حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولیدکننده های واکسن کرونا مورد حمله هکرهای روسی و کره شمالی قرار گرفتند

نوشته

3 سال قبل | 5 دیدگاه | امنیت، پزشکی و سلامت

مایکروسافت در یک پست جدید در وبلاگش گفت که حملات سایبری که از کره شمالی و روسیه نشات گرفته اند و شرکت هایی را هدف قرار داده اند که تحقیقاتی را برای واکسن ها و درمان های COVID-19 انجام می دهند. اینکه تولیدکننده های واکسن کرونا مورد حمله هکرهای روسی و کره شمالی قرار گرفتند واقعا می تواند نگران کننده و البته غیرانسانی باشد.

تولیدکننده های واکسن کرونا

مایکروسافت می گوید هدف این حملات هفت شرکت دارویی و محقق برجسته در ایالات متحده، کانادا، فرانسه، هند و کره جنوبی بوده است.

بر اساس پست وبلاگ نوشته شده توسط تام برت، معاون امنیتی و امنیتی مشتری شرکت مایکروسافت:

“در میان اهداف، اکثریت سازندگان واکسن هستند که واکسن COVID-19 در مراحل مختلف آزمایشات بالینی دارند.”

مایکروسافت از این شرکتها نام نبرد یا جزئیاتی درباره اطلاعاتی که ممکن است به سرقت رفته یا به خطر بیفتد ارائه نکرد، اما گفت که این سازمانها را مطلع کرده و در صورت موفقیت حملات به آنها کمک کرده است.

به گفته مایکروسافت، اکثر حملات توسط محافظت های امنیتی آن مسدود شده است.

واکسن کرونا

واکسن کرونا

بر اساس پست وبلاگ، هکرها از روشهای مختلفی برای انجام حملات استفاده کردند، از جمله تلاش برای ورود به روش Brute force login (حمله قوی از خطا و آزمون برای حدس زدن اطلاعات ورود به سیستم، کلیدهای رمزگذاری یا یافتن یک صفحه وب مخفی استفاده می کند. هکرها با امید به حدس زدن درست همه ترکیبات ممکن را انجام می دهند.) برای سرقت اطلاعات ورود به سیستم و همچنین حملات Spear-phishing (فیشینگ نیزه ای یک کلاهبرداری ایمیل هدفمند است که تنها هدف آن دستیابی غیرمجاز به داده های حساس است) که هکرها به عنوان استخدام کننده ای که به دنبال موقعیت های شغلی بودند و به عنوان نمایندگان جهان سازمان بهداشت خود را عنوان می کردند.

برت نوشت:

“این نگران کننده است که اکنون این چالش ها ایجاد شده اند زیرا از حملات سایبری برای اخلال در سازمان های مراقبت های بهداشتی که با همه گیری کرونا روبرو هستند استفاده می شود.” “ما فکر می کنیم این حملات غیر منطقی است و باید توسط همه جامعه متمدن محکوم شود.”

مبتلایان جدید ویروس کرونا در ایالات متحده و سایر مناطق جهان در حال افزایش است، اما علائم امیدوار کننده ای در تولید واکسن وجود دارد. شرکت های Pfizer و BioNTech اعلام کردند واکسن آنها ۹۰ درصد در پیشگیری از COVID-19 علامت دار در کارآزمایی های بالینی موثر است. این داده های اولیه هنوز توسط محققان مستقل بررسی نشده است، اما کارشناسان این خبر را “بسیار دلگرم کننده” خوانده اند. و انتظار می رود که یک واکسن از Moderna به زودی اطلاعات اولیه را منتشر کند.

نظر شما درباره این اتفاق امنیتی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Demon

این کره شمالی عجب چیزیه!!! 😂
همین یک ماه پیش گفت تازه اولین نفر شناسایی شده الان حمله کرده به واکسن!!!

afsoon

جنگ رسانه ای غرب ..کره شمالی نیازی به داشتن واکسن نداره ..روس ها هم که خعلی جلو تر از فایرز هستن ..هرچند هنوز این واکسن ها کلی کار دارن تا بتونن جلوی ویروس رو بگیرن ..

pooria

خدا شفات بده 😐
باشه روسا جلو ترن
کره شمالی هم که اصلا گل و بل بله واکسن میخوان چیکار؟

Milad7

بدون شک روسیه کثیف ترین کشور دنیاست….

Milad7

کره شمالی هم منجلاب خالصه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)