حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مرورگر مایکروسافت اج آماده پشت سرگذاشت فایرفاکس است

نوشته

3 سال قبل | 10 دیدگاه | مرورگر

در ماه های اخیر، مایکروسافت همه توانش را پشت مرورگر وب جدید Edge مبتنی بر Chromium قرار داده است و به نظر می رسد که نتیجه تلاشش را خواهد گرفت. جدیدترین اطلاعات به ما می گوید که مرورگر مایکروسافت اج آماده پشت سرگذاشت فایرفاکس است.

با بازنشستگی اجباری اینترنت اکسپلورر حالا مرورگر Edge گل سرسبد این شرکت است و این وضعیت در سهم بازار مرورگر به خوبی می شود. بر اساس داده های Statcounter مرورگر Edge به زودی در رتبه بندی از Firefox یعنی رقیب تثبیت شده اش، پیشی خواهد گرفت که این یک کودتای جدی برای مایکروسافت است.

اگرچه فایرفاکس هنوز هم در حال حاضر سهم بیشتری (3.98٪ نسبت به Edge با 2.85٪) دارد، اما آمار قبلی در دوازده ماه گذشته تقریبا ثابت مانده است.

از طرف دیگر، مرورگر مایکروسافت از ماه آوریل از رشد مداومی برخوردار است که (در صورت حفظ) تا اوایل سال ۲۰۲۱ شاهد پیشی گرفتن از سرویس Mozilla است.

مایکروسافت با ارائه اولین بیلد پایدار Edge Chromium حدودا یکسال پیش آغاز به کار کرد. چند ماه طول کشید تا مرورگر پیشرفت کند، اما رشد آن از بهار به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

در حال حاضر مرورگر Edge سریع ترین رشد مرورگر در بازار را داراست و برای مثال فقط از شش ماه گذشته از 0.44٪ سهم بازار به 2.85٪ رسیده است. جالب که بیشترین جهش بین ژوئن و ژوئیه (0.8٪ +) ثبت شده است. در همین حال، در هر سه ماه گذشته، مرورگر اج حدود 0.3 درصد به سهم خود اضافه کرده است.

افزایش سهم را می توان تا حدی به تلاش های جدید بازاریابی نسبت داد، اما همچنین می تواند به پیشرفت هایی در کیفیت تجربه کاربری که آن را مطابق با تجربه کاربر از یک مرورگر وب مدرن سازگار کند، منتسب دانست.

مایکروسافت در ماه های اخیر تعداد زیادی از به روزرسانی های جدید را به مرورگر Edge ارايه داده است، از جمله تولید کننده رمز ورود ایمن، ابزار مقایسه قیمت داخلی، امکانات اسکرین شات و نوار تب های اسکرولی.

آموزش عمودی کردن تب های مرورگر Edge

این شرکت همچنین در حال آزمایش ویژگی جدیدی است. این ویژگی به نام بهبود سرعت باز شدن است که می تواند سرعت بازشدن مرورگر از دسکتاپ یا تسک بار ویندوز ۱۰ را افزایش دهد.

اگرچه Edge هنوز در مقایسه با رهبر بازار Chrome (که 66.12٪ سهم دارد) همچنان یک بازیگر جزئی است، اما مایکروسافت از عملکرد اولیه خود دلگرم خواهد شد. نکته اصلی این است که به نظر می رسد بیشترین تعداد کاربران از Internet Explorer و Edge Legacy مهاجرت کرده اند که هر دو بازنشسته شده اند.

بنابراین Edge برای ادامه روند رشد فعلی خود باید راهی برای ربودن کاربران از بزرگترین ماهی ها در بازار پیدا کند، گزینه هایی مانند: Chrome ، Safari و Firefox.

شما از چه مرورگری استفاده می کنید و چرا؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ArtinAzodi

هنوز با اینکه مدت هاست که عرضه شده تو بخش سیمکینگ history و synced tabs رو حالت coming soon هستن
کلا منظور مایکروسافت از soon چیه؟؟😑😑

Mahdi

آفرین همینجوری آماده باش

Arad.Htc

ممنون از پوشش این خبر (راستی بین شما فقط من هستم که از فایرفاکس استفاده میکنم؟؟ 😐)

Arad.Htc

دوستان من در اسکای روم بعضی مواقع از اج میرم در قسمت مرورگر زده کروم ولی من با اج کرومیوم رفتم یعنی همه سایت ها فکر میکنن من با کروم دارم کار میکنم؟؟
اگه اره پس چطوری این موسسات میتونن سهم مرورگر اج کرومیوم رو بدست بیاره؟؟
خیلی برام سواله اگر فهمیدید بگید😐👍

Arad.Htc

من از فایرفاکس استفاده میکنم البته الان هم دارم با اون تو سایت میگردم😐😉
البته برای بعضی از کارها که مربوط سرویس های گوگل با اج کرومیوم میرم یکم تنوع شه😐😂
ولی جدا از فایرفاکس استفاده میکنم به چند دلیل:
1.خیلی دوست ندارم تمام زندگی مجازی بشه گوگل
2. من از وقتی با نت آشنا شدم با فایر فاکس بودم و ع.اشق لوگوش هستم
3. موزیلا(سازنده فايرفاکس) تنها شرکتی هست که در مرورگر خود از کرومیوم استفاده نکرده از موتور رندر اختصاصی (متن باز) استفاده کرده

SHREK

با chrome بیشتر حال میکنم ولی Edge هم بدنیست.

Arad.Htc

آقای عطایی اسکایب قابلیت جدیدی به نام Raise hand رو در تماس گروهی اضافه کرده است +آموزش اینکار!
https://www.skype.com/en/blogs/2020-10-whats-new-raise-hand/

Milad7

اج مفتش گرونه فقط فایر فاکس 🙂

MohammadFarhaadi

brave استفاده میکنم فوق العادست.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)