حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۳ با ناچ کوچکتر و LiDAR ارایه خواهد شد

نوشته

3 سال قبل | 8 دیدگاه | اپل، شایعات

شایعات پیرامون آیفون های اخیر، یعنی آیفون های پس از آیفون X همواره شایعات کوچکتر شدن آن ناچ بزرگ را می شنویم و هر سال نمی شود. به هر حال امروز دوباره شایعه شده است که آیفون ۱۳ با ناچ کوچکتر و LiDAR ارایه خواهد شد. همچنین ما دیروز برای شما نوشتیم که آیفون ۱۳ با پشتیبانی از Wi-Fi 6E و باند ۶ گیگاهرتز ارایه خواهد شد.

آیفون ۱۳

امسال فقط سری ۱۲ آیفون پرو از اسکنر زمان پرواز (ToF) یا حسگر LiDAR استفاده می کند. با توجه به محبوبیت سری آیفون ۱۲ پرو، اکنون گمانه زنی هایی مبنی بر معرفی اسکنر ToF LiDAR در کل سری آیفون ۱۳ وجود دارد.

طبق گزارشات، آیفون ۱۳ (اسم نهایی دستگاه شاید متفاوت باشد) مانند سری ۱۲ آیفون چهار مدل خواهد داشت. این تلفن ها از فناوری D-ToF یا (Direct ToF) استفاده خواهند کرد. این گزارش ادعا می کند II-VI مستقر در ایالات متحده وارد زنجیره تأمین اپل برای آیفون های نسل بعدی خواهد شد. این شرکت تراشه های VCSEL را برای اسکنرهای زمان پرواز (ToF) یا LiDAR ساخته است. بعلاوه، تحلیلگران بر این باورند که تقاضای کلی ToF VCSEL افزایش خواهد یافت.

به گفته منابع، در سال 2021 تراشه VCSEL مورد استفاده در ToF LiDAR اپل، علاوه بر محصولات مشترک تولید شده توسط اپل و شرکت آمریکایی Lumentum ، به عنوان دومین تأمین کننده به II-VI نیز اضافه می شوند. منبع تراشه های Lumentum Lei هنوز IQE انگلیس است. علاوه بر این ، II-VI از تراشه های Lei مخصوص خود استفاده خواهد کرد.

علاوه بر این ، Winmao در حال خرید تجهیزات آزمایش و اندازه گیری VCSEL مخصوص ToF است. حدود 20 تا 30 درصد افزایش وجود دارد. همچنین، صاحب نظران مورد به طور غیر مستقیم تأیید کرده اند که تعداد محفظه های دوربین اصلی آیفون ۱۳ در حال افزایش است. با توجه به زنجیره تأمین اپل، یک تغییر قابل توجه در دستگاه سنجش سه بعدی Apple iPhone 13 وجود دارد. با این اطلاعات، ما انتظار داریم که آیفون 13 از حجم ماژول سنجش سه بعدی نور ساختاری (ناچ) کاسته شود.

پیش بینی هایی وجود دارد که اپل 1 تراشه VCSEL را در لنز جلو استفاده می کند. پیش بینی می شود  FaceID در آیفون به علاوه تعداد VCSEL های مربوط به لنز ToF از 3 به 2 کاهش یابد.

تولید کنندگان اندرویدی هم از D-TOF استفاده می کنند

اعتقاد رایج در زنجیره تأمین این است که کمپ اندروید از اپل در استفاده از فناوری D-ToF پیروی خواهد کرد. و این مربوط نیست به آن که که آیا اپل تصمیم دارد از این فناوری در برخی یا همه مدل های آیفون ۱۳ استفاده کند.

به گفته تحلیلگران مدل های iPhone 13 و آیفون ۱۳ پرو ممکن است از Wi-Fi 6E برخوردار باشند. Wi-Fi 6E ویژگی ها و قابلیت های Wi-Fi 6 را فراهم می کند ، از جمله عملکرد بالاتر، تأخیر کم و سرعت داده بیشتر، تا باند فرکانس 6GHz.

نظر شما چیست؟ منتظر آیفون ۱۳ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

بازم ناچ داره؟!😕😕

S AH

ناچ😐

Dr.Nazer

دیگه چالوساً ۱۳ باید با سلفی و سنسورای زیر نمایشگر بیاد😐

Dr.Nazer

البته ببخشید یادم نبود خیلیا هنوز اون موقع هم سلفی زیر نمایشگر ندارن، ایشالا ۱۴ یا ۱۵!

Auroro

مطمئنا ایفون 15 سلفی زیر نمایشگر داره ن 13 و14

Farcry

اگر فقط مثل بقیه گوشی ها مشکل دوربین سلفی بود آره ولی بقیه سنسور ها رو اپل چجوری میتونه مخفی کنه؟ خوب یا بد اپل تصمیم گرفته به جای تاچ آیدی زیر نمایشگر از فیس آیدی استفاده کنه (انصافا هم سرعت و دقت فیس آیدی خیلی خیلی خوبه و اگر باهاش کار کرده باشید متوجه منظورم میشید) ولی خب بزرگترین مشکلشش همینه که مجبوره مثل ۴ سال پیش از ناچ استفاده کنه.

SHREK

هرسال قراره ناچ کوچکتر بشه😐فک کنم گوشی های دیگه سلفی بره زیر نمایشگر آیفون تازه ناچش کوچکتر بشه.

Milad7

دیگه وقت حذف ناچ فرا رسیده!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)