حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رکوردشکنی سود دهی سونی به واسطه فروش پلی استیشن و سنسور دوربین های آیفون

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | سونی

سونی به تازگی گزارشی منتشر کرده است که نشان می دهد این شرکت بالاترین میزان سود ۲۰ سال گذشته خود را در سال ۲۰۲۰ به دست آورده است. از دلایل اصلی افزایش سود دهی این شرکت می توان به فروش زیاد کنسول بازی و عرضه سنسورهای دوربین آیفون به اپل اشاره کرد.

سونی رکورد ۲۰ ساله سود دهی خود را شکسته است

طبق گزارش LiveMint، غول فناوری ژاپن انتظار دارد در سال مالی منتهی به ۲۰۲۱ میلادی حدود ۹۴۰ میلیارد ین (تقریباً ۸.۹ میلیارد دلار آمریکا) سود عملیاتی داشته باشد. این میزان نسبت سال گذشته حدودا 700 میلیارد ین افزایش خواهد داشت. قابل ذکر است از دلایل این میزان افزایش سود، افزایش فروش ماژول های دوربین سری ۱۲ آیفون و فروش کنسول های بازی نظیر پلی استیشن ۵ توسط این شرکت است.

حالت شب دوربین آیفون

علاوه بر این، سهام این شرکت نیز در اوایل امروز (4 فوریه 2021) با ۱۰.۴ درصد جهش در توکیو روبرو شد، که بیشترین مقدار آن در روزهای گذشته از ماه مه سال ۲۰۱۹ است. یکی دیگر از جنبه های مهم پیش بینی سود آن ، کنسول بازی Sony PlayStation 5 است که به تازگی عرضه شده است. علی رغم اینکه این شرکت در ابتدای کار با محدودیت در عرضه با مشکلات موجودی روبرو بود، شرکت همچنان در مسیر پیشی گرفتن از هدف خود یعنی 7.6 میلیون واحد پلیاستیشن ۵ تا پایان ماه مارس ۲۰۲۱ است.

دسته پلی استیشن ۵

طبق اعلام مدیر ارشد مالی سونی، هیروکی توتوکی، این شرکت حتی فروش تعداد بیشتری از کنسول جدید خود را انتظار دارد که این رقم در پایان سال مالی آینده به 14.8 میلیون واحد یا بیشتر نیز برسد. سونی با تقاضای بالاتر از حد انتظار برای نسل جدید کنسول های بازی خود روبرو است اما به دلیل کمبود گسترده قطعات در صنعت نیمه هادی ها، در حال حاضر با مشکل افزایش تولید دست و پنجه نرم می کند.

با این حال ، سونی همچنان قصد دارد تولید خود را فراتر از برنامه های فعلی خود افزایش دهد. مدیر مالی این شرکت افزود: “ما در زمینه افزایش تولید تلاش خود را انجام می دهیم تا بتوانیم در اولین فرصت ممکن تعداد بیشتری از پلی استیشن ۵ را تولید و به فروش برسانیم.”

به نظر شما سونی تا چه حد توانسته در زمینه های مختلف موفق عمل کند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

به امید موفقیت سونی برند دوست دشتنی و با اصالت 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی