حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون ۶۷۸ کوالکام یا ارتقا دوربین برای موبایل های میان رده 4G رسما معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | 10 دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام

اسم اسنپدراگون ۶۷۸ برایم آشنا بود پس جستجو کردم و به شایعه از ۲ سال پیش رسیدم که می گفتم لنوو Z5s با چیپست Snapdragon 678 و اندروید ۹ عرضه خواهد شد. واضح است که از آن زمان شاهد معرفی تراشه مذکور نبوده ایم. امشب اما اسنپدراگون ۶۷۸ کوالکام یا ارتقا دوربین برای موبایل های میان رده 4G رسما معرفی شد.

اسنپدراگون ۶۷۸

کوالکام ممکن است به تازگی چیپست پرچمدار ۲۰۲۱ خود را برای گوشی های اندرویدی رونمایی کرده باشد، اما اسنپدراگون ۸۸۸ در حال تبدیل شدن به یک نمونه متوسط ​​تا متوسط ​​در قالب Snapdragon 678 است. یعنی چه؟ یعنی تراشه جدید با نام اسنپدراگون ۶۷۸ جدید برخی از ویژگی های دوربین مجهز به هوش مصنوعی را از تراشه گرانتر این شرکت قرض می گیرد.

اسنپدراگون ۶۷۸ جانشین اسنپدراگون ۶۷۵ خواهد بود. این تراشه از هسته های CPU مدل Kryo 460 با حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز استفاده می کند. همچنین این بخش را با پردازنده گرافیکی سریعتر Adreno 612 ترکیب می کند. انتظار پردازنده Hexagon 685، پردازنده سیگنال تصویری Spectra 250L و حافظه تا 8 گیگابایت وجود دارد.

کوالکام می گوید، نتیجه کار عملکرد شگفت آور گوشی ارزان تر است. از عکسی با دوربین سه گانه با حداکثر 48 مگاپیکسل پشتیبانی می شود، همراه با فیلم برداری 4K که فقط به میزان ذخیره سازی تلفن شما محدود می شود. همچنین از ضبط اسلو-مو ، بزرگنمایی اپتیکال ۵ برابر و حالت پرتره، با پشتیبانی از دوربین دوتایی تا 16 مگاپیکسل پشتیبانی می شود، در حالی که تلفن های ساخته شده روی تراشه جدید قادر به پشتیبانی از سخت افزاری مانند فوکوس خودکار لیزر هستند.

در مورد بازی، کوالکام می گوید که Snapdragon 678 را برای موتورهای بازی Unity ، Messiah ، NeoX و Unreal Engine 4 بهینه کرده است. گرچه توان پردازشی مانند چیپست های سری 700 و 800 این شرکت وجود نخواهد داشت، اما شما هنوز هم قادر خواهید بود برخی از بازی های موبایل مناسب را انجام دهید.

نمایشگرهای حداکثر رزلوشن FHD+ با رفرش ریت 60Hz را پشتیبانی می کند و همچنین پشتیبانی از DisplayPort over USB Type-C برای مانیتورهای خارجی وجود دارد. دستگاه ها همچنین می توانند از میکروفن های مجزا، aptX Classic و HD برای پخش صدا و کدک صوتی Aqstic Qualcomm استفاده کنند.

چیزی که دریافت نمی کنید، 5G است. در حالی که کوالکام در مورد گسترش دادن شبکه های نسل پنجم بسیار علاقه مند بوده است، Snapdragon 678 این فناوری را از دست می دهد. در عوض، از مودم Snapdragon X12 LTE با پشتیبانی از حداکثر 600 مگابیت برثانیه دانلود LTE و حداکثر 150 مگابیت بر ثانیه آپلود، بسته به نوع مخابراتی ، استفاده می کند. همچنین پشتیبانی از Dual SIM Dual VoLTE نیز وجود دارد.

برای دیگر امکانات اتصالی WiFi 802ac 1 × 1 MU-MIMO با باند سه گانه 2.4GHz و 5GHz وجود دارد. بلوتوث 5.0 نیز همراه با همه سرویس های مکان معمول پشتیبانی می شود. تلفن های ساخته شده بر روی اسنپدراگون 678 نیز در صورت تمایل تولیدکنندگان، قادر خواهند بود بر روی شارژ سریع Quick Charge 4 Plus ضربه بزنند.

احتمالاً شاهد ورود اولین گوشی های هوشمند با استفاده از Snapdragon 678 جدید در چند ماه آتی خواهیم بود، هرچند مثل همیشه این مقیاس های زمانی مربوط به تولیدکنندگان است نه خود کوالکام.

نظر شما درباره تراشه جدید 4G کوالکام چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Yousef.komando

خخ
کوالکام با این کارش باز برتری کوچکی نسبت به چیپ های دیگه نشان داد

Mahdi

این فقط باید تو گوشی های پایین رده استفاده بشه

Mahdi

امتیاز دوربین نوت۲۰الترا فایوجی منتشر شد
۱۱۷
واقعاً جای تعجب داره تو همه بررسی هایی که دیدم نسخه اسنپدرگون بهتر عکس میگرفت

نویسنده آزمایشی

این بازی کثیف دگزوئه و تا زمانی که سامسونگ بهش پول نده ادامه داره…

Mahdi

خودت بررسی های دگزو رو نگاه کن ، فقط تو یه گزینه نسخه اگزینوس بهتر عکس گرفته بقیه موارد همش اسنپدراگون بهتر بوده ولی نمیدونم فاز دگزو چیه

Mohammadr

mohammad amin
ولی فکر کنم پول داده که اگزینوسو بالاتر بزاره ها…. حالا نمیدونم…!

Milad7

دگزو جدیدا دیگه کلا جنبه ی فان داره!

AŁɪ

اسنپ فعلا توی میان رده و پایین رده تر زده

SHREK

نوکیا میتونه استفاده کنه.

Milad7

به درد گوشی های اقتصادی میخوره!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)