حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک پیکسل ۵ اعدادی پایین تر از انتظار را ارایه می دهند

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | بنچمارک، گوگل

ما عادت داریم که پرچمداران گوگل معمولا بنچمارک کمتری نسبت به رقبای مستقیم خود داشته باشند، به گونه ای که نسل اول از اسنپدراگون ۸۲۱ با کلاک کمتر استفاده می کرد، در حالی که نسل Pixel 4 نسخه پلاس اسنپدراگون ۸۵۵ را از دست داده و از نسخه اصلی آن استفاده می کرد. این بار با اینکه پیکسل ۵ تراشه میان رده دارد اما در همان رده هم بنچمارک پیکسل ۵ اعدادی پایین تر از انتظار را ارایه می دهند.

بنچمارک پیکسل ۵

امسال Pixel 5 با تراشه میان رده اسنپدراگون 765G کاملا مشخص کرد که دستگاه جدید میان رده است. به نظر می رسد که این چیپست اما در واقع تقریباً به اندازه دیگر دستگاه های مجهز به اسنپدراگون ۷۶۵ هم رده خود، بنچمارک ثبت نمی کند.

وب سایت Gsmarena در حین بررسی، یک نمونه دیگر از گوگل Pixel 5 را درخواست کرد زیرا مشکوک به خرابی واحد اول بود. با این حال، واحد دوم فقط تأیید یافته های آن ها بود.

به نظر می رسد در تست های تک هسته ای پردازنده، اسنپدراگون 765G در داخل پیکسل ۵ عملکرد خوبی داشته و عملکردی را که انتظار داشتند، به شما ارائه می دهد. اما در امتیازات چند هسته ای و تست GPU آن بسیار عقب است. در واقع، از نظر عملکرد خام، بسیار به Snapdragon 710 نزدیکتر است.

این وب سایت همچنین تصمیم گرفت که دمای دستگاه را به عنوان مشکل این امتیاز پایین، تست کند. با کم کردن دمای دستگاه هم اما این هیچ تفاوتی ایجاد نمی شود.

در حال حاضر نظریه ما این است که گوگل فقط مودم 5G را از این تراشه می خواست و این کم مصرفترین چیپست موجود در آن زمان بود. اسنپدراگون 765G همچنین به جای مودم خارجی در اسنپدراگون 865، مجهز به مودم یکپارچه است که منجر به بهره وری حتی بهتر انرژی می شود.

اما سپس گوگل تصمیم گرفت که هسته های کوچک و پردازنده گرافیکی را مسدود کند یا از یک راه حل بسیار تهاجمی برای کاهش مصرف انرژی استفاده کند، که در یک عملکرد محافظه کارتر ارائه می کند و باتری را در اولویت قرار می دهد.

آنچه Pixel 5 در آن عملکرد بهتری دارد در واقع عمر باتری فوق العاده ای است و ما حدس می زنیم گوگل با این نظر موافق است که چیپست های پرچمدار این روزها برای اکثر مردم منطقی نیست.

نظر شما چیست؟ بنچمارک ها چقدر برای شما اهمیت دارند؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

واسه همینه کاستوم رام های پیکسل واسه گوشیای دیگه طرفدار زیاد دارن چون مصرف باتریشون پایینه

Milad7

فقط عاشق دوربینشم 😛

MohammadFarhaadi

اگر تو بلند مدت عملکرد رو با آپدیت ارتقا بده بازم میشه ازش چشم پوشی کرد‌

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)