حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

10 تا از بهترین سازندگان بازی در سال 2020 (Top 10 Developers)

در طول این سال خارق العاده، ماجراهای باورنکردنی در صنعت گیم رخ داد و شاهکار های بسیاری در این سال به نمایش در آمد. هنر بازی سازی به بسیاری از عوامل از جمله مکانیزم، قصه گویی، طراحی چشم نواز و … بستگی دارد که همه این عوامل بتوانند با تلفیق یک شاهکار ایجاد کنند و مخاطب را برای ساعت ها مجذوب خود کنند.

بهترین سازندگان بازی در سال 2020

ما قبلاً در مورد برخی از بازی های مورد علاقه خود در سال 2020 صحبت کرده ایم، اما این دفعه نوبت رسیده به بهترین سازندگان بازی در سال 2020:

10- شرکت Ubisoft Montreal

10- شرکت Ubisoft Montreal

Assassin’s Creed Valhalla بازیکنان را به سفری احساسی و متلاتم در عصر وایکینگ ها می برد و بیان قصه ای که در قلب گیمرها جای گرفت.

Assassin’s Creed Valhalla، تازه واردان و چه پیشکسوتان را به طور یکسان تبدیل به یک Eivor کرد و سفری را به ما هدیه داد که مملو از ماجراجویی، تصمیمات دشوار و آزمایشات و سختی های زندگی در لبه وظیفه و افتخار بود.

Valhalla با مبارزاتی که به جاه طلبی و بازگشت ویژگی های اصلی مانند Hidden Blade احساس می شود.

9- شرکت بازی سازی Square Enix

9- شرکت بازی سازی Square Enix

Final Fantasy VII یکی از محبوب ترین آثار در این رتبه بندی است. اسکوئر انیکس با تصور مجدد Midgar با کمک گرافیک مدرن، داستان Cloud، Aerith، Tifa و باند هیجان را به اوج خود رساند. در حالی که برخی از جنبه های بازسازی مانند همان نسخه اصلی بود، این تیم همچنین طراوت و شادابی را در داستان ارائه داد که باعث ایجاد یک حس بی نظیر در وجود بازی کن می شود.

8- کمپانی بازی سازی MOON

8- کمپانی بازی سازی MOON

همیشه تضمین نمی شود که یک نسخه جدید از بازی بتواند از نسخه اصلی پیشی بگیرد، اما Ori و Wisps این کار را در اوایل سال جاری انجام دادند.

استدیو MOON داستانی را تعریف کرد که زیبایی و زشتی در کنار هم قرار گرفته بود و با لبه های زندگی و مرگ معاشقه می کرد و از طریق یک داستان عالی، قلم زیبا و یک اثر هنری نفس گیر، تأثیر آن را بیشتر کرد.

Will of the Wisps دارای گیم پلی است که به طرز شگفت انگیزی از بسیاری جهات عالی است و از بازیکن می خواهد در رویکرد خود متفکر باشد و از نحوه پیشرفت در داستان صبور باشد. از بسیاری جهات، این قابلیت ها نسبت به نسخه اصلی گسترش یافته و داستان را در جهت خود جزئیات و در طراحی روایت خود را به بهترین نحو طراحی کرده است.

7- استودیو بازی سازی Mediatonic

7- استودیو بازی سازی Mediatonic

Mediatonic با گیم پلی ساده اما هیجان انگیز خود بر روی ژانر محبوب Battle Royale دست به کار بزرگی زد. Fall Guys Ultimate Knockout به گونه ای است که تنها هدف آن فقط سرگرم کننده ترین شکل ممکن باشد. کارکتر شما در بازی یک لوبیای ژله ای غول پیکر (اگر فکرش را بکنید ترسناک است) است، Fall Guys که به سبک بازی Mario در ژانر آنلاین ارائه می شود طی دو سال گذشته بر فضای بازی های آنلاین تسلط داشته است.

رقابت در برابر بازیکنان دیگر به سبک و شکل های مختلف با وجود موانع می تواند آدرنالین خون شما را تا حدی زیادی افزایش دهد.

6- کمپانی بازی سازی Ryu Ga Gotoku

6- کمپانی بازی سازی Ryu Ga Gotoku

Yakuza یکی از رتبه های برتر با سابقه است که همیشه در رتبه بندی ها یکی از برترین ها بوده است، اما استودیوی Ryu Ga Gotoku تصمیم گرفته است با یک قهرمان جدید رویکرد کاملاً متفاوتی نسبت به آینده رتبه بندی داشته باشد. در حالی که Yakuza Like a Dragon کاملاً در قلب سری خود وفادار مانده است و با تعادل بخشیدن به مضامین خشن و صحنه های خنده دار و کمدی، از تغییر در سبک بازی هیچ ترسی نداشت.

قهرمان جدید Ichiban Kasuga است، او مردی بسیار شیرین و خشن است که در بعضی مواقع این مورد آزاردهنده می شود.

Ichiban با داشتن ذاتی اصیل و مهربانی در وجود خود آرزوی خود را بدست آورد و توانست خود را یک قهرمان بنامد.

تغییر قهرمان، تنها تغییر عمده کمپانی RGG Studio نیست که با نسخه Like a Dragon به بازی اضافه شده است. همچنین این شرکت سبک مبارزه جدیدی را پیاده سازی کرد که باعث ایجاد لحظات شگفت انگیزی می شود.

5- کمپانی Valve

5- کمپانی Valve

Valve از گذشته کاملاً واضح بود که ادامه Half Life نخواهد بود، مگر اینکه تیم مطمئن باشد که می تواند روی بازی به طرز معنی داری مانند گذشته بر روی کاربر تاثیر بگذارد. این بازی از قابلیت VR Alyx استفاده می کند. Alyx کاملاً روان، از لحاظ گرافیکی و مکانیکی خیره کننده است و وحشت بازی را با جزئیات حیرت انگیز، زنده می کند.

در حالی که کاربران VR بسیار کم بودند به لطف این شاهکار بسیاری از افراد برای تجربه این بازی به کاربران VR پیوستند.

4- شرکت Nintendo

4- شرکت Nintendo

Animal Crossing New Horizons آخرین مورد از مجموعه Animal Crossing است، آخرین نسخه این بازی در زمانی منتشر شد که جامعه بازی ها بیشترین نیاز را به آن داشتند. New Horizons همزمان با آغاز قرنطینه COVID 19 منتشر شد و این عنوان نه تنها بسیاری از افراد را مجذوب خود کرد، بلکه به کانون تجارب بی حد و حصر افراد مشتاق به تعامل اجتماعی تبدیل شد.

بازیکنان در این این بازی می توانند عروسی، جشن تولد، جلسات کاری و … را راه اندازی و مدیریت کنند.

3- استودیو Sucker Punch

3- استودیو Sucker Punch

Sucker Punch با انتشار بازی Ghost of Tsushima قدرت خود را نشان داد، این بازی با داستانی خیره کننده از یک سامورایی که هر کاری برای افتخار و نظم از دستش بر می آید انجام می دهد، حتی اگر این به معنای خیانت به همان چیزی باشد که او برای محافظت از آن تلاش می کند. سفر جین بسیار عالی بود، مکانیک های مخفی کاری، دنیای زیبا و زیبایی کاوش ترکیبی عالی بود. اغلب اوقات، این بازی به خوبی توانسته حس یک سامورایی را در بازی به بازیکن بدهد که واقعا در هنگام تجربه این بازی خسته نخواهید شد.

این استودیو با افزودن تجارب چندنفره با ماموریت ها و حملات، نسخه جدید این سری عالی بازی را حتی بهتر از نسخه های قبلی کرد.

2- Naughty Dog

2- Naughty Dog

The Last of Us Part II برخی از قسمت های داستان را به خوبی طراحی نکرد، اما این مانع از موفقیت و تحسین این دنباله تلخ نشد. آخرین مرحله در سفر الی بسیار غمناک است و باعث می شود او در اثر نفرت و عصبانیت پس از مرگ یکی از نزدیکانش تقریباً قابل تشخیص شود و آن ماهیت اصلی خود را از دست دهد.

Naughty Dog هنگام ساخت این دنباله، متناوباً بین اتفاقات امروز و خاطرات خوشآیند گذشته صحنه های شگفت انگیزی خلق کرد.

1- Supergiant Games بهترین شرکت بازی سازی 2020

1- Supergiant Games بهترین شرکت بازی سازی 2020

این شرکت از Bastion گرفته تا Transistor تا Pyre و Supergiant به طور مداوم خود را به عنوان یکی از توسعه دهندگان برتر بازی ثابت کرده است، اما سرانجام با انتشار Hades، همه چیز را به اوج خود رساند.

در حقیقت، Hades یک شخص سرسخت است که حتی افرادی که به بازی های خشن علاقه ای ندارند می توانند از آن لذت ببرند. Supergiant Games هرگز از ساخت بازی های جدید با سبک جدید ترسی نداشته است و توانسته حس متفاوتی را به گیمر ها بدهد. به عنوان یک جمع بندی می توان گفت که بازی Hades یک موفقیت بزرگ برای شرکت Supergiant به حساب می آید.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستم!

ممنون از اینکه تا به اینجا با معرفی 10 شرکت بزرگ بازی سازی همراه ترنجی بودید. اگر درباره شرکت های سازنده بازی معرفی شده در این مطلب سوال، نظر یا پیشنهادی دارید می توانید از قسمت دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pooria

یعنی واقعا الکترونیک ارتز نباید اینجا باشه 🤔 اخه لامصب ea مثل اینا میمونه که دم دستشویی ها نشستن پول میگیرن برای تخلیه (تو دیار ما بهش میگن ری دن 😂) میمونه چطور اینجا نیست 😑🤔

Milad7

Ubisoft 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
آرین کرمانی