حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گودزیلا دربرابر کونگ: اولین تریلر رسمی فیلم را ببینید

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | سینما، فیلم

تنها دو ماه دیگر تا اکران فیلم گودزیلا دربرابر کونگ باقی مانده است. البته اگر با تأخیر ناشی از کرونا روبرو نشود. هیولای ‌ژاپنی بار دیگر پس از بیش از نیم قرن قرار است تا رودروی گوریل عظیم الجثه دست‌پرورده آمریکایی‌ها قرار بگیرد. در این پست اولین تریلر رسمی منتشرشده از این فیلم مورد انتظار را همراه با تاریخچه‌ای از فیلم‌های کینک کونگ و گودزیلا می‌توانید تماشا کنید.

اولین تریلر رسمی منتشر شده از فیلم گودزیلا دربرابر کونگ را ببینید

آخرین باری که گودزیلا و کینگ کونگ را برروی پرده سینما دیدیم بازمی‌گردد به دو فیلم گودزیلا: پادشاه هیولاها (Godzilla: King of the Monsters) در سال ۲۰۱۹ و کونگ: جزیره جمجمه (Kong: Skull Island) در سال ۲۰۱۷. هر دو فیلم فروش خوبی در گیشه داشتند و توانستند نگاه مثبت هواداران و منتقدان را به خود جلب کنند. حال با نزدیک شدن به زمان اکران فیلم گودزیلا دربرابر کونگ تریلری رسمی از این فیلم پخش شده است:

 

 

 

تریلر طوری ساخته شده تا این نگاه به ما القا شود که قرار است این دو موجود در تمام طول فیلم با همدیگر بجنگند و ظاهراً کینگ کونگ هیولای نقش مثبت و گودزیلا در نقش منفی باشد. اما احتمال زیاد این درگیری تنها قسمت کوتاهی از فیلم خواهد بود، درست مانند درگیری‌هایی که در تریلرهایی مانند فیلم انتقام جویان میان ابرقهرمان‌های مارول شاهد بودیم. باتوجه به پیشینه مثبتی که در آخرین فیلم‌های این دو غول عظیح الجثه دیدیم، درنهایت کنار همدیگر درمقابل کایجوهای دیگری که در تریلر هم مشاهده شد خواهند جنگید.

تاریخچه کینگ کونگ

جزیره جمجمه، جزیره‌ای است اسرارآمیز در اقیانوس هند. پس از جنگ ویتنام، گروهی از دانشمندان در سفری اکتشافی به این جزیره، موفق می‌شوند تا محل زندگی کینگ کونگ را پیدا کنند و پس از آن می‌بایست راهی برای خروج از دردسرهای مرگبار این جزیره پیدا کنند. این گوریل عظیم الجثه دوست داشتنی در فیلم جزیره جمجمه بار دیگر عشق بین یک هیولا و یک انسان، این بار با هنرپیشگی بری لارسن (Brie Larson) را به تصویر کشید.

کینگ کونگ

بری لارسن و تام هیدلستون در فیلم کونگ: جزیره جمجمه ۲۰۱۷

اقتباس‌های سینمایی کینگ کونگ

اما پیش از این فیلم، قسمت‌های متعددی از داستان کینگ کونگ روی پرده سینما رفته بود. قدیمی ترین این فیلم‌ها بازمی‌گردد به سال ۱۹۳۳، زمانیکه مرین کوپر (Merian C. Cooper) فیلمساز آمریکایی این هیولای شگفت انگیز را خلق کرد. پس از اینکه گروهی فیلمساز در یک جزیره اسرارآمیز کینگ کونگ را پیدا می‌کنند و متوجه علاقه او به هنرپیشه زن فیلم خود با بازی فی ری (Fay Wray)می‌شوند، او را از اقیانوس هند به نیویورک می‌آورند تا بعنوان هشتمین عجایب شگفت انگیز جهان در نمایشگاه از آن رونمایی کنند.

کینگ کونگ ۱۹۳۳

کینگ کونگ ۱۹۳۳

مرین کوپر شاید خودش هم هیچ‌گاه این فکر را نمی‌کرد که هیولایی که خلق کرده اینچنین طولانی عمر کند. کینگ کونگ هنوز زنده است و هنوز عاشق زنان هالیوودی می‌شود! تابحال یازده اقتباس سینمایی و انیمیشنی از کینگ کونگ ساخته شده و امسال قرار است تا برای دوازدهمین بار داستان جدید دیگری را از او ببینیم.

شاید مشهورترین اقتباس از کینگ کونگ که خیلی‌ها آن را به یاد داشته باشند فیلمی باشد که پیتر جکسون (Peter Jackson) کارگردان مجموعه ارباب حلقه‌ها در سال ۲۰۰۵ کارگردانی کرد. کادر بازیگری فیلم پر بود از ستاره‌های مشهوری چون ناومی واتس (Naomi Watts)، جک بلک (Jack Black)، جان گودمن (John Goodman)، آدرین برودی (Adrien Brody) و اندی سرکیس (Andy Serkis). جلوه‌های ویژه فیلم نیز بسیار دیدنی بود و فیلم در مراسم اسکار موفق شد سه جایزه بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین تدوین صدا و بهترین تلفیق صدا را ببرد. فیلمی کامل که هم فروش بسیار خوبی در گیشه داشت و هم نمرات بالایی از منتقدان و تماشاگران دریافت کرد.

کینگ کونگ ۲۰۰۵

کینگ کونگ ۲۰۰۵

تاریخچه گودزیلا

گودزیلا یکی از هیولاها یا به زبان ژاپنی کایجوهای (Kaiju) افسانه‌ای است که تاکنون فیلم‌ها، مجموعه‌های تلویزیونی و کتاب‌های کمیک زیادی ازروی آن ساخته شده است. گودزیلا یک هیولای عظیم الجثه دریایی و ماقبل تاریخی است که در اثر انفجار هسته‌ای از خواب بیدار شده و پا به شهر می‌گذارد. گودزیلا برای ژاپنی‌ها مفهومی استعاری دارد و آن‌ها را به یاد ترس و وحشت پس از جنگ جهانی و حادثه ناگوار بمباران هسته‌ای دو شهر هیروشیما و ناکازاکی می‌اندازد.

اقتباس‌های سینمایی گودزیلا

در نگاه عموم، فیلم گودزیلا ساخت سال ۱۹۵۴ اولین فیلم کایجو محسوب می‌شود. البته کایجوهای دیگر با نام‌های گیدورا، رودان، ماترا، و گامرا هم در این فیلم‌ها حضور پیدا می‌کنند. این فیلم خوش‌ساخت ژاپنی مقدمه‌ای شد برای ساخته اقتباس‌های متعددی از گودزیلا هم در ژاپن و هم آمریکا.

گودزیلا ۱۹۵۴

گودزیلا ۱۹۵۴

در هالیوود سه فیلم مطرح از گودزیلا ساخته شده است: اولی در سال ۱۹۹۸ با نام گودزیلا به کارگردانی رولند امریچ (Roland Emmerich) و با بازی متیو برودریک (Mathew Broderick) و ژان رنو (Jean Reno). فیلم به هیچ وجه نتوانست نظر منتقدان را جلب کند (نمره متاکریتیک ۳۳)، اما فروش بسیار خوبی در گیشه داشت و نمره میانه‌ای را از تماشاگران گرفت.

گودزیلا

گودزیلا ۱۹۹۸

در سال ۲۰۱۴ باز هم فیلم دیگری با این نام ساخته شد. این بار تماشاگران و منتقدان استقبال بسیار خوبی از این فیلم داشتند. برخلاف نام فیلم، گودزیلا پس از یک ساعت گذشتن از زمان فیلم آن هم تنها برای یازده دقیقه در فیلم ظاهر شد.

گودزیلا

گودزیلا ۲۰۱۴

آخرین فیلمی که تاکنون از گودزیلا روی پرده رفته است، فیلم گودزیلا: پادشاه هیولاها در سال ۲۰۱۹ است. فیلمی با بازی ورا میلی بابی براون (Millie Bobby Brown)، بازیگر جوان سریال Stranger Things. در این فیلم، شاهد بازگشت کایجوهای دیگر ازجمله گیدورا هم هستیم، و این بار قدرت این موجود به حدی رسیده که به نظر نمی‌رسد چیزی دیگر بتواند مقابل او بایستد.

گودزیلا

میلی بابی براون و ورا فارمیگا در گودزیلا: پادشاه هیولاها ۲۰۱۹

حالا هالیوود تصمیم گرفته تا این دو موجود عظیم الجثه را رودرروی یکدیگر قرار دهد. البته این چیز تازه‌ای نیست. ژاپنی‌ها یک بار در سال ۱۹۶۳با فیلمی میان رده با نام کینگ کونگ دربرابر گودزیلا این کار را کرده بودند، و حالا پس از گذشت بیش از نیم قرن شاهد مقابله این دو غول دوست داشتنی خواهیم بود.

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

فیلم خرابه باز نمیشه

M.tvi

واقعا این حجم از زشت بودن گودزیلا برام قابل درک نیست. اون تیغ های مسخره روی پشتش و اون لیزر زدنش واقعا زشت هست
فیلم گودزیلا سال ۱۹۹۸ واقعا بی‌نظیر بود و خود گودزیلا هم واقعا زیبا طراحی شده بود

Mahdi

خوب بود😆😆

Milad7

احتمالا فیلم خوبی از آب در بیاد 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
احمد کیایی