حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسل بعدی Face ID اپل با قابلیت نقشه حرارتی صورت ارایه می شود؟

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، حق اختراع

به تازگی حق اختراع جدیدی به اپل اعطا شده است که مربوط به سیستم امنیتی بیومتریک Face ID آن است. این حق ثبت اختراع جزئیات پیشرفت نسل بعدی در فناوری تشخیص چهره را نشان می دهد، که ظاهراً از نقشه برداری حرارت صورت برای احراز هویت استفاده می کند. بله، احتمالا نسل بعدی Face ID اپل با قابلیت نقشه حرارتی صورت ارایه می شود!

نسل بعدی Face ID اپل

بر اساس گزارش PatentlyApple، اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده حق ثبت اختراع جدید را به غول فناوری مستقر در کوپرتینو اعطا کرد. در حال حاضر، تشخیص چهره یک راه حل امنیتی بیومتریک بسیار رایج در اکثر تلفن های هوشمند است و به شکل های متفاوت موجود است. اکنون، به نظر می رسد اپل در حال کار بر روی فناوری Face ID نسل بعدی است که برای احراز هویت از گرمای چهره کاربران نقشه می کشد.

نسل بعدی Face ID اپل

نسل بعدی Face ID اپل

به طور سنتی، فناوری تشخیص چهره که امروزه می بینیم بیشتر از چهره کاربر در یک تصویر گرفته شده استفاده می کند (نه Face ID). با این حال ، یک اشکال عمده در این روش این است که هرگونه انسداد مانند عینک ، ماسک یا مو می تواند به طور بالقوه روند احراز هویت را مختل کند. این جایی است که حق ثبت اختراع جدید اپل ارائه می شود ، که گرمای چهره کاربران را ترسیم می کند. نقشه گرمای انسداد ممکن است به صورت شبکه ای باشد که مناطق مختلف سطح صورت را نشان می دهد.

به عبارت دیگر، مقدار تعیین شده ای از انسداد برای این مناطق ممکن است به عنوان امضای منحصر به فردی باشد که توسط دستگاه ضبط می شود. به این معنی که از امضای حرارت صورت منحصر به فرد هر شخص می تواند برای باز کردن قفل دستگاه Apple استفاده شود. این می تواند به رفع مشکلات پیش روی فناوری تشخیص چهره متداول کمک کند و همچنین این شرکت را قادر می سازد تا از سیستم Face ID خود استفاده کند، که بعد از همه گیر شدن بیماری به دلیل استفاده رایج از ماسک های صورت، غیر عملی است.

نظر شما درباره این حق اختراع جدید اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

فیس آیدی واقعا بینظیره 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)