حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اتصال به اینترنت ماهواره‌ای با گوشی 4G معمولی توسط سرویس Direct to Cell استارلینک و تا سال ۲۰۲۵ ارائه می‌شود

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | اینترنت، برترین‌های ترنجی

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک هر قدر هم که محدودیت‌های اتصال زمینی را برطرف کند اما باز تا زمانی که نتواند به موبایل‌های ما سرویس مستقیم بدهد، آنقدرها جذاب نیست. مشخصا این را ایلان ماسک هم می‌داند و به تازگی شاهد معرفی سرویس جدیدی از Starlink هستیم. خبر خوب این‌که در آینده نه‌چندان دور اتصال به اینترنت ماهواره‌ای با گوشی 4G معمولی توسط سرویس Direct to Cell استارلینک و تا سال ۲۰۲۵ ممکن می‌شود.

اتصال به اینترنت ماهواره با گوشی 4G معمولی = سرویس Direct to Cell

صفحه جدیدی در وب‌سایت Starlink برای ترویج خدمات تلفن همراه در سال 2024 راه‌اندازی شده است.

این وب‌سایت می‌گوید سرویس Direct to Cell سال آینده (سال ۲۰۲۴) خدمات ارسال پیامک را ارائه می‌کند و پس از آن در سال 2025 امکان تبادل صدا و اینترنت ارائه خواهد شد.

اما منظور ما از “گوشی معمولی” چیست؟

اسپیس‌ایکس در صفحه سرویس Starlink Direct to Cell عنوان کرد که قصد دارد اتصال مخابراتی را بر بستر شبکه ماهواره‌ای خود به “گوشی‌های 4G موجود” ارائه دهد.

همانطور که بالاتر گفتیم، این سرویس در ابتدا در سال 2024 و با توانایی عرضه سرویس پیامکی ارائه و در سال 2025 اتصال صوتی و اینترنتی را در کنار پشتیبانی از دستگاه‌های IoT (اینترنت اشیا) فراهم خواهد کرد.

این شرکت می‌گوید:

“سرویس Direct to Cell با گوشی‌های 4G موجود، در هر کجا که بتوانید آسمان را ببینید کار می‌کند. در وب‌سایت SpaceX آمده که هیچ تغییری در سخت‌افزار، سفت‌افزار یا برنامه‌های خاص مورد نیاز نیست و دسترسی یکپارچه به متن، صدا و داده‌ها را فراهم می‌شود.”

شرکت فضایی متعلق به ایلان ماسک سال گذشته در کنار اپراتور مخابراتی آمریکایی T-Mobile برنامه‌هایی را برای این سرویس اعلام کرد. این سرویس احتمالاً در مقایسه استانداردهای زمینی نسبتاً کند خواهد بود.

سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک برای موبایل‌های 4G عادی

در حقیقت سرعت آن بین  ۲ تا ۴ مگابیت در ثانیه تخمین زده می شود، اما مزیت آن در وسعت پوشش خواهد بود. بیانیه مطبوعاتی اپراتور T-Mobile در سال گذشته می‌گوید این سرویس “عملاً در همه جای قاره امریکا، هاوایی، بخش‌هایی از آلاسکا، پورتوریکو و آب‌های سرزمینی، حتی خارج از سیگنال شبکه T-Mobile در دسترس خواهد بود.

اتصال ماهواره‌ای در سال‌های اخیر روند رو به رشدی برای گوشی های هوشمند داشته است. اپل سال گذشته یک ویژگی Emergency SOS را به آیفون‌های خود اضافه کرد که به سری آیفون 14 و جدیدتر اجازه می‌دهد در مواقع اضطراری پیام‌ها و اطلاعات موقعیت مکانی محدودی را از طریق ماهواره ارسال کنند.

همچنین هواوی سرویس‌های اتصال ماهواره‌ای با قابلیت تماس دوطرفه را در چین و برای محصولات جدید پرچمدارش ارائه می‌کند که متاسفانه اطلاعات دقیقی درباره آن نداریم.

هنوز موارد مهم و نامشخصی درباره سرویس Direct to Cell وجود دارد. مثلا هزینه این سرویس چقدر خواهد بود؟ یا محدودیت پوشش “دیده شدن آسمان” چه زمانی کمتر می‌شود؟

به هر حال، شما فکر می‌کنید سرویس دایرکت تو سل استارلینک بتواند موفق باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)