حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک خبر خیلی بد برای کاربران گوگل فوتو / Google Photo

نوشته

3 سال قبل | 9 دیدگاه | گوگل

نرم افزار و سرویس گوگل فوتو از سال آینده دیگر فضای ذخیره سازی نامحدود رایگان برای عکسهای “با کیفیت بالا” یا “High Quality” (با حالت رزلوشن کامل اشتباه گرفته نشود) شما ارائه نمی دهد. این شرکت روز چهارشنبه تغییرات را در یک پست وبلاگ اعلام کرد و گفت برای “استقبال بیشتر از خاطرات خود”، نیاز به ایجاد محدودیت دارد.

گوگل فوتو

از اول ژوئن 2021 یعنی حدود خرداد ۱۴۰۰ سرویس گوگل فوتو فضای ذخیره سازی رایگان را به 15 گیگابایت فضای همراه با هر حساب گوگل محدود می کند. اگر فضای ذخیره سازی بیشتری می خواهید، باید ماهیانه برای اشتراک Google One پرداخت کنید که هزینه آن از 1.99 دلار در ماه (19.99 دلار در سال) برای 100 گیگابایت شروع می شود.

شیمریت بن یایر، معاونت Google Photos گفت:

“ما می دانیم که این یک تغییر بزرگ است و ممکن است تعجب آور باشد، بنابراین ما می خواستیم از قبل به شما اطلاع دهیم و منابعی در اختیار شما قرار دهیم تا این کار را آسان تر کنید.”

گوگل فوتو

گوگل فوتو

این تغییر خط مشی فقط در مورد عکس ها و فیلم های جدید اعمال می شود که پس از 1 ژوئن 2021 (سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰) آپلود می شوند، بنابراین هر آنچه که قبلا آپلود شده باشد در سهمیه فضای ذخیره سازی شما محسوب نمی شود. گوگل ادعا می کند که تقریباً 80 درصد از کاربران Photos پس از اجرای سیاست جدید حدود 15 گیگابایت از سقف محدودیت عبور نمی کنند! (چه ادعای عجیبی)

با این حال، پس از 1 ژوئن 2021 ، باید نحوه پشتیبان گیری بهتر از عکسها و فیلمهای خود را در نظر بگیرید. اگر قبلاً عکس هایی را با کیفیت اصلی بارگذاری کرده اید (که همیشه در سهمیه فضای ذخیره سازی شما حساب نمی شود، مگر اینکه تلفن Pixel با پیشنهاد نسخه پشتیبان با کیفیت اصلی منقضی نشده باشد)، این تغییرات جدید تأثیری در شما نخواهد داشت.

اگر مالک Pixel 2 یا نسخه های جدیدتر هستید، به پشتیبان گیری رایگان عکس با کیفیت بالا ادامه خواهید داد. اگر هنوز به نوعی یک Pixel نسل اول دارید، پدربزرگ شما باعث می شود فضای ذخیره سازی رایگان نامحدود را با کیفیت اصلی دریافت کنید. بنابراین، این دلیل دیگری برای خرید دستگاه های Google است.

گوگل همچنین گفت که تابستان سال آینده یک ابزار رایگان جدید ارائه می دهد که به کاربران برنامه Photos کمک می کند تا رسانه های پشتیبان گرفته شده خود را به راحتی مدیریت کنند.

“این ابزار به شما کمک می کند خاطرات موردنظر خود را برای حفظ مرور کنید و درعین حال عکسهایی را که ممکن است ترجیح دهید حذف کنید، مانند عکسهای تاریک یا تار یا فیلم های بزرگ.”

هنگامی که کاربران شروع به نزدیک شدن به حد مجاز می کنند، Google Photos هشدارها و اخطارها را ارسال می کند. گوگل همچنین به کاربران خواهد گفت که چند سال دیگر فضای رایگان خواهند داشت (بر اساس حجم باقی مانده و احتمالا نرخ عکاسی شما). این ایده بهتری به کاربران می دهد که چقدر دیگر می توانند رایگان از این سرویس استفاده کنند.

گوگل طی چند ماه گذشته اعلام کرده است که می خواهد از Google Photos کسب درآمد کند. این شرکت اخیراً علاوه بر ارائه خدمات چاپ عادی، از چاپ ماهانه ای نیز رونمایی کرده است که ماهانه ده عکس چاپی برای کاربران ارسال می کند.

سرویس Google Photos بیش از پنج سال پیش معرفی شد و از آن زمان به یکی از محبوب ترین سرویس های این شرکت تبدیل شده است. گوگل گفت که بیش از ۴ تریلیون عکس در Google Photos ذخیره شده و هر هفته 28 میلیارد عکس و فیلم جدید آپلود می شود. متأسفانه، آنچه خدمات را بسیار عالی کرده است اکنون بسیار پیچیده تر شده است.

شما از گوگل فوتو استفاده می کنید؟ این خبر مشخصا نمی تواند خبر خوبی برای شما باشد.

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ArtinAzodi

همین دیشب تصمیم گرفتم همه عکس و فیلمامو (حدود 600 گیگ) بریزم تو این فضای نامحدودش😑😑😑😂
شانس ندارم که….

pooria

متنو اصلا نخوندی از سال اینده
از خرداد ماه سال اینده

ArtinAzodi

چرا اتفاقا خوندم
ولی با این سرعت نت 600 گیگ یه سال تموم بیشتر طول میکشه
امروز خواستم یه فایل 120 مگی دانلود کنم سرعت نت اینقدر پایین بود اخر بعد یه ربع یکی دو مگ دانلود کرد…

ahmad

من همه عکسامو تو گوگل فوتو آپلود میکنم چه خبر بدی

Mahdi

یه سوال من بخوام با کیفیت اصلی آپلود کنم مشکلی هست ؟

Arad.Htc

الان میشه بگه این یعنی چی؟ آخه برام سواله من یه 2گیگی گزاشتم توش الان از سال دیگه به فنا میرن یانه(یکی منظور گوگل رو بگه)

Dr.Nazer

متاسفانه یا خوشبختانه (!) از فضای ابری استفاده نمیکنم…

pooria

من هم هیچوقت باهاش کنار نیومدم

Milad7

کاربرش نیستم!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)