باز این بازی در تاریخ 30 مارس 2010 آغاز شد. سرورهای بازی در 21 مه 2013 خاموش شدند.

Battlefield Play4Free – 2011

بازی Battlefield از اولین نسخه تا V

Battlefield Play4Free توسط EA DICE و Easy Studios ساخته شده و توسط Electronic Arts منتشر شده است. بر اساس سری Battlefield، این بازی دارای یک صحنه جنگ مدرن جنگ است. Play4Free با کیفیت بالا و جلوه های بصری عالی (برای سال 2011) منتشر شد و به دلیل سیستم مورد نیاز بالای خود مانند Battlefield Heroes، تقاضای کمی داشت.

سرور های این بازی نیز همراه با سایر عناوین رایگان EA یعنی Battlefield Heroes، Need for Speed ​​World و FIFA World، در 14 جولای 2015 آفلاین شدند.

Battlefield 3 – 2011

بازی Battlefield از اولین نسخه تا V

Battlefield 3 در استودیو EA DICE ساخته و توسط Electronic Arts منتشر شده است. این بازی دنباله مستقیم Battlefield 2 است که در سال 2005 منتشر شده بود. بتلفیلد 3 یازدهمین قسمت از فرانچایز Battlefield است. این بازی برای ویندوز، پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 منتشر شد.

این بازی در هفته اول انتشار 5 میلیون نسخه فروخت و بیشتر نظرات مثبتی را دریافت کرد. حالت چند نفره Battlefield 3 بازیکنان یکی از چهار نقش Assault، Support، Engineer و Recon را بر عهده دارند. کلاس Assault روی تفنگ های تهاجمی متمرکز است. کلاس Support بر مسلسل های سبک و تأمین مهمات متمرکز است. کلاس Engineer بر پشتیبانی و تخریب وسایل نقلیه متمرکز است. کلاس Recon بر تیراندازی و شناسایی دشمنان متمرکز است.

Battlefield 4 – 2013

بازی Battlefield از اولین نسخه تا V

Battlefield 4 نیز توسط EA DICE ساخته شده و Electronic Arts آن را منتشر کرده است. این بازی دنباله Battlefield 3 است و در اکتبر 2013 برای ویندوز، پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 منتشر شد. بعداً در ماه نوامبر برای PlayStation 4 و Xbox One نیز منتشر شد.

Battlefield 4 با نظرات مثبتی روبرو شد. به دلیل حالت چندنفره جذاب و گیم پلی و گرافیک آن مورد ستایش قرار گرفت، اما همچنین به دلیل حالت مبارزات تک نفره کوتاه و کم عمق و اشکالات بیشمار در حالت چند نفره مورد انتقاد قرار گرفت. این بازی نیز یک موفقیت تجاری بود و بیش از 7 میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

Battlefield Hardline – 2015

بازی Battlefield از اولین نسخه تا V

Battlefield Hardline توسط شرکت Visceral Games (سازنده سری محبوب Dead Space) تولید و توسط Electronic Arts منتشر شده است. در مارس 2015 ویندوز، پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، ایکس باکس 360 و ایکس باکس وان در دسترس قرار گرفت. برخلاف بازی های قبلی در سری بتلفیلد، Hardline به جای جنگ نظامی بر عناصر جنایی، دزدی و پلیس متمرکز است.

 

بازی سایه انتقام – بازی ایرانی برای انتقام شهادت سردار سلیمانی

 

پس از انتشار، بازی با انتقادهای مختلفی روبرو شد، منتقدان ضمن انتقاد از موضوع، مخفی کاری و روایت بازی، از حالت چند نفره، قابلیت دسترسی و صداپیشگی بازی تعریف و تمجید کردند. این آخرین بازی بتلفیلد است که برای پلتفرم های پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 منتشر شده است. هچنین این آخرین بازی بود که قبل از تعطیل شدن شرکت Visceral Games در سال 2017، توسط این شرکت توسعه داده شد.

Battlefield 1 – 2016

بازی Battlefield از اولین نسخه تا V

Battlefield 1 مانند سایر نسخه های اصلی توسط EA DICE ساخته شده و توسط Electronic Arts منتشر شد. در تاریخ 21 اکتبر 2016 برای ویندوز، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس قرار گرفت.

منتقدان نظرات بسیار مثبتی را در مورد Battlefield 1 ارائه کردند و به عنوان پیشرفتی بزرگ نسبت به قسمت های قبلی این مجموعه یعنی Battlefield 4 و Battlefield Hardline معرفی شدند. بیشتر تمجیدها متوجه فضای جنگ جهانی اول، مبارزات تک نفره، حالت های چند نفره، تصاویر و طراحی صدا بود. این بازی یک موفقیت تجاری بزرگ بود که بیش از 15 میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

Battlefield V – 2018

بازی Battlefield از اولین نسخه تا V

Battlefield V در استودیو EA DICE ساخته و توسط Electronic Arts منتشر شده است. این بازی در تاریخ 20 نوامبر 2018 برای ویندوز، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس قرار گرفت.

این بازی بر اساس جنگ جهانی دوم ساخته شده است. تریلر قبل از انتشار بازی با واکنش با واکنش های متفاوتی از طرفداران رویرو شد. پس از انتشار، Battlefield V به طور کلی مورد نظرات مطلوبی از منتقدان دریافت کرد، به دلیل گیم پلی و حالت های جدید چند نفره مورد ستایش قرار گرفت، اما به دلیل کمبود محتوا و عدم نوآوری مورد انتقاد قرار گرفت. این بازی تا پایان سال 2018 تعداد 7.3 میلیون نسخه فروخت اما برای Electronic Arts ناامید کننده بود.

نظرات و پیشنهادات شما

کدام نسخه از بتلفیلد را بازی کرده اید؟ از نظر شما بهترین نسخه بتلفیلد کدام است؟ می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
TheFreeCritic

بالاخره 😍

TheFreeCritic

بهترین نسخه با اختلاف بد کمپانی 2

hamid997

شرمنده ولی بهترینش بتلفیلد ۱ بود😬

TheFreeCritic

بد کمپانی یه اسطورس

مقایست مثل مقایسه ی gta sa با vعه …

هیچی بد کمپانی 2 نمیشه

TheFreeCritic

بدترین نسخه با اختلاف هاردلاین

hamid997

هاردلاین کجاش بد بود؟😐
انصافا بازی کردی تا حالا؟

hamid997

من که چیکار به بد کمپانی ۲ دارم. اونم خوب بود. یه مدت با رفیقامون کرکی انلاین میرفتیم.
ولی هاردلاین یکی از بهترین داستان های کل تاریخ Ea رو داشت.
چیزی که بازی نکردیو قضاوت نکن. ممکنه از نظر تو خیلی خوب باشه ولی از نظر بقیه چرت باشه
متاکریتیک فقط یه مشت عدده. با دیدن این نمرات تجربه بازی کردنتو خراب نکن.

#سوسماس

TheFreeCritic

یوزر اسکور رو بنگاه 😐😂

TheFreeCritic

بتلفیلد 2 بد کمپانی هنوز هم عشقه …
عشق ابدی …..

خطر اسپویل : یکی از دردناک ترین مرگ ها رو داشت با اینکه طرف فقط خلبان بود
.
.
.
.
پایان اسپویل

Mahdi

همون که آتیشش زدن بعد کشتن؟

TheFreeCritic

اسپویل شدید

آره هلیکوپترش آتیش گرفت

پایان

TheFreeCritic

سرور های بد کمپانی 2 هنوز هم روشنه و کار میکنه ..

TheFreeCritic

بتلفیلد بد کمپانی 1 حسرت شد چون فقط برای پلی 3 و اکس 360 اومد ………………….

ایشالله سریز اس خریدم با بکوارد روی اون بازی میکنمش

TheFreeCritic

اقا رضا ایشالله بعدی کانتر استرایک باشه 😍

hamid997

انصافا نوبت دوم هست😂

Milad7

Battlefield V را سیستم من نمیکشه خخخ

ahmadas67

کسانی که بازی را دارن با ایدی IRAN_DR_HOPHEAD در اوریجین و در استیم با کد 153184500 بنده را پیدا کنن و هدفمون بزرگتر کردن دایره پلیرهای ایرانی هست و چون پینگ نزدیک به هم داریم و اینکه میخواهیم با 90 درصد پلیر ایرانی وارد سرورها شویم و یا اگر هم سروری خلوت باشد آن ها را به خود اختصاص دهیم یا در نزدیکترین سرور ها بازی کنیم و همیشه سرور شلوغی را داشته باشیم و از دور همی لذت ببریم به همین دلیل سرور دیسکور را درست کردیم تا مشکلات تحریم پلتفرم ها را حذف کنیم و همیشه شاهد حضور پر رنگ بازی کنان باشیم و هر روز دوستان جدید پیدا کنیم چرا که ما لایق بهترین ها هستیم https://discord.gg/UAmt4v2SYT خوشحال می شویم که شما هم به ما ملحق شوید با تشکر از مدیریت سایت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رضا بهرامی نیا