حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دیسپلی میت نمایشگر آیفون ۱۲ پرو مکس را بهترین نمایشگر موبایل می داند

نوشته

3 سال قبل | 12 دیدگاه | اپل، تست، نمایشگر

یک پرچمدار دیگر و یک تست دیپسلی میت دیگر آن را بهترین نمونه بازار می داند! بله، دیسپلی میت نمایشگر آیفون ۱۲ پرو مکس را بهترین نمایشگر موبایل می داند و حقیقتا خیلی هم غافلگیر کننده نیست. اولا که این دستگاه بهترین پرچمدار اپل است و دوما من به یاد دارم دیسپلی میت پرچمداری را بررسی کرده باشد و آن را “بهترین نمایشگر موبایل” ننامد. تنها سوالی که برای من وجود دارد این است که آیا آن ها اصلا به فاکتور مهم رفرش ریت فکر کرده اند؟!

نمایشگر آیفون ۱۲ پرو مکس

 

اپل به تازگی خانواده آیفون ۱۲ خود را روانه بازار کرده است و اکنون برای خرید در دسترس هستند. مدل گران قیمت معرفی توسط این شرکت، آیفون ۱۲ پرو مکس است و ظاهرا بهترین نمایشگر گوشی های هوشمند تاکنون را دارد.

DisplayMate بررسی خود از نمایشگر آیفون ۱۲ پرو مکس را منتشر کرده و آن را با بالاترین درجه عملکرد صفحه نمایش یعنی A+ رتبه بندی کرده است. همچنین جایزه “بهترین نمایشگر گوشی های هوشمند” را به این دستگاه اعطا کرده است.

جدا از این، آنچه چشمگیر است این است که این گوشی هوشمند با داشتن ۱۱ رکورد موفق به رسیدن به یک نقطه عطف شده است. برای مقایسه ، آیفون ۱۱ پرو سال گذشته به بازار عرضه شد که ۹ رکورد عملکرد را برای صفحه نمایش کسلب کرد

در اینجا لیستی از رکوردهای صفحه نمایش گوشی های هوشمند است که توسط iPhone 12 Pro Max کسب شده است را برای شما می نویسیم:

  1. ۱- بالاترین: دقت رنگ مطلق (0.9 JNCD) – از نظر بصری با “بهترین” تفاوتی ندارد.
  2. ۲- بالاترین: دقت کنتراست تصویر و دقت مقیاس شدت (2.19 گاما) -از نظر بصری با “بهترین” تفاوتی ندارد.
  3. ۳- کوچکترین: تغییر در مقیاس دقت و شدت رنگ با محتوای تصویر APL با (0.2 JNCD) – از نظر بصری با “بهترین” تفاوتی ندارد.
  4. ۴- کوچکترین: تغییر مقیاس کنتراست و شدت تصویر با محتوای تصویر APL با (0.00 گاما) -از نظر بصری با “بهترین” تفاوتی ندارد.
  5. ۵- کوچکترین: تغییر در اوج درخشندگی با سطح تصویر متوسط ​​محتوای تصویر APL با (1 درصد) -از نظر بصری با “بهترین” تفاوتی ندارد.
  6. ۶- بالاترین: روشنایی تمام صفحه برای گوشی های هوشمند OLED با (825 نیت برای 100٪ روشنایی APL).
  7. ۷- بالاترین: امتیاز کنتراست تمام صفحه در نور محیط (172 در 100٪ APL).
  8. ۸- بالاترین: نسبت کنتراست (بی نهایت).
  9. ۹- کمترین: بازتاب صفحه (4.8 درصد).
  10. ۱۰- کوچکترین: تنوع روشنایی با زاویه دید (27٪ در 30 درجه).
  11. ۱۱- بالاترین: وضوح صفحه قابل مشاهده 2.8K یا (1284 ذر 2778) – 4K از لحاظ بصری در گوشی های هوشمند شارپ تر به نظر نمی رسد. (که به نظر شخصی من این آخری واقعا اشتباه است چون چه قابل تشخیص باشد چه نباشد به هر حال “بالاترین وضوح” برای این دستگاه نیست)

با این حال همانطور که  گفتیم یک جنبه وجود دارد که نمایشگر آیفون ۱۲ پرو مکس را از رقبا عقب می اندازد و آن رفرش ریت است. در حالی که شرکت های دیگر رفرش ریت ۹۰، ۱۲۰ و حتی ۱۴۴ را ارایه می کنند، این گوشی های گران قیمت اپل فقط رفرش ریت ۶۰ هرتز دارند.

در این مورد DisplayMate می گوید که برای اکثر برنامه ها خوب است زیرا زمان پاسخگویی بسیار سریع صفحه نمایش OLED و پردازنده های بسیار سریع CPU و GPU در آیفون ۱۲ پرو مکس بسیار خوب است. (چرا؟! 😶)

برای جمع بندی مشخصات نمایشگر تلفن باید بگویم که آیفون ۱۲ پرو مکس از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی Super Retina XDR برخوردار است که وضوح صفحه 2778 در 1284 پیکسل، اوج روشنایی 1200 نیت، تراکم پیکسل 458 پیکسل و نسبت کنتراست 2،000،000:1 را ارائه می دهد.

امتیاز DxO نمایشگر آیفون ۱۲ پرو منتشر شد: رتبه سوم و پایین تر از گلکسی نوت ۲۰ اولترا

نظر شما درباره نمایشگر آیفون ۱۲ پرو مکس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
TheFreeCritic

جان ؟؟ 😐🤨😲😳
کنتراست ۲،000،000:۱ رفرش ریت ۶۰ هرتز و روشنایی ۱۲۰۰ و رزولوشن fhd+ با چگالی پیکسل زیر ۵۰۰ بهترین در دنیای موبایل ؟؟؟؟
وات ده فاک آر یو کیدینگ می ؟؟؟
وانپلاس هشت پرو و نوت بیست الترا سکته زدن الان کنار منن

TheFreeCritic

راستی ویوو اکس ۵۰ پرو پلاس و اوپو فایند اکس دو پرو رو هم از قبل خاک کردیم 😭😐😂😂😂

mostafa3

مشکل دقیقاً این تست dxo هست هنوز موندم چطوری صفحه نمایش رو تست می‌کنه نمره چطوری میده

SHREK

دیسپلی میت… میخورد🙃🙃

Mahdi.L

این بررسی کاملا نشون از عدم اعتبار تست های این سایت میده
در اینکه نمایشگر آیفون ۱۲ پرو مکس عالیه شکی نیست، ولی بهترین نیست.
هم اینکه از نظر بصری و فنی در بخش رزولشن نمایشگر پایین تر از نوت ۲۰ الترا قرار میگیره ( که در متن اشاره شده بالاترین وضوح قابل مشاهده که این مورد اصلا قابل چشم پوشی نیست و اعداد و ارقام به صورت رسمی ثابت می کنه که بیشترین تراکم پیکسلی و رزولشن مطلق به این گوشی نیست و کسانی که دائما با نمایشگر های 2k و 4k سر کار دارند خیلی راحت تر میتونند تفاوت کیفیت تصاویر رو متوجه بشند چون چشم ها ممکنه در نگاه اول متوجه تفاوت ها نشه ولی بعد از مدتی به این تفاوت ها پی میبره، مخصوصا در موبایل ها که گوشی رو در فاصله نزدیکی به چشم ها نگه میداریم) و در بخش رفرش ریت هم که مبتدی ترین افراد هم با یک بار استفاده گوشی ۶۰هرتز و ۱۲۰هرتز تفاوت رو حس می کنه و کاملا در کیفیت بصری و تجربه کاربری تاثیر گذاره.
البته در بحث روشنایی در تنظیمات دستی واقعا بالاتر از بقیه قرار داره و در بخش دقت رنگ هم ممکنه مقداری بهتر عمل کنه.
به نظرم بهتر بود میگفت بهترین در روشنایی و دقت رنگ ولی با توجه به نبود رفرش ریت ۱۲۰، عملا بهترین بودن براش معنایی نداره.

Mahdi

ریفرش هم کشکه

V800B

ن خوشم امد از اپل با این صفحه نمایش
سخت افزار هم ب گمونم بیشتر روی صرفه جویی کار کرده تا قدرت وگرنه ی قول ب تمام معنا بود اگه باتری بزرگتر میزاشت تا نخاد محدود کنه

ahmad

یه سایت معتبر این صفحه نمایش را بررسی کرده اونوقت آقای عطا یی تو این خبر کلی تیکه انداخت و کنایه زد چرا؟ نکنه شما آزمایشاتتون یه چیز دیگه نشون میده؟ کاش ۱۲۰ هرتز بود منم اینو میگم ولی فعلا به حز اون تو اکثر زمینه ها برتره چرا ناراحتین

V800B

ب هر حال هرکس برا نداشته هاش حرفی میزنه یا کاری میکنه
من ک کیف این نتایج کردم دمش گرم اپل

MohammadFarhaadi

۱۲۰ هرتز بودن نمایشگر یکی از چندین تمکانات نمایشگره.آیفون تو اکثر موارد بهترینه فقط میمونه ۱۲۰ هرتز که امتیازش رو نداره با توجه به بهترین بودن در اکثر تستها شده بهترین.کجای این فهمیدنش سخته؟!

نیما عرفانی

برا همین چیزاست که میگم هروقت صحبت از منفعت(شخصی یا غیر شخصی/با قصد و غرض یا بدون نیت و هدف خاصی) به میون میاد برتری های اپل یا به چشمشون نمیاد یا میاد ولی نمیخوان بروز بدن اما به محض اینکه صحبت از معایبش باشه سریع فیدبک نشون میدن.

Milad7

حرف کدوم یکی را باور کنیم؟ دگزو یا دیسپلی میت؟ 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)