حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر اثرانگشت گلکسی 21 پیشرفت خواهد داشت

نوشته

3 سال قبل | 14 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

به نظر می رسد که گلکسی اس ۲۱ یک پیشرفت مهم و دوست داشتنی برای کاربران پرچمدارهای سامسونگ به همراه خواهد داشت. این پیشرفت مهم را می توان پیشرفت در حسگر اثرانگشت گلکسی S21 دانست. گفته می شود که شاید از نظر اندازه شاهد بهبود باشیم.

حسگر اثرانگشت گلکسی 21

سامسونگ با گلکسی اس ۱۰ به حسگراثرانگشت یکپارچه با نمایشگر در پرچمدارهای خود روی آورد. تا پیش از آن از حسگراثرانگشت روی قاب پشتی و اسکنر عنبیه چشم یا IRIS Scanner بهره می برد. این شرکت ادعا می کند که فناوری حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر اپتیکال را از زمان گلکسی اس ۸ در اختیار داشته اما به دلیل عملکرد نامناسبش از آن استفاده نکرد. این شرکت در گلکسی اس ۱۰ از حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر اولتراسونیک بهره برد که امنیت و سرعت بهتر دارد.

با این وجود شخصا هیچ وقت در بررسی هایم از این ویژگی راضی نبودم. باز کردن قفل گوشی باید آنی صورت بگیرد و سعی و خطاهای گاه و بیگاه واقعا کاربر را آزرده می کند، به خصوص وقتی که یک پرچمدار خریده اید.

حسگر اثرانگشت گلکسی 21

حسگر اثرانگشت گلکسی 21

امروز Ice Universe می گوید حسگر اثرانگشت گلکسی S21 پیشرفت خواهد داشت. او همچنین به اندازه حسگر اثرانگشت اولتراسونیک گلکسی S10 اشاره دارد. گفته می شود که Galaxy S10 با حسگراثراگشتی به اندازه ۳۶ سانتی متر مربع ارایه شده است. ابعاد دقیقا آن ۴ در ۹ سانتی متر است.

با توجه به این اشاره و ادعای بهبود عملکرد حسگر اثرانگشت گلکسی S21 حدس خیلی سختی نیست که حداقل افزایش مساحت حسگراثرانگشت را برای این دستگاه انتظار داشته باشیم.

این ارتقا از زمان گلکسی اس ۱۰ برای اولین بار صورت گرفته است. در حقیقت فاصله زیادی هم با گلکسی اس ۱۰ نداریم و در حقیقت ۲ نسل قبل از گلکسی اس ۲۱ محسوب می شود.

نظر شما چیست؟ شما تجربه کار با حسگر اثرانگشت اولتراسونیک پرچمدارهای سامسونگ را داشته اید؟ راضی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali_s

اگه سرعت زیر نمایشگر ها به معمولیا برسه خوبه

mehrdad_ma

نسل جدید تو تستهای کوالکام کمتر از نیم ثانیه انگشتو اسکن میکنه و قفلو باز میکنه

نسلی که روی s10 و s20 استفاده میشد همون نسل ۱ کوالکام بود
حالا تو نسل ۲ تمام نقاط ضعف نسل اولی رو پوشش داده

امیدوارم جهش زیادی داشته باشه،چون از نظر من حسگر اولترا سونیک از اپتیکال خیلی بهتره و اگه به تکامل برسه قطعا خیلی خوب میشه.

SHREK

اولترا سونیک تست کردم خوب بود ولی بدون گلس! اپتیکال سامسونگ که🤮ولی شیائومی ❤️

mehrdad_ma

احتمالا همون 3D Sonic max کوالکام هست که میشه همزمان دوتا انگشتو اسکن کنه

mehrdad_ma

https://toranji.ir/2019/12/04/%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%A7%D9%85-%D8%AD%D8%B3%DA%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%AB%D8%B1%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%B4%D8%AA-%DB%8C%DA%A9%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%86%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C/

اصلی ترین به روز رسانی ایجاد شده در این سنسور محدوده اسکن آن است که حالا کل نیمه پایینی نمایشگر را پوشش می دهد؛ به این ترتیب شانس آنکه انگشت خود را در نقطه صحیح برای اسکن قرار دهید به میزان چشمگیری زیاد خواهد شد.

سیستم ابداعی کارشناسان کوالکام همچنین به لحاظ دقت نیز تکنولوژی های قدیمی را پشت سر می گذارد و طبق ادعای مدیران این شرکت تا ۲۰ برابر دقیق تر از آنها عمل می کند. از آنجایی که سیستم ابداعی سامسونگ برای اسکن انگشت با تصویر پرینت شده از اثرانگشت کاربر فریب داده می شد کوالکام اعلام کرده که 3D Sonic Max می تواند واقعی بودن و زنده بودن انگشت را هم تشخیص دهد. این سیستم با تشخیص جریان خون و نبض فرد از طریق امواج فراصوت می تواند بفهمد که آیا از یک انگشت واقعی برای این کار استفاده می شود یا ماکت پلاستیکی.

این فضای اضافه همچنین امکانی را در اختیار مهندسان کوالکام قرار داد تا تعداد انگشتان قابل تشخیص توسط حسگر را هم افزایش دهند. به این ترتیب کاربران میتوانند به صورت همزمان دو انگشت خود را برای اسکن شدن روی نمایشگر قرار دهند و هر دوی آنها را ثبت کنند.

نهایت به فاکتور سرعت می رسیم که در نمونه اولیه ارائه شده از تکنولوژی کوالکام بهبود قابل توجهی داشته و میتوان آن را سریع تر از هر تکنولوژی مشابهی دانست. تشخیص اثر انگشت در نیم ثانیه و وسعت یافتن فضای اسکن تفاوتی چشمگیر را در این سیستم ایجاد کرده اند

البته مساحتی که این آقا گفته دو برابر 3D sonic max کوالکام هست !!!

The Destroyer

این حسگر خیلی عالیه
برای من خیلی عجیب بود که پارسال سامسونگ سراغ این نسل نرفت (به خصوص بعد از داستانایی که با S10 پیش اومد) و همون قبلی رو استفاده کرد
و همینطور عجیب‌تر هم برام اینه که بقیه برندا همچنان بر اپتیکالشون پافشاری میکنن
خب وقتی التراسونیک هم بهتره هم امن‌تر دیگه چرا گیر دادید به اپتیکال؟

mehrdad_ma

کوالکام گفته بود اواخر سال ۲۰۲۰ عرضه میشه

The Destroyer

جدی؟
من فک میکردم از پارسال در دسترس بوده و استفاده نکردن
البته بازم فکر نمیکنم امسال هم به جز سامسونگ برندی سراغ این حسگر بره
ولی ای کاش بکنن این کارو
واقعا حسگر خوبیه

Dr.Nazer

از عملکرد فینگرپرینت اس ۱۰ بااینکه سریع‌ترین نیست و گلس هم کمی تضعیفش کرده راضی‌ام
امید است اس ۲۱ پیشرفت خوبی داشته باشه.

Mahdi

همین که امن تر از اپتیکال هست خودش خیلیه

Naranj

فضاش شده8×8 میلیمتر .یعنی ۷۷درصد بزرگتر از اس۲۰

Auroro

حاجی یچیزی ب ذهنم رسید، این اس 21 بنفشه شبیه تانوسه

Milad7

حسگر اثرانگشت اولتراسونیک تقریبا در حال رسیدن به تکامل هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)