حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ترسناک ترین بازی های تاریخ

نوشته

3 سال قبل | 21 دیدگاه | نقد بازی

توجه: این مطلب دارای تصاویر و محتوای دلهره آور است است. اگر مشکلات قلبی دارید یا فکر می کنید این محتوا برای شما مناسب نیست، لطفا از خواندن آن صرف نظر کنید. اگر طرفدار این ژانر هستید پس با ترسناک ترین بازی های تاریخ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ترسناک ترین بازی های تاریخ

Outlast

بدون شک یکی از ترسناک ترین بازی های تاریخ Outlast است. حال و هوای تاریک و بارانی تیمارستان متروکه و روانی هایی که در این مکان باقی مانده اند، خون های ریخته شده روی در و دیوار و یک دوربین فیلم برداری دید در شب با باطری که هر لحظه در حال تمام شدن است و هرنوع شیء دیگری که فکرش را بکنید برای ترساندن شما به کار برده شده اند!

در این بازی شما یک خبرنگار هستید که ایمیلی در مورد اتفاقات عجیب در یک تیمارستان دریافت کرده اید. حال شما باید برای پی بردن به این اتفاقات عجیب به این مکان بروید.

جالب است بدانید در این بازی نمی توانید به دشمنان خود حمله کنید و یا به آنها آسیب برسانید. تنها راه بقا در این بازی فرار کردن و پنهان شدن است! و تنها وسیله ای که میتوانید در طول بازی از آن استفاده کنید یک دوربین فیلم برداری با قابلیت دید در شب است که برای کار کردن به باطری نیاز دارد. در واقع لذت این بازی مثل بازی های دیگر به کشتن دشمنان نیست بلکه تمام لذت بازی به این است که بگویید جان سالم به در برده اید!

موجود در: PS4 ، Xbox One  و PC

ترسناک ترین بازی های تاریخ

resident evil 7

امروزه کمتر گیمری پیدا می شود که نام سری Resident Evil را نشنیده باشد. محیط ترسناک و موجودات عجیب و گاهاً تهوع آور سر تا سر محیط را پوشانده است. بعلاوه باید از دست اعضای دیوانه خانواده Baker نیز فرار کرده یا با آنها مبارزه کنید.

شما در این بازی نقش فردی به نام (ایتن وینترز) را بر عهده می‌گیرید که به دنبال همسر خود، (میا وینترز)، می‌گردد. میا ۳ سال پیش در یک حادثه گم شده بود. سپس ایتن ایمیلی مرموز با نام فرستنده میا دریافت می کند که وی را به خانه‌ای ترسناک می‌کشاند و سرنخ‌های بیشتری را از میا پیدا می‌کند.

بازی دارای گرافیک خارق العاده ای بوده و در برخی صحنه ها بسیار واقعی بنظر می رسد. در این بازی مثل سری های قبل شما می توانید با دشمنان خود به مبارزه بپردازید و از انواع سلاح های مختلف مثل کلت و شاتگان استفاده کنید. اما منابع در این بازی محدود هستند و باید آنها را مدیریت کنید.

موجود در: PS4 ، Xbox One  و PC

ترسناک ترین بازی های تاریخ

Visage

یکی دیگر از بازی های ترسناک اول شخص Visage نام دارد. حال و هوای این بازی با هر بازی اول شخص دیگری متفاوت است. یک نوع ترس متفاوت برای طرفداران این ژانر!

در این بازی، بازیکن در یک خانه قدیمی بزرگ قرار دارد که اتفاقات وحشتناکی در آن رخ داده است. باید برای پی بردن به این اتفاقات در مکان های مختلف این خانه سرک بکشید.

گیمپلی این بازی دیوانه کننده است! Scare Jump های این گیم شما را به پرش کردن وا میدارد! یک نکته جالب در مورد بازی این است که یک درجه بندی شکل مغز درون بازی قرار دارد که میزان توهم شما را نشان میدهد. هر چقدر بیشتر عوامل ترس را تجربه کنید، این درجه پر شده و توهم های بیشتر و ترسناک تری نیز به سراغ شما می آیند!

موجود در: PS4 ، Xbox One  و PC

ترسناک ترین بازی های تاریخ

Dead Space

فضای مرده، اسمی برازنده این اثر ماندگار است. یکی از ترسناک ترین بازی های تاریخ. در محیطی کاملا ساکت و آرام همراه با صدای نفس کشیدن بازیکن. ناگهان موجوداتی فوق ترسناک جلوی شما ظاهر شده و با تمام قدرت و فریاد زنان به سمت شما می دوند!

بازی درباره‌ی یک سفینه فضایی تحقیقاتی است که هدفش کشف ماده‌ای به نام مارکر بود ولی با آزادشدن این ماده هیولاهایی مرگبار به نام نکرومورف ها پدید آمدند. شما در نقش آیزاک کلارک باید علاوه بر هدایت سفینه و مبارزه با نکرومورف‌ها، با روانپریشی خود مبارزه کنید.

بازیکنان آیزاک کلاک را از نمای سوم شخص در اختیار دارند. بازیکن، سفینه فضایی ایشیمورا را هدایت می‌کند، ماموریت هایی را که به آیزاک داده‌شده را تکمیل می‌کند، معماهای فیزیکی را حل می‌کند و با هیولاهایی به نام نکرومورف می‌جنگد.

موجود در: 360 & PS3 ، Xbox One  و PC

ترسناک ترین بازی های تاریخ

P.T

بازی که هیچ وقت منتشر نشد. همه چیز در یک راهرو L شکل اتفاق می افتد. یک روح سرگردان به نام لیزا که انگار بوجود آمده تا فقط شما را بترساند!

در این بازی شما از تخت خواب بیدار شده و سپس به یک راهرو می رسید. در این راهرو پازل هایی وجود دارد که برای ادامه بازی باید آنها را حل کنید. پس از پایان پازل های مربوطه به یک راه پله میرسید، در پایان راه پله به یک راهروی L شکل دیگر شبیه مرحله پیش برمی خورید، اما تفاوت هایی با مرحله قبل داشته و دارای پازل های دیگری است.

PT که مخفف Playable teaser است در سال 2014 در دسترس کاربران پلی استیشن 4 قرار گرفت. این بازی قرار بود یکی از بازی های مجموعه معروف Silent Hill باشد، اما بنا به دلایلی کنسل و از فروشگاه پلی استیشن حذف شد.

ترسناک ترین بازی های تاریخ

Layers of Fear

بیشتر بازی ها می توانند باعث تنش شما شوند، اما تعداد کمی از آنها باعث می شود که در زندگی واقعی به خودتان شک کنید. جستجوی خانه ای شبح وار، وحشتناک که در ابتدا بسیار آشنا به نظر می رسد می تواند بر ذهن شما تاثیر بگزارد.

در داستان بازی شما در نقش یک هنرمند گمنام در حال بازگشت به خانه هستید. در بازی میتوانید به جنون رسیدن شخصیت را ببینید. برای مثال اجسام درون خانه جابجا می شوند. شاید از خود بپرسید این میز مگر اینجا نبود؟! سر انجام بعد از گذشت چند ساعت جنون بر شما غلبه کرده و اوضاع به شدت وحشتناک می شود.

موجود در: PS4 ، Xbox One ، Nintendo Switch و PC

ترسناک ترین بازی های تاریخ

Alien: Isolation

بازی های بی شماری از عناصر فضا الهام گرفته اند. Alien: Isolation ممکن است بزرگترین پیروزی بازی در این مجموعه باشد. عناصر ترس آن را به یک بازی طولانی و پر تنش تبدیل کرده و ساعت ها ضربان قلب را حفظ می کند.

شما در نقش ریپلی در جستجوی یک ایستگاه فضایی متروک برای مادرش هستید، که به موجودی فضایی بر می خورید.

شبیه سازی عالی در این بازی شکل گرفته است. این بدان معنی است که برای مثال، در هنگام خطر نفس خود را حبس می کنید و دست هایتان میلرزند. فضای بازی گرافیک بالایی داشته و طبیعی بنظر می رسد.

موجود در: PS4 ، Xbox One و PC

ترسناک ترین بازی های تاریخ

 

Resident Evil 2 Remake

تقریباً غیر قابل تصور است که بیش از 20 سال از عرضه نسخه PS1 این بازی دوباره در لیست بهترین بازی های ترسناک برگردد.

یک بازسازی از زمین بازی اصلی که به گذشته احترام می گذارد و در حالی که آینده در آن حق رای دادن دارد. این گیم یک موفقیت است و در این لیست قرار دارد، زیرا این ترکیب کاملاً نسخه قدیمی و جدید را ترکیب می کند. باز سازی کاملی از تلاشهای لئون و کلر برای فرار از یک شهر پر از زامبی است.

این بازی با تمام هیولا ها، قطعات و  داستانی که در نسخه پیشین بود، ولی همچنین با حساسیت های وحشتناک امروزی ساخته شده است. قسمت های اکشن تفنگی ، پازل های هوشمندانه از ویژگی های این بازی است.

موجود در: PS4 ، Xbox One و PC

ترسناک ترین بازی های تاریخ

SOMA

soma ترس از تکنولوژی بیش از حد پیشرفته و عطش پایان ناپذیر انسان برای علم را نمایان می کند. در مکانی مملو از اشیاء فوق پیشرفته ساخت بشر باید با کابوس های خود روبرو شوید.

غذا در حال اتمام است و ماشین آلات فکر می کنند انسان هستند. تاسیسات زیرآبی PATHOS-II دچار انزوای غیرقابل تحملی شده است و ما مجبور به تصمیم گیری های سخت خواهیم بود. چه کاری می توان انجام داد؟ چه چیزی برای جنگیدن باقی مانده است؟

وارد دنیای SOMA شوید و با وحشتی روبرو شوید که در عمق اقیانوس مدفون شده است. آخرین ساکنان باقی مانده را جستجو کنید در نهایت سرنوشت ایستگاه را رقم بزنید. اما مراقب باشید، خطر در هر گوشه ای پنهان است: انسان های فاسد، موجودات عجیب، ربات های دیوانه و…

موجود در: PS4 ، Xbox One و PC

ترسناک ترین بازی های تاریخ

Alan Wake

Alan Wake مانند بیشتر بازی های ترسناک نیست. در واقع، به طور کلی خیلی ترسناک نیست. اما حس مکان و شخصیت آن هیچ کدام از اینها را در بازی های دیگر نخواهید یافت. یک مکان کوهستانی و یک راز وحشتناک. صدای موسیقی شبانه که در بازی موج می زند باعث می شود این شهر مانند یک شخصیت برای خودش زنده بماند.

داستان آن مانند یک سریال تلویزیونی هیجان انگیز شروع می شود، و به مرور با قسمت های بعدی داستان زیبای آن آشکار می شود.

Alan Wake بیشتر خود را با داشتن یک گیمپلی سرگرم کننده بسیار متمایز می کند. قصه گویی این بازی مثال زدنی است و کنترل های ساده باعث می شود بیش از حد ترسناک نبودن این بازی جبران شود.

موجود در: PC و Xbox One & 360

ترسناک ترین بازی های تاریخ

The Evil Within 2

The Evil Within وحشتی برای بقا مانند Resident Evil است که در سبک اکشن ارائه می شود و به همان اندازه ترسناک است.

شروع بازی آهسته است، اما ساختار بازی امکان اکتشاف و تنوع و نزدیک شدن به دشمنان را فراهم می کند. به طور خلاصه The Evil Within به همان اندازه گیج کننده و فوق العاده است که شما را می ترساند.

یک بازی عالی است که باید آن را تا Resident Evil بعدی بازی کنید.

موجود در: PS4 ، Xbox One و PC

ترسناک ترین بازی های تاریخ

Until Dawn

Until Dawn یا تا سپیده‌دم که توسط سوپرمسیوگیمز  ساخته شده و بوسیلهٔ سونی به‌طور انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر شده‌است.

در مورد داستان بازی می توان گفت: هنگامی که هشت دوست در کوهی دور افتاده گرفتار شدند چیزی نگذشت که همه چیز به صورت شوم‌واری دگرگون شد و آن‌ها متوجه شدند در آنجا تنها نیستند.

این بازی نیز همانند آثار مشابه خود تکیه بر انتخاب و سرعت عمل بالا دارد. این اثر از سیستم رویداد فوری استفاده می‌کند، یعنی بازیکن باید با فشردن دکمه‌های نشان داده شده بر روی صفحه در زمان مناسب باعث روی دادن یک اتفاق یا مانع از انجام یک رویداد شود.

موجود در: PS4

بازی های دیگر

در این مکان نیز به بازی هایی که شاید باید در لیست می بود اشاره می کنیم:

  • Pathologic 2
  • Lone Survivor

  • Fatal Frame 2

  • F.E.A.R.

  • Prey

  • Little Nightmares

  • Bloodborne

  • Resident Evil 4
  • Silent Hill 1&2

شما چه بازی های دیگری را می شناسید که فکر می کنید باید در لیست ترسناک ترین بازی های تاریخ قرار بگیرد؟ می توانید نام بازی را در بخش نظرات برای ما ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Taha

معلومه p t خیلی ترسناک تره😯

SHREK

فقط PT و alien به مولا.

AŁɪ

The Evil Within واقعا ترسناک بود

Farcry

الن ویک یکی از بهترین بازی های نسل ۷ بود.نه به خاطر اینکه ترسناکه (اصلا ترسناک نیست) بلکه به خاطر داستان بی نظیر و گرافیک هنری و فضاسازی هایی که داشت،این بازی راحت میتونست تبدیل به یه دنباله مثل last of the us بشه و اگر نسخه های جدید اون منتشر بشه اوضاع بازی های انحصاری ایکس باکس خیلی خیلی بهتر میشه.

Naranj

یک چیزشو نگفتی؛ دوبله دارینوس!

TheFreeCritic

سایلنت هیل امروز بعد خوندن این خبر خود کشی کرد

SHREK

اونم خوب بود به مولا.

Mahdi

رزیدنت ایول ۴ و alien که اصلا ترسناک نیستن شما چطوری تو لیست قرارش دادید

SHREK

RE4 قبول دارم واقعا ترسناک نیست ولی alien حتی 20 درصد از اونایی که بازی کردن تمومش نکردن از ترس به مولا. RE2 REMAKE هم Mr.X😱

Mahdi

رزیدنت ایول ۳ ارجینال هم واقعا ترسناک بود شبا خواب نمسیس رو می دیدم

SHREK

آره 3 اورجینال واقعا خوب بود توی ریمیک نمسیس خیلی بد بود فقط توی چندتا صحنه می شد فایت بدی.

Mahdi

کسی هست اندازه من رزیدنت ایول ۴ رو بازی کرده باشه؟

AŁɪ

چهار بار تمومش کردم بیشتر بازی نکردم چون واقعا مسخره شده بود برام 🤣

Mahdi

۴ بار؟ من فکر کنم ۱۰۰۰ بار شده ، الانم با شبیهساز نینتندو وی تو گوشیم بازیش میکنم ، تو کامپیوتر هم دارمش ، نمیدونم چرا از بین رزیدنت ایول ها فقط عاشق ۴ هستم ، رولیشنز ۲ هم خوب بود

SHREK

رو PS2 تمومش کردم. خدا بود به مولا. منتظر REMAKE هستم به مولا.

Mahdi

من رو ps2 , ps3 , xbox 360 , ps4 , pc و در آخر باشبیه ساز نینتندو وی رو گوشی بازیش کردم فکر کنم ۱۰۰۰ بار شده باشه ، امیدوارم ریمیکش هم بیاد و مثل ریمیک ۲ عالی باشه

SHREK

آره ریمیکش اگر مثل 3 نشه خیلی خوبه. روی PC میخواستم بازی کنم ولی اون موقع با ماوس کار نمی‌کرد منتظرم ببینم خبری از ریمیک میشه یا نه. اگر نشد میرم ریمستر پلی میدم.

Mahdi

من با دسته بازی میکردم

V800B

یه بازی بود ب اسم shadow اگه اشتباه نکنم خیلی جالب و ترسناک بود البته نسبت ب سنم
بازیش نسبت ب دوران خیلی نکات جالبی داشت

pooria

اولش بگم که نویسنده جدید کیه دیگه؟ رضا؟!
خب من هیچوقت بازی ترسناک بازی نکردم 😅 در بهترین حالت ترجیح میدم استریمشو ببینم 😁

Milad7

Resident Evil و Alien

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رضا بهرامی نیا