حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقشه راه آپدیت اندروید ۱۱ سونی منتشر شد

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | آپدیت، اندروید ۱۱، سونی

شهریور امسال ، گوگل از نسخه کامل Android 11 با مجموعه ای از پیشرفت ها و عناصر جدید UI رونمایی کرد. اندکی پس از انتشار، شرکت های تولیدکننده اندروید با اعلام نقشه های به روز شده برای آپدیت اندروید ۱۱ یا پوسته های اندرویدی سفارشی خود شروع به حرکت کردند. امروز اما نقشه راه آپدیت اندروید ۱۱ سونی منتشر شده است. هر چند این شرکت ژاپنی فعلا دستگاه های کمی را در این لیست دارد (چون اساسا دستگاه های کمی هم جدیدا معرفی کرده است) اما باز هم خبر خوبی است.

آپدیت اندروید ۱۱ سونی

تا کنون، ما نمی توانیم شرکتی را بخاطر بسپاریم که به غیر از چند دستگاه شیائومی (و البته سامسونگ)، آپدیت اندروید ۱۱ را با موفقیت انجام داده باشد. اکثر قریب به اتفاق تلفن ها همچنان از نسخه آزمایشی اندروید ۱۱ استفاده می کنند. OnePlus 8T تنها دستگاهی است که اندروید ۱۱ پایدار را ارائه می کند.

برخی از شرکت ها در بازار هستند که هنوز برنامه به روزرسانی خود را برای اندروید ۱۱ مانند ال جی و سونی منتشر نکرده اند. خوب، وقتی نوبت به شرکت فناوری ژاپن می رسد، این دیگر مشکلی ایجاد نمی کند زیرا این شرکت به تازگی برنامه های خود را برای به روزرسانی اندروید ۱۱ منتشر کرده است.

جای تعجب نیست که اولین گوشی واجد شرایط برای به روزرسانی اندروید ۱۱ سونی Xperia 1 II خواهد بود. البته نه اینکه اصلا عجیب نباشد، به هر حال اکسپریا ۵ مارک ۲ از آن دستگاه جدیدتر است.

این اولین پرچمدار این سال شرکت و همچنین اولین دستگاه 5G این شرکت است. به گفته این شرکت، این دستگاه حداکثر تا پایان دی ماه امسال به روزرسانی خواهد شد.

این شرکت همچنین نشان داد که Xperia 5 II و Xperia 10 II با به روزرسانی اندروید ۱۱ حداکثر تا بهمن ۹۹ روبرو خواهند شد. Xperia 1 و Xperia 5 اصلی به روزرسانی مورد انتظار را تا پایان زمستان امسال دریافت می کنند.

جالب است بدانید که این شرکت از Xperia 10، 10 Plus، L3 و L4 نامی نبرده است. ما تصور می کنیم که این دستگاه ها برای به روزرسانی اندروید ۱۱ واجد شرایط نیستند که جای تأسف دارد.

سونی Xperia 5 II

سونی Xperia 5 II

نقشه راه آپدیت اندروید ۱۱ سونی

  1. ۱- دسامبر 2020 (حوالی آذر و دی ۹۹)
    سونی اکسپریا 1 II
  2. ۲- ژانویه 2021 (حوالی دی و بهمن ۹۹)
    سونی اکسپریا 5 II و اکسپریا 10 II
  3. ۳- فوریه 2021 (حوالی بهمن و اسفند ۹۹)
    سونی اکسپریا 5 و اکسپریا 10

شایان ذکر است که پوسته سونی Xperia به اندازه سایر سازنده های اندروید سفارشی نیست. در واقع، این شرکت همان اندروید خالص را ارائه می دهد که بسیار نزدیک به AOSP بوده، اما مجموعه ای از برنامه ها و ویژگی های منحصر به فرد Xperia را به ارمغان می آورد.

به همین دلیل، می توان انتظار داشت که بیشتر ویژگیهای بومی Android 11 در اینجا وجود داشته باشد. در به روزرسانی جدید، پیشرفت بخش اعلان ها، سابقه اعلان ها ، حباب چت و ویژگی ضبط صفحه بومی معرفی شده است. همچنین به روزرسانی کنترل های اعلان رسانه را مستقیماً به پنل تنظیمات سریع منتقل کرد.

بنابراین، اگر به موسیقی گوش می دهید، صفحه کنترل رسانه قدیمی اکنون بخش اعلان ها را ترک می کند. بنابراین شما دید بهتری از اعلان ها و جایگذاری بصری برای کنترل موسیقی خود دارید. این به روزرسانی همچنین منوی جدید Power را با میانبر کنترل های دستگاه هوشمند معرفی می کند.

در هفته های آینده درباره تغییرات انحصاری سونی اطلاعات بیشتری خواهیم داشت. شما از این لیست گوشی های سونی، دستگاهی دارید؟ منتظر آپدیت اندروید ۱۱ هستید؟ سرعت این برند در ارایه آپدیت اندروید ۱۱ را چطور می بینید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

خیلی دوست دارم گوشی سونی داشته باشم ولی خب نیست و بیاد هم قیمتش بالاست به جیل ولی منتظر اندروید 11 هستم.

Taha

عذر بابت اسپم.(آقای عرفانی گفت کپی کنید تو پستای دیگه بدید)
دوستان می‌خوام یه چالش آخر شبی بذارم 🙂
وقتی گوشیتون رو می‌خواین شارژ کنید(مهم نیست از چه درصدی شروع کنید) بذارید فول شارژ بشه و به محض اینکه اتصال کابل با پورت شارژ گوشی رو قطع میکنید ، در استفاده ی روتین و متداولتون(حالا چه سنگین چه نیمه سنگین ترجیحاً با روشن بودن نت وای فای یا دیتای سیم کارت و روشن بودن بدون وقفه ی نمایشگر با نور خودکار یا دستی رو ۴۰-۶۰ درصد) ببینید چند دقیقه درصد شارژتون روی ۱۰۰ درصد ثابت میمونه؟؟😄
هر دقیقه که میگذره و رو ۱۰۰ میمونه و به محض اینکه به ۹۹ تغییر می‌کنه اسکرین بگیرین و بفرستید…
«تأکید میکنم هر دقیقه یه اسکرین»

ببینم کی رکورد میزنه ها😁😅

SHREK

من تا 1 ساعتم میتونم 100 نگه دارم به آلیس.

Mahdi

یکی از گوشی هایی که دوست داشتم داشته باشم اکسپریا ۵ مارک ۲ بود

Milad7

مرسی سلطان 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)