حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیر تکامل بازی Call of Duty از اولین نسخه تا Cold War

نوشته

3 سال قبل | 42 دیدگاه | بازی، حتما بخوانید

Call of Duty بدون شک یکی از بهترین سری بازی های سبک شوتر است. این سری بازی اول شخص توسط Activision طی 18 سال منتشر شده و اکثر گیمر های قدیمی با آن خاطره دارند. برای بررسی سیر تکامل بازی Call of Duty از اولین نسخه تا Cold War با ترنجی همراه باشید.

سیر تکامل بازی Call of Duty از اولین نسخه تا Cold War

Call of Duty – 2003

بازی اصلی Call of Duty توسط Infinity Ward ساخته و در سال 2003 منتشر شد. این بازی نوع جدیدی از سبک شوتر تک نفره بود؛ به طوری که بازیکن یک سرباز را کنترل می کرد و ماموریت های مختلفی را در صحنه جنگ جهانی دوم انجام می داد. بازی از سایر بازی های تیرانداز مانند Medal of Honor متفاوت بود زیرا برای انجام ماموریت ها در این بازی باید با دیگران برای انجام مأموریت ها همکاری کرد؛ اما در بازی های هم دوره با آن مثل IGI اثر کمتری از همکاری دیده می شود.
Call of Duty در بخش مبارزات خود سه قسمت دارد، جایی که می توانید به عنوان یک سرباز آمریکایی، یک سرباز انگلیسی و یک سرباز شوروی بازی کنید و سعی کنید دشمنان را شکست دهید. هر مأموریت یک سری اهداف دارد که باید قبل از رفتن به مأموریت بعدی انجام شود.
اولین نسخه Call of Duty دو ویژگی دارد که در سایر بازی های Call of Duty وجود ندارد. یکی از آنها این است که شما سلامتی را دوباره به صورت خودکار به دست نمی آورید و مجبورید به صورت دستی با یک جعبه کمک های اولیه که روی نقشه موجود است، بهبود پیدا کنید. ویژگی منحصر به فرد دیگر این است که بازیکنان می توانند در هر زمان دلخواه بازی خود را ذخیره کنند. اما در بقیه نسخه ها بازیکنان برای ذخیره کردن پیشرفت خود باید به یک Check point برسند.
سیر تکامل بازی Call of Duty از اولین نسخه تا Cold War

Call of Duty 2 – 2005

بازی Call of Duty 2 توسط Infinity Ward ساخته و در سال 2005 توسط Activision منتشر شد. شرایط بازی بار دیگر جنگ جهانی دوم بود و مجموعه ای از مأموریت های جدید را ارائه داد.
Call of Duty 2 ویژگی های جدید زیادی را معرفی کرد که هنوز هم جز اصلی این سری بازی ها هستند. ویژگی سلامتی جدید و نمادهای نارنجک که وقتی مواد منفجره در نزدیکی شما قرار دارد بر روی صفحه شما چشمک می زنند و به شما هشدار می دهند تا حرکت کنید.
Call of Duty 2 همچنین بخش Multiplayer یا چند نفره را به این مجموعه اضافه کرد؛ جایی که افراد می توانستند با بازیکنان دیگر به صورت آنلاین بازی کنند. دارای چندین نوع بازی Deathmatch، Team Deathmatch، Search Destroy، Capture the Flag و… است. نقشه های بخش چند نفره شامل آفریقا و روسیه است. هر تیم بسته به نقشه می تواند انواع سلاح ها را انتخاب کند. بازیکنان می توانند بین سربازان آمریکایی، سربازان شوروی و سربازان انگلیسی برای نیروهای متفقین یکی را انتخاب کنند. در حالی که نیروهای دشمن باید به عنوان سربازان آلمانی بازی کنند.
سیر تکامل بازی Call of Duty از اولین نسخه تا Cold War

Call of Duty 3 – 2006

Call of Duty 3 توسط Treyarch ساخته و در سال 2006 توسط Activision منتشر شد. در این مبارزات، بازیکن از بین یک سرباز آمریکایی، انگلیسی، کانادایی یا لهستانی در طول مبارزات بخش تک نفره، برای انجام 14 ماموریت انتخاب می کند. ندای وظیفه 3 که در جبهه غربی جنگ جهانی دوم قرار دارد، در سال 1944 اتفاق می افتد و شامل ماموریت های ویژه چهار مبارزات مهم متفقین در نبرد نرماندی است.
این بازی طیف گسترده ای از حالت های چند نفره را برای بازیکنان در نظر گرفته است. در مسابقات آنلاین، هر لابی اجازه می دهد تا 24 بازیکن در PlayStation 3 و Xbox 360 مبارزه کنند. در تمام حالت های بازی آنلاین، سربازان کشورهای متفقین در مقابل متحدین حضور دارند.
سیر تکامل بازی Call of Duty از اولین نسخه تا Cold War

Call of Duty 4: Modern Warfare – 2007

Call of Duty 4: Modern Warfare توسط Infinity Ward ساخته و در سال 2007 توسط Activision منتشر شد. این اولین بازی ندای وظیفه است که در دوران جنگ جهانی دوم تنظیم نمی شود و بلکه یک فضای مدرن جریان دارد. این بازی در سال 2007 برنده جایزه بازی سال شد و بیشترین فروش را در آن سال داشت.

بخش Multi-Player یا چندنفره دارای حالت های مختلف بازی است و شامل یک سیستم سطح بندی است که به بازیکن امکان می دهد با پیشرفت، قفل سلاح های اضافی، وسایل مختلف و استتار سلاح های خود را باز کند. COD 4 دارای تجهیزات مدرن و ویژگی های جدید است که بسیاری از آنها مخصوص بخش چند نفره هستند؛ مانند kill streak. کشتن چندین دشمن بدون مرگ بازیکن، امکان دسترسی به وسیله های مختلف از جمله حملات هوایی و پشتیبانی از هلیکوپتر را برای کمک به تیم شما فراهم می کند.
همانطور که بازیکن بخش چند نفره را بازی می کند، در سطح پیشرفت می کند، قفل سلاح های جدید، وسایل، چالش ها و حالت های بازی را باز می کند. بالاترین سطح قابل دستیابی 55 است؛ اما بازیکن این گزینه را دارد که وارد حالت Prestige شود، که سطح آنها را به یک برمی گرداند و تمام قابلیت بازشده را حذف می کند. این فرایند را می توان تا 10 بار با نشان متفاوتی که هر بار داده می شود، تکرار کرد.
سیر تکامل بازی Call of Duty از اولین نسخه تا Cold War

Call of Duty: World At War – 2008

Call of Duty : World At War توسط Treyarch ساخته و در سال 2008 توسط Activision منتشر شد.

این بازی سری را به دوران جنگ جهانی دوم بازگرداند. این اولین بازی از این مجموعه است که از حالت بازی محبوب، زامبی ها بهره می برد.

حالت Zombie یک حالت بازی بقا است که در آن یک گروه چند نفره باید در برابر امواج زامبی ها بجنگند که بعد از هر دور افزایش می یابد. این حالت بازی هیچ سطح مشخصی ندارد. بنابراین یک بازیکن آنقدر بازی می کند تا اینکه سرانجام تسلیم زامبی ها شود.

بخش داستانی این بازی به اقیانوس آرام و جبهه شرقی جنگ جهانی دوم متمرکز است که شامل ایالات متحده، ژاپن، اتحاد جماهیر شوروی و آلمان نازی است و براساس چندین نبرد تاریخی در جنگ جهانی دوم ساخته شده است.

تجربه چند نفره World at War مثل نسخه قبلی، یعنی Call of Duty 4 Modern Warfare ایجاد شده است. تمام نسخه های بازی از سیستم مشابه و امتیازدهی مشابهی استفاده می کنند و دارای شش حالت چند نفره از جمله Deathmatch و Capture the Flag هستند.
سیر تکامل بازی Call of Duty از اولین نسخه تا Cold War

Call of Duty: Modern Warfare 2 – 2009

Call of Duty: Modern Warfare 2 توسط Infinity Ward ساخته و در سال 2008 توسط Activision منتشر شد. این بازی در ادامه بازی اصلی Modern Warfare است و از شخصیت های مشابه در این مبارزات برخوردار است.

بخش چند نفره MW2 برای سری Call of Duty انقلابی محسوب می شود. این بازی بسیاری از ویژگی های جدید را به این مجموعه اضافه کرده است که تاکنون باقی مانده اند. هر نوع بازی دارای هدفی است که برای تکمیل آن به استراتژی های مختلفی نیاز دارید. اگر بازیکن سه نفر یا چند بازیکن را پشت سر هم بدون اینکه بمیرد بکشد،

آنها به یک killstreak دست می یابند، که به بازیکن یک برتری تاکتیکی در طول یک مچ می دهد. این برتری ها شامل یک موشک Predator، یک اسلحه نگهبانی است. متناوباً، اگر بازیکن چندین بار بدون کشتن کسی بمیرد، به او پاداش ردیف مرگ داده می شود که این مسابقه را برای بازیکن مساوی می کند. یک مسابقه زمانی پایان می یابد که تیم یا بازیکنی به تعداد امتیازات از پیش تعیین شده رسیده باشد، یا زمان اختصاص داده شده منقضی شود که در این صورت تیم یا بازیکن با بیشترین امتیاز برنده می شود.
عملکرد بازیکن در بخش چند نفره با افزایش سطح همراه است، که می تواند با کشتن بازیکنان مقابل، تکمیل اهداف یا تکمیل یک مسابقه بدست آید. می توانید سلاح های جدید را باز کنید. بازیکن همچنین قفل هدیه ها را باز خواهد کرد، که شامل مواردی مثل سرعت دویدن نامحدود و افزایش آسیب گلوله است.
سیر تکامل بازی Call of Duty از اولین نسخه تا Cold War

Call of Duty: Black Ops – 2010

Call of Duty Black Ops توسط Treyarch ساخته شده و در سال 2010 منتشر شد. این بازی دنباله بازی World At War است و به روند داستانی خود ادامه می دهد. این بازی همچنین شامل بسیاری از ویژگی های بهبود یافته چند نفره از MW2 و بازگرداندن حالت محبوب Nazi Zombies از World at War است.

در دهه 1960 و در زمان جنگ سرد، مبارزات بازی به دنبال الکس میسون، عامل سیا است که در تلاش برای یادآوری خاطرات خاص در جنگ برای یافتن یک ایستگاه است. این ایستگاه قرار است از سلاح شیمیایی در سراسر ایالات متحده استفاده کند. میسون و جیسون هادسون، شخصیت های اصلی بازی و همچنین ویکتور سرباز ارتش سرخ در ماموریت دوم است. مکان های برجسته در این بازی شامل کوبا، اتحاد جماهیر شوروی، ایالات متحده، هنگ کنگ، لائوس، ویتنام و حتی قطب شمال است.

بخش چند نفره در Black Ops به موفقیت بازی های قبلی Call of Duty ادامه داد. Black Ops امتیازات سطح و سیستم پاداش غیرقابل بازبینی را که از زمان Call of Duty 4 حفظ شده بود را حفظ می کند. بازی های چند نفره اینبار بیشتر بر روی شخصی سازی تمرکز دارند. ایجاد یک کلاس و امکان شخصی سازی پیشرفته ظاهر و همچنین وسایل قابل ارتقا را فراهم می کند. سلاح ها به طور گسترده ای با نوشته ها، برچسب ها، پیوسته ها و نقاشی های مختلف قابل تنظیم هستند.
جوایز جدید killstreak قابل سفارشی سازی بوده و شامل اتومبیل های انفجاری، موشک های هدایت شونده و یک هلیکوپتر تهاجمی قابل کنترل هستند.
سیر تکامل بازی Call of Duty از اولین نسخه تا Cold War

Call of Duty: Modern Warfare 3 – 2011

Call of Duty Modern Warfare 3 تنها ندای وظیفه است که توسط دو توسعه دهنده Infinity Ward و Sledgehammer Games ساخته شده است. این دو شرکت در کنار هم برای پخش قسمت سوم سری Modern Warfare در سال 2011 تلاش کردند.
این بازی اتفاقات Modern Warfare 2 را دنبال می کند و درست پس از وقایع ماموریت نهایی آن آغاز می شود. شبیه Modern Warfare 2، مرکز آن Task Force 141 است که شامل افرادی مثل Captain Price و Yuri، یکی از شخصیت های قابل بازی است. آنها در کنار Delta Force و سرویس هوایی ویژه، ولادیمیر ماکاروف، یک تروریست روسی را که حزب ملی گرای روسیه را رهبری می کند، دنبال می کنند. او چندین حمله تروریستی را در سراسر اروپا رهبری می کند و جنگ گسترده ای بین ملی گرایان به راه می اندازد.
در بخش چند نفره، MW3 پاداش killstreak به پاداش pointstreak تبدیل شد. برای به دست آوردن pointstreak، باید مقدار مشخصی از امتیازات را در یک مچ بدست آورید که می تواند با کشتن دشمن یا تکمیل بخشی از بازی بدست آید. جوایز Pointstreak در سه بسته مختلف به نام های Assault، Support و Specialist سازماندهی می شوند.pointstreake مانند سیستم پاداش Killstreak در Modern Warfare 2 و Black Ops عمل می کند، بازیکن باید امتیازات بیشتری را بدون مردن کسب کند.
گیم پلی چند نفره در MW3 تا حد زیادی MW2 را منعکس می کند، فقط با چند تغییر جزئی. این بازی شامل نقشه های خاص خود و همچنین نقشه ترمینال از MW2 است.
سیر تکامل بازی Call of Duty از اولین نسخه تا Cold War

Call of Duty: Black Ops 2 – 2012

Call of Duty Black Ops 2 در سال 2012 به عنوان سومین قسمت از سری Black Ops منتشر شد و ادامه Black Ops است.
بخش تک نفره بازی داستان Black Ops را دنبال می کند و در اواخر دهه 1980 و 2025 اتفاق می افتد. در دهه 1980، بازیکن کنترل را بین الکس میسون و فرانک وودز، شخصیت های اصلی Black Ops تغییر می دهد، در حالی که در سال 2025، بازیکن کنترل پسر میسون و دیوید را بر عهده می گیرد. هر دو دوره شامل شخصیتهای رائول منندز، رهبر کارتل نیکاراگوئه است که مسئول ربودن وودز در دهه 80 و بعداً ایجاد جنگ سرد دوم در سال 2025 است. این مبارزات از گیم پلی غیرخطی برخوردار است و چندین پایان مختلف دارد.
یکی از بزرگترین تغییراتی که در Black Ops 2 به چند نفره اضافه شده است، معرفی Pick 10 است که یک سیستم جدید در منوی Create a Class است. این بخش در کل 10 اسلات کلاس تفنگ به بازیکن می دهد، که برای اسلحه، نارنجک و غیره استفاده می شود. بازیکن می تواند اسلات ها را به هر طریقی که دوست دارد پر کند.
Killstreaks از بازی های قبلی Call of Duty اکنون به Scorestreaks تغییر کرده است که به جای کشتن، با کسب امتیاز به دست می آید. این به بازیکن اجازه می دهد تا روی مراحل فرعی و کشتارها تمرکز کند که هر دو امتیازات Scorestreaks را اضافه می کنند.
Black Ops 2 همچنین برای سومین بازی متوالی بخش Zombie را ادامه داد. آنها ضمن ادامه داستان شخصیت های اصلی در حالت بازی زامبی ها نقشه ها و حالت های جدید زیادی را معرفی کردند.
سیر تکامل بازی Call of Duty از اولین نسخه تا Cold War

Call of Duty: Ghosts – 2013

Call of Duty Ghosts در سال 2013 منتشر شد و ششمین بازی Call of Duty است که توسط Infinity Ward ساخته شده است. این بازی ضمن ادامه موفقیت بخش چند نفره از بازی های قبلی، داستان خاص خود را در حالت مبارزات تک نفره آغاز می کند.
در بخش تک نفره Ghosts، داستان بیشتر از طریق یک شخصیت واحد یعنی Logan Walker روایت می شود. بازیکنان در بیشتر بازی نقش لوگان را بازی می کنند، با چندین شخصیت قابل بازی دیگر، از جمله یک متخصص فضانورد به نام بیکر، گروهبان تامپسون، عضو ایکاروس و پدر لوگان، الیاس والکر، با یک گزینه کاملا جدید برای بازی در نقش رایلی، اولین شخصیت قابل بازی غیر انسانی در این مجموعه است.
Multiplayer برگ برنده اصلی Ghosts بود و نظرات بسیار بهتری نسبت به حالت تک نفره دریافت کرد.
حالت چندنفره در Ghosts نسبت به بازی های قبلی Call of Duty تغییر می کند زیرا برخی از مکانیک های جدید به آن اضافه شده اند. نقشه های موجود در بازی دارای مناطقی هستند که می توانند تغییر شکل داده یا از بین بروند. سیستم پاداش مثل بازی های قبلی وجود داشته و نام آن KEM Strike است. دامنه های اسلحه تک تیرانداز همچنین دارای “فناوری رندر دوگانه” جدید است که به بازیکن امکان می دهد هنگام بزرگنمایی خارج از محدوده (هر چند تار) را ببیند.
در تاریخ 3 اکتبر 2013، نوع جدیدی از حالت چند نفره به نام Squads (جوخه ها) ابداع شدند. این یک تیم است که بازیکن می تواند با بازیکن های دیگر یا دوستان خود بسازد و با تیم های دیگر در سراسر جهان روبرو شود.
سیر تکامل بازی Call of Duty از اولین نسخه تا Cold War

Call of Duty: Advanced Warfare – 2014

یازدهمین Call of Duty این مجموعه را به سمتی برد که سنتی نبود. در Advanced Warfare بازی به مکانیک جدیدی برای حرکت بازیکنان و یک حالت تک نفره در آینده منتقل شد. Advanced Warfare در دهه 2050 تنظیم شد و به دنبال جک میچل از سپاه تفنگداران ایالات متحده و درگیری او با Atlas، یک شرکت نظامی خصوصی که خدمات خود را به بالاترین پیشنهاد فروش می دهد، داشت.
این بازی غیر از مکانیک های جدید مانند حرکات ‘Exo’ نسبت به بازی های قبلی Call of Duty بدون تغییر باقی مانده است. این حرکات Exo از Exoskeleton انجام می شود، که به بازیکن اجازه می دهد ارتفاع پرش خود را افزایش دهند.
سیستم Pick 10 در Black Ops 2 با نام Pick 13 بازمی گردد، به بازیکنان این امکان را می دهد تا در کل 13 امتیاز تخصیص، اسلحه، Perk و امتیازات را انتخاب کنند. Advanced Warfare انواع سلاح ها را معرفی می کند که در مقایسه با سلاح های معمولی دارای ویژگی های متفاوتی هستند.
سیر تکامل بازی Call of Duty از اولین نسخه تا Cold War

Call of Duty: Black Ops 3 – 2015

Call of Duty Black Ops 3 چهارمین قسمت از سری Black Ops بود که توسط Treyarch ساخته شد. Black Ops 3 نیز دقیقاً مانند Advanced Warfare در آینده تنظیم شد و دارای مکانیک های پیشرفته حرکتی از جمله کشیدن و افزایش پرش از هوا برای مدت زمان محدودی بود.
Black Ops 3 در سال 2065، 40 سال پس از داستان Black Ops 2، در جهانی که با تحول در تغییرات آب و هوایی و فناوری های جدید روبرو است، رخ می دهد. مشابه داستان های پیشین خود، داستان گروهی از سربازان را دنبال می کند. حالت تک نفره بازی برای پشتیبانی از گیم پلی مشارکتی 4 بازیکن طراحی شده است، و امکان طراحی بزرگتر، سطح بازتر و کار تیمی را فراهم می کند.
بخش چند نفره سیستم حرکتی مبتنی بر فناوری جدید را ارائه می دهد، که به بازیکنان امکان می دهد تا در ارتفاع بیشتری بپرند. بازیکنان همچنین می توانند روی دیوار بدوند.  در حالی که کنترل کامل اسلحه به بازیکنان می دهد. علاوه بر سیستم کلاس 10 از Black Ops 2، Treyarch یک سیستم شخصیت به نام Specialists را اجرا کرد، جایی که بازیکنان می توانند از 9 سرباز مختلف یکی را انتخاب کنند. هر کدام دارای یک سلاح یا توانایی خاص منحصر به خود هستند. ویژگی جدید Gunsmith تغییرات زیبایی در ضمیمه های سلاح را ارائه می دهد، و به این ترتیب امکان ترکیبات مختلف سفارشی سازی سلاح وجود دارد. ویژگی Paintshop به بازیکنان این امکان را می دهد تا برچسب های دلخواه خود را روی قسمت های خاصی از اسلحه ایجاد کنند و بر عمق سفارشی سازی بازی بیشتر تأکید کنند.
به طور کلی گیمپلی در این نسخه سریع تر شده است.
Black Ops 3 همچنین سری محبوب Zombie را از بازی های قبلی Black Ops ادامه داد.
سیر تکامل بازی Call of Duty از اولین نسخه تا Cold War

Call of Duty: Infinite Warfare – 2016

Infinite Warfare سیزدهمین بازی Call of Duty از این مجموعه و سومین بازی در آینده با حرکت پیشرفته است. این بازی در میان طرفداران Call of Duty که می خواستند بدون حرکت پیشرفته و با “چکمه های روی زمین” به Call of Duty سنتی برگردند، محبوب نیست. پیش پرده این بازی به دلیل واکنش منفی شدید مورد توجه قرار گرفت زیرا در آن زمان جایگاه دوم بیشترین dislike در YouTube را داشت.
این بازی در فضای بیرونی تنظیم شده و دارای محیط های جاذبه صفر است. بازیکنان به یک بسته تقویت کننده و یک قلاب مجهز شده اند که به آنها امکان می دهد در این محیط های جاذبه صفر به راحتی حرکت کنند. با تنظیم بازی در فضا، بازیکنان می توانند از سیارات، ماهواره ها و سیارک های مختلف در منظومه شمسی دیدن کنند. این بازیکن کاپیتان نیک ریز، خلبان عملیات ویژه ردیف 1 را کنترل می کند. بازیکنان با استفاده از جنگنده متحول کننده خود، درگیر جنگ هوایی با دشمنان می شوند.
Infinite Warfare یک تعمیر اساسی در سیستم کلاس با نام Combat Rigs ایجاد کرد. مشابه سیستم Specialist در Black Ops 3، در کل شش کلاس وجود دارد که شامل Warfighter، Merc، FTL، Stryker، Phantom و Synaptic است. همه آنها دارای محموله، سلاح، توانایی و سبک بازی متفاوت هستند. به عنوان مثال، Synaptic برای بازیکنانی که دویدن و اسلحه را ترجیح می دهند طراحی شده است، در حالی که Phantom برای بازیکنانی که می خواهند مخفیانه بازی کنند مناسب است. بازیکنان همچنین می توانند به چندین امتیاز، معروف به Traits، دسترسی پیدا کنند.
سیر تکامل بازی Call of Duty از اولین نسخه تا Cold War

Call of Duty: World War 2 – 2017

Call of Duty World War 2 در سال 2017 منتشر شد و توسط Sledgehammer Games ساخته شد. بدیهی است که سری Call of Duty را به دوران جنگ جهانی 2 بازگرداند. این بازی حرکت پیشرفته موجود در سه بازی آخر Call of Duty را از بین برد و دوباره به سبک بازی کلاسیک بازگشت.
حالت تک نفره شامل ماموریت های تعیین شده در جبهه غربی، جبهه شرقی و همچنین آفریقا در طول جنگ جهانی دوم است. این دومین عنوان از بازی است که در آن بازسازی سلامت خودکار وجود ندارد. در عوض، بازیکنان باید بسته های سلامتی را که در مناطق مختلف پراکنده شده اند پیدا کنند یا برای تهیه بسته های سلامتی، به تیم پزشکی خود مراجعه کنند.
در مسابقات آنلاین چند نفره، بازیکنان به طور تصادفی یا به طرف متحدان یا متفقین منتقل می شوند. در طرف متحدین، ​​بازیکنان می توانند به عنوان سرباز در ارتش مقاومت آمریکا، انگلیس، شوروی یا فرانسه بازی کنند. در سمت متفقین، بازیکنان برای جلوگیری از تمجید از نازی ها، فقط به عنوان Wehrmacht بازی می کنند. این بازی دارای سلاح هایی است که در WW2 مورد استفاده قرار گرفته و دارای نقشه هایی از مکانهای نمادین در سراسر میادین جنگ است.
سیر تکامل بازی Call of Duty از اولین نسخه تا Cold War

Call of Duty: Black Ops 4 – 2018

Call of Duty Black Ops 4 در سال 2018 منتشر شد و ششمین بازی منتشر شده توسط Treyarch بود. Black Ops 4 اولین بازی در کل این سری است که از یک حالت تک نفره بهره نمی برد و فقط دارای حالت های Multiplayer، Zombies و Battle Royale بود که برای Call of Duty کاملاً جدید بود.
چند نفره Black Ops 4 دارای قابلیت Specialists، با توانایی ها و ویژگی های خاص است. در هنگام راه اندازی، این بازی در کل دارای ده متخصص است که شش نفر از آنها (Ruin، Prophet، Battery، Seraph، Nomad، Firebreak) شخصیت های بازگشتی از Black Ops 3 هستند، در حالی که چهار نفر دیگر (Recon، Ajax، Torque، Crash) هستند.
بازسازی خودکار سلامتی دوباره بازگشت. سفارشی سازی سلاح نیز مورد توجه واقع شده است، که امکان شخصی سازی بازیکنان را فراهم می کند.
حالت زامبی ها بازی را به سمت جدیدی هدایت می کرد، داستان جدید شامل شخصیت های جدید بود. این شخصیت های جدید با توانایی ها و سلاح های ویژه استفاده می شوند.
سیر تکامل بازی Call of Duty از اولین نسخه تا Cold War

Call of Duty: Modern Warfare – 2019

Call of Duty Modern Warfare شانزدهمین قسمت از سری Call of Duty است. این بازی در یک فضای مدرن و با تجهیزات مدرن نظامی اتفاق می افتد. سازندگان یک موتور کاملاً جدید برای بازی معرفی کردند که امکان ارتقا performance عملکرد جدید مانند محیطهای دقیق تر و فناوری ردیابی اشعه را فراهم می کند.
اتفاقات این بازی به دنبال یک افسر CIA و نیروهای SAS انگلیس در حالی که با شورشیان از کشور خیالی Urzikstan همکاری می کنند، در مبارزه با نیروهای روسی که به این کشور حمله کرده اند، مبارزه می کنند. حالت Special Ops بازی دارای ماموریت های مشارکتی است که داستان کمپین را دنبال می کنند. به دلیل نمایش منفی آن از روسیه و ارتش روسیه، واکنش شدیدی علیه داستان این بازی رخ داده است.
بخش چند نفره بازی نیز اصلاح شده است تا سبک گیم پلی تاکتیکی تری از جمله تمرکز بر شکستن درب و حالت “رئالیسم” که HUD را حذف می کند، فراهم شود. نقشه کوچک در ابتدا به نفع یک نشانگر سبک قطب نما حذف شد، با نشانه های بصری هم دوستان و هم دشمنان را تشخیص می داد. به دنبال بازخورد از نسخه بتای چند نفره، Infinity Ward نقشه کوچک را پیاده سازی کرد اما ظاهر نقاط قرمز نشان دهنده بازیکنان دشمن را از بین برد، که یکی از عناصر اصلی Call of Duty بوده است.
Modern Warfare همچنین دارای حالت بازی Battle Royale محبوب است که Warzone نام دارد. این حالت دارای 150 بازیکن است که در تیم های چهار، سه نفره یا انفرادی می جنگند. Warzone یک بازی مستقل رایگان است که می تواند به طور جداگانه نصب شود.
سیر تکامل بازی Call of Duty از اولین نسخه تا Cold War

Call of Duty: Black Ops Cold War – 2020

Call of Duty: Black Ops Cold War آخرین قسمت از سری Call of Duty است و همانطور که از نام آن پیداست در جریان جنگ سرد اتفاق می افتد.
Raven Software یک سیستم مبارزات تک نفره جذاب را به ارمغان می آورد که در آن بازیکنان با شخصیت های تاریخی و حقایق سخت روبرو می شوند. بازیکنان از در مکانهای شاخصی مانند برلین شرقی، ویتنام، ترکیه، شوروی در سراسر جهان می جنگند.
بخش چند نفره بازی کمی اصلاح شده است و سرعت آن نسبت به نسخه قبلی افزایش داشته است. جالب است بدانید بتای بخش چند نفره این بازی پر بازیکن ترین بتای تاریخ Call of Duty شد.
حرکت بازیکنان نیز کمی بهبود یافته و می توانید بر خلاف نسخه های قبلT زیر آب هم بازی کرده و به دشمنان خود تیر اندازی کنید.

نظرات و پیشنهادات شما

شما کدام بازی از مجموعه Call of Duty را بیشتر دوست داشتید؟ می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
42 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
TheFreeCritic

چون مربوط به گیمه

اقا سلام امروز بتلفیلد 2 و جاست کاز 2 رو از استیم خریدم

70 پزو ته حسابم موند با این پول میتونم رزیدنت اویل رولشیز 2 و دووم 2 و 3 رو بخرم

پولم به رولیشز 1 نمیرسه ایا این به داستان بازی ضربه میزنه ؟

TheFreeCritic

با سلام رولیشن 2 رو خریدم

SHREK

پلی نده صبر کن یکشو که خریدی بازی کن داستانشون به هم ربط داره. (راه بهتر کرک🙃) من تنها بازی های اورجی که خریدم Gtav و watch dogs2 و Bo4 بود برای PS4 با MW2019 برای PC همین!

TheFreeCritic

تو پلی دادی رولشین ۱ و ۲ رو ؟ به هم مربوط هست ؟ آخه بچه هایی که پلی دادن میگن اگه نگیری ۱ رو به داستان ۲ ضربه نمیزنه

SHREK

اونجوری نیست که 100% بهم ربط داشته باشن ولی اگر 1 پلی بدی بهتر میفهمی چی شده با داستان 2 ارتباط بهتری میگیری فک کن مثل رزیدنت 2 و 4 یه همچین حالتی دارن.

TheFreeCritic

فعلا ۲ رو میزنم خدا بزرگه ۱ رو هم میگیرم از استیم بعد دوباره از اول میرم که کامل داستانو بفهمم

The MTest MT

خب رولشیز 1 رو کرکی میرختی

TheFreeCritic

میخوام دان کنم ولی یک ندای درونی میگه دان نمن دزدیه …

نمیتونم خودمو تپجیح کنم …

شاید باور نکنید ولی رولیشن ۱ زیاد هزینه نداره حدود ۱۰۰ پزو هست که میشه ۴۰ هزار تومان 😐

بچه های زومجی گفتن داستانشون به هم ربط نداره تو دو داستان مختلف روایت میشن یکی با کلره اون یکی با یکی دیگه

چهل تومن یدم ؟ 🤔

pooria

باز هم تکرار میکنم بازی رو کرکی بریز! ما تو امریکا نیستیم که حقوقمون به دلار باشه پس نگران دزدی و اینا نباش اون کسایی که واقعا توان مالیشو دارن میخرن ولی ما که تو نون شبمون موندیم….
قابل توجه شما ارزش پول ما الان بی ارزش ترینه پس کرکی بریز غمتم نباشه

TheFreeCritic

🤔
والا نمیتونم خودمو توجیح کنم 😭

The MTest MT

حاجی جای من بودی چه میکردی از هر جا شده میزنم مود و هک میزنم بعد همون مود هارو با لاکی پچر بی تبلیغ میکنم یا یه لایسنس قلابی میزنم جای لایسنس اصلی و در کل هرطور شده به حقوق برنامه نویس با تمام توان تجاوز میکنم

TheFreeCritic

راستی بهترینش سه گانه مدرن وارفر و ورلد ات واره و بلک اپس 1 عه

بقیش ماینز شعراته و کلی مشکل داره از کمپین کوتاه تا حجم

خطر اسپویل کلد وار : هر چند واقعا از بخش کمپین کلد وار با اون تم مخفی کاری خوشم اومد ولی بازم مشکل جحم و کمپین کوتاهشه

TheFreeCritic

اقا امروز بتلفیلد 2 و جاست کاز 2 رو از استیم خریدم

70 پزو ته حسابم موند با این پول میتونم رزیدنت اویل رولشیز 2 و دووم 2 و 3 رو بخرم

پولم به رولیشز 1 نمیرسه ایا این به داستان بازی ضربه میزنه ؟

شما بودی gta 3 برمیداشتی یا رولیشز 2 ؟؟

یک سوال دیگه من بازیو برای نابود کردن شهر میخوام gta 3
جاست کازم خو همینه

رولشیز با دووم بخرم ؟

m.b

بهترین تجربه ها رو باهاشون داشتم… سه گانه مدرن وارفر و نسخه پنج که جنگ جهانی بود فوق‌العاده بود برام… با بلک اپس هیچوقت ارتباط برقرار نکردم… ادونسد هم به نظرم یه افتضاح بود… از wwll خوشم اومد و هی راضیم کرد…
کسی مدرس وارفر 2019 رو بازی کرده بگه چطور بوده؟ 🤔
هرچند سیستمشو ندارم اما میخوام بدونم چطوره…

m.b

مدرس وارفر… 😂 🤦‍♂️

TheFreeCritic

من بازی نکردم ولی میتونم با اطمینان بهت بگم یک پسرفت واقعا چشمگیر نسبتبه mw3 از هر لحاظ

m.b

چرا؟
منم شنیدم اصلاً ادامه اونا نیست اما خب شاید خوب باشه… از کی شنیدی؟

TheFreeCritic

عزیزم اصلا شنیدن از کسی نمیخواد شما فقط کافیه حجم و مدت کمپین + متا اسکور و یوزر اسکور و عمق داستان رو با سه گانه ی مدرن وارفر مقایسه کنی زمین تا اسمون فرق میکنه !

SHREK

MW2019 اصلش مولتی پلیر بخش داستانی خوبه ولی انتظار MW1 نباید داشته باشی تقریبا شده مثل بتل فیلد.

TheFreeCritic

آره متاسفانه ..

تمرکز اصلی کالاف ها روی بخش مولتی پلیر شده

m.b

یه سیر افول نید فور اسپید از ابتدا تاکنون هم بذارید… D:

یادش بخیر تو نسخه چهارم انقدر از گرینت استقبال کرده بودم که جا تیراندازی باهاش آدم میکشتم… 😂🤦‍♂️ چه دورانی بود…
اون موقع گرافیک به طبیعی بودن نبود، این بود که بازی پاسخ منطقی به حرکاتت داشته باشه… از این سر زمین یه منبع آب ته زمین بازی رو با گرینت میزدیم همه کف میکردن از اینهمه کیفیت! 😂 چه نوبایی بودیم… 🤣

TheFreeCritic

😂

TheFreeCritic

تو بلک اپسا فقط همون نسخه ی 1 نسخه 2 داستانش متوسط بود نسخه 3 داستانش پرت بود نسخه 4 اصلا داستان نداشت !!!!
کلد وار هم یک سری مشکلات داشت که لبته از حق نگذریم بازی خوبیه .

تو مدرن وارفر ها فقط سه گانش

AŁɪ

من همه نسخه هاشو بازی کردم مخصوصا اولین نسخه کالاف رو 100 بار تمام کردم ، تنها نسخه ای که بازی نکردم بلک اپس 3 بود

TheFreeCritic

همون بهتر

داستان 3 چرت بود
ملت بلک اپسو برای مولتیش بیشتر میخرن جدیدا
اکتویژن داره شیر دووشی میکنه

ای کاش اینفینیتی وارد به اکتویژن فروخته نمیشد تا ما شاهد شاهکار هایی مثل cod mw 2 بودیم

AŁɪ

من معتقدم بهترین روایت و داستان بازی تفنگی برای سه گانه مدرن بود 💙

TheFreeCritic

دقیقا

Arad.Htc

بلک اپس 3 عالی بود فقط شما اینو نباید به عنوان کالاف دیوتی میدید باید به چشم یک فرانچایز جدید ببینید تا بفهمید چقدر خوبه

TheFreeCritic

به قیمتش هم توجه میکنیم ….

بهترین بلک اپس نسخه یکش بود

AŁɪ

بچها تک نیک می 11 رو آورده رو برای بررسی و مقایسه آورده خواستید ببینید برید چنلش .

Taha

حتما نوب بزرگ.

Arad.Htc

خیلی حیف شد میتونست اکتیویژن با گذاشتن حداقل 2 سال یک کالاف دیوتی خیلی کیفیت این فرانچایز رو بیشتر کنه

SHREK

فقط سری MW مخصوصا 1 و 2 با BO1.

SHREK

گوست هم خوب بود ولی همون آخرش گند زد به کل خوبی هاش معلوم نشد چی شد قسمت 2 هم که نساختن.

pooria

من بلک اپس رو خیلی دوست داشتم فکر کنم 7 امین نسخه بود 🤔

SHREK

BO1 خدا بود تو لول 2 جایی که باید میرفتی تو هواپیما همش کرش می‌کرد😑اینقد رفتم تا یبار شانسی درست شد😂نانجک مینداختی همجا پر از خون و دست و پا میشد🤤کجاست اون عظمت کالاف😞

TheFreeCritic

داداش راستی دیگه به کرک برای کالاف فکر نمن چون کالاف ها از mw4 یا همون ۲۰۱۹ به بعد دیگه برای بخش داستانی هم باید آنلاین به بلیزارد وصل بشی

SHREK

MW 2019 گرفتم ولی کلد وار نمیدونم چه کنم😞

SHREK

هنوزم کرک میشن ولی بیشتر از قبل طول میکشه. مشکل اصلیش اینه که بازی فقط آنلاین سیو میشه یعنی حتی کرک هم بزنی تو لول 1 گیر میکنی که الان دارن روی اینش کار میکنن احتمالا امسال حل میشه به CPY و EMPRESS اميدوارم. 😍

TheFreeCritic

کلدوار رو واکتروش رو رفتم .

این بازی پر از هیجاناته و با کمپین کمش فوق العادس عاشقش میشی .
به نظرم از mw 2019 بهتره .

آرین کرمانی

نایس

Milad7

از اون بازی ها که همه ی پسرا باهاش خاطره دارن!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رضا بهرامی نیا