حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینتل Iris Xe Max را معرفی کرد: یک GPU مستقل که با GPU های یکپارچه، ادغام می شود

نوشته

3 سال قبل | 14 دیدگاه | اینتل، پردازشگرها

در این مرحله اینتل Iris Xe Max یک محصول آشنا است. این محصول از نظر فیزیکی با گرافیک یکپارچه درون جدیدترین پردازنده های موبایل اینتل یکسان است. با این حال، به صورت مجزا و با کلاک 1650 مگاهرتز (به جای 1350 مگاهرتز) ارائه می شود و 4 گیگابایت VRAM اختصاصی دارد.

اینتل Iris Xe Max

قدرت Xe Max به عنوان یک کارت حرفه ای است، یعنی در برنامه های تولید محتوا که ویژگی اشتراک بار اینتل به نام Deep Link دارند، شروع به کار می کند. این گرافیک یکپارچه پردازنده را قادر می سازد برخی از اجزای ساده حجم کار را محاسبه کند و Xe Max برای کارهای سخت Deep Link همچنین میزان تغذیه سیستم را تعدیل می کند تا هم به پردازنده های گرافیکی و هم به پردازنده مقدار بهینه انرژی را بدهد.

اینتل ادعا می کند که GPU های ترکیبی می توانند بارهای AI را حدود هفت برابر سریعتر از Nvidia MX350 انجام دهند. گفته می شود موتورهای رمزگذاری ترکیبی آنها، تحت عنوان Hyper Encode حدود 78٪ سریعتر از Nvidia RTX 2080 Super Max-Q است.

اگرچه به طور واضح بیان نشده است، اما به نظر می رسد که Deep Link به پشتیبانی نرم افزارها نیاز دارد. اینتل Xe Max همچنین یک GPU مخصوص بازی مناسب است، حتی اگر Deep Link در بازی ها کار نکند.

اینتل ادعا می کند که به طور کلی Xe Max در عناوین محبوب نسبت به MX350 برابر یا برتر است. اما هشدار داده شود: هیچ یک از پردازنده های گرافیکی نمی توانند بازی های مدرن بالای 1080p را بدون فداکاری های زیاد در تنظیمات بصری اجرا کنند.

اینتل Xe Max از امروز در دسترس است، اما قبل از خرید آن کمی تحمل کنید، زیرا اینتل به زودی بسته های نرم افزاری خود را ارايه می کند. از هم اکنون، سه لپ تاپ تأیید شده برای داشتن Xe Max وجود دارد: Acer Swift 3x ، Asus VivoBook TP470 و Dell Inspiron 15 7000 2 in 1. دل در حال حاضر در Best Buy در دسترس است و Asus و Acer ارائه می شوند به زودی به فروش می رسد

جالب است که اینتل آماده ارایه یک پردازنده گرافیکی مستقل جدید است، اما در عین حال آرزو می کنیم چیزی قدرتمندتر یا در دسترس به عنوان کارت دسکتاپ هم در کار باشد. به همین منظور، اینتل تأیید کرد که معادل دسکتاپ در نیمه اول سال آینده ارايه می شود، و آنها قول خود را مبنی بر اینکه “پردازنده های گرافیکی پیشرفته بازی” در سال 2021 ارایه خواهند شد، را تأیید کردند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید در ارایه پردازنده گرافیکی جدید خود موفق باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

خیلی عالیه واقعا واسه لپتاب های ارزون قیمت مناسبه تازه برای بازی بهتر از mx350 عمل میکنه

Taha

علی آیدی پابجی رو دادم.

AŁɪ

والا برات درخواست فرستادم ولی اوکی نکردی ‌.

Taha

میخوای تو آیدی بده من بهت درخواست بدم

AŁɪ

دوباره فرستادم اوکی کن 😶 آنلاین باش لطفا 😃

Taha

چشم.
فردا هروقت خواستی من هستم

AŁɪ

فردا تا ساعتای ۱ ظهر گیرم ۲ به بعد احتمالا هستم ‌.

Taha

اوکی

lovenokia

اتفاقاً با MX350 مقایسه شد و MX350 قوی تر بود . سرچ بزن .

AŁɪ

بنچمارک ها که اینو نمیگفتن

AŁɪ

comment image
comment image

SHREK

منتظر سری گیمنگم فک نکنم بتونه با AMD و NVIDIA رقابت کنه.

Mahdi

عالیه همچین چیزی

Milad7

بیشتر به درد لپ تاپ های دانشجویی میخوره 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)