تا به حال شده متنی داشته باشید و یا یک فایل اکسل که حاوی اطلاعات مهم و ارزشمندی باشد که نخواهید هیچ کس به جز خودتان آن ها را مشاهده کند؟ اگر جزو کسانی هستید که امنیت برایتان حرف اول را می زند و می خواهید با خیال راحت از فایل های مجموعه نرم افزاری آفیس محافظت کنید، با ما همراه باشید.
در آفیس 2019 و البته در نسخه های پایین تر قابلیتی وجود دارد که به راحتی می توانید برای فایل های خود رمز عبور قرار دهید. در این صورت با هر بار باز کردن فایل ابتدا باید رمز عبور مورد نظر را وارد کنید تا فایل مورد نظر برای شما نمایش داده شود. مزیت این روش این است که اگر فایل را به کامپیوتر دیگری نیز منتقل کنید باز هم برای نمایش آن باید رمز عبور را وارد کنید.
در این مطلب ما از Office 2019 استفاده کردیم و روش کار متعلق به این نسخه است.
ابتدا فایل مورد را باز کنید.
بر روی تب File کلیک کنید.
در صفحه باز شده به سربرگ Info رفته و بر روی جعبه کشویی Protect Document کلیک کنید.
پنج گزینه برای شما نمایش داده می شود که باید گزینه دوم یعنی Encrypt with Password رو انتخاب کنید.
در پنجره باز شده رمز عبور مورد نظر را وارد کنید و Ok کنید. یک بار دیگر نیز این کار را تکرار کنید.
حالا فایل مورد نظر را Save کنید.
کار تمام است. مشاهده می کنید که با هربار اجرای فایل ابتدا باید رمز عبور مورد نظر را وارد کنید تا فایل نمایش داده شود.
شما نیز در این مطلب مشارکت کنید.
اگر آموزش و یا ترفندی دارید که فکر می کنید برای بقیه کاربران مفید است برایمان ارسال کنید تا دیگر کاربران نیز بتوانند از آن ها استفاده نمایند. همچنین اگر آموزش خاصی مد نظرتان است با ما در میان بگذارید تا به آن بپردازیم.
جالب و بدرد بخور بود ممنون😍😍
تنکیو بابت آموزش کاربردی 🙂