حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دلیل ایجاد فاصله بین نمایشگر و بدنه پیکسل ۵ گوگل چیست؟

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | تماشا کنید، گوگل

به یاد دارید که یک هفته پیش برای شما نوشتیم مشکل جدی کیفیت ساخت پیکسل ۵ گوگل توسط کاربران گزارش شده است؟ امروز و با یک کالبدشکافی مشخص شد که دلیل ایجاد فاصله بین نمایشگر و بدنه پیکسل ۵ گوگل چیست.

پیکسل ۵

جدیدترین و بهترین موبایل گوگل یعنی پیکسل ۵ در حال عرضه به بازار است. با اولین برداشت و بازبینی از رسانه ها، برخی از مشکلات موجود در دستگاه نشان داده شده است.

مشکلات سخت افزاری مربوط به پیکسل ها، در این مرحله تقریبا به یک الگوی رفتاری صنعت تبدیل شده است (!)، و اساساً هر نسلی از طریقی این موضوع را در خود دارد. متاسفانه اما Pixel 5 موفق به شکستن چرخه نشد. ما درباره مشکل فاصله گرفتم نمایشگر از بدنه در Pixel 5 صحبت می کنیم.

چه چیزی بهتر از فیلم کامل کالبدشکافی و مونتاژ دوباره Pixel 5 برای دیدن دقیق آنچه که مسبب این اتفاق است. این ویدیو مجموعه ای از گیره ها را در اطراف صفحه نمایش نشان می دهد، علاوه بر این چسب برای باز شدن نیاز به گرما دارد.

اجازه بدهید ویدیو کالبدشکافی پیکسل ۵ را با هم ببینیم:

 

 

ساخت دستگاه کاملاً استاندارد، به طور کلی و ساختاری واقعا نباید مشکل ساز باشد. انصافا، گزارشات فاصله صفحه تاکنون فقط چند مورد بوده است. امیدوارم که این مسئله کاملا جدی نباشد زیرا ممکن است در حال حاضر گزارش های اینترنتی شما را به باور سوق دهد. حداقل این صفحه نمایش به دلیل مجموعه ای از کلیپس های سنگین در لبه آن، به زودی جدا نخواهد شد.

مسئله شکاف احتمالا یکی از مشکلات ناشی از کیفیت، مقدار یا کاربرد “چسب” است. مجری ویدئو در حالی که نمایشگر را از قاب جدا می کرد می گوید که چسب به کار رفته توانایی آن را دارد که حتی در صورت مقداری باز شدن بتواند همچنان دستگاه را ضد آب نگاه دارد. شنیدن این اطمینان بخش است اما من شخصا دوست ندارم دستگاهی که درز دارد را برای ضد آب بودن تست کنم.

پیکسل ۵

به جز بحث صفحه نمایش، به نظر می رسد که گوگل پیکسل ۵ در داخل بسیار منظم و معقول است. تعداد زیادی کانکتور بیرون جهنده و کابل های روبان طور در چند ماژول مستقل وجود دارد. عملی که به طور کلی برای قابل تعمیر خوب است.

کمی قابل توجه است که گوگل به روش ساخت فضای کمتری با قطعات لحیم شده و کاملا متصل، متوسل نشده است، خصوصا اینکه دستگاه در فیلم از دو آنتن 5G mmWave قابل توجه برخوردار است.

ساخت گوگل Pixel 5 به جای یک چیپست پرچمدار پرقدرت تر، از تراشه میان رده با بهره وری کمتر و گرمای کمتر یعنی تراشه ۷ نانومتری Snapdragon 765G، در ترکیب با یک جفت پد گرافیتی خوب و بزرگ استفاده کرده است.

یک امتیاز مشخص از نظر صرفه جویی در فضا این است که گوگل همچنین از سخت افزار Soli Radar با Pixel 5 چشم پوشی کرده است تا فضای بیشتری آزاد شود. اگرچه، گفته می شود ماژول و ویژگی Motion Sense در دستگاه های بعدی بازگردند.

نظر شما درباره کیفیت ساخت پیکسل ۵ چیست؟ مشخصا با توجه به این ویدیو مشکل از کیفیت ساخت نباید باشد، شاید به شکلی معدود در بعضی دستگاه ها این مشکل وجود داشته باشد.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خیلی عاشقشم

Mohammadr

می نوت 10 که از اول فاصله داشت… مدلش همینه… حالا چرا نمیدونم😐

Milad7

نشد یه پیکسل بدون مشکل ببینیم 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)