حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طراحی آنتن های اینترنت ماهواره ای پروژه کویپر آمازون

پروژه Kuiper آمازون طراحی آنتن هایی که مشتریان از آن برای دسترسی به اینترنت ماهواره ای استفاده می کنند را نشان می دهد. اینترنت ماهواره ای آمازون نسبت به اینترنت ماهواره ای اسپیس ایکس، تلاش در کم کردن هزینه ها دارد.

اینترنت ماهواره ای آمازون

امروز ، آمازون از طراحی آنتی رونمایی کرد که مشتریان از آن برای استفاده از صورت فلکی غول پیکر ماهواره ای شرکت  آمازون یعنی  Kuiper استفاده می کنند که برای تأمین پوشش اینترنت باند پهن از فضا طراحی شده است.

طبق گفته این شرکت ، آنتن آرایه فازی طراحی شده برای پروژه  ، پاییز امسال تولید و آزمایش شد. با قطر فقط 12 اینچ ، آمازون ادعا می کند که آنتن “کوچکتر و سبک تر از طرح های آنتن سنتی است.” آزمایش ها نشان داده است که آنتن می تواند “حداکثر توان 400 مگابیت بر ثانیه” را فراهم کند. این شرکت همچنین خاطرنشان كرد كه می تواند از آنتن ها برای پخش فیلم با كیفیت 4K از ماهواره های مدار زمین ثابت در حدود 22000 مایل بالاتر از زمین استفاده كند.

آزمایشات نشان داده است که آنتن می تواند “حداکثر توان عملیاتی تا 400 مگابیت بر ثانیه” را فراهم کند
با این حال ، ماهواره های Kuiper بسیار به زمین نزدیکتر هستند. در ماه جولای ، پروژه آمازون توسط کمیسیون ارتباطات فدرال تأیید شد تا صورت فلکی 3236 ماهواره را برای پروژه کویپر پرتاب کند. فضاپیماها در ارتفاعات از 590 کیلومتر (366 مایل) تا 630 کیلومتر (391 مایل) پرواز می کنند. پروژه Kuiper قصد دارد با استفاده از تعداد زیادی ماهواره در حال چرخش در نزدیکی زمین ، پوشش اینترنت باند پهن با تأخیر کم را برای تک تک کاربران روی زمین ارسال کند. هدف ارائه پوشش در مناطق دور افتاده و مناطقی است که اینترنت پرسرعت سنتی در آنها غیرقابل دسترسی است.

آمازون یکی از بسیاری از شرکت هایی است که تمرکز خود را روی پرتاب صورت های فلکی اینترنتی در مقیاس بزرگ از فضا قرار داده است. به طور خاص ، SpaceX همان هدف را در پروژه Starlink هدف گرفته است. این یک صورت فلکی تقریباً 12000 ماهواره ای است. SpaceX در حال حاضر نزدیک به 1000 ماهواره Starlink را به فضا پرتاب کرده و آزمایش بتا اولیه را آغاز کرده است ، آنتن های خانگی را برای برخی از مشتریان فراهم می کند تا از ماهواره ها برای دریافت پوشش اینترنت استفاده کنند. آمازون هنوز ماهواره ای را پرتاب نکرده و مشخص نکرده است که ماهواره را کدام موشک  پرتاب می کند.

تفاوت پروژه اینترنت ماهواره ای آمازون و اسپیس ایکس

آمازون ادعا می کند که با کوچک کردن دستگاه های کاربر ، هزینه تولید سخت افزار کاهش می یابد و قیمت مشتریان برای انتخاب برنامه کاهش می یابد. این شرکت ادعا می کند که می توان با قرار دادن “ساختارهای کوچک  آنتن” بر روی یکدیگر ، اندازه را کاهش داد.

راجیف بادیال ، معاون فناوری در پروژه کویپر گفت: “اگر می خواهید بین جامعه ای بدون خدمات و جامعه ای با خدمات ضعیف تفاوتی ایجاد کنید ، باید با قیمتی که برای مشتریان منطقی باشد خدمت کنید.” من امروز در یک پست وبلاگ آمازون به آن اشاره کردم. وی افزود: “این واقعیت ساده بر یكی از باورهای اصلی كویپر تأثیرگذار بود: اختراع آنتن آرایه ای فازی فشرده ، كه به ما اجازه می دهد پایانه های مشتری  را ارزان قیمت تولید كنیم. دیدن چنین فاکتور کوچکی در دستیابی به این نوع سرعت و عملکرد بسیار عالی است. ”

آنتن آمازون با قطر 12 اینچ بسیار کوچک تر از آنتن Starlink است که بر اساس عکس های دستگاه های کاربر SpaceX توسط آزمایش کنندگان بتا در شبکه اجتماعی Reddit ارسال شده است. برای آزمایش سخت افزار Starlink  آزمایش کنندگان بتا باید هزینه اولیه 499 دلار برای همه تجهیزات و به دنبال آن 99 دلار اضافی در ماه پرداخت کنند. آمازون قیمت آنتن گیرنده Kuiper را برای مشتریان اعلام نکرده است ، اما این شرکت قول داده است که 10 میلیارد دلار در این برنامه سرمایه گذاری کند.

نظر شما درباره پروژه کویپر چیست؟ به نظرتان کدام یک از شرکت های تولید کننده منظومه ماهواره های ارایه دهنده اینترنت ماهواره ای میتواند در این رقابت موفق شود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

گویا کشور من جزو جهان نیست….

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا محمودی نژاد