حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمریکا هند را به دلیل خرید سامانه S-400 تهدید به تحریم کرد

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | نظامی و اسلحه

مقامات دولت هند مکررا اعلام کرده اند که به دلیل تهدید آمریکا به جنگ اقتصادی از موضع خود عقب نشینی نخواهند کرد. واشنگتن نیز بارها اعلام کرده است که در صورتی که دهلی خود از قرارداد خرید سامانه دفاع موشکی S-400 روسیه خارج نشود و نمونه غربی آن را نخرد، تحریم های اقتصادی در راه خواهند بود.

تهدید به تحریم به دلیل سامانه S-400

تنش ها بین دهلی نو و واشنگتن هنگامی بالا گرفت که در اکتبر 2018 هند قراردادی به ارزش 5.43 میلیارد دلار برای خرید 5 سامانه موشکی زمین به هوای S-400 را با روسیه امضا کرد، که آخرین واحد از آنها تا سال 2025 تحویل خواهد شد. آمریکا به منظور افزایش سهم بازار سازندگان تسلیحات غربی و بیرون راندن روسیه از بازار جهانی مشتریان بالقوه سامانه های پیشرفته روسی را تهدید به تحریم می کند.

از دیگر کشورهایی که همانند هند تهدید شده اند می توان اندونزی، چین، مصر و ترکیه و چند کشور دیگر را نام برد. هند بدون توجه به تهدید ها به کار خود ادامه داد و یک هفته بعد سفیر آمریکا در دهلی کنث جاستر بار دیگر هند را به تحریم اقتصادی تهدید کرد، تهدیدی که واکنش هند را دربر داشت.

وزرات امور خارجه هند اعلام کرد که این کشور به منظور خرید تجهیزات دفاعی تابع سیاست های مستقل در راستای منافع ملی و امنیتی خود است و مجبور به پیروی از خط مشی های آمریکا نخواهد نشد.

تانک T-90S ارتش هند – ساخت روسیه

هند در ماه ژانویه 100 افسر و عضو نیروی هوایی خود را به منظور آموزش استفاده و نگهداری از سامانه S-400 راهی روسیه کرد و صدها افسر دیگر را نیز به روسیه اعزام خواهد کرد، زیرا این کشور قصد دارد بیشتر از هر مشتری دیگری از این سامانه موشکی پیشرفته خریداری کند.

مقامات وزارت دفاع هند اعلام کردند که اولین قسط 800 میلیون دلاری مربوط به این سامانه موشکی را در سال 2019 به روسیه پرداخت کرده اند، و قرار است تا اواخر سال 2021 یا اوایل 2022 اولین واحد S-400 عملیاتی شود.

MiG-35

S-400  و همتای پویاتر آن S-300V4 به عنوان توانمندترین سیستم های دفاع هوایی دوربرد چند منظوره در جهان شناخته می شوند و به دلیل مجموعه های حسگر فوق العاده قدرتمند، کاربردهای متنوع و قابلیت های ضد جنگ الکترونیک قدرتمند، بسیار مورد توجه قرار می گیرند.

سامانه S-400 میتواند حداکثر از فاصله 500 کیلومتری اهداف را مورد قرار دهد و این ویژگی که مناسب مقابله با اهداف مافوق صوت است می تواند هند را در برای مقابله با هواپیماهای رادارگریزی که به تعداد زیادی در همسایه اش چین تولید می شوند، توانمند سازد.

گفته می شود که وزارت دفاع هند در حال بررسی خرید تجهیزات پیشرفته روسی دیگری همچون جنگنده های SU-57 و MiG-35 و همچنین تانک T-14 می باشد، موضوعی که قطعا به تنش بیشتر با آمریکا منجر خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

امریکاام که بیکار میشه تحریم میکنه

Finch

هعی
اگه شیا تحریم نمیشد تو این رابطه هند، حق 100 درصدی رو میدادم امریکا
ولی خب از خط قرمز شخصس من رد شد و دیگه با تصمیمات این کشور خیلی مخالفم

Milad7

خخخ بایدن چلاق هم که داره تحریما را ادامه میده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین کریم نژاد