حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی گلکسی زد فولد ۲ : نسیم آینده

سامسونگ با سرمایه گذاری بلندمدت در بخش نمایشگر، لولا و نرم افزار توانسته است خانواده ای را خلق کند که گلکسی زد فولد می گوید. البته بله، نسل اول آن گلکسی فولد نام داشت اما پس از ارایه گلکسی زد فلیپ، پیشوند Galaxy Z به معنی تاشو بودن دستگاه مذکور انتخاب شد. پس نسل دوم گلکسی فولد با نام گلکسی زد فولد ۲ ارایه شد. اما این Galaxy Z Fold 2 که در بازار جهانی حدود ۲ هزار دلار قیمت دارد، آیا واقعا ارزشش را هم دارد؟ اصلا این فرم فکتور تاشو سامسونگ آنقدر پخته هست که بتوانیم به آن تکیه کنیم؟ آیا این دستگاه در استفاده روزمره ما هم خوب است؟ من فکر می کنم گلکسی زد فولد ۲ نسیمی از آینده به شمار می رود ولی شاید فقط همین!

نقد و بررسی گلکسی زد فولد ۲

نقد و بررسی گلکسی زد فولد ۲

نقد و بررسی گلکسی زد فولد ۲

بررسی گلکسی زد فولد ۲ موضوع خیلی دشواری نیست. هر چند شاید در نگاه اول به نظر برسد که باید خیلی موارد درباره آن چک شوند اما اولین احساس شما نسبت به یک موضوع می تواند تا حد زیادی مشخص کند که آن موضوع چطور است. وقتی گلکسی Z Fold 2 را می بینید یا در دست می گیرم در همان نگاه اول یک دید نسبتا مثبت به من دست می دهد که حدودا ۷۰ درصد مثبت است، یعنی همان ۷ از ۱۰. اما این امتیاز چیست و چرا؟ اصلا تا پایان بررسی همین عدد باقی ماند؟

شما می توانید نقد و بررسی ویدیویی گلکسی زد فولد ۲ را هم تماشا کنید:

 

 

تماشا نقد و بررسی ویدیویی گلکسی زد فولد ۲ از یوتیوب: (نیازمند فیلترشکن)

 

گلکسی زد فولد ۲ تقریبا نسل ۲.۵ گوشی های تاشو سامسونگ است که من دوست دارم به آن ها بگویم “تبلت تاشو”، چرا که با این عنوان می توان یک تصویر قابل هضم تر را برای دستگاه ارایه کرد. چرا نسل ۲.۵؟ خب مشکلات گلکسی فولد، جمع آوری سری اول، تاخیر در عرضه، ارایه نسخه بهینه، جمع آوری آن هم و تقریبا کنسل شدن آن را که به یاد دارید؟ آن ها روی هم ۱.۵ نسل می شود دیگر، نه؟

موضوع بسیار مهم درباره گلکسی زد فولد ۲ در همان ابتدای کار نظر ما را مثبت می کند، این است که فرم فکتور تاشو آن یک “نگرانی” نیست. یعنی وقتی آن را باز می کنید یا می بندید همه چیز به غافلگیرکننده ای بدون مشکل و خیلی قابل پذیرش توسط کاربر است. این یک نکته خیلی مهم است، به قول خارجی ها “it’s just work” و از این صحبت ها.

نخستین نگاه به گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ

گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ

البته این به آن معنا نیست که ساختار کلی تاشو بدون دستگاه بدون ایراد است. مثلا آن را با یک دست نمی توانید باز کنید. این خود یک مقدمه خیلی خوب برای این است که اصلا با یک دستگاه و در حالت باز نمی توانید کار زیادی از پیش ببرید. خیلی پس موضوع عجیبی نیست اما به هر حال باید بدانید که در اکثر موارد وقتی گلکسی زد فولد ۲ باز است باید پروفایل تبلت‌طور در ذهن شما فراخوانی شود.

در حالت بسته این فرم فکتور سامسونگ (در مجموعه لولا و نمایشگر) که از نظر ما پایدار ارزیابی می شود، ضخیم است. چقدر ضخیم؟ بستگی دارد که راست دست هستید یا چپ دست؟ بله، ضخامت سمت چپ دستگاه در بخش لولا زیاد است. نه آنطور که نشود با آن کار کنید اما قطعا دشوارتر از حالتی است که با دست راست با دستگاه کار می کنید.

با توجه به عرض کم نمایشگر، این ضخامت زیادی باعث نمی شود که برای دسترسی به آن سوی نمایشگر مشکل نداشته باشد اما برای قرار دادنش در جیب می تواند یک مشکل باشد.

وزن! وزن دستگاه در حالت باز کاملا طبیعی است. خیلی خوب که این وزن به صورت همگون در سطح دستگاه پخش شده است. این با توجه به فرم فکتور تاشو بودن دستگاه و قرار داشتن موارد مختلفی در ۲ لت دستگاه، قابل تحسین است. وزن ۲۸۲ گرمی قطعا برای یک تبلت که نمایشگر ۷.۶ اینچی دارد قابل پذیرش و حتی خیلی خوب است اما برای یک موبایل خیلی دراز (!) می تواند خیلی چگال باشد. بله، دستگاه در حالت بسته چگال است اما نه آنقدر که قابل تحمل نباشد، حداقل برای من اینطور است اما به وضوح وقتی موبایل خود را در دست می گیرم، احساس سبکی ویژه ای دارم.

اما ببینید، مهم ترین مسئله در بخش طراحی گلکسی زد فولد ۲ این ها نیست. بدون شک البته باید این ها در نسل بعدی بهبود پیدا کنند، به خصوص ضخامت دستگاه اما موضوع اصلی و اصلی و اصلی (متوجه شدید که خیلی مهم است؟ 😊 ) نسبت نمایشگرهاست.

فلسفه داشتن دستگاه تاشو

ببینید، فلسفه داشتن دستگاه تاشو مگر چیست؟ یک نمایشگر بزرگ که وقتی می خواهیم حمل کنیمش، کوچک باشد و وقتی می خواهیم استفاده کنیم بتوانید در اندازه بزرگ از آن بهره ببریم. این اتفاق در گلکسی زد فولد ۲ رخ می دهد اما فقط رخ می دهد. یعنی چه؟ یعنی خیلی کارا نیست.

نمایشگر گلکسی زد فولد ۲ در حالت بسته خیلی دراز است. نسبت تصویر ۲۵:۹ این گفته را تایید می کند. نمایشگر داخلی دستگاه با تقریب محاسبات ما در ترنجی، برابر ۵:۴ است. اگر بخواهیم با نسبت تصویر نمایشگر بیرونی مقایسه شود باید بگوییم ۲۵:۲۰ است. نه به آن نسبت تصویر کشیده نمایشگر بیرونی و نه به این نسبت تصویر مربعی نمایشگر داخلی.

روی نمایشگر بیرونی به دلیل عرض کم، خیلی از نرم افزارها و بازی ها عجیب و کم کاربرد هستند. هنوز شما می توانید کار خود را انجام دهید اما فضا تنگ است، متوجهید؟ خب اکثر اوقات که بیرون باشید یا مشغول کاری هستید و در بین آن می خواهید یک موضوع کوچک را بررسی کنید، با این نمایشگر رو به رو هستید.

وقتی دستگاه را باز می کنید یک نمایشگر بزرگ مربعی طور دارید. این نمایشگر می تواند مفید باشد و می تواند نباشد. از “نباشد” آغاز کنیم، نمی تواند برای تماشای فیلم ها که عموما نسبت تصویر کشیده دارند مفید باشد. یا باید حاشیه سیاه اطراف آن را تحمل کنید یا از چپ و راست تصویر بزنید (خیلی بزنید) و محتوا را تمام صفحه ببینید.

کجا می تواند مفید باشد؟ موارد معدودی که نرم افزار برای آن بهینه شده اند. حتی در حالتی که شما در بخش تنظیمات مشخص می کنید که می خواهید محتوای بیشتری ببینید و تقریبا رفتار رابط کاربری تبلت طور می شود برای نمایشگر داخلی، باز هم وب سایت ها در مرورگر در نسخه موبایلی فراخوانی می شوند. بله، می توانید تنظیم کنید که نسخه دسکتاپ ببینید اما وقتی نمایشگر بسته است و روی نمایشگر بیرونی هستید چه؟

بعضی نرم افزارها مانند اینستاگرام اصلا از نمایشگر بزرگ و مربعی بهره نمی برند و حتی تمام صفحه باز نمی شوند. برخی نرم افزارها و بازی ها حفظ آبرو کرده و تمام صحفه باز می شوند اما از فضای بیشتر استفاده نمی کنند. برخی که بسیار معدود و مربوط به باز هم برخی، نرم افزارهای سامسونگ می شود اما می توانند از این فضای بیشتر بهره ببرند. پس یکی دیگر از مشکلات اصلی فرم فکتور تاشو که لزوما به خودش مربوط نیست، نرم افزار است.

تا این جا ما ۳ مشکل اصلی گلکسی زد فولد ۲ که مورد انتقاد ماست را مشخص کردیم که به ترتیب اهمیت اینجا آن ها را مرتب می کنیم:

  • نسبت تصویر
  • عدم بهینه بودن نرم افزار
  • وزن و ضخامت

بله، نرم افزار تا حدود خیلی خوبی توسط سامسونگ بهبود داده شده است. در زمان بررسی من از این دستگاه با اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2.5 باید بگویم که اصلا نمی توانم تصور کنم که هیچ رابط کاربری فعلی دیگری در دنیای اندروید یا حتی iOS بتواند از پتانسیل نمایشگر بزرگ بهره ببرد.

هر چند این رابط کاربری ویژگی های کم کاربردی را برای برخی نرم افزارها مثل دوربین، یوتیوب یا امثال آن ها ارایه کرده که مثلا فرم فکتور تاشو را به آن روش کاراتر نشان دهد اما به نظر من اشتباه است. این که چند نرم افزار به صورت مستقل در کنار هم اجرا شوند، ایده بهتری است. البته که مگر چند درصد کاربران در طول تجربه کاربری خود چنین کاری خواهند کرد؟ پس بهتر است که نرم افزار و بازی به تنهایی از فضای بزرگتر بهره مناسب ببرد.

موضوع عدم بهینه بودن نرم افزار و بازی ها در اکوسیستم اندروید همچنین موضوع مهم دیگری است که دستگاه های تاشو با آن مشکل خواهند داشت.

بخشی از آن مربوط به نسبت تصویر می شود که باید اصلاح شود. پیشنهاد ما چیست؟ حقیقتا سخت است. با مرور نسبت تصویر دستگاه های تاشو دیگر موجود در بازار مثل هواوی میت ایکس اس، سرفیس دو، فیلپ‌فون هایی مانند گلکسی زد فلیپ یا موتورلا ریزر و یا حتی لپتاپ تاشو لنوو تینک پد به این نتیجه می رسیم که هنوز هیچ کس نمی داند چه نسبت تصویری مناسب است. در حقیقت این مشکلی وجود دارد که شاید اصلا قابل حل نباشد چرا که به هر حال ۲ نمایشگر در قاب چطور باید قرار بگیرند که هر ۲ یک نسبت تصویر عریض مفید (بین ۱۶:۹ تا ۲۱:۹) داشته باشند و هر دو مثلا بدون حاشیه باشند؟

موبایل تاشو یا تبلت تاشو؟

من اما فکر می کنم اینجا سامسونگ باید مشخص کند که تمرکزش روی این دستگاه یک “موبایل تاشو” است یا یک “تبلت تاشو”. اگر به این سوال پاسخ واضح داد، نمایشگر اصلی همان دستگاه را با نسبت تصویر صحیح کارا طراحی کند. من فکر می کنم برای دستگاهی در این اندازه باید “تبلت تاشو” انتخاب شود. پس نسبتا تصویر نمایشگر داخلی را مثلا ۱۸:۹ درنظر بگیر، نمایشگر بیرونی را مربعی تر کن و نزدیک به لبه پایین لت بیرون قرار بده و با فضای خالی بالای آن هر کاری که دوست داری انجام بده!

به هر حال این ۳ موضوع مواردی است  که باید در نسل بعدی بهبود پیدا کند. اگر نسل بعدی گلکسی زد فولد ۲ بیاید و تراشه یا دوربین را بهبود ببخشد به نظر من اصلا پیشرفتی صورت نگرفته است، چون همین حالا عملکرد دستگاه در این بخش ها خیلی بهتر از چیزی است که انتظار می رود.

همچنین قابل ذکر است حالت های شبیه به لپتاپ با حالت نیمه باز بودن گلکسی زد فولد ۲ به لطف لولا پیشرفته آن اما بازهم به نظر من کارا نیست. حقیقتا مگر چقدر نمایشگر وجود دارد که شما با آن تایپ هم بکنید و همزمان بتوانید از پشت دست های خود، نمایشگر کوچک باقی مانده روی لت دیگر را هم ببینید؟!

در آخر باید اشاره کنم به انتقال نرم افزارها از صفحه باز به بسته و برعکس. برخی نرم افزارها متاسفانه از آن پشتیبانی نمی کنند. یعنی چه؟ یعنی مثلا اگر از یک سرویس موسیقی ایرانی که رنگش قرمز است (!) استفاده می کنید، وقتی آهنگ را در حالت باز (یا بسته) پخش می کنید و با حالت بسته (یا باز) می روید، با اینکه آهنگ همچنان پخش می شود اما اگر بخواهید نرم افزار را باز کنید، نرم افزار دوباره راه اندازی می شود. این تجربه خوبی نیست البته در معدود نرم افزاری دیده می شود که متاسفانه اسم اینستاگرام و برخی بازی ها هم در این بین هست اما مثلا PUBG یا بعضی بازی های دیگر مشکلی با این بخش ندارند.

قابل ذکر است که از رابط کاربری دستگاه می توانید مشخص کنید کدام نرم افزارها پس از بسته شدن صفحه، همچنان روی صفحه بیرونی نمایش داده شوند یا داده نشود.

نمایشگر گلکسی زد فولد ۲

خب، اجازه بدهید درباره نمایشگر صحبت کنیم. هر دو نمایشگر از نوع OLED هستند ولی تفاوت هایی وجود دارد. مشخصا نسبت تصویر اولی آن است. رفرش ریت و رزلوشن مختلف موارد بعدی است اما مهم ترین تفاوت مربوط به حس لمس این نمایشگرها می شود.

پنل بیرونی گلکسی زد فولد ۲ با گوریلا گلس ویکتوس پوشانده شده است. این همان تعریف سنتی ما از “شیشه” را ارایه می دهد و تجربه لمس آن همان چیزی است که از دیگر موبایل های شیشه ای در ذهن داریم. البته که مقاومت در برابر شکستن و خراشیدگی آن بیشتر از نسل های قبلی است.

نمایشگر داخلی با پوشش UTG یا شیشه فوق نازک پوشانده شده است. این لازم است تا نمایشگر تا شود. سامسونگ به آن می گوید “شیشه” فوق نازک. از نظر تکنیکی اشتباه نیست اما آن شیشه “سنتی” ذهن ما هم نیست. این به کنار، روی آن هم یک لایه پلاستیکی پوشانده اند. خب این باعث می شود که شما حس لمس پلاستیک را داشته باشید. بد نیست، اینطور نیست که انگشتتان در حین سوایپ کردن روی صفحه گیر کند اما خیلی کثیف می شود و سخت تمیز خواهد شد. بازتاب نور در آن بیشتر است و در نهایت در مکان های پرنور همین بازتاب باعث می شود که چروک فضای نمایشگر قرار گرفته روی بخش لولا مشخص تر شود.

این چروک در تجربه کاربری من تقریبا اصلا مهم نبود. نه حس بدی در لمس دارد و نه مهم تر آن، خللی در لمس ایجاد می کند، پس به نظر من مشکلی نیست.

هر دو نمایشگر بسیار کم حاشیه شده، دوربین های سلفی منطقی و درون یک سوراخ قرار دارند و این بخش، یعنی نمایشگر بزرگترین پیشرفت گلکسی زد فولد ۲ نسبت به گلکسی فولد است، البته پس از پیشرفت لولا.

با اینکه نمایشگر بیرونی ۶۰ هرتز است اما خیلی هم بد نیست. نمایشگر داخلی ۱۲۰ هرتز است که تجربه بصری بهتری به شما خواهد داد. پنل داخلی اما از استاندارد HDR10+ هم بهره می برد.

موضوعی که درباره نمایشگر داخلی قابل ذکر است، لبه های برجسته آن خواهد بود. این یعنی استفاده از ژست های لمسی رابط کاربری برای ناوبری اندروید خوب نیست. شما مجبور می شوید از ۳ دکمه سنتی استفاده کنید. این موضوع هنوز راه حلی ندارد چرا که وقتی دستگاه بسته است باید از ساییده شدن صفحه نمایش روی خودش جلوگیری شود.

دوربین گلکسی زد فولد ۲

دوربین گلکسی زد فولد ۲ جایی است که عکاسی آن را خیلی دوست دارم اما فیلم برداری آن مثل اکثر دیگر دستگاه های پرچمدار سامسونگ است. در حقیقت می توان از گلکسی زد فولد به اندازه مدل پایه گلکسی اس ۲۰ انتظار داشت که واقعا عکاسی خوبی هم دارد اما فیلم برداری هنوز جای کار زیادی خواهد داشت. عدم در دسترس بودن ویژگی های مختلف برای هر ۳ دوربین در بخش فیلم برداری، داینامیک رنج محدودتر نسبت به پرچمدارهای دیگر و عدم جا به جا شدن نرم بین دوربین ها از مواردی است که در بخش فیلم برداری وجود دارد.

با این وجود امکان مشخص کردن ضبط صدا با کدام میکروفون دستگاه یا استفاده از میکروفون بلوتوث یا سیمی متصل به دستگاه، جذاب است.

عکاسی گلکسی زد فولد ۲ در هر ۳ دوربین برای من جذاب است. حتی دوربین تله در حالت شب فعال می شود و شما کراپ دوربین اصلی را تحویل نمی گیرید.

حالت عکاسی Single Take همچنان محبوب ترین ویژگی جدید رابط کاربری دوربین سامسونگ است که از گلکسی اس ۱۰ به این سو ارایه شده است.

هر دو دوربین سلفی قرار گرفته در نمایشگر داخلی و بیرونی عملکرد خوبی دارند و برای فیلم برداری هم می توان به آن ها اتکا کرد اما نه خیلی.

اجازه بدهید چندین نمونه از دوربین های گلکسی زد فولد ۲  را ببینیم:

 

سخت افزار گلکسی زد فولد ۲

سخت افزار گلکسی زد فولد ۲ با تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ و ۱۲ گیگابایت حافظه رم تامین می شود. برای حافظه ذخیزه سازی ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارید که می توان ۵۱۲ گیگابیت هم باشد. حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 است. گلکسی زد فولد ۲ فقط یک فضا برای یک سیم کارت دارد که می تواند 5G باشد اما خبری از سیم کارت دوم یا مموری کارت نیست.

تجربه کاربری گلکسی زد فولد ۲ چه در بازی و چه در نرم افزار، سوییچ بین نرم افزارها یا اجرای چندین نرم افزار با هم واقعا سریع و دوست داشتنی است.

اگر بنچمارک ها را دوست دارید، این تصویر برای شما هستند:

صدای گلکسی زد فولد ۲ واقعا دوست داشتنی است و با ۲ بلندگوی همسان استریو می توانید با اعتماد به نفس بالا بازی کنید، موزیک گوش کنید و حتی فیلم ببینید. همچنین ویژگی دالبی اتمس به بهبود کیفیت صدا کمک شایانی می کند که توصیه می کنم حتما آن را روشن نگاه دارید.

باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری گلکسی زد فولد ۲ خیلی هیجان انگیز به نظر نمی رسد اما حقیقتا بهتر از چیزی که انتظار داشتم ظاهر شد. به راحتی یک روز کاری (یعنی تا عصر) را با شما خواهد بود، اگر حتی سر کار (!) خیلی بازی کرده باشید یا اینستاگرام چک کنید.

جمع بندی

فکر می کنم از روال نقد و بررسی ما درباره گلکسی زد فولد ۲ کاملا روشن است که بخش طراحی در نسل بعدی نیاز به بهبود دارد هرچند که همین حالا هم تنها نمونه قابل خرید در مقیاس تجاری در بازار موبایل است و پایه مستحکمی برای خود ساخته است.

آیا شما باید گلکسی زد فولد ۲ را بخرید؟ اگر از نظر مالی محدودیتی برای هزینه کردن برای موبایل خود ندارید و حوصله تجربه کردن چیزهای نو را دارید، بخریدش. اگر نه اصلا به آن فکر نکنید.

اشتراک در
اطلاع از
24 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

گوشی خیلی خوبیه ولی 70 میلیون به هیچ وجه ارزش خرید نداره.

ali_s

comment image
😂
با آخری تو زوم گیر کردیم کامل بسته شد من مردم😂

AŁɪ

اوخی ، میگفتی بیام حلواتو بخورم 😅🤣

ali_s

به من نمیشه گفت کمپر
من جاهایی مثل میدستین و پاور پلنت و لامبر یارد نمیپرم زود بمیرم یه جا دور افتاده میره لوت میکنم تا آخر بازی برسه هر دست هم ۲_۵ کیل میزنم😂
به این روش میگن لوت حلال😂

pooria

اتفاقا من کمپو دوست دارم خیلی حال میده 🤣

Taha

مرسی بررسی عالی 👌👍

saeed_l

چه نسیم کلفتی 😅

نیما عرفانی

دوستان لطف میکنید چندتا آهنگ زیبا از راغب رو معرفی کنید ، اگه فیت با حمید هیراد هم باشه ایراد نداره .

Taha

یکیش که من دوست دارم اون آهنگه که میگه : رنگ چشاتو نفصاتو نم بارون ندارن.
اون یکی هم بزنید فیت راغب با حمید هیراد براتون میاره تو اینترنت.

نیما عرفانی

“اون یکی هم بزنید فیت راغب با حمید هیراد براتون میاره تو اینترنت.”
یعنی در این حد فکر کردی من ناشیم لعنتی؟😂😉
اسم آهنگاشو میخواستم برای شعرش که…
بازم ممنون عزیزم 🌷⁦♥️⁩🎼

Taha

😂😂
راستش من زیاد پاپ گوش نمی‌دم ولی از راغب همین هارو بلد بود😂😅
خواهش میکنم 😂⁦♥️⁩🌹🌺

نیما عرفانی

تا حالا در جواره تنهایی خودت از شدت حس زیاد تو یه آهنگ به حدی غرق و غوطه ور شدی که حس خلسه بهت دست بده؟
من امشب با لایو آشوبم چارتار این حسو داشتم 👌

Taha

آره یه بار با آهنگ محمد معتمدی که میگه:
دیگر تنها گریه حالم را میداند .
از عشق فقط دلتنگی هایش میماند.
خیلی رفتم تو خودم
یه بارم آهنگ حوالی پاییز سینا سرلک.
ولی اولیه خیلی بیشتر حسش منو گرفت( بقول شما رفتم تو حالت خلسه) حتی گریه هم کردم.

Taha

آره یه بار با آهنگ محمد معتمدی که میگه:
دیگر تنها گریه حالم را میداند .
از عشق فقط دلتنگی هایش میماند.
خیلی رفتم تو خودم
یه بارم آهنگ با حوالی پاییز سی نا سرلک.
ولی اولیه خیلی بیشتر حسش منو گرفت( بقول شما رفتم تو حالت خلسه) و انگار یه بغض عجیبی ته گلوم بود.

Yusef

همینه عشق، پروانه، جذاب، رویا،دلبری ،شالت، تو را که دیدم، وقتی دلم عاشق میشه

نیما عرفانی

تشکر یوسف جان 🌷⁦♥️⁩🎼

Yusef

خواهش می کنم🌹

Str

سلام آقای عطایی
خیلی ممنون از بررسی دقیق و پر جزئیاتی که داشتین. حقیقتا من تا حالا هیچ کس یا سایتی رو ندیدم که انقدر دقیق بررسی انجام بده و واقعا تجربه کاربریش رو ارائه کنه
و اما یک سوال
آیا برای این گوشی مثل s20u جلسه پرسش و پاسخ برگذار میشه؟

pooria

سینا جان احساس نمیکنی وقتی از ماشینی عکس میگیری که مال مردمه باید پلاکش رو تار یا مخدوش بکنی 🤔

ali_s

https://m.gsmarena.com/android_11_is_rolling_out_to_the_xiaomi_mi_a3_and_bricking_phones_left_and_right-news-46982.php
اینو پوشش بدین مثل اینکه بعد آپدیت گوشیشون چیز شده
من دیروز دیدم نفهمیدم ترنسلیت چی زده بعد کامنتا زومیتو دیدم یکی گفته برد گوشیش بعد این سوخته

Faraz

آقای عطایی من فولد دارم واقعا لذت بخشه برای من یعنی هر چی گوشی قبلا داشتم به کنار این فولد هم به کنار من قبل از این اس بیست اولترا داشتم اس بیست پلاس داشتم و ااس ده پلاس همینجور پرچمدار های قدیم تر سامسونگ… کلا دوست دارم گوشی زیاد عوض کنم و همه رو امتحان کنم ولی هیچ کدام به اندازه این گلگسی فولد با حال تر و خفن تر نبوده برای من.. حس میکنم گوشی هایی به غیر از تاشو دیگه جذابیتی ندارن همه تکراری شدن حالا یکم مثلا دوربین بهتر میشه ولی فولد یه دنیا دیگس یه حس جذاب بعد مدت ها آدم میتونه تجربه کنه و واقعا دنیای تکنولوژی باید به همچین گوشی بباله و افتخار کنه ..درسته کاستی هایی داره ولی همینجوریشم یه چند سال جلوتر هست از گوشی های قدیمی و تکراری

SHREK

سلطان تاشو ها. 🔥

ممد بمولا

با تشکر از آقای عط‌ایی عزیز به خاطر بررسی جذابش
این گوشی یا تبلت (!) نکات منفی و مثبتی داره
فعلا به تکامل نرسیده و هنوز اول راهه اما اینکه درحال حاضر بشه هم تبلت هم گوشی رو تو یک دیوایس داشته باشی خوبه
اما این یکی حالت گوشیش غیرطبیعیه واقعا
این نسبت تصویر واسه استفاده روزمره اذیت میکنه

Milad7

یدونه از اینا لطفا خیلی گرونه لعنتی 🙁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)