حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع اوپو برای گوشی تاشو مشابه گلکسی Z Flip اما بدون نمایشگر بیرونی

نوشته

3 سال قبل | 6 دیدگاه | اوپو، حق اختراع، رندر

اوپو یک برند چینی است که به نوآوری اعتقاد دارد و در جهت آن حرکت می کند. امروز حق اختراع اوپو برای گوشی تاشو مشابه گلکسی Z Flip اما بدون نمایشگر بیرونی دیده شده است. این البته به نظر من ایده خوبی نیست.

حق اختراع اوپو

هنگامی که اولین گوشی های هوشمند تاشو در سال ۲۰۱۹ ارایه شدند، هیچکس از فرم فکتور خود راضی نبود. اولین دستگاه ها به جای یک تجربه واقعاً تاشو از تلفن های هوشمند، تجربه بزرگ تری به عنوان تبلت را ارائه می دادند.

در ماه نوامبر، موتورولا گوشی تاشو Moto RAZR را با طراحی شبیه تاشو معرفی کرد و ثابت کرد که این یک روش عالی برای ساخت گوشی های تاشو است. در حالی که موتورولا به دلیل کمبود مشخصات برای توجیه قیمت، مشتریان زیادی را جلب نکرد، سامسونگ Galaxy Z Flip را در فوریه امسال معرفی کرد و این یک موفقیت است.

این دستگاه می تواند تا شود و به دستگاه یادآور گوشی محبوب متعلق به سال های ۲۰۰۰ تبدیل شود. همچنین وقتی باز می شود می تواند یک تجربه واقعی تلفن هوشمند را فراهم کند. این دستگاه هنوز موفق ترین گوشی هوشمند تاشو سامسونگ تا به امروز است و به همین دلیل، به نظر می رسد ایده مفهومی راهی برای شرکت های بیشتری باشد که به بخش تاشو می پیوندند. ظاهراً، اوپو در حال آماده سازی پاسخ خود به Galaxy Z Flip است.

به نظر می رسد غول فناوری چینی و یک شرکت پیشرو در زمینه نوآوری محصولات، آماده رونمایی از گوشی هوشمند تاشو خود است. اوپو حق ثبت اختراع جدیدی را به سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) ارائه داده است. حق ثبت اختراع در 3 سپتامبر تصویب و منتشر شد. طبق اسناد ، این دستگاه از یک لولای چرخان با چرخ دنده استفاده می کند. این گوشی به شما امکان می دهد چهار زاویه مختلف قابل استفاده داشته باشد.

به کوشش LetsGoDigital به سرعت مجموعه ای از رندر ها بر اساس تصاویر ثبت اختراع تولید شد. رندرها واقعیت را تا حدودی نقش می زنند. گوشی تاشو Oppo نمایشگر بیرونی ندارد. به عبارت دیگر، تا جایی که تلفن را تا کردید، نمی توانید ببینید که چه کسی در حال تماس است یا چه اعلانی از راه رسیده است.

به عنوان مثال Galaxy Z Flip ، یک نمایشگر کوچک خارجی را ارائه می دهد که برای این سناریوهای فوق مفید است. علی رغم کمبود صفحه نمایش خارجی ، اوپو در هنگام باز شدن هنوز یک صفحه نمایش معمولی و یک دوربین سلفی درون سوراخ در مرکز دارد. علاوه بر این، با قضاوت بر اساس رندرها ، نمایشگر کاملاً بدون حاشیه است، یعنی بیشتر از Z Flip که حاشیه های ضخیمی در کناره های آن دارد.

حق ثبت اختراع تعداد دوربین های این تلفن هوشمند را نشان نمی دهد. با وجود این ، رندرها دستگاهی با سه دوربین عقب را نشان می دهند. خوب ، این با استانداردهای فعلی بازار برابر است.

امروزه دیدن گوشی با کمتر از سه دوربین در بخش پرچمدار سخت است. البته به جز دستگاه های پیکسل گوگل. اون یکی از شرکتهای پیشرو در بخش دوربینهای چندگانه است ، بنابراین در اینجا نیز می توان انتظار چندین دوربین را داشت.

ما به شما توصیه می کنیم که این حق ثبت اختراعات و رندرها را با دیده تردید بنگرید. بالاخره ثبت اختراع اثبات انکارناپذیری بر وجود دستگاه نیست.

نظر شما چیست؟ منتظر گوشی تاشو اوپو هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

@مهدی
گیفت کارت گوگل پلی رو کی گرفتی؟

Dr.Nazer

گوشی‌های فلیپ‌طور که اندازه نمایشگر در حالت باز شده مثل اسمارت‌فون‌های عادی (و البته با نسبت تصویر فضایی😂) و در حالت بسته یا یه نمایشگر کوچیک واسه اعلاناس یا مث این موتورولا هیچی؛ خیلی ارزش خرید ندارن به نظرم‌. جز توانایی کاهش سایز گوشی که اونم سایز اصلی خودش تو حالت باز شده مشکل خاصی از بابت حمل و نقل ایجاد نمیکنه دلیل خاص دیگه‌ای واسه خریدش وجود نداره…

تاشوهایی که در حالت باز شده نمایشگر بزرگ اندازه تبلت و در حالت بسته نمایشگر اندازه اسمارت‌فون دارن رو شدیداً کاربردی‌تر و آینده‌دارتر می‌دونم و اگه در آینده با فراگیرتر شدن تولیدشون مث گوشی‌های عادی مدل‌های مختلف با قیمت‌های مختلف (کاری که احتمالاً سامسونگ میخواد سال ۲۰۲۱ کنه) خریدشون به جای اسمارت‌فون‌های عادی چیز جذابیه و با قیمت معقول قطعاً منطقی‌تره…

Dr.Nazer

مدل‌های مختلف با قیمت‌های مختلف “معرفی و عرضه شن”*

Dr.Nazer

ببخشید موتورولا چی بود این وسط، باز جنس تاریخ گذشته مصرف کردم😂
اوپو*

SHREK

از رول شونده بیشتر خوشم امد.

Milad7

ببینیم چی از کار درمیاد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)