حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مراسم Exynos On 2021 سامسونگ برای معرفی Exynos 2100 امروز ساعت ۱۷:۳۰ برگزار خواهد شد

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

سه هفته پیش برای شما نوشتیم که تراشه پرچمدار جدید سامسونگ سه شنبه ۲۳ دی ۹۹ معرفی می شود. روزها مثل برق و باد می گذرند و امروز ۲۳ دی ۹۹ است. حدس زده می شود که نام تراشه پرچمدار بعدی سامسونگ شاید اگزینوس ۲۱۰۰ باشد. به این ترتیب باید گفت که مراسم Exynos On 2021 سامسونگ برای معرفی Exynos 2100 امروز ساعت ۱۷:۳۰ برگزار خواهد شد.

مراسم Exynos On 2021

هر چند که شاید این مراسم خیلی شلوغ نبوده و از اهمیت بالایی برای کاربران عادی برخوردار نباشد اما برای کاربرانی مثل ما که دوست دارند جزئیات همه چیز را بدانند می تواند مراسمی حتی خاصی تر از معرفی گلکسی اس ۲۱ باشد، محصولی که پنج شنبه همین هفته معرفی خواهد شد و ما تقریبا همه چیز را درباره آن می دانیم.

خیلی ها امسال اعتقاد دارند که دستپخت کره‌ای ها از امریکایی ها بهتر است و گفته می شود که امسال و در سرزمین سامسونگ اگزینوسی ها به اسنپدراگونی ها خواهند خندید! البته ما هیچ وقت طرفدار تفاوت در عملکرد یک دستگاه که با یک نام اما با دو مشخصات ارایه می شود، نبوده ایم ولی این که تراشه اگزینوس بتواند خاطره بد دو سال قبل و به خصوص سال قبل را برای طرفداران سامسونگی از بین ببرد، خبر خوبی است.

امسال و در سرزمین سامسونگ اگزینوسی ها به اسنپدراگونی ها خواهند خندید!

اگر به تاریخچه استفاده از تراشه اگزینوس و کوالکام در موبایل های پرچمدار سامسونگ نگاه کنید، از گلکسی اس ۴ به این سو توجهات به تفاوت ها جلب شد. گلکسی اس ۴ با اولین تراشه مجهز به فناوری Big.LITTLE شرکت ARM ارائه شد که در مدل اگزینوسش وجود داشت و ۲ کلاستر ۴ هسته ای (در مجموع ۸ هسته) داشت. این تراشه داغ می کرد و به همین دلیل اصطلاحا نسخه چهارهسته ای یا کوالکام‌ش محبوب شد.

در گلکسی اس ۵ تفاوت زیادی نبود و در گلکسی اس ۶ یعنی ۲ سال بعد که کوالکام به فناوری big.LITTLE رسید، خروجی آنقدر بد بود که سامسونگ در گلکسی اس ۶ و گلکسی نوت ۵ اصلا مدل اسنپدراگون ۸۱۰ تولید نکرد و تمام دستگاه هایش اگزینوس ۷۴۲۰ بودند.

با گلکسی اس ۷ همچنان مدل اگزینوس بهتر ظاهر می شد، در گلکسی اس ۸ تا گلکسی اس ۱۰ تفاوت ناچیز بود ولی با گلکسی اس ۲۰ دوباره وضعیت به نفع مدل اسنپدراگون ۸۶۵ بود چون اگزینوس ۹۹۰ آنطور که باید عمل نمی کرد.

اگزینوس ۲۱۰۰

اگزینوس ۲۱۰۰

حالا به نظر می رسد در سال ۲۰۲۱ شاهد عملکرد بهتری از نمونه اگزینوسی خواهیم بود. به صورت کلی این خبر خوبی برای بازار ماست چون ایران مدل اگزینوس را دریافت می کند. در تصویر بزرگتر اما پرسش این است که چرا یک شرکت باید تحت برند یک دستگاه، ۲ محصول متفاوت تولید کند که برخی سال ها یکی از آن ها مشکل داشت باشد؟

اگرچه سامسونگ هنوز نام تراشه را به طور رسمی اعلام نکرده است، اما چندین گزارش می گویند که این پرچمدار بعدی تراشه سامسونگ است و نام Exynos 2100 را به همراه دارد. انتظار می رود این تراشه دقیقاً مانند همتای کوالکام بر روی فناوری جدید ۵ نانومتری ساخته شود. پیش از این، Exynos 990 بر روی فرآیند ۷ نانومتری ساخته شده بود و با بسیاری از مسائل مربوط به مشکل حرارتی مواجه بود.

در قلب چیپست، احتمالاً میزبان هسته های Cortex-X و Cortex-A ARM با آرایش 1 + 3 + 4 خواهیم بود که راهبردی برخلاف نسخه قبلی که 2 + 2 + 4 خواهد داشت. این یک چیپست هشت هسته ای خواهد بود. می توانید نگاهی به ترکیب احتمالی زیر بیندازید:

  1. ۱- 1xCortex-X1 (با فرکانس 2.91 گیگاهرتز) – هسته قوی با عملکرد بالا
  2. ۲- 3xCortex-A78 (با فرکانس 2.8 گیگاهرتز) – هسته هایی با عملکرد بالا
  3. ۳- 4xCortex-A55 (با فرکانس 2.4 گیگاهرتز) – هسته های بهره وری انرژی

اگر آن را با Snapdragon 888 کوالکام مقایسه کنیم، حداقل روی کاغذ این جا فرکانس کمی بیشتر است. علاوه بر این، گزارش ها می گویند که پردازنده با پردازنده گرافیکی Mali-G78 جایگزین G77 در Exynos 990 خواهد شد.

علاوه بر این، گزارش ها حاکی از آن است که سامسونگ ممکن است سرانجام موفق به رفع اشکالات و رقابت با کوالکام در سال 2021 شود. اگرچه بنچمارک هاای اولیه باعث ایجاد احساسات مثبتی می شوند، اما باید منتظر آزمایش های واقعی باشیم. در هر صورت، طبق گزارشات، تراشه جدید باتری کمتری نسبت به Exynos 990 برای کارهای مشابه مصرف خواهد کرد.

نظر شما چیست؟ منتظر مراسم امروز هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ترنج ترنجی

It’s on !

Mahdi

ببینم سامسونگ چی میکنه☺️☺️

Milad7

زیادم هیجان انگیز نبود!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)