حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ال جی V60 یا اپل آیفون ۱۲ پرو مکس | TSL20

نوشته

3 سال قبل | 18 دیدگاه | اپل، ال‌جی، موبایل

در ششمین رقابت لیگ اسمارت فون ترنجی ۲۰۲۰ می رسیم به یک رقابت بین پلتفرمی. امروز باید بین ال جی V60 یا اپل آیفون ۱۲ پرو مکس انتخاب کنید. پرچمدارهای 5G ال جی و اپل که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

ال جی V60 یا اپل آیفون ۱۲ پرو مکس

ال جی وی ۶۰ پرچمدار ۲۰۲۰ این شرکت کره ای است. نام کامل دستگاه LG V60 ThinQ 5G است که خب ما با همان V60 راحت تریم. این پرچمدار اندرویدی با پشتیبانی از 5G، نمایشگر دوم، خروجی با کیفیت صدا روی جک ۳.۵ میلی متری صدا و پشتیبانی از افزایش حافظه ذخیره سازی با کارت حافظه جانبی می تواند تفاوت های خوبی را با پرچمدار اپل ایجاد کند. همچنین این دستگاه ارزان تر از نمونه اپلی خود است.

آیفون ۱۲ پرو مکس اما بهترین آیفونی است که اپل تاکنون تولید کرده است. بهترین دوربین، بهترین نمایشگر و پشتیبانی از 5G می تواند مواردی باشد که به دلیل آن ها، اپل چنین لقبی به آیفون نسبتا گران قیمت خود می دهد. همچنین سیستم عامل انحصاری iOS می تواند یک دلیل بزرگ دیگر برای خرید این دستگاه باشد.

اجازه بدهید کمی درباره ال جی وی ۶۰ با هم صحبت کنیم.

ال جی V60

ال جی V60

ال جی وی ۶۰ تینکیو 5G با اسنپدراگون ۸۶۵ و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری رسما معرفی شده که می تواند در عین جذاب بودن اما این عنوان را در ذهن ما بزرگتر کند: “یک پیشرفت کوچک برای شرکتی که نیاز به انقلاب دارد”.

ال جی از ششمین گوشی سری V رونمایی کرد. این گوشی هوشمند که ال جی V60 ThinQ 5G نام دارد، از چیپست اسنپدراگون 865 به همراه مودم کوالکام X55 بهره می برد. انرژی این اسمارت فون توسط یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تامین می شود و سنسور اصلی دوربین آن 64 مگاپیکسلی است.

ال جی V60 در جلو از یک نمایشگر ۶.۸ اینچی OLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نسبت تصویر 20.5:9 بهره می برد. در بالای این نمایشگر برش قطره ای به چشم می خورد که دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی را میزبانی می کند. زیر این صفحه نمایش سنسور اثر انگشت قرار گرفته و توسط گوریلا گلس ۵ محافظت می شود.

روی قاب پشتی ال جی V60 ThinQ 5G دوربین اصلی دوگانه به همراه سنسور ToF قرار گرفته است. سنسور اصلی این دوربین 64 مگاپیکسلی بوده که از لرزشگیر اپتیکال بهره می برد. سنسور دوم 13 مگاپیکسلی از نوع اولترا واید با زاویه دید 117 درجه است. کاربران می توانند توسط جدیدترین پرچمدار ال جی ویدیو با رزولوشن 8K ضبط کنند.

چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ این دستگاه توسط ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی همراهی می شود و از کارت حافظه پشتیبانی می کند. گوشی ال جی وی 60 تینکیو 5G از استاندارد IP68 و MIL-STD 810G پشتیبانی می کند. این گوشی هوشمند به سیستم عامل پیش فرض اندروید 10 به همراه رابط کاربری ال جی یو ایکس ۹ مجهز شده است.

ال جی وی ۶۰ تینکیو 5G با اسنپدراگون ۸۶۵ و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری رسما معرفی شد

انرژی جدیدترین پرچمدار ال جی توسط یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع +Quick Charge 4 پشتیبانی می کند. این گوشی هوشمند همچنین از وای فای ۶ پشتیبانی می کند. ال جی برای آن یک قاب با نمایشگر دوم درنظر گرفته که دارای پنل ۶.۸ اینچی OLED با رزولوشن FHD+ است.

و اما آیفون ۱۲ پرو مکس را ییشتر مرور کتیم.

آیفون ۱۲ پرو مکس

آیفون ۱۲ پرو مکس

مدل های جدید آیفون 12 پرو همچنین فناوری “Ceramic Shield” را ارائه می دهند که به گفته اپل شیشه ای سخت تر از هر نمایشگر گوشی هوشمند دیگر است و در هنگام جلوگیری از ترک خوردن تلفن شما هنگام افتادن، “عملکرد سقوط” چهار برابر بهتر دارد.

مدل های جدید آیفون 12 پرو از تراشه A14 Bionic اپل برخوردار خواهند شد. این تراشه اولین بار در ماه گذشته در iPad Air جدید ارائه شد. پیش از این گرگ جوسویاک در توصیفش گفته بود “قدرتمندترین تراشه ساخته شده توسط اپل” است.

تراشه جدید اولین اپل است که از فرآیند ۵ نانومتری استفاده می کند (به جای فرآیند 7 نانومتری که در A13 Bionic سال گذشته استفاده شد). اپل می گوید که هر دو پردازنده 6 هسته ای جدید و چهار هسته ای پردازنده سریعتری هستند که عملکرد آن طبق ادعای شرکت تا 50 درصد سریعتر از هر تلفن دیگری است.

یکی از بزرگترین موارد جدید اضافه شده در مدلهای امسال، 5G است. آیفون 12 پرو از زیر 6 گیگاهرتز و mmWave 5G پشتیبانی خواهد کرد، به این معنی که هر دو گوشی باید با انواع مختلف شبکه های 5G از هر سه اپراتور اصلی ایالات متحده کار کنند. اپل می گوید که “بیشترین باند 5G از هر تلفن هوشمند” را ارائه می دهد و نوید می دهد که از طیف گسترده ای از حامل های تلفن همراه در سراسر جهان و استانداردهای 5G مختلف آنها پشتیبانی می کند.

همچنین ویژگی جدید و منحصر به فرد در مدل های آیفون 12 پرو یک سنسور LIDAR است که مانند iPad Pro برای جلوه های AR اضافی مورد استفاده قرار می گیرد. اپل همچنین می گوید که از اسکنر LIDAR برای کمک به تمرکز در شرایط کم نور استفاده می شود و باعث می شود تا فوکوس خودکار برای عکاسی در نور کم تا شش برابر سریعتر انجام شود. همچنین این امکان را برای عکس های عکاسی پرتره حالت شب حالت فراهم می کند.

آیفون 12 پرو مکس سیستم دوربین را حتی بهتر از آیفون ۱۲ پرو می کند. یک تله فوتو 12 مگاپیکسلی جدید با فاصله کانونی 65 میلی متر وجود دارد که می تواند تا 2.5 برابر بزرگنمایی اپتیکال (نسبت به دوربین اصلی) ارایه کند. یک دوربین عریض جدید با ابعاد f / 1.6 و سیستم جدید OIS وجود دارد. سنسور عریض نیز 47 درصد بزرگتر است که با دیافراگم پایین برای عملکرد بهتر در نور کم 87 درصد ترکیب می شود.

اپل همچنین ویژگی جدید خود را “Apple ProRAW” می نامد که اواخر امسال در آیفون 12 پرو و ​​12 پرو مکس در دسترس خواهد بود. این شرکت می گوید که مزایای عکاسی محاسباتی موجود مانند Deep Fusion و Smart HDR همراه با انعطاف پذیری عکس های RAW را ارائه می دهد. این قالب در هر چهار دوربین در دسترس خواهد بود و به کاربران امکان می دهد مواردی مانند وضوح ، نورهای برجسته رنگ و موارد دیگر را تنظیم کنند در حالی که هنوز از پیشرفت های عکاسی موجود اپل استفاده می کنند.

نقد و بررسی آیفون ۱۲ پرو مکس را ببینید

تلفن های جدید آیفون 12 پرو همچنین می توانند با فیلم HDR فیلمبرداری کنند، اولین مورد برای این محصول، از جمله پشتیبانی از عکسبرداری مستقیم در Dolby Vision HDR. همچنین آیفون 12 قادر به ویرایش فیلم Dolby Vision HDR مستقیماً از برنامه Photos خواهد بود.

رای گیری ال جی V60 یا اپل آیفون ۱۲ پرو مکس

بسیار خوب، برای یادآوریم می گویم که رقابت ها به صورت روزانه و ساعت ۱۷ هر روز خواهد بود. رای گیری در پلتفرم های توییتر، اینستاگرام، تلگرام ترنجی و البته وب سایت برگزار خواهد شد. مجموع آرای هر ۴ پلتفرم مبنای مشخص شدن برنده است. هر رای گیری فقط ۲۴ ساعت اعتبار دارد. بیاید یک رای گیری آزمایشی داشته باشیم 😉.

ما انتظار داریم که در این رقابت ها هیجان بین طرفداران بالا برود. ما همواره به کاربران و همراهان فهیم خود افتخار کرده ایم که در قالب احترام و خیلی حرفه ای نظرات خود را اعلام می کنند و در مقابل به نظرات متفاوت هم احترام می گذارند. طبق معمول ما تلاش خود را می کنیم تا این جو را در ترنجی حفظ کنیم و با کاربرانی که از مرزها عبور کنند، برخورد خواهیم کرد.


انتخاب شما کدام دستگاه است؟ دلیل شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
5G

آخه اینکه معلومه☹

Dr.Nazer

دیگه واقعاً لازمه بگم ۱۲ پرو مکس؟😂

S AH

هن😐
سخته یکیش طراحی ۳ سال پیشه
یکی مال سال پیش😐

Mahdi

جناب عرفانی میدونن من کدومو انتخاب کردم

Taha

عشقت ال جی

Mahdi

تمام چیزایی که از یه گوشی میخوام رو داره

Taha

آره گوشی عالی هست👍 فقط حاشیه هاش یه ذره زیاده.

Mahdi

فکر کنم جناب عط۱یی میدونست فقط این الجی و اکسپریا ۵ مارک ۲ رو به ۱۲پرومکس ترجیح میدم 😂

قطعا iphone 12 pro max انتخابمه…

ali_s

12 پرو مکس

SHREK

12promax❤️❤️🤞🏳️‍🌈

Auroro

حتی مقایسشم خنده داره

ahmad

قطعا آیفون

Finch

البته اینکه آقای عط‌ایی بجای می۱۰تی پرو اومدن کی۳۰ اولترا گذاشتن خودش جهت دار بودن این مسابقه رو نشون میده …

TheFreeCritic

با سلام حتی 11 پرو مکسم به وی 60 ترجیح میدم
گزینه 12 پرو مکس
خدافظظظظظ

Yousef.komando

مقایسش فکرکنم خنده دار باشه.
اپل رو با سامسونگ نمی تونن مقایسه کنن
چه برسه به یه گوشی قراضه الجی

Milad7

عجب نبرد نابرابری!!!

Milad7

با اینکه ال جی را دوست دارم ولی واقعا همه جوره 12 پرومکس سرتره!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)