حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عفونت کووید ۱۹ برای حداقل پنج ماه برخی از موارد ایمنی را در بدن مبتلایان ایجاد می کند

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | پزشکی و سلامت

یافته های اولیه در مطالعه بهداشت عمومی SIREN انگلیس نشان داد که آنتی بادی های ناشی از عفونت کووید ۱۹ در گذشته 83٪  بدن را در برابر عفونت مجدد محافظت می کنند.

عفونت کووید ۱۹

با این حال ، شواهد اولیه همچنین حاکی از آن است که تعداد کمی از افراد با آنتی بادی ممکن است هنوز قادر به انتقال ویروس باشند.

بر اساس نتایج اولیه یک مطالعه مهم جدید در انگلستان ، افرادی که به کوید آلوده شده اند حداقل به مدت پنج ماه به نوعی مصونیت دارند.

یافته های اولیه در تحقیقات بهداشت عمومی انگلستان SIREN که هزاران پرستار انگلیسی را برای فهمیدن اینکه آیا عفونت کووید ۱۹  قبلی از عفونت در آینده محافظت می کند بررسی کرده است داده های بدست آمده نشان داد که آنتی بادی ها 83٪ از کسی که قبلاً مبتلا شده در برابر عفونت مجدد در مقایسه با افرادی که قبلاً بیماری نداشته است محافظت میکند.

در این گزارش آمده است که این ایمنی حداقل پنج ماه طول می کشد. در مطالعه منتشر شده عفونت مجدد در افراد با آنتی بادی نادر بود. (شناسایی 44 عفونت مجدد بالقوه در میان 6،614 شرکت کننده در مطالعه)

با این حال ، شواهد اولیه همچنین نشان می دهد تعداد کمی از افراد با آنتی بادی ممکن است قادر به انتقال ویروس باشند و این امر بر لزوم پیروی از محدودیت های ویروس کرونا تأکید می کند.

این مطالعه هنوز در هیچ مجله پزشکی بررسی نشده است. نویسندگان آن تأکید می کنند که نتایج تجزیه و تحلیل موقت داده های جمع آوری شده در بین ژوئن و نوامبر انجام شده است. بنابراین این تحقیق قبل از انتشار نوع جدید ویروس در انگلستان انجام شده است.

سوزان هاپکینز ، مشاور ارشد پزشکی در بهداشت عمومی انگلستان و سرپرست مطالعه SIREN ، گفت که این تحقیق ”روشن ترین تصویر را از ماه گذشته در مورد ماهیت محافظت آنتی بادی در برابر Covid-19 به ما ارائه داده است.”

″ما اکنون می دانیم که بیشتر کسانی که به ویروس مبتلا شده اند و آنتی بادی تولید کرده اند ، از عفونت مجدد محافظت می شوند ، اما این مسئله کامل نیست و ما هنوز نمی دانیم که این محافظت چه مدت ادامه دارد. ما معتقدیم که مردم هنوز هم می توانند ویروس را منتقل کنند. ”

کرونای انگلیسی در تهران

عفونت کووید ۱۹

وی افزود: ”این بدان معناست که حتی اگر اعتقاد دارید که قبلاً به این بیماری مبتلا بوده اید و دیگر از آن محافظت میشوید ، می توانید اطمینان حاصل کنید که به عفونت های شدید مبتلا خواهید شد و هنوز هم خطر ابتلا به عفونت و انتقال آن به دیگران وجود دارد.” . ″اکنون بیش از هر زمان دیگری ضروری است که همه ما در خانه بمانیم تا از پرستاران و پزشکان خود محافظت کنیم و جان انسان های زیادی را نجات دهیم.”

دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که محافظت در برابر واکسن های ویروس کرونا چه مدت می تواند ادامه داشته باشد. آنها همچنین درمورد اینکه آیا فرد واکسینه شده هنوز قادر به انتقال ویروس است مطمئن نیستند.

رهبران مطالعه SIREN تأكید كردند كه این گزارش مقدماتی ”هیچ مدرکی در مورد آنتی بادی یا سایر پاسخهای ایمنی از واکسن Covid-19 ارائه نمی دهد و همچنین نباید نتیجه ای درباره اثربخشی آنها گرفته شود” ، افزودند که  پاسخ این واکسن ها در اواخر سال جاری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این مطالعه برای ارزیابی اینکه ممکن است محافظت برای مدت طولانی تری ادامه یابد ، ادامه خواهد داشت ، مرکز بهداشت عمومی انگلیس هشدار می دهد که نتایج به این معنی است که افرادی که در موج اول به این بیماری مبتلا شده اند ، در حال حاضر در ابتلا به آن آسیب پذیر هستند.

مطالعه SIREN ، مخفف SARS-CoV-2 Immunity & Reinfection است و ارزیابی از ماه ژوئن آغاز شد ، آزمایش آنتی بادی و PCR منظم را بر روی 20،787 پرستار ، از جمله پرستاران بالینی خط مقدم و کسانی که در نقش های غیر بالینی هستند ، انجام داده است.

شرکت کنندگان هر دو تا چهار هفته در آزمایش منظم شرکت می کردند و پرسشنامه های دو هفته ای را در مورد علائم و مواجهه با ویروس تکمیل می کردند.

از 44 عفونت کووید ۱۹ مجدد بالقوه شناسایی شده توسط این مطالعه ، دو مورد ”احتمالی” و 42 مورد ”امکان پذیر” تعیین شده است: اصطلاح ”عفونت مجدد بالقوه” استفاده می شود زیرا هیچ یک از 44 مورد عفونت مجدد بالقوه PCR در طول موج اول همه گیری آزمایش نشده است ، این آزمایش نشان داد که همه از نظر آنتی بادی های کووید ۱۹ در مرحله استخدام آزمایش مثبت بودند.

دانشمندان در حال بررسی این موضوع هستند که محافظت آنتی بادی پس از عفونت به طور متوسط ​​حداقل پنج ماه طول می کشد ، آیا این محافظت ممکن است برای مدت طولانی تری ادامه یابد یا خیر.

این تجزیه و تحلیل قبل از انتشار گسترده نوع جدید ویروس گزارش شده توسط انگلیس در ماه دسامبر و همچنین نوع دیگری که در آفریقای جنوبی یافت شده است. PHE گفت:

”كارهای بیشتری در آزمایشگاه در حال انجام است تا بفهمیم كه آیا آنتی بادی ها از ما در برابر این نوع  جدید محافظت می كنند؟”

این مطالعه ادامه خواهد داشت و شرکت کنندگان را به مدت 12 ماه دنبال می کنند تا بتوانند دوام ایمنی ، اثر واکسن ها و میزان ایمنی افراد را در برابر ویروس بررسی کنند.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

فعلا که به خاطر استفاده های سیاسی دارن امار کرونا را کاهشی اعلام میکنن!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا محمودی نژاد