حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا انگلیسی در ایران شناسایی شد

نوشته

3 سال قبل | 8 دیدگاه | پزشکی و سلامت

وزیر بهداشت، از شناسایی اولین مورد ویروس انگلیسی در کشور خبر داد. سعید نمکی، بعد از ظهر سه شنبه در ارتباط زنده خبری، گفت: اولین مورد ویروس کرونا انگلیسی در ایران تایید شده است. با ترنجی همراه باشید تا با ویروس جهش یافته کرونا معروف به کرونا انگلیسی بیشتر آشنا شویم.

اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا انگلیسی در ایران :

آقای نمکی گفت:

قرار بود اولین مواردی که از ویروس موتاسیون ‌یافتهٔ انگلیسی در کشور کشف می ‌شود، به مردم اعلام کنیم. متأسفانه اولین مورد کووید ۱۹ موتاسیون‌ یافته انگلیسی را، بعد از مدتها رصد، در یک هموطن که از انگلیس آمده بود، پیدا کردیم. وی در یکی از بیمارستان‌ های خصوصی بستری بود و تست کووید ۱۹ وی از نوع موتاسیون یافته تایید شد.

کووید 20

کووید 20

 

وزیر بهداشت ایران افزود:

«خوشبختانه حال این بیمار خوب است. چون از روز نخست آگاه و هشیار بود و با تست پی‌ سی ‌آر مثبت به ایران آمده بود و خود را ایزوله کرده بود، کسی از اطرافیان او به این ویروس مبتلا نشده و با غربالگری که از نزدیکان این بیمار انجام شد، هیچ موردی از این ویروس در فرد دیگری در کشور پیدا نشده است.»

 

او تاکید کرد:

«به جز همین یک نفری که اعلام کردیم، هیچ مورد دیگری از فرد مبتلا به ویروس جهش‌ یافته ی انگلیسی تاکنون در کشور شناسایی نشده و حال این مریض هم خوب است و اگر هر مورد دیگری باشد، به سرعت به مردم و سازمان ‌های تخصصی بین‌المللی اعلام می‌کنیم.»

 

کرونای انگلیسی چیست؟

گونه‌ جدیدی از ویروس کرونا با سرعت انتقال سریع ‌تر در انگلستان کشف شده که در حال انتشار در نقاط دیگر جهان است و به‌ دلیل نوع جهشی که داشته، نگرانی‌ های جدی را در سطح جهان به وجود آورده است.

نگرانی از شیوع کرونای خطرناک انگلیسی باعث شده تا بسیاری از کشورها سفر اتباع انگلیس را ممنوع کرده و جلوی پروازهای خارجی این کشور را نیز بگیرند.

تحقیقات دانشمندان در آمریکا، انگلیس، و دیگر نقاط جهان نشان داده است ویروس کرونای جدید باعث ایجاد علائم شدید در بیماران نمی‌ شود. تحقیقات دانشمندان انگلیسی بر روی بیش از یک هزار و ۷۰۰ بیمار مبتلا به کرونا نشان می‌دهد هیچ ارتباط معنا داری میان ابتلا به نوع جهش یافته ویروس و افزایش نرخ مرگ و میر یا بستری شدن در بیمارستان وجود ندارد.

 

علائم کرونای انگلیسی چیست؟

  1. ۱- از گونه‌ های قبلی واگیردارتر است.
  2. ۲- دو برابر عفونی‌ تر است.
  3. ۳- سرعت انتشارش ۷۰ درصد بیشتر است.
  4. ۴- به سرعت جایگزین گونه قبلی می ‌شود.
  5. ۵- آزمایشش هفته‌ها یا شاید ماه ‌ها طول می ‌کشد.
  6. ۶- آنتی‌ بادی نجات ‌یافتگان تأثیر کمتری روی آن دارد.

واکسن‌ های فعلی قادر به مقابله با آن هستند اما اگر باز هم جهش کند، ممکن است واکسن‌ ها کارآیی نداشته باشند.

محققان می‌ گویند ویروس کرونای جهش یافته جدید قابلیت سرایت بیشتری دارد و همین موضوع می ‌تواند شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در جهان را افزایش دهد. تحقیقات نشان می‌دهد در انگلیس نسبت افرادی که به ویروس کرونای جهش یافته مبتلا شده اند نسبت به کسانی که به ویروس کرونا معمولی آلوده شده اند، در حال افزایش است.

این نسخه جهش یافته کووید ۱۹ که برای نخستین بار در ماه سپتامبر در انگلیس مشاهده شد، تاکنون در دستکم ۱۸ کشور مختلف از جمله ژاپن، سوئد، آلمان، فرانسه و کانادا پخش شده است.

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

ن باریکلا ن باریکلا

AŁɪ

زودتر پخش بشه همه بگیرن بمیرن صغیر و کبیر عدالت خدا انجام بشه …

ali_s

خب یعنی زود تر میمیریم؟

ali_s

این یه نفر کدوم شهر گرفته؟

Mahdi

یه نفر ؟ حتما شوخی میکنید

afsoon

مگه لغو پرواز نبود به انگلیس ؟ چطوری یه ایرانی از انگلیس پا شده اومده تهران اونم در صورتی که فردای رسیدن در بیمارستان خصوصی بستری شده؟ بیمارستان رو قرنطینه نکنن فاجعه میشه و این موج جدید باعث مرگ روزانه هزار نفر میشه

Taha

به شرکت هواپیمایی ماهان تبریک عرض میکنم این افتخار ملی رو.

Milad7

اوه اوه دم عید هم هست دیگه به فنا رفتیم 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی