حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قاب پشتی گلکسی S21 پلاستیکی خواهد بود اما به نظر طرفداران چیز بدی نیست

نوشته

3 سال قبل | 54 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ

شایعات منتشر شده حاکی از آن است که Galaxy S21 می تواند از مواد Glasstic سامسونگ برای قسمت پشتی خود استفاده کند این یعنی نه برخلاف پرچمدارهای رده بالای اخیر این شرکت شاهد استفاده از شیشه یا سرامیک نخواهیم بود. جالب آنجاست که قاب پشتی گلکسی S21 پلاستیکی خواهد بود اما به نظر طرفداران چیز بدی نیست. مثلا تصویر اصلی مطلب که مشاهده می کنید گلکسی S20 FE است و با قاب پشتی پلاستیکی ارایه شده است.

قاب پشتی گلکسی S21

عبارت Glasstic ، اصطلاحی است که در بازاریابی سامسونگ استفاده می شود و پلاستیکی است که برای شبیه بودن به شیشه طراحی شده است. این شرکت هرگز جزئیات مربوط به نحوه ساخت Glasstic را شرح نداده است، بنابراین آنچه که آن را از پلاستیک استاندارد متمایز می کند کاملا مشخص نیست.

به نظر منبع مطلب، عموماً به دلیل شباهت های آن به پلاستیک، از Glasstic سامسونگ ناامید شده اند. نظر شخصی من اما این است که با وجود ترند شیشه مات و نزدیک بودن حس لمس قاب پشتی گلاستیکی گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن به آن، شاید خیلی کاربران آنقدرها هم توجه شرایط نشوند یا اگر هم متوجه باشند، ناراضی نباشند.

پلاستیک به دلیل ارزان بودن هزینه تولید، ماده ای است که تولیدکنندگان تمایل به استفاده از آن در تلفن های ارزان قیمت دارند و ارائه کردن یک گوشی گران قیمت با این ماده، می تواند بازخوردهای متفاوتی داشته باشد. پایین نگه داشتن هزینه ها تنها مزیت تلفن های دارای پلاستیک نیست، زیرا این ماده مقاوم تر (از شیشه مثلا) است و در دست گرفتن دستگاهی با این جنس راحت تر است.

Galaxy S20 FE

Galaxy S20 FE

درباره سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ مدل پایه ما گفتیم “آیا تلاش برای فروش یک تلفن پلاستیکی ۱۰۰۰ دلاری به ما کم لطفی است؟ قطعا.”

درباره گلکسی S10 Lite گفته شد “این خیلی خوب نیست” و درباره Galaxy S20 Fan Edition منبع این مطلب Glasstic را “یک انتخاب طرح سوال برانگیز برای تلفن که این همه هزینه می کند” نامید.

بنابراین لزوماً طرفدار Glasstic نیستیم، حداقل در تلفن های گران قیمت اینطور نیستیم. اما برای داشتن تصویری بهتر از نظر عمومی درباره تلفن های Glasstic ، از کاربران سوال کردیم.

پاسخ کاربران درباره استفاده از گلاستیک در گوشی های گران قیمت سامسونگ

آیا شما اهمیتی می دهید که سامسونگ از پلاستیک با ظاهری iglass (چیزی که فناوری “Glasstic” می نامد) در تلفن های گران قیمت استفاده می کند؟

با استفاده از کانال های رسانه های اجتماعی منبع مطلب (از جمله اینستاگرام ، توییتر و فیس بوک) ما با کاربران ارتباط گرفته تا نظرات شما را در مورد Glasstic سامسونگ بپرسد. آن ها همچنین یک استوری اینستاگرام را منتشر کردند که ببینند کاربران فکر می کنند که “Glasstic” اصلاً شبیه پلاستیک است یا نه؟

هر پاسخی به پست اینستاگرام آن ها، حداقل در زمان نوشتن این مقاله رسید مخالف گلاستیک بود. چیزی که انتظار داشتیم همه پاسخ ها باشد. در توییتر، اما پاسخ ها بسیار مثبت تر بودند، اوضاع بسیار متفاوت بود. یکی از کاربران اظهار نظر کرد که برایش مهم نیست اگر سامسونگ از Glasstic استفاده کند، دیگری اظهار داشت که فکر می کند استفاده از گلاستیک در یک گوشی میان رده یا پرچمدار اقتصادی بد نیست اما در یک دستگاه پرمیوم منطقی نیست.

در فیس بوک بود که اختلاف نظر بیشتری وجود داشت، از بین همه پاسخ ها، ما فقط یک سوم سوالات را به عنوان منطفی کامل طبقه بندی می کنیم. اکثر پاسخهای دیگر دوپهلو، مثبت بوده یا به هر حال اظهار نظر نمی کنند. همچنین لازم به ذکر است که ما در فیس بوک نسبت به سایر پست های خود پاسخ بیشتری داشته ایم.

گلکسی نوت ۲۰

گلکسی نوت ۲۰ با قاب پشتی گلاستیک

هر چند سوال پرسیدن در شبکه های اجتماعی کاملاً مشابه نظر سنجی از هزاران نفر نیست، بنابراین نتایج ما نمی توانند به عنوان نشانه ای دقیق از محبوبیت گلاسستیک خوانده شوند. با این حال، اینکه شما چنین نظرات گوناگونی دارید، نشان می دهد که در مورد جنس قاب پشتی موبایل نظرات متفاوتی وجود دارد.

اما این ها یعنی چه؟

ما در پاسخ به سوالات خود “احساسات ضد شیشه ای” زیادی را مشاهده کردیم. بسیاری از نظراتی که ما شاهد بودیم شیشه مورد انتقاد قرار گرفته است به دلیل بیش از حد شکننده و لغزنده بودن برای در دست نگه داشتن است، که منطقی است. با توجه به دو نکته مهم فروش پلاستیک، یعنی مقاومت و خوشدست بودن از نظر عدم لغزندگی می تواند نکات مثبت خوبی برای گلاستیک باشد.

در حقیقت، “دوام بهتر” بیشترین نقطه ای بود که در نظرات در مورد سیستم عامل های اجتماعی مطرح شد. این مورد معمولا در دفاع از گلاستیک نسبت به انتقاد از شیشه ارائه می شد و جای تعجب نیست که مردم می خواهند تلفن های گران قیمت آنها طولانی مدت دوام داشته باشد.

چند نظر به خودی خود استفاده از “Glasstic” را مورد انتقاد قرار ندادند، اما ابراز تاسف کردند که استفاده از این جنس در تلفن های Galaxy S و Galaxy Note استفاده می شود و کاهش قیمت منطقی هم در آن ها وجود ندارد. به عنوان مثال، نوت 20 برای مدل 5G خود 949 پوند / 999 دلار هزینه در بردارد که برای هر گوشی گران است، چه برسد به یک تلفن پلاستیکی.

در نظرسنجی ما، از کاربران اینستاگرام پرسیدیم که آیا آنها فکر می کنند Glasstic مانند شیشه است؟ اگرچه ممکن است یک تصویر ثابت عدالت کاملی در مورد ظاهر یک تلفن نداشته باشد، اما به نظر می رسد بسیاری از پاسخ ها از طرف افرادی که از تلفن های Glasstic استفاده کرده اند، بوده است.

با توجه به بازخوردی که دریافت کردیم، به نظر نمی رسد اگر سامسونگ گلکسی S21 از Glasstic استفاده کند مردم بیش از حد ناراحت شوند. حداقل تا زمانی که گوشی با قیمت پایین تری ارائه شود. و شاید اگر سامسونگ حتی روش های بیشتری برای نگه داشتن یک گوشی برای سالهای بیشتر پیدا می کرد، مردم حتی خوشحالتر می شدند. این برند در حال حاضر ۳ سال آپدیت اساسی سیستم عامل را ارایه می کند خبر خوبی است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که گوشی گلاستیکی سامسونگ در رده پرچمدار را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
54 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amir_galaxy

واقعا هم هیچ چیز بدی نیست.میخوای با بدنش چیکار کنی مگه؟مهم صفحه نمایش با کیفییت و دوربین خوب از همه مهمتر رابط کاربری فوق العادشه.شاید باورتون نشه ولی من هنوز یکی از گوشی های مورد علاقم از سری اس ، اس ۵ هست.اس ۷ که شاهکار بود.اس ۵ رو هم دوست داشتم.تو این دو سال هم اس ۱۰ رو خیلی پسندیدم

V800B

ب نظر منم بد نیس البته ناگفته نمونه ی نسخه‌ی الترا با بهترین متریال باید باشه
اما این پلاستیکی شدن باید دلیلی داشته باشه
خوب مهم ترین دلیل قیمت چیزی ک تو نوت شاهدش نبودیم
اگه باعث کم شدن قیمت بشه من حمایت میکنم

S AH

بنظرم پلاستیکی نبودن مهمه برای یه پرچمدار حدود نهصد دلاری اما مهمتر از اون چیزایی مثل صفحه نمایش چیپست و…. هستند
اون چیزی که نوت بیست را تبدیل به فاجعه کرد علتش بیشتر ( شاید برا بعضیا پلاستیکی بودنش)صفحه نمایش بی خودش بود که همون صفحه نمایش موجود در M51 بود »
+M51=Super Amoled
Note 20=super amoled +
هر دوهم شصت هرتز😐 با اختلاف ۵۰۰ دلار

من هنوز نمیتونم حس شیسه و پلاستیک رو مقایسه کنم.

Mahdi

از کجا اومدیم به کجا ، واسه کم کردن قیمت چکارایی که نمیکنن ، خب لعنتی از اون دوربین ها کمتر کن بهتره ، من واسم مهم نیست پلاستیکی بودن ولی واسه یه پرچمدار ۱۰۰۰ دلاری ایراده

h8

اینکه طرفدار باهاش مشکل نداشته باشه یه چیز چرته
طرف انقد مردم رو اسکل فرض کرده پلاستیک رو برا اینکه نگن بده اسمشو کرده گلاستیک که بگه چیز خفنیه
مرده شور این کمپانیو ببرن که فقط پرچمداراش گوشی های خوبی بودن و داره بهشون گند میزنه،
اقلا میتونستی بجاش از فلز استفاده کنی
الان پنج نفر میان میگن شارژ وایرلس چی پس؟!
یعنی خاک بر سرتون اگه طراحی و متریال تو گوشی براتون تو اولویت نیست
در کل اگه یه سرکت چینی این کارو میکرد
پدرشد در میاوردید تو کامنت ها
از وقتی ساسمونگ:/ بجا فلز از پلاستیک تو میانرده هاش استفاده کرد تمامی کمپانی ها باهاش هم قدم شدن
پس فردا منتظر وان پلاس و اپل و سونی و الجی باشین که پرچمدارای پلاستیکی
نه ببخشید
گلاستیکی تو حلقتون کنن… .

h8

ببین طرف چقد فهمش در حد پشم گوسفنده که جا فکر کردن،
رفته صد تا دیسلایک فیک رو کامنت من زده
قربون قل و ملت عزیز… .

SHREK

خوبه حداقل مشخصه که پلاستیک نه مثل پیکسل 5(آلومینیوم پلاستیکی) اگر واقعا روی قیمت تاثیر داشته باشه مهم نیست مثل s20FE.

mosayebso

در مورد درب پشتی پلاستیکی هم نقاط مثبت هست هم منفی
نقاط مثبت:
۱: دوام بیشتر
۲:مقاومت بیشتر در مقابل سقوط و خط و خش
۳: انتقال حرارت بهتر تلفن
۴:هزینه ساخت کمتر
۵:راحتتر بودن ساخت و شکل دادن به پلاستیک نسبت به شیشه
نقاط منفی:
بنظرم مهمترین نقطه منفی اینه که برند سازنده هرچقدرم بخاد تغییراتی درش اعمال کنه(مثل چرم مصنوعی در نوت ۳ یا همین گلستیک برای سری A) بازم حس یک کالای لوکس و جذاب رو ایفا نمیکنه و اون حس خاصی ک از لمس گوشی شیشه ای به شخص دست میده بسیار متفاوت از پلاستیکه
اما اگر نظر شخصیمو بگم بنظرم تا زمانی که شیشه ها در مقابل خط و خش و همچنین سقوط از ارتفاع مقاومتی در حد و اندازه پلاستیک بدست نیارن بودنشون ضرر بیشتری از نبودشون ایجاد میکنه
یک تلفن شیشه ای از دست ادم بیفته کلی باید هزینه تعویض گلس پشت گوشی رو داد در حالی ک پلاستیک هزینه خیلی کمتری روی دست خریدار میزاره(البته اگر بزاره)

Dr.Nazer

مقاومت بیشتر در برابر سقوط و خط و خش؟!!😐
داداش گوشی‌های سری A رو اگه یکم کِیسی که استفاده میکنی نرم نباشه پشت گوشی دفتر نقاشی میشه رسماً، WTF؟!

نیما عرفانی

در مقابل خش پذیری مقاومت شیشه مسلماً بیشتره و پلاستیک یا همون گلاستیک سامسونگ تو این مقوله عملکردش بیشتر شبیه به متریال فلز مات میمونه اما مقابل سقوط ، ضربه و شکنندگی قطعاً پلاستیک بهتر از شیشه ست…
✓https://toranji.ir/?p=1082440
کاری به نوع شیشه ی جلو و انحنا داشتن و نداشتن نمایشگر ندارم ، فقط عملکرد قاب پشتی رو ببین …

Dr.Nazer

آره سقوط رو می‌دونم، نباید اونم می‌نوشتم. منظورم همون مقاومت در برابر خط و خش بود.

The Destroyer

توجیه جالبی نبود
مقاومت در برابر سقوط فقط در صورتی هست که این رو در نظر نگیریم که پلاستیک ممکنه فرورفتگی پیدا کنه و باعث انتقال آسیب به قطعات داخلی‌تر بشه… مشابه اتفاقی که تو آیفون‌های امسال در درجه کمتر افتاد که به خاطر سخت بودن سرامیک‌شیلد جلو پنل آسیب دید و یه بخش از پیکسل‌هاش از بین رفتن و خود شیشه جلو بعد از اون همه افتادن از ارتفاعات زیاد بازم سالم موند (البته فک میکنم این تا حدودی هم به نوع طراحی گوشی بر میگرده و شاید اگه فریم تختِ تخت نبود این اتفاق هم نمیفتاد)
به علاوه این که اگه خیلی نگران شکستگی شیشه باشید میتونید یه قاب پلاستیک خشک خوب بندازید خب
همون کار رو انجام میده حس پریمیوم رو هم فدا نمیکنه چون هر وقت خواستی میتونی گوشیو از تو قاب در بیاری

به علاوه این که خش‌پذیری پلاستیک کلا تعطیله نمیدونم چجوری خش‌پذیری و در نتیجه دوامش میتونه نکته مثبت تلقی بشه
یکی از آشناهای ما A50 داره و هنوز به یه سال نکشیده با وجود این که تو قاب هم بوده پشتش کلی خراش برداشته
من این رو نمیتونم دوام در نظر بگیرم
تو تستا هم پلاستیک سطح سوم سختی رو داره و شیشه تو سطح ۶ شروع میشه خط و خش افتادن روش

و انتقال حرارت رو هم باز کلا متوجه نمیشم
پلاستیک به شدت انتقال حرارت ضعیفی داره
پوکو اف ۱ تو سنگین‌ترین کارهای مداوم فقط بغل دوربینش یه مقدار خیلی کمی گرم میشد بعد یه مدت و بقیه پنل پشتی انگار کلا جای دیگه‌ای بودن و به گوشی متصل نبودن اصلا😂

در کل بالا بریم پایین بیایم شیشه برتری‌هاش میچربه به پلاستیک

persianiranol

بنظر من خیلی بهتره!! من الان سرکار به دلیل اینکه تو پروژه ایم و از شهر دوریم آنتن دهی فوق العاده ضعیفه ، به طوری که توی دفتر اصلا آنتن نیست (مدل گوشیم نوت5) ، با گوشی سایر دوستان هم چک کردم آنتن افتضاح
ولی با اس 5 و هواوی که بدنه پشتشون پلاستیکی بود راحت آنتن میده با قابلیت مکالمه

Taha

هر وی میخواد باشه باشه فقط پردازنده و صفحه خوب بزاره.

Dr.Nazer

همین که پلاس شیشه‌س خوبه حداقل، الترا رو که من حداقل تو خوابم نمیتونم بخرم🙁😂

Dr.Nazer

درضمن من حامی این کار سامسونگ نیستم و هر چقدر هم که قیمت رو پایین بیاره استفاده نکردن از شیشه هیچ توجیهی نداره، نهایتاً بخواد تا ۷۵۰ / ۸۰۰ دلار بیاره پایین دیگه؛ بازم زیاده خب!
و هیچ علاقه‌ای هم به خرید گوشی (اونم پرچمدار) با قاب پشتی پلاستیکی ندارم و شیشه رو شدیداً ترجیح میدم. امیدوارم اختلاف قیمت مدل معمولی و پلاس اون‌قدری نباشه که خرید نسخه معمولی با قاب پشتی پلاستیکی تبدیل به یه اجبار شه :/

نیما عرفانی

پیرو حرف دوستمون مصیب؛
چیزی که باعث شده خیلی رو این قضیه هایپ بشیم و بولدش کنیم اینه که با گوشی های موبایل خیلی بیشتر از سایر گجت ها و دیوایس های الکترونیکی سروکار داریم و اغلب اوقات این گوشی ها هستن که همراهمونن.
شما خودتون قضاوت کنید که چرا توی تبلت ها یا لپ تاپ ها/اولترابوک ها به استفاده از متریال پلاستیک واکنش منفی نشون نمیدیم؟؟ چون استفاده از شیشه براشون غیر مرسومه و تا به حال جز در موارد اندک و خاص رایج نبوده.
زمانی که نوت ۲۰ با قاب پشتی پلاستیک معرفی شد ،بعد از چند هفته که بازخوردهای منفی دوستان رو میدیدم تو یکی از پست ها راجع بهش صحبت کردم و برعکس اکثریت ازش استقبال کردم…
✓https://toranji.ir/?p=1082440/#comment-241982
.به نظر منم اینجا هم مثل سایر پلتفرم‌ها اهمیتی نداره که رو این موضوع اینقدر حساسیت نشون بدیم. اکثر ماها تو بیشتر مواقع با گارد ، کیس و کاور از گوشی هامون استفاده میکنیم دیگه چه فرقی داره که بخواد جنس قاب پشتی چی باشه. همون کاوری که داریم استفاده میکنیم یا پلاستیکه سافته یا هارد و فشرده یا چرمه مصنوعی .
اما در رابطه با کلیت ماجرا ؛
بعد از تصمیم سامسونگ در قبال استفاده از پلاستیک در اس ۱۰ لایت ،اس ۲۰ فن ادیشن و نوت ۲۰ ، من فکر میکنم با اضافه شدن مدل پایه ی سری اس ۲۱(اس ۲۱ استاندارد)به این مجموعه، سامسونگ میخواد یجورایی بستر و شرایط رو فراهم کنه که کلاً تمام گوشی های زیره ۱۰۰۰ دلارش از این متریال استفاده کنن و جنس شیشه و گوریلاگلس رو رسماً می‌ذاره برای گوشی های بالای ۱۰۰۰ دلار و دیوایس های تاشوی پریمیومش.

Taha

آقای عرفانی مرموز تر و خطرناک تر از همیشه 😈
با پروفایلی مرموز😈😈

SHREK

مرموز نیست😂predator و Alienware.

Taha

😂😂
اینایی که گفتی یعنی چی؟

SHREK

Alienware زیر مجموعه گیمنگ DELL.
predator هم زیر مجموعه گیمینگ Acer که کیس و لپتاپ گیمینگ دارن.

SHREK

گیمنگ=گیمینگ

Taha

آها
ممنون⁦❤️⁩

SHREK

🌹

نیما عرفانی

🙄 جان؟؟ مرموز و خطرناک؟!🥴🤲
میخوای برم با کارن بیام که برات جذاب و کیوت باشم؟😂 البته اون موقع چندتا اسکوپ بستنی با آب هویج سفارشی باید مهمونم کنی البته بدون شیطنت و کلک 😑🤏

Taha

😂😂 نترسین جنسام ته کشیده باید دوباره از دکی جون تهیه کنم و فعلا به قول خودتون ناخالصی توش پیدا نمیشه😂
ولی بعداً….😈

The Destroyer

موافق نیستم
به نظرم مقایسه لپ‌تاپ‌ها و الترابوک‌ها که کلا با گوشی اشتباهه و در خصوص تبلت‌ها هم خب اکثر تبلت‌های گرون‌قیمت‌تر از آلومینیم به عنوان متریال پشت استفاده میکنن نه پلاستیک
الترابوک و لپ‌تاپ هم داستانشون جداست
شما برای لپ‌تاپ و الترابوک یه دست داری رو کیبرد و یه چشم داری رو مانیتور! با این شرایط خیلی فرقی نمیکنه که حالا مثلا فریم دور نمایشگر یا حاشیه‌های دور پد لمسی چه جنسی داشته باشن

ولی حالا فرض کنیم بیان مثلا به جای دکمه‌های کیبرد یا متریال کلی لپ‌تاپ شیشه بذارن
خب اولین مشکلش اینه که حملش به مراتب سخت‌تره به خاطر لیزتر بودن شیشه و اندازه بزرگ لپ‌تاپ
دوم این که خیلی گرونه
مثل گوشی نیست که فقط یه پنل پشتی رو شیشه کنن چهارطرف انحنا بدن تموم بشه بره و نیاز به کلی ریزه‌کاری دیگه هست
اگه بخوان رو کیبرد هم شیشه یا متریال دیگه‌ای استفاده کنن هزینه از این هم بالاتر میره به علاوه این که بازم اون مشکل لیز بودن شیشه برای کیبرد هست و حس خوبی نمیده احتمالا تایپ کردن باهاش
مشکل سوم اینه که جرم خیلی میره بالا
همین الانش لپ‌تاپ‌ها عموماً حدود ۲-۳ کیلوگرم جرم دارن
حالا شما اگه بخوای همینو از متریال سنگین‌تری مثل شیشه استفاده کنی دیگه کلا نمیشه حملش کرد😂
به علاوه این که فکر میکنم آلومینیم اینجا هم متریال متداول‌تری هست

نیما عرفانی

درسته شهداد ولی منی که اومدم اون کامنت رو نوشتم آیا متوجه ی این تعاریف پیش پا افتاده و بدیهی نبودم؟؟
مثالی که زدم فقط خواستم به نوعی اهمیت بیشتره گوشی هارو تو زندگی روزمره مون نشون بدم .
من خوب می‌دونم این سه متریال ؛ شیشه ، فلز و پلاستیک چه تفاوت هایی با هم دارن و کاملاً هم به برتری های شیشه نسبت به گلاستیک واقفم اما به عنوان نظر شخصی؛ مضمون و ماهیت تصمیم سامسونگ رو کاملاً غیر منطقی و منفی نمی‌دونم و به نظرم هدف و تفکری به جز سوددهی بیشتر پشتشه .
✓من هنوزم طراحی قاب پشتی و متریال پلی کربنات سری لومیای نوکیای کبیره سابق رو جزو بهترین ها می‌دونم.

The Destroyer

صحیح

abraham

یه گوشی مگه سایزش چقدره که واسه کاهش هزینه میان به جای شیشه از پلاستیک استفاده میکنن حالا در نظر بگیرین که یه لپ تاپ یا تبلت چقدر شیشه میخواد و وزن و قیمتش چقدر زیاد میشه

نیما عرفانی

خب دیگه این به سیاست و اهداف شرکت برمیگرده . برای لپ تاپ و تبلت هم که گفتم استفاده از شیشه به جز موارد خاص و اندک، غیر معمول و غیر منطقیه.

ARMTIN

پرچمدار پلاستیکی 2021 سامسونگ 😶

Mohammadr

بدنه پلاستیکی، برای کاهش قیمت یا برای سود بیشتر؟
موضوع این است…

ali_s

مشکل پلاستیک خط و خش پذیریشه و حسش مخصوصا اگه مات باشه اینجوری😐😑
برا پرچمدار هم هست دیگه بدتر

Milad7

پلاستیک اصلا حس گوشی لوکس را منتقل نمیکنه!

afsoon

وقتی بجای مغز تو مخت گچ باشه و حکم یه موجود تک سلولی کنی اونوقت واسه گوشی هزار. و اندی دلاری میگی با تعصب اصلا مهم نیست جنس بدنه ..

m.b

ورای اینکه تو مغز اونی که گوشی 1000 دلاری با بدنه پلاستیکی میخره چی هست، کسی که به سلیقه دیگران احترام نمیذاره برای من بیشتر جالبه که بفهمم تو مغزش چی هست؟!
اونم وقتی ارزش خرید خودشو حالا کم یا زیاد داره اون محصول…

afsoon

شل مغز هستن .حماقت باعث میشه تعصب بی جا داشته باشه .این دیگه حق انتخاب نیست حق نفهمی هست

SHREK

یکی دلش میخواد پلاستیک بخره. فکر میکنه اون پلاستیکی براش بهتره. با شیشه مشکل داره. اصلا از شیشه بدش میاد به هیچ کس هیچ ربطی نداره زوری که نمیشه شیائومی بخره! همچیز که قاب پلاستیکی نیست.

نیما عرفانی

صحیح
من از شخص شخیص شما عذرخواهی میکنم که مصدع اوقاتتون شدیم سرکار خانم. بله به هر حال برای دستان ظریف و لطیف مادمازل ها ؛ سطح سُر ، لیز و لغزنده ی شیشه به مراتب جذاب تر و دلچسب تر از سطح زمخت ، زبر و نابهنجاره پلاستیک هستش🙌.

Dr.Nazer

آروم‌تر

m.b

اوووم… چه منطق جذابی…🤔
بدرود… 🤔

Dr.Nazer

هزار و اندی نیست
زیر هزاره
خدانگهدار

Taha

رطب خورده منع رطب کی کند؟

HOSEIN

برا من مهمه
۱۰۰۰دلار نمیدم که جنس بدنش با یه گوشی ۱۴۰دلاری یکی باشه
حالا پیکسل پلاستیکه اما تو بررسی ک دیدم طرف گفتش که یه جوری مثل مخمل میمونه

abraham

من خودم یه گوشی نوکیا ۱۳۰ دارم میذارم جیبم کلی خط میفته روش حالا خوبیش اینه میشه کلا پلاستیک و قاب و دکمه هاشو عوض کرد

abraham

من بررسی های گوشی ها رو که میبینم گوشی های سامسونگ و حتی y9aکه اخیرا شکوری بررسی کرده اصلا اسمی از گرما و داغ شدن حین بازی نمیاره ولی گوشیای شیائومی مثل نوت۹sو نوت ۸پرو حین بازی گرماشون حس میشه(شاید به خاطر توانایی زیاد پردازنده باشه) ولی آخه سامسونگ اصلا گرم نمیکنه حالا نمیدونم چون پلاستیک سامسونگ نارساناس و گرما ی پردازنده رو انتقال نمیده و شیشه گرما رو از پردازنده دور میکنه و به بیرون انتقال میده اگه کسی میدونه صحت یا نادرستی این فرضیه ها رو معلوم کنه

سوال بعد بین شیشه پشت دستگاه و باطریو و بقیه موارد چیه مثلا اگه پلاستیکه بعد شیشه رو روش کشیدن به شخصه پلاستیک خالی رو ترجیح میدم تا دو تا عایق (پلاستیک و شیشه) پشت دستگاه باشه

Finch

آره درسته
پلاستیک گرما رو انتقال نمیده مثل شیشه
شیشه گرما رو جذب خودش میکنه که پردازنده یا باطری گرمای زیادی تحمل نکنن
در کل پلاستیک و شیشه هر کدوم مزیت خودش داره و اصلا نمیشه گفت کدوم از اون یکی بهتره

مزایای پلاستیک
: گوشی رو خوش دست و نازک و سبک میکنه
تو سقوط از ارتفاع عملکرد بهتری داره
حسن بازی حس بهتری داره چون گرما رو انتقال نمیده
.
مزایای شیشه :
گوشی رو لاکچری نشون میده
گرما رو بهتر انتقال میده
خیلی خوشکل تره ( از نظر من)
و اینکه در مقابل خط و خش مقاومت خیلی بهتری داره

AŁɪ

بنظرم سامسونگ مثل یه پیرمرد رو به زواله😀

ممد بمولا

استفاده از پلاستیک تا رنج ۲۵۰ دلار منطقیه باز
ولی برای گوشی ۱۰۰۰ دلاری ( الان ناظر میگه زیر ۱۰۰۰ هست🙄) کاملا غیر قابل قبوله
پلاستیک هر چند یه سری مزیت مثل کاهش جرم و ضخامت داره اما اصلا حس خوبی نمیده و مقاومت در برابر خط و خشش خیلی کمه

هرچند من کاملا با سامسونگ موافقم 😉

MohammadFarhaadi

البته از نظر طرفدارای سامسونگ اگر این شرکت پشت گوشی هیچی هم نزاره بازم جنسش خوبه🧐🤬

Alimohamadi

این دیگه آخرای سامسونگ حتی شنیدم سامسونگ پول میده که پرفروش ترین اعلامش کنن.

Alimohamadi

دلیلی نمیبینم که بجای Mi11 این آشغال پلاستیکی بخرم. البته ظاهرا CPU می11 هم خوب نیست و کرین 9000 بهتره پس فک کنم باید mate40 بگیرم.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)