حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حضور تراشه اگزینوس ۱۰۸۰ توسط سامسونگ تایید شد

نوشته

3 سال قبل | 12 دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

سامسونگ اگزینوس ۹۸۰ یکی از بزرگترین ارتقاها را برای تراشه میان رده این شرکت به ارمغان آورد و 5G را برای اولین بار در این بخش ارائه داد. در عین حال سطح خوبی از CPU و GPU را نیز ارائه داد. ما درباره اگزینوس ۱۰۸۰ شایعاتی شنیده ایم. امروز حضور تراشه اگزینوس ۱۰۸۰ توسط سامسونگ تایید شد.

اگزینوس ۱۰۸۰

سامسونگ اخیراً از طریق Weibo فاش کرده است که در حال کار بر روی Exynos 1080 بوده که ظاهرا به عنوان جانشین Exynos 980 در آمده است. اکنون، بخش نیمه هادی سامسونگ چیپست جدید را برای Android Authority تأیید کرده است.

سامسونگ همچنین تأیید کرد که Exynos 1080 به جدیدترین هسته های پردازنده Cortex-A78 و پردازنده گرافیکی Mali-G78 مجهز خواهد شد. اگر آرایش پردازنده چیزی شبیه به Exynos 980 باشد، می توانیم برای کارهای اساسی انتظار دو هسته قدرتمند Cortex-A78 و شش هسته Cortex-A55 را داشته باشیم.

بنچمارک Antutu اگزینوس ۱۰۸۰ سامسونگ روی مرز ۷۰۰ هزار امتیاز

همچنین اعتقاد بر این است که چیپست جدید می تواند با فرایند تولید ۵ نانومتری ساخته شود (در مقایسه با 8 نانومتر محصول قبلی) و به تراشه A14 اپل بکار رفته در سری آیفون 12 آن بپیوندد. انتظار می رود نسل بعدی تراشه های پرچمدار اندرویدی نیز از این روند استفاده کنند و طراحی کوچکتر و کارایی بیشتری را ارائه دهند.

این شرکت به ما گفت که یک مراسم معرفی کامل در راه است، اما قطعاً به نظر می رسد تلفن های میان رده 5G سامسونگ می توانند برای 2021 تنظیم شوند. ما قبلاً اگزینوس 980 را در گوشی هایی مانند Galaxy A51 5G و A71 5G مشاهده کرده بودیم. بنابراین منطقی است که Exynos 1080 در دستگاه های پیگیری یا تلفن های با قیمت مشابه ظاهر شود.

به محض اعلام پردازنده جدید توسط سامسونگ ، مقاله را به روز خواهیم کرد. دوست دارید چیپست های آینده سامسونگ Exynos را ببینید؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

این مصاحبه که مال چند روز پیش بود، انتوتوش هم اومده که ۴ تا A78 داره و فرکانس هسته پرایمش ۳ گیگاهرتزه

lovenokia

آخری ندونستیم که آیا این پردازنده میان رده هست یا پرچمدار .
الان این روی گوشی های A52 و a72 استفاده میشه ؟

نویسنده آزمایشی

اره من تو شایعات منتشر شده درباره ی a۷۲ خونده بودم احتمالا تراشش اینه با پنج تا دوربین و استفاده از لنز های جدید برای دوربین و احتمالاً از پلاستیک مات مثل اس ۲۰ اف ای برای پشتش استفاده میکنه.

نویسنده آزمایشی

بعضی جا ها هم نوشته برای اس ۲۱ نسخه چینه بازم باید دید.

AŁɪ

خوابشو ببینی روی موبایل های میانرده استفاده بشه مگه سامسونگ مخش کجه اینجوری فروش بزرگترین پرچمدارش یعنی نوت بیست الترا حتی به خطر میوفته 😆

نویسنده آزمایشی

چون میخواد سری نوت رو حذف کنه براش مهم نیست و با اینکارش میتونه میانرده ها با تراشه بالارده و سری اس رو با تراشه پرچمدار چند برابر کنه و اینجور جای خالی سری نوت احساس نمیشه و میتونه فروش گوشی های تاشوی خودش رو هم تضمین کنه.

عه یه کلمه ی محبوبیت باید میزاشتم جا موند.

AŁɪ

چه ربطی به حذف سری نوت داره اونم از سال بعد .
منظورم اینه پرچمداراش که خیلی از معرفی شدنشون نمی‌گذره فروششون کم میشه و سود سامسونگ بیشتر از فروش پرچمداراشه .

Mahdi

امیدوارم خوب باشه

ramin123

با در نظر گرفتن سابقه سامسونگ، هر جور حساب می کنم برای سری a نمیگنجه همچین پردازنده ای!!

Naranj

احتمالا برای سری لایت و فن ادیشن استفاده کنه

Milad7

اگزینوس کوره ی بخاری و دشمن باتری

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)