حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل تایزن چگونه تجربه تلویزیون‌های هوشمند را توسعه می‌دهد

زمانی بود که کیفیت تصویر، صدا و طراحی سه عامل اصلی تمایز و تعیین وضعیت تلویزیون‌ها از نظر کیفیت بود. این رویه زمانی که تلویزیون‌ها مثل گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌ها به سیستم عامل مجهز شدند، تغییر کرد. با ورود تلویزیون‌های هوشمند تجربه‌ کاربران از جعبه‌ جادویی دگرگون شد و طیف متنوع و وسیعی از برنامه‌‌ها، امکانات و محتواها در اختیار کاربران قرار گرفت، همزمان نوع ارتباط تلویزیون‌ با سایر دستگاه‌ها مثل گوشی‌های هوشمند و سایر لوازم دیجیتالی خانه‌ هم متحول شد.

تلویزیون‌های سامسونگ به کمک‌ قابلیت‌هایی همچون کیفیت بالای تصاویر، صدای فراگیر و همه‌جانبه و ارائه ویژگی‌های نوآورانه توانسته به مدت ۱۴ سال متوالی بر رتبه نخست بازار جهانی تلویزیون تکیه بزند و همچنان رهبری این بازار را در اختیار داشته باشد. در تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ، سیستم عامل تایزن (Tizen) کار مدیریت منابع و ارائه بستر برنامه‌های هوشمند تلویزیون‌ را فراهم می‌کند. تایزن، یک سیستم عامل متن باز است که لذت استفاده سریع و آسان از خدمات متنوع و گسترده را تسهیل کرده است.

زمانی که از تلویزیون‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل تایزن استفاده می‌کنید شما تنها چند کلیک با رسیدن به محتوای مورد نظر خود فاصله دارید. تمام محتواهایی که از یک تلویزیون هوشمند انتظار دارید را می‌توانید در منوی Smart Hub تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ بیابید. این تلویزیون‌ها از از برنامه های اصلی خدمات OTT (Over the Top) پشتیبانی می کنند و در زمان اتصال به برنامه Samsung TV Plus می‌توانند طیف وسیعی از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی را به صورت رایگان برای شما نمایش دهند. قابلیت راهنمای Universal Guide در تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ محتواها شخصی‌سازی شده و پیشنهادهای متناسب با سلیقه هر کاربر را در اختیار آنها می‌گذارد.

تلویزیون‌های مجهز به تایزن به کاربران کمک می‌کند تا سریع و راحت برنامه مورد علاقه خود را در میان انبوهی از فیلم‌ها و سریال‌های متنوع پیدا کنند. در این تلویزیون‌ها همچنین حالت خودکار گیم نیز افزوده شده تا در مواقعی که کابران می‌خواهند از کنسول بازی استفاده کنند، تنظیمات ویژه تلویزیون برای یک تجربه بهینه از گیم‌پلی شناسایی و تغییر داده شود.

در تلویزیون‌های سری QLED سامسونگ برای کنترل و مدیریت راحت‌تر دستگاه‌های جانبی متصل به تلویزیون، کنترل One Remote تهیه شده تا کاربران بتوانند بدون کمترین دردسری تمامی دستگاه‌های جانبی را تنها با یک کنترل و به سریع‌ترین شکل ممکن مدیریت و تنظیم کنند.

در نسل جدید تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ شکل اتصال تلویزیون به گوشی‌های هوشمند از تمامی جنبه‌ها دگرگون شده است. این تلویزیون‌ها می‌توانند چند وظیفه را به طور همزمان انجام دهند و دیگر لازم نیست هر کدام از افراد خانواده به تنهایی با موبایل خود مشغول باشند. اعضای خانواده می‌توانند در کنار یکدیگر و همزمان در حال دیدن برنامه‌های تلویزیون با در نظر داشتن اولویت‌های‌شان از مشاهده محتوای موبایل خود بر روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون و یا حضور در شبکه‌های اجتماعی لذت ببرند. دو قابلیت Tap View و Multi View در نسل جدید تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ این وظیفه را بر عهده دارند. در قابلیت Tap View کاربران می‌توانند از طریق برنامهSmartThings  گوشی، نمایشگر تلفن همراه خود را بر روی تلویزیون نمایش دهند. پس از آن به کمک قابلیت Multi View امکانات زیادی از جمله تقسیم صفحات و مشاهده چندین نوع محتوا به‌صورت همزمان در اختیار بینندگان تلویزیون قرار می‌گیرد. با قابلیت Multi View شما می‌توانید اندازه‌های هر دو صفحه را متناسب با ترجیح و علاقه خودتان تنظیم کنید.

سامسونگ برای ارائه بهترین و جامع‌ترین تجربه از تلویزیون‌ هوشمند همکاری‌‌های گسترده‌ای را با شرکت‌های دیگر آغاز کرده است، یکی از این همکاری‌ها در زمینه تجهیز تلویزیون‌های جدید QLED به دستیار‌های صوتی رخ داد. این سری از تلویزیون‌های سامسونگ از الکسای شرکت آمازون، Google Assistant و بیکسبی پشتیبانی می‌کند تا کاربران مواردی مثل روشن و خاموش کردن تلویزیون یا تغییر میزان صدا را با فرامین صوتی ساده انجام دهند.

سامسونگ همچنین پشتیبانی از برنامه‌های AirPlay 2، iTunes Movies و TV Shows را به تلویزیون‌های خود اضافه کرد تا کاربران تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ کهکشان وسیعی از محتواها را در اختیار داشته باشند.

تایزن به عنوان سیستم عامل منحصربه‌فرد تلویزیون‌های سامسونگ (از سری FHD تا 8K QLED) در یک گستره‌ای وسیع با شناسایی علایق و خواسته‌های کاربران تلاش می‌کند تا ضمن بهبود تجربه تماشای تلویزیون،‌ لذت این سرگرمی را چند برابر کند.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Arad.Htc

تایزن خیلی پیشرفت کرده نسبت به قبل👍🏻

Milad7

کم کم داشت تو افق محو میشد!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)