حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ یا Mate Xs هواوی | TSL20

نوشته

3 سال قبل | 29 دیدگاه | سامسونگ، موبایل، هواوی

پنجمین مسابقه در لیگ اسمارت فون ترنجی ۲۰۲۰ مربوط می شود به رویارویی ۲ گوشی تاشو از دو برند اندرویدی. انتخاب بین گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ یا Mate Xs هواوی پاسخ های جذابی را به ما خواهد داد درباره اینکه سلیقه مخاطب به کدام فرم فکتور بیشتر گرایش دارد. البته توجه داشته باشید که Mate Xs از نظر فراوانی و در دسترس بودن بسیار محدودتر از گلکسی زد فولد ۲ در بازار وجود دارد.

گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ یا Mate Xs هواوی

هواوی Mate Xs نمونه بهبودیافته هواوی Mate X است. تغییرات جزئی در طراحی، نسل جدید تراشه، سیستم عامل جدید و اینطور تغییرات با نشانگر s در نام دستگاه به ما یادآور می شود. چینی ها فرم فکتور تاشو خاص خود را دارند. نمایشگر این دستگاه به سمت بیرون تا می شود. این دستگاه یک نمایشگر دارد و وقتی دستگاه تا شده باشد، نصف نمایشگر خاموش می شود. وقتی دستگاه باز می شود، شما یک نمیاشگر بزرگ دارید. به دلیل راهبرد خاص هواوی برای استفاده از دوربین های عقب به عنوان دوربین سلفی، نمایشگر بدون هیچ گونه زائده ای روی دستگاه قرار گرفته است.

سامسونگ اما در Galaxy Z Fold 2 راهبردی متفاوت را در پیش گرفته است. نمایشگر این دستگاه به داخل تا می شود. در حالت بسته اما نمایشگر دوم در خدمت شماست. هر دو نمایشگر زائده تصویر دارند که برای دوربین سلفی است. از نظر سخت افزاری سامسونگ به کوالکام اعتماد کرده اما هواوی متکی به خودش است. شاید نقطه برتری اصلی گلکسی زد فولد ۲ این باشد که در واقع در بازار برای خرید در دسترس است. همچنین از نظر قیمتی حدود ۲۰ درصد ارزان تر است.

اجازه بدهید گلکسی زد فولد ۲ را دوباره مرور کنیم.

گلکسی زد فولد ۲

گلکسی زد فولد ۲

قابل توجه ترین ارتقا در قسمت بیرونی است، نمایشگری که با بسته شدن Z Fold 2 مشاهده می کنید اکنون بسیار بزرگتر از Fold اصلی است. “صفحه نمایش” بیرونی اکنون 6.2 اینچ است و تقریبا کل قسمت جلوی دستگاه را اشغال می کند. اگرچه به نظر می رسد یک صفحه نمایش بسیار بزرگ است، اما به احتمال زیاد بسیار باریک است. ابعاد برابر 2260 در 816 پیکسل است. بنابراین اگرچه بسیار چشمگیرتر از قبل به نظر می رسد، اما باید منتظر بمانیم تا از آن استفاده کنیم و تجربه کاربری را عنوان کنیم.

صفحه داخلی در برخی از جنبه ها به روز شده است. از همه مهمتر، اکنون از Ultra Thin Glass سامسونگ (UTG) استفاده می شود، دقیقاً مانند تلفن تاشو Z Flip. به نظر می رسد دوام آن از صفحه پلاستیکی Fold اصلی بسیار بیشتر است. سامسونگ همچنین در حال نصب مجدد یک محافظ صفحه پلاستیکی روی UTG است، بنابراین ممکن است هنوز کمی احساس پلاستیکی داشته باشد.

سامسونگ همانند تمام تلفن های تاشو خود، چندین اخطار و دستورالعمل مراقبتی برای Z Fold 2 ارائه داده است و امیدوارم کاربران از آسیب رساندن به آن جلوگیری کنند. همچنین یک بار جایگزینی صفحه نمایش با قیمت ۱۴۹ دلار ارائه می دهد.

گذشته از بهبود دوام، بهبودهای صفحه بزرگ Z Fold 2 دو برابر است. اول اینکه، صفحه نمایش 7.6 اینچی دیگر بریدگی بزرگ برای چندین دوربین ندارد. با یک سوراخ کوچک برای دوربین سلفی جایگزین شده است. دوم، رفرش ریت آداپتیو آن تا ۱۲۰ هرتز است. رفرش ریت بالا می تواند تأثیر بیشتری روی تجربه کلی Z Fold 2 نسبت به نسل های قبلی بگذارد. دلیلش این است که Fold اصلی از “jelly scroll” رنج می برد، جایی که یک طرف صفحه به آرامی از طرف دیگر تازه می شود.

سامسونگ گلکسی زد فولد ۲ / Galaxy Z Fold 2 رسما معرفی شد

بعد از صفحه نمایش ، مهمترین ویژگی بعدی Z Fold 2 لولا است. سامسونگ از زمانی که اولین واحد بررسی Galaxy Fold را ارایه کرد دیدیم که دستگاه شکننده است. لولای این دستگاه دارای چهار سری دندانه برای افزایش سختی در کل روند باز شدن است به طوری که Z Fold 2 می تواند نیمی از صفحه را به صورت ایستاده برای برخی از ویژگی های نرم افزار مانند تماشای فیلم پشتیبانی کند.

همچنین برس های جدید “رفتگر” وجود دارد. دقیقا مانند برس برخی جاروبرقی ها و برای جلوگیری از ورود آلودگی به مکانیسم لولا و آسیب دیدن صفحه از پشت. سامسونگ می گوید که پشت صفحه نمایش نیز برای تقویت و استحکام بیشتر تقویت شده است.

تمام این تلاش ها صرف تهیه دستگاهی با مشخصات فنی شده است که تفاوت چندانی با سایر گوشی های پرچمدار اندرویدی سامسونگ ندارد. این محصول دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی و ۱۲ گیگابایت حافظه رم است. از شارژ بی سیم، شارژ بی سیم معکوس، شارژ سریع پشتیبانی می کند و دارای باتری 4500 میلی آمپر ساعت است. از هر دو نوع زیر ۶ گیگاهرتز و mmWave 5G پشتیبانی می کند. قفل تلفن با حسگر اثر انگشت باز شده و در کنار دستگاه نصب شده است. سامسونگ همچنین ادعا می کند که اسپیکرهای استریو به اندازه کافی خوب هستند که شما را از داشتن یک اسپیکر بلوتوث جداگانه بازدارد، اما این احتمال وجود دارد که اغراق آمیز باشد.

از منظر اعداد خام، سیستم دوربین Z Fold 2 نسبت به آنچه در گلکسی اس ۲۰ یا گلکسی نوت ۲۰ می توانید دریافت کنید، تا حدودی پایین تر است. این دوربین دارای آرایه معمول دوربین های عادی، فوق عریض و تله در پشت است، اما هر سه دارای سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی هستند. دو دوربین سلفی وجود دارد، یکی برای صفحه نمایش بیرونی و دیگری برای نمایشگر اصلی و هر کدام ۱۰ مگاپیکسل است.

اگر سلفی می گیرید، بهترین راه برای انجام این کار این است که دستگاه را باز کنید و از دوربین های اصلی به همراه نمایشگر بیرونی برای منظره یاب استفاده کنید. این یکی از چندین پیشرفت نرم افزاری خاص Fold است که سامسونگ مورد استفاده قرار می دهد.

گلکسی Z Fold 2 بار دیگر از رابط کاربری دوتایی یا سه پنجره سامسونگ برای انجام چند وظیفه استفاده می کند. می توانید برنامه ها را به صورت جفت (یا سه گانه) ذخیره کنید تا با هم باز شوند. و هنگامی که از یک رابط چند منظوره عکس می گیرید، عکس صفحه هر برنامه به طور جداگانه ذخیره می شود. همچنین همچنان از ویژگی پشتیبانی می کند که در هنگام باز کردن تلفن بین نمایشگرهای داخلی و داخلی تداوم داشته باشد.

سامسونگ می گوید برنامه های بیشتری از حالت تبلت در Z Fold 2 پشتیبانی می کنند، از جمله برنامه های مایکروسافت و گوگل. حتی برای سهولت در جابجایی بین تنظیمات DPI تنظیمات خاصی را در نظر گرفته است. این بدان معناست که شما می توانید از بین طرح های تلفنی که بزرگتر هستند و طرح های رایانه لوحی که کوچکتر هستند، انتخاب کنید.

گلکسی Z Fold 2 در دو رنگ – برنز و مشکی – به بازار عرضه می شود و همچنین این امکان را برای خریداران فراهم می کند تا رنگ متفاوتی را برای لولا انتخاب کنند. یک پک Thom Browne نیز وجود خواهد داشت که شامل ساعت و محافظ گوش می شود.

گلکسی زد فولد ۲ با قیمت ۲۰۰۰ دلار تقریبا برابر با آخرین Galaxy Fold است، اما این بار سامسونگ حداقل این موضوع را تشخیص داده و Z Fold 2 را به عنوان یک دستگاه “لوکس” قرار می دهد. اینکه آیا این باعث خوشایندتر شدن قیمت می شود، به تعریف شما از “لوکس” بستگی دارد. این حداقل راهی صادقانه تر برای سامسونگ برای بازاریابی این دستگاه است. این یعنی گلکسی زد فولد ۲ نه به عنوان چیزی برای همه، بلکه به عنوان چیزی برای کسانی است که مایل به گذراندن داشتن دو دستگاه در یک دستگاه غیرقابل توصیف به عنوان آن دو دستگاه به صورت جداگانه است. یعنی یک موبایل که تبلت هم می شود اما حقیقتا نه موبایل است و نه تبلت!

در اطلاعیه Z Fold 2 این شرکت به شدت اشاره کرد که یک دستگاه Fold آینده از قلم S Pen سامسونگ پشتیبانی خواهد کرد. بنابراین حتی اگر امروز این Fold برای شما خیلی گران باشد، احتمالاً فرصتی خواهید داشت که در آینده باز هم یک نمونه پیشرفته تر گران را بخرید!

و حالا کمی درباره هواوی Mate Xs صحبت می کنیم.

هواوی Mate Xs

هواوی Mate Xs

گوشی تاشو جدید هواوی میت ایکس اس از چیپست کایرین ۹۹۰ 5G استفاده می‌کند. ساختار لولا در این گوشی هوشمند ارتقا یافته است، با این حال در بخش‌هایی نظیر نمایشگر، دوربین و طراحی کلی تغییری را مشاهده نمی‌کنیم.

هواوی میت ایکس اس از ساختاری دولایه برخوردار است که استحکام نمایشگر را به نسبت پنل‌های اولد تاشو افزایش می‌دهد. نمایشگر در حالت باز ۸ اینچی مساحت دارد و وضوح تصویر آن 2480 در 2200 پیکسل است.

هنگام بستن هواوی میت ایکس اس یک نمایشگر اصلی 6.6 اینچی با نسبت تصویر 19.5 به 9 و یک نمایشگر طویل با نسبت تصویر 25 به 9 تشکیل می‌شود که می‌توان از آن جهت تصویربرداری سلفی استفاده کرد.

دوربین اصلی هواوی میت ایکس اس 40 مگاپیکسل وضوح دارد و دیافراگم آن f/1.8 است. این دوربین با یک سنسور 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 از نوع تل‌فوتو و مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال و یک سنسور 16 مگاپیکسلی اولتراویو با دیافراگرم f/2.2 همراهی می‌شود. یکی سنسور ToF نیز جهت تشخیص فاصله و ثبت تصاویر بوکه در کنار این دوربین وجود دارد.

هیچ سنسوری برای دوربین سلفی وجود ندارد و برای ثبت این نوع تصاویر می‌توانید گوشی هوشمند را تا کنید تا دوربین اصلی دستگاه در بخش جلویی قرار بگیرد.

در بخش داخلی میت ایکس اس از یک لولای جدید موسوم به Falcon Wing استفاده شده است که هواوی می‌گوید استحکام بیش‌تری دارد. در هنگام کار کردن نیز این افزایش استحکام دستگاه کاملا ملموس است هرچند در برخی حالات شاهد چین خوردگی در نمایشگر هستیم.

هواوی میت ایکس اس با قیمت ۲۵۰۰ یورو رسما معرفی شد

هواوی میت ایکس اس از نسخه متن باز اندروید استفاده می‌کند. هم‌چنین با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت، سرویس‌های گوگل روی این گوشی عرضه نمی‌شود. در عوض این شرکت از اکوسیستم خود موسوم به HMS استفاده می‌کند که هنوز در حال توسعه است و برخی از قابلیت‌های اصلی خدمات موبایل گوگل را ارایه نمی‌کند.

هواوی میت ایکس اس با قیمت 2499 یورو روانه بازار می‌شود. این گوشی هوشمند از 8 گیگابایت رم و 512 گبگابایت حافظه داخلی برخوردار است و فروش آن از ماه آینده میلادی آغاز می‌شود.

 

رای گیری گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ یا Mate Xs هواوی

بسیار خوب، برای یادآوریم می گویم که رقابت ها به صورت روزانه و ساعت ۱۷ هر روز خواهد بود. رای گیری در پلتفرم های توییتر، اینستاگرام، تلگرام ترنجی و البته وب سایت برگزار خواهد شد. مجموع آرای هر ۴ پلتفرم مبنای مشخص شدن برنده است. هر رای گیری فقط ۲۴ ساعت اعتبار دارد. بیاید یک رای گیری آزمایشی داشته باشیم 😉.

ما انتظار داریم که در این رقابت ها هیجان بین طرفداران بالا برود. ما همواره به کاربران و همراهان فهیم خود افتخار کرده ایم که در قالب احترام و خیلی حرفه ای نظرات خود را اعلام می کنند و در مقابل به نظرات متفاوت هم احترام می گذارند. طبق معمول ما تلاش خود را می کنیم تا این جو را در ترنجی حفظ کنیم و با کاربرانی که از مرزها عبور کنند، برخورد خواهیم کرد.

اشتراک در
اطلاع از
29 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farcry

آقا پوشش بدید مثل اینکه توی جعبه S21 ultra آداپتور شارژر وجود نداره

Dr.Nazer

بی برو برگرد زی فولد ۲…

ali_s

نمیدونم چرا ولی میت تو عکس حس بهتری میده همینجور زدم😐😂

The Destroyer

چون میت واقعا فرم‌فکتور کامل‌تر و بهتری داره و به نظر من مشخصاتش هم بهتره
من تنها دلیلی که به زد فولد ۲ رای دادم این بود که محصولش بی‌نقص‌تره چون ندیدم تا به حال بررسی‌ای از میت منتشر شده باشه و به نظر یا عرضه‌ش مثل میت X خیلی محدود بوده و یا اصلا عرضه عمومی نشده
ولی اگه اینا نبود انتخاب من صد درصد میت بود به خاطر فرم‌فکتور بهتری که داره
تو زد فولد شما دو تا نمایشگر داری هرکدوم با مشخصات متفاوت و سطح‌های کیفی متفاوت
دو تا هم دوربین سلفی داری که عملاً اضافیه
نمیدونم چرا سامسونگ انقد علاقه داره اون دو تا دوربین سلفی رو حتما داشته باشه
خب لامصب کسی که بخواد سلفی بگیره گوشیو میتونه باز کنه ولی به پشت
و با نمایشگر جلویی با استفاده از دوربین اصلی سلفی بگیره
نیازی نیست این دو تا دوربین اضافه رو بیاری رو گوشی که بیخود قیمت رو هم ببره بالا
ولی مال میت این مشکل رو نداره
از طرفی مال میت تو حالت تاشده هم خیلی به گوشی‌های واقعی نزدیک‌تره تا مال سامسونگ که نسبت صفحه‌ش خیلی عجیب‌غریبه

TheFreeCritic

کارامد بودن میت اکس را توضیح دهید با شکل و مثال

(2 نمره )

The Destroyer

گفتم دیگه😂
هم در حالت باز شده صفحه بزرگتری داره و به تبلت‌ها نزدیک‌تره (چیزی که واقعا گوشی‌های تاشو هدفشونه) و هم تو حالت جمع شده خیلی بیشتر شبیه یه گوشی عادیه تا فولد (که بازم هدف از نمایشگر دوم و حالت دوم تو گوشیای تاشو همینه اصلا)
برتری‌های خود فرم‌فکتورش رو هم گفتم
مثل نداشتن نمایشگر اضافه یا دوربین‌های اضافه (البته همونطور که اونجا هم گفتم تو فولد میتونست دو تا دوربین سلفیش رو حذف کنه ولی نمیدونم چرا سامسونگ نکرده اینکارو)

AŁɪ

زد فولد ۲ انتخاب منه

AŁɪ

تبریک میگم به لنگیا به اندازه دو دقیقه قهرمان شدید 🤧🤠

Taha

منم تبریک میگم به همه ی کیسه کشا که تیم اولشون اولسان قهرمان آسیا شد.

The Destroyer

اینا تنها موجوداتی رو زمینن
که میتونن مهاجم تیم حریف رو ۶ ماه محروم کنن
بعدم دو قورت و نیمشون باقی باشه😂👌
بماند که قهرمانیشون هم مال زمانیه که کل تورنمنت ۸ تا تیم داشت😂🤦‍♂️

Taha

آره بابا .
بعد دیروز دیدم یکی پست گذاشته ( ادمین الاستقال)که حرکت نژاد پرستانه آل کثیر 😂 قشنگ فهمیدم محرمیت عیسی مار خودشونه 😂

Taha

مار: کار

AŁɪ

ببخشید واقعا که اون موقع شما توی موز بودید زمانی که بقول خودت استقلال توی ۸ تا تیم حضور داشت 🙂🤠😂
دارندگی و برازندگی ۲ تا ستاره تو آسیا حسرت کل لنگپولیسیا🤧💙😊

Auroro

بچه بازیتونو برید ی جای دیگه ادامه بدید خواهشا

Taha

عجیبه برام که الاستقلال تو لیست تیمایی که قهرمان شدن نیست( سایت afc)و عجیب تر اینکه از پرسپولیس خیلییییییییییی تو ریتینگ جهانی پایین ترن😂.
# متخصص یک هشتم نهایی

Mahdi

فولد ، اسنپ ، فراوانی در بازار

SHREK

فولد🔥🔥🔥🏳️‍🌈🏳️‍🌈🏳️‍🌈🤞🤞🤞🤯🤯🤯

Naranj

ولی خدایی اینده متعلق به فولد فون ها هست

TheFreeCritic

زد فولد

خداحافظ

abraham

انتخابم فولده ولی بسته شدن xsرو دوس دارم تا بسته شدن فولدو فولد صفحه نمایش بسته میشه نصف پشت دستگا صفحه میشه

ممد بمولا

میت
دلیلشم به خودم ربط داره

نویسنده آزمایشی

دوست داشتنین…

Dr.Nazer

هنوز والپیپرهای سری اس ۱۰ رو به عنوان بهترین والپیپرهای اسمارت‌فون سامسونگ قبول دارم.
اینا هم به اندازه اس ۲۰ نتونستن نظرمو جلب کنن، نوت ۱۰ بد نبود، نوت ۲۰ هم خوب…

میت ایکس اس جذاب تره ولی فولد کامل تره…فولد انتخابمه

ahmad

قطعا زد فولد ۲

Pouya

زد فواد ۲ رو انتخاب می کنم هر چند طراحی میت رو ترجیح میدم شخصا😁

pooria

میت

Milad7

قطعا زد فولد2!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)