حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام فقط می تواند تراشه 4G به هواوی بفروشد

نوشته

3 سال قبل | 10 دیدگاه | هواوی

دیروز بود که در ترنجی برای شما نوشتیم کوالکام مجوز فروش تراشه به هواوی را کسب کرده است. اکنون، گزارشی از چین می گوید که به جای تراشه های 5G، به شرکت سیگنال سبز برای فروش تراشه 4G داده شده است. در حقیقت کوالکام فقط می تواند تراشه 4G به هواوی بفروشد. خب این برای بازار این روزها که تشنه 5G است خبر خوبی نیست.

طبق گزارشی از چین، تولیدکنندگان زنجیره تامین می گویند که کوالکام مجوز فروش تراشه های 4G به هواوی را دریافت کرده است. این شرکت قبلا در تراشه های 4G که عمدتاً توسط مرکز تحقیقات Xi’an ارایه شده است با هواوی همکاری نزدیک داشته است.

اکنون، پس از دریافت مجوز این شرکت به دنبال افزایش عرضه تلفن های همراه 4G است. چند روز پیش گزارش ها حاکی از آن بود که کوالکام از قبل مجوز تجارت با هواوی را کسب کرده است. با این حال، گزارش جدید نشان می دهد که حداقل در حال حاضر فقط می تواند تراشه های 4G را بفروشد.

اخیرا بسیاری از شرکت ها مجوز تجارت با هواوی را دریافت کرده اند. در این میان موارد قابل توجه AMD ، Intel ، Samsung Display و موارد دیگر هستند. در صورت صحت گزارش، تقریباً 300 شرکت در انتظار دریافت تأیید از دولت ایالات متحده هستند.

دولت ایالات متحده برای این موضوع سخت افزاری با هواوی درگیر بوده است. پس از اینکه شرکت های خود را از استفاده از تجهیزات 5G هواوی به دلیل نگرانی های امنیتی منع کرد، اخیراً تجارت تراشه های این شرکت را نیز مسدود کرد. به همین دلیل هواوی تحت فشار زیادی قرار گرفت. این شرکت نمی توانست از خدمات گوگل استفاده کند، چیپستهای Kirin خود را از طریق TSMC تولید کند و فناوری 5G خود را در سراسر جهان گسترش دهد.

این گزارش می گوید کوالکام از این تحریم و ارایه مجوز سود زیادی می برد. طبق گفته های اولیه این شرکت، مجوز فروش تراشه به هواوی در آینده از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد.

علاوه بر این، نزدیک به ۱۰ تولید کننده در سراسر مناطق از جمله TSMC ، SMIC ، SK Hynix ، سامسونگ الکترونیک ، وسترن دیجیتال برای گرفتن مجوز همکاری با هواوی، در صف انتظار هستند. این اخبار مطابق با گزارش های قبلی است که می گفتند دولت ایالات متحده مجوز اعطا می کند تا زمانی که اجزای سازنده آن برای تجارت 5G هواوی نباشد.

اگرچه این کار برای هوآوی، که در حال رفتن به سمت کمبود تراشه است، تسکین دهنده است، اما استفاده از 4G به جای 5G دشوار خواهد بود. به هر حال، منتظر بمانیم و ببینیم هواوی و کوالکام چگونه از این فرصت برای گسترش تجارت خود استفاده می کنند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید هواوی از این شرایط به خوبی عبور خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
S AH

رویای P50 با اسنپدراگون ۸۷۵……

Mahdi

هواوی ول کن از اینا خیری به تو نمیرسه خودت دست به کار شو

نیما عرفانی

با یه نظرسنجی جنجالی بین شیائومی و سامسونگ موافقین؟😄🔥
ساعت چند شروع کنیم؟؟🤔😅

Taha

به به نظرسنجی😌😁
من که هستم👍⁦🖐️⁩

Taha

ساعت ۹ خوبه؟

Mahdi

عاشقتم نظرسنجی

MSK

نمیتونه به smic بگه تراشه 5 جی جدا براش بسازه یعنی مودم 5 جی حدا داشته باشه فکر نکنم جوری باشه که نتونه گوشی 5 جی بده بیرون چون اینطوری خیلی بد میشه براش فکر کنم بشه این تحریم و دور زد و متوسل به مودم 5 جی جدا بشه البته اگه smic بتونه براش بسازه

SHREK

وقتی تراشه از 5G پشتیبانی نکنه مودم فایده نداره.

MSK

خب بلاخره غول مخابراتی دنیاس ولی راست میگین تراشه واحد پردازشیه و اون باید از باندای 5 جی پشتیبانی کنه ولی یوقت تونست یه کاری بکنه باید صبر کنیم تا بیشتر خبر درز پیدا کنه در ضمن مسلما تمام گوشی هایی که با اسنپ 875 میان از 5 جی پشتیبانی میکنن و اینجوری باید پردازنده را کمی محدود کرد
امیدوارم بتونه با قدرت سری پی را عرضه کنه مسلما بهترین میشه اگه محدودیت خیلی جلوشو نگیره

Milad7

ترامپ که بره اوضاع درست میشه 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)