حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اوپو به زودی امکان ارتقا دوربین گوشی به صورت مستقل را ارایه خواهد کرد

نوشته

3 سال قبل | 8 دیدگاه | اوپو، حق اختراع

ایده طراحی ماژولار موضوع جدیدی نیست. سالهاست که تولیدکنندگان مختلف به سمت آن رفته و بازگشت اند. این در حقیقت باعث کاهش سود تولیدکنندگان می شود و به نظر من به همین دلیل خیلی جدی پیگیری نمی شود. امروز اما حق اختراعی می بینیم که به ما می گوید اوپو به زودی امکان ارتقا دوربین گوشی به صورت مستقل را ارایه خواهد کرد.

ارتقا دوربین گوشی به صورت مستقل

اگرچه ZTE قبلاً از یک تلفن هوشمند با دوربین سلفی زیر نمایشگر رونمایی کرده است، اما ممکن است مدتی طول بکشد تا این فناوری به همه دستگاه ها برسد. در همین حال، ما باید به ناچ، سوراخ های نمایشگر، دوربین های پاپ آپ و شاید حتی ماژول های دوربین عقب با قابلیت چرخش برای تبدیل به دوربین جلو، بسنده کنیم.

91Mobiles اختراع ثبت شده ای را پیدا کرده است که نشان می دهد اوپو چنین طرحی را در نظر دارد. این سند تلفنی را نشان می دهد که دارای یک ماژول دوربین قابل جدا شدن است و دارای دو حسگر و گزینه های اتصال مانندUSB-C ، WiFi و بلوتوث است. برای گرفتن عکس سلفی، باید دوربین را بیرون آورده به قسمت جلوی دستگاه متصل کنید.

یک حق ثبت اختراع ثبت شده توسط اوپو یک گوشی هوشمند با ماژول دوربین قابل جابجایی را نشان می دهد.

یک حق ثبت اختراع ثبت شده توسط اوپو یک گوشی هوشمند با ماژول دوربین قابل جابجایی را نشان می دهد.

خروجی گزارش می دهد که ماژول دوربین باتری لیتیوم یون خود را دارد.

در مورد اینکه اوپو قصد دارد با این ایده پیش برود هیچ توضیحی وجود ندارد، اما به نظر جذاب می رسد. در حال حاضر دوربین های زیر نمایشگر با چالش های زیادی روبرو هستند و اولین نسخه های تجاری احتمالاً با نتایج دوربین های سلفی معمولی مطابقت ندارند.

یک ماژول قابل جابجایی می تواند به طور موقت به حل این مشکل بپردازد. یک طراحی ماژولار همچنین ممکن است به جای کل تلفن، فقط دوربین را ارتقا دهد.

البته امید خود را بالا نبرید، زیرا ما شاهد هستیم شرکت هایی مانند LG و Motorola بدون موفقیت شانس خود را در تلفن های ماژولار امتحان می کنند. گوگل حتی قبل از تجاری کردن این ایده منصرف شد.

نظر شما چیست؟ این ایده برای دوربین گوشی چطور است؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

خیلی خوبه دیگه به دوربین زیر نمایشگر نمیشه و عکس سلفی یا دوربین اصلی میشه گرفت.

SHREK

یا=با

abraham

ایده ی جالبیه کاش برندای اوپو، ویوو، ریلمی وارد کشور میشدند

Monarch

به شخصه با توجه به گذشته گوش های ماژولار بعید میدونم ایده موفقی باشه

Monarch

گوش های= گوشی های

Mahdi

مزخرفه احتمالا تغییر گوشی بهتر از تغییر ماژول دوربینه چون گرون درمیاد

نیما عرفانی

خواستم در موردش کامنت بدم که دیدم تو خودِ مطلب محتوایی که میخواستم بنویسم رو گفته ؛ “البته امید خود را بالا نبرید، زیرا ما شاهد هستیم شرکت هایی مانند LG و Motorola بدون موفقیت شانس خود را در تلفن های ماژولار امتحان می کنند. گوگل حتی قبل از تجاری کردن این ایده منصرف شد.”

Milad7

ایده ی جدیدی هست! ببینم اجرایی میشه یا نه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)