حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هوش مصنوعی با Alt-text در آفیس مایکروسافت به کمک کاربرانی با مشکل بینایی خواهد آمد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مایکروسافت

هوش مصنوعی زمینه بسیار جذاب و با کارایی های جدید و مفیدی است که هنوز در ابتدای راه است. اگر بخواهیم نیمه پر لیوان را ببینیم باید گفت هوش مصنوعی می تواند کمک های بسیاری به کاربران انجام بدهد و در صرفه جویی در وقت و هزینه شما را به جلو ببرد. یکی دیگر از کاربری های در نظر گرفته شده برای هوش مصنوعی را می توان کمک به افرادی با ناتوانی جسمی عنوان نمود. یکی از این نمونه ها را به زودی در یکی از پر کاربرترین مجموعه های نرم افزاری مایکروسافت خواهیم دید. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم هوش مصنوعی در مجموعه آفیس مایکروسافت چه کارایی خواهد داشت.

یکی از کاربردهای ابتدایی هوش مصنوعی فهم تصاویر است. اگر کنفرانس گوگل برای معرفی گوگل پیکسل به یاد داشته باشد در آن ساندراپیچای عنوان نمود که تا پیش از این سیستم هوش مصنوعی ما می توانست کلیات خیلی ابتدایی از محتوای تصویر را بفهمد اما حالا در مقطع همان فهم کلیات اما یک درجه جزییات بیشتر را درک می کند، برای مثال می توانست بفهمد در این تصویر یک خودرو وجود دارد اما حالا می تواند بفهمد یک ماشین با رنگ فلان و یک آسمان آبی در تصویر وجود دارد!

چندی پیش فیس بوک نیز برای قرار دادن توضیحات تصاویر یا همان caption از سیستم مشابه استفاده می کرد که کارایی جالبی است و باعث می شود سریع تر و هوشمند تر پست خود را منتشر کنید. مایکروسافت نیز قصد دارد تا در مجموعه جدید آفیس ۳۶۵ که سال آتی منتشر خواهد شد به کمک هوش مصنوعی به شما کمک کند تا caption تصاویر را راحت تر اعمال کنید. مایکروسافت این قابلیت را Alt-text می نامد و بدین شکل قادر خواهید بود یک ارایه پر از محتوای چندرسانه‌ای را سریع تر آماده کنید. یکی دیگر از کارایی نیز این است که این هوش مصنوعی می تواند در حین ارایه چنین محتوایی، تشخیص بدهد که کدام بخش برای افرادی با ناتوانی بینایی بلند خوانده شود! این خدمت بزرگ و خوبی به کسانی است که از این ناتوانی رنج می برند.

همچنین مایکروسافت برای به روز شدن محتوای موجود با این سیستم، یک بررسی کننده ویژه برای اسناد ارایه خواهد کرد که با آن می توانید فایل های خود را بررسی و برای مصرف افرادی با ناتوانی بینایی بهینه تر باشد.

نظر شما درباره هوش مصنوعی چیست؟ کاربردهایی که تا کنون آن دیدیم را می پسندید؟ چه کاربرد مفید دیگری برای آن در نظر دارید؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.theverge.com/2016/12/2/13825590/microsoft-office-apps-ai-word-powerpoint-accessibility”]Theverge[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)