حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدرنا در حال اصلاح واکسن خود برای ایجاد ایمنی دربرابر انواع ویروس کرونا جهش یافته است

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | پزشکی و سلامت

مدرنا روز دوشنبه اعلام کرد در حال بهسازی واکسن خود برای تأثیرگذاری بیشتر در برابر گونه های جدید ویروس کرونا است. این بهسازی برای ایمنی بهتر در برابر جهش های مختلف این ویروس طراحی شده است.

بهسازی واکسن مدرنا برای ایجاد ایمنی در برابر انواع جهش های ویروس کرونا

این اصلاحات برای محافظت بهتر در برابر گونه های مختلف ویروس طراحی شده است و می تواند به عنوان یک عامل تقویتی نیز استفاده شود. این اطلاعیه در حالی منتشر می شود که دانشمندان در سراسر جهان می کوشند از ویروسی که دائما در حال جهش است و بیش از 2 میلیون نفر را در سراسر جهان کشته است، پیشی بگیرند.

استفان بانسل مدیر عامل شرکت مدرنا، در بیانیه ای گفت: ” در حالی که همه در تلاش برای شکست دادن این بیماری همه گیر هستند، ما معتقدیم که لازم است با در نظر گرفتن جهش های مکرر ویروس، پیشگیرانه عمل کنیم.”

ویروس کرونا

ویروس کرونا محاصره شده با آنتی بادی واکسن

مدرنا گفت واکسنی که پیشتر ساخته بودند در برابر گونه مسری تر انگلیسی موثر است. اما این واکسن در برابر گونه ای که برای اولین بار در آفریقای جنوبی گزارش شد، ایمنی کمتری ایجاد می کند. طبق گفته این شرکت، یک مطالعه اولیه نشان داد که سطح آنتی بادی های تولید شده از واکسن در مورد گونه ی آفریقایی شش برابر کاهش می یابد.

بنسل روز دوشنبه به خبرگزاری سی ان بی سی گفت: ” با وجود کاهش اثرگذاری مشاهده شده، آنتی بادی های خنثی کننده که در واقع به ویروس ها متصل شده و از ورود آن ها به سلول های بدن جلوگیری می کنند، برای هر دو  گونه در سطح بالایی از ایمنی قرار دارد؛ ولی نمی دانیم که در شش ماه یا دوازده ماه آینده چه اتفاقی می افتد و این ویروس چه جهش های دیگری خواهد داشت.”

وی ادامه داد: ” بهسازی واکسن با احتیاط فراوان در حال توسعه است، اما کاهش سطح آنتی بادی در مورد گونه ی آفریقایی می تواند نشان دهنده ی این باشد که محافظت در برابر این گونه و جهش های پیش رو کاهش می یابد. ممکن است ایمنی با گذشت زمان کاهش یابد.”

مبارزه با ویروس کرونا

در تحقیقات مدرنا که با همکاری مرکز تحقیقات واکسن در موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی صورت می گیرد، نمونه های خون میمون های ایمن شده و هشت نفری که در دو دوز منظم واکسن این شرکت را دریافت کرده بودند، بررسی شد. نتایج اولیه هنوز منتشر نشده است.

بنسل گفت: “انجام تحقیقات مکرر با هدف افزایش ایمنی در برابر گونه های جهش یافته احتمالی در آینده بسیار مهم است.  نمی توانیم از این ویروس عقب باشیم، باید از آن پیشی بگیریم.”

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

با شرایط فعلی حالا حالاها درگیر کرونا هستیم!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عاطفه رشیدی