حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش سرعت توسعه پروژه ارائه اینترنت ماهواره ای به گوشی های 4G معمولی توسط استارلینک

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | اینترنت

چند روز پیش بود که برای شما نوشتیم اتصال به اینترنت ماهواره‌ای با گوشی 4G معمولی توسط سرویس Direct to Cell استارلینک و تا سال ۲۰۲۵ ارائه می‌شود. آنطور که به تازگی گزارشی منتشر شده، شاهد افزایش سرعت توسعه پروژه ارائه اینترنت ماهواره ای به گوشی های 4G معمولی توسط استارلینک هستیم.

اینترنت ماهواره ای به گوشی های 4G معمولی توسط استارلینک

پیش‌تر و در سال 2022 در یک همکاری بین اپراتور موبایل امریکایی T-Mobile و SpaceX برنامه‌ریزی شد تا از طریق شبکه‌ای از ماهواره‌های Starlink، اتصال ماهواره ای مستقیم به موبایل‌های معمولی و اصلاح نشده عرضه شود.

طبق یک گزارش جدید، اسپیس ایکس سرعت برنامه پرتاب ماهواره‌های مورد نیاز این طرح را افزایش خواهد داد، تا تا آنجا که ممکن است ماهواره‌های لازم را در سال جاری و سال آینده آماده و پرتاب کند.

این تلاش شامل انجام ۱۰۰ پرواز در دو ماه و نیم آینده و در سال 2024 برنامه‌ای با ۱۲ پرواز در ماه، یا در مجموع ۱۴۴ پرتاب دیگر می‌شود.

یکی از سخنگویان اسپیس ایکس گفت:

“ما همچنین توجه ویژه‌ای به سرویس direct-to-cell استارلینک خواهیم داشت، این یک ویژگی کلیدی است که سال آینده برای آن ۱۴۴ پرتاب به برنامه اضافه خواهد شد.”

در سال ۲۰۲۴ باید شاهد راه‌اندازی عمومی اولیه سرویس دایرکت تو سل (Direct to Cell) و فقط برای سرویس متنی باشیم.

نسخه پرسرعت سرویس اینترنت ماهواره ای برای گوشی های معمولی 4G با سرعت حداکثر 2 مگابیت در ثانیه برای عرضه اولیه در سال 2025 برنامه‌ریزی شده است.

آنطور که گفته می‌شود، ارائه چنین سرویسی به ماهواره‌های فیزیکی بزرگ‌تر نیاز دارد که با SpaceX Starship پرتاب خواهند شد. در این بین، این شرکت مجبور شد نمونه‌هایی با اندازه متوسط طراحی کند که هنوز هم بزرگتر از مدل‌های قدیمی هستند اما می توانند روی موشک‌های فالکون 9 پرتاب شوند.

یکی از طرح‌های اپراتور مخابراتی T-Mobile واجد شرایط دسترسی به اتصال Starlink بدون هزینه اضافی خواهد بود، در حالی که مشتریان در طرح‌های ارزان‌تر می‌توانند هزینه اضافی برای دسترسی بپردازند.

استارلینک در حال حاضر با چندین اپراتور دیگر در سراسر جهان قرارداد بسته که شامل موارد زیر است:

  1. ۱- Optus در استرالیا
  2. ۲- Rogers در کانادا
  3. ۳- KDDI در ژاپن
  4. ۴- One NZ در نیوزیلند
  5. ۵- Salt در سوئیس

البته باید به یاد داشته باشید که این جدول زمانی فقط برای امریکا و اپراتور تی-موبایل معتبر است. در دیگر نقاط دنیا پس از رایزنی با اپراتورهای موبایلی موجود و طی کردن پرتاب ماهواره‌های لازم، زمان‌بندی باید اعلام شود.

اتصال به اینترنت ماهواره‌ای با گوشی 4G معمولی توسط سرویس Direct to Cell استارلینک و تا سال ۲۰۲۵ ارائه می‌شود

اینترنت ماهواره ای استارینک برای موبایل معمولی چه نقاطی را پوشش می‌دهد؟

در نهایت، شاید ذکر این نکته نیز خالی از لطف نباشد که هدف Starlink فقط پوشش زمین، دریاچه‌ها و آب‌های ساحلی است. اگر اینترنت ماهواره‌ای را وسط اقیانوس می‌خواهید، باید برای خدمات دریایی Starlink ثبت نام کنید.

در خشکی، این سرویس قرار است مناطق خارج از پوشش اپراتورها را بدون نیاز به ایجاد زیرساخت‌های بیشتر پر کند. همچنین برای استفاده از آن باید زیر آسمان باشید و در مناطق با مسقف عملکرد ندارد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید می‌توان به این سرویس دل بست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)