حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش کنسول PS5 منتشر شد: تکرار عملکرد موفق سونی

پلی استیشن ۵ یا به اختصار، PS5، آخرین نسل از کنسول‌های سونی است که بدون شک می‌توان گفت محبوب‌ترین کنسول بازی میان گیمرها محسوب می‌شود. سونی برای فروش نسل جدید کنسول خود برنامه ریزی‌های بسیار زیادی داشته و اکنون نیز آمار فروش کنسول PS5 سونی منتشر شده است که بیانگر عملکردی قابل توجه و فوق‌العاده می‌باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

آمار فروش کنسول PS5 سونی  عملکرد موفق سونی را نشان می‌دهد

تعداد دقیق کنسول‌های PS5 فروخته شده توسط سونی در یک آمار رسمی فاش شد و باید گفت که این آمار شگفت انگیز است. بیش از شش ماه از آخرین باری که در مورد آمار فروش پلی استیشن ۵ شنیده بودیم می‌گذرد. تا این لحظه و بر اساس آمار قدیمی هنوز در فروش ۲۰ میلیون دستگاه بودیم و سونی در این موضوع کاملا مبهم بود. این شرکت امروز در CES 2023 اعلام کرد که آمار فروش جهانی جدیدترین کنسول آن اخیرا از مرز ۳۰ میلیون دستگاه عبور کرده است. این کنسول بازی هنوز هم بسیار مورد علاقه گیمرها است.

اما در ماه‌های اخیر، فروش آن به طور قابل توجهی رشد کرده است. این موضوع بیشتر به این دلیل است که سونی تولید این محصول را افزایش داده و سهام این شرکت نیز به تبع آن، رشد پیدا کرده است. بنابراین، یک سوم فروش PS5 در شش ماه گذشته رخ داده است که موضوعی بسیار مهم است. این فروش خوب همچنین با جشن تعطیلات، یعنی زمانی که بسیاری از گیمرها کنسول جدید خود را به عنوان هدیه کریسمس دریافت می‌کنند، همراه شده است و همین موضوع یکی از دلایل افزایش فروش آن است.

آمار فروش کنسول PS5

به گفته وبسایت خبرگزاری GizChina، تغییری قریب الوقوع در الگوی فروش سونی وجود ندارد. این شرکت در CES 2023 اعلام کرد که وضعیت کمبود کنسول اکنون به پایان رسیده است، بنابراین عرضه مجدد محصولات این شرکت از این مرحله به بعد در بسیاری از کشورها آسان‌تر خواهد بود. در آغاز سال ۲۰۲۳، این شرکت قبلا اعلام کرده بود که یافتن PS5 در آسیا سخت و دشوار است. اما داده‌های جدید نشان می‌دهند که علی‌رغم مخالفت بازیکنان در طول این مدت، افزایش قیمت PS5 مانع خاصی برای بسیاری از خریداران این دستگاه نخواهد شد.

زیرا این شرکت نیز در معرض تاثیرات منفی افزایش تورم قرار گرفته است. افزایش قیمت این دستگاه از ۵۰۰ به ۵۵۰ یورو برای مدل اصلی و از ۴۰۰ به ۴۵۰ یورو برای مدل دیجیتال کمی نگرانی به همراه داشت. اما بدیهی است که این مسئله چیزی را برای گیمرها تغییر نمی‌دهد. هرچند باز هم بدون شک زمان کوتاهی طول می‌کشد تا PS5 را به صورت گسترده‌تر در فروشگاه‌های خرده فروشان و با تخفیفات بهتر (در صورت وجود تقاضای بالا) مشاهده کنیم. انتظار می‌رود که این روند در سال جاری نیز ادامه داشته باشد.

به خصوص با عرضه نسخه اسلیم این کنسول که قیمت کمتری نسبت به نسخه استاندارد خواهد داشت، فروش بیشتری از این دستگاه خواهیم دید. به طور کلی انتظار می‌رود فروش این کنسول در سال جاری افزایش چشمگیری داشته باشد. نظر شما کاربران ترنجی درباره آمار فروش کنسول PS5 سونی که اخیرا منتشر شده، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان