حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استخراج اتریوم با لپ تاپ و کارت گرافیک GeForce RTX 30 توسط چینی ها

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، رمزارز

کارت گرافیک های دسکتاپ انویدیا GeForce RTX 30 به دلیل قابلیت استخراج ارزهای دیجیتالی که ارائه می دهند از دید ماینرهای رمز ارزها به شدت محبوب هستند اما به دلیل کمبود شدید این مدل، استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال به خصوص آن هایی که به دنبال استخراج اتریوم با کامپیوتر هستند، اکنون در حال جستجوی گزینه های دیگری برای به کارگیری هستند و به نظر می رسد یک کاربر چینی راه حل جدیدی برای این موضوع پیدا کرده است. استخراج اتریوم با لپ تاپ هایی که از کارت گرافیک انویدیا سری GeForce RTX 30 استفاده می کنند.

استخراج اتریوم با کارت گرافیک GeForce RTX 30

با انفجار قیمت اتریوم از سال گذشته و عبور از قیمت ۱۷۰۰ دلار این ارز دیجیتال محبوبیتی دوچندان پیدا کرده است به نحوی که تمام ماینرهای سراسر دنیا هرآنچه در توان دارند برای استخراج بیت کوین و استخراج اتریوم به میزان بیشتر می گذارند. طبق خبری که در wccftech منتشر شده است، یکی از ماینرهای چینی اقدام به راه اندازی فارم استخراج اتریوم با لپ تاپ کرده است.

تاکنون فقط مزارع استخراج ارزهای رمزنگاری شده ای را دیده ایم که از استخراج با کارت گرافیک های دسک تاپ استفاده می کنند اما از آن جایی که دیگر هیچ کس نمی تواند آن ها را به صورت عمده خریداری کند، کاربران اکنون در حال کار روی جدیدترین لپ تاپ هایی هستند که از کارت گرافیک های سری Geforce RTX 30 بهره می برند.

استخراج اتریوم با کامپیوتر

استخراج اتریوم با کامپیوتر

 

شرکت انویدیا کارت گرافیک های سری Geforce RTX 30 را در نمایشگاه CES 2021 معرفی و رونمایی کرد. همان طور که قبلا هم این شرکت وعده داده بود، درصورتی که تقاضا برای کارت گرافیک های مخصوص استخراج ارزهای دیجیتال زیاد شود، تولید و عرضه آن ها را از سر می گیرد. اکنون چندین مدل از لپ تاپ هایی که مجهز به این نوع کارت گرافیک ها در سراسر جهان هستند به فروش می رسند.

با این حال درست مانند کمبودهای که در بازار های دسک تاپ بوجود آمد، انتظار می رود بازار لپ تاپ ها نیز در ماه ها و سه ماهه آینده با ادامه رونق استخراج ارزهای دیجیتال ، با کمبودهای شدیدی مواجه شود.

 

استخراج اتریوم با لپ تاپ

در عکس های زیر فارم استخراج اتریوم با لپ تاپ های برند چینی Hasee را مشاهده می کنید که از کارت گرافیک های سری Geforce RTX 3070 استفاده می کنند. قطعا استخراج با لپ تاپ مشابه نسخه دسکتاپ نیست که مشخصات بسیار بهتری را ارائه می دهد.

استخراج اتریوم با لپ تاپ

استخراج اتریوم با لپ تاپ

استخراج اتریوم با لپ تاپ

استخراج اتریوم با لپ تاپ

همان طور که در عکس ها نیز مشخص است لپ تاپ ها باید به صورتی قرار بگیرند تا فن های دستگاه و خنک کننده های محیط بتوانند به خوبی گرمای تولید شده را به بیرون هدایت کنند، چرا که لپ تاپ ها به صورت ۲۴ ساعته و تمام مدت روشن و مشغول به کار هستند و قطعا باید دمای آن ها را برای این منظور به خوبی پایین نگه داشت.

همچنین می توانید دریچه خروجی هوای بسیار جالبی را مشاهده کنید که از ۳۲ فن ۱۲۰ میلی متری تعبیه شده در داخل پنجره برای تخلیه هوای گرم خارج از اتاق ساخته شده است.

 

درآمد استخراج اتریوم با کارت گرافیک چقدر است؟

کارت گرافیک Geforce RTX 3070 قادر به استخراج اتریوم با نرخ 0.00053009 در مدت زمان 2 ساعت است. با یک حساب سرانگشتی می توان فهمید که این کارت گرافیک می تواند سالانه تا 2.3217942 اتریوم استخراج کند. درحال حاضر و با قیمت فعلی اتریوم این رقم معادل ۳۷۰۰ دلار آمریکا است.

به این معنی که شما قادر خواهید بود هزینه خرید لپ تاپ خود را به راحتی جبران کنید و حتی با توجه به اینکه این لپ تاپ ها به اندازه انواع دسکتاپ همانطور که در بالا ذکر شد، انرژی مصرف نمی کنند، حتی سود دهی بیشتری نیز کسب خواهید کرد.

استخراج اتریوم با کامپیوتر

استخراج اتریوم با کامپیوتر

بیاید کمی حساب کتاب کنیم با لپ تاپی که مجهز به کارت گرافیک GeForce RTX 3060 است چقدر می توان از استخراج اتریوم با آن درآمد کسب کرد:

0.000265045 ETH در ساعت

0.00636108 ETH در روز

0.1908324 ETH در هر ماه (30 روز)

2.3217942 ETH در سال

بناربر این با حدودا ۲۰ لپ تاپ Hasee که در تصاویر نیز مشخص است در این فارم وجود دارد و با قیمت فعلی اتریوم:

8.908 دلار در ساعت

213.80 دلار در روز

6،413.87 دلار در ماه (30 روز)

78،035 دلار در سال

البته این میزان سود دریافتی شما خواهد بود و باید هزینه ی برق (بستگی به نوع برق مصرفی تان دارد) و فن ها و وسایل خنک کننده محیط را نیز از این سود کم کنید تا بتوانید سود خالص دریافتی تان را محاسبه کنید.

استخراج ارزدیجیتال

استخراج ارزدیجیتال

خب به هرحال به نظر می رسد با افزایش قیمت و محبوبیت روزافزون ارزهای دیجیتال، افراد بیشتری به سمت استخراج و بدست آوردن بیت کوین، اتریوم و سایر رمزارزها قدم بردارند و این قطعا نمی تواند خبر خوبی برای گیمرها و کسانی که به بازی های کامپیوتری علاقه دارند باشند. چرا که از یک طرف با کاهش قطعات و کارت های گرافیک مواجه خواهند شد و از طرف دیگر با کمیاب شدن این قطعات قیمت آن ها نیز به شدت افزایش می یابد.

اگر تجربه ای در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال دارید حتما در بخش نظرات با ما و خوانندگان ترنجی در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی