حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک Antutu اگزینوس ۱۰۸۰ سامسونگ روی مرز ۷۰۰ هزار امتیاز

نوشته

3 سال قبل | 34 دیدگاه | بنچمارک، پردازشگرها، سامسونگ

ما تا کنون با اگزینوس ۱۰۸۰ آشنایی خوبی داریم. اولین باز سه روز پیش بود که برای شما نوشتم تراشه ۵ نانومتری Exynos 1080 سامسونگ برای بازار چین در راه است. یک روز پس از آن هم برای شما نوشتیم که بنچمارک Antutu تراشه اگزینوس ۱۰۸۰ توانست از اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس عبور کند. امروز بنچمارک Antutu اگزینوس ۱۰۸۰ سامسونگ روی مرز ۷۰۰ هزار امتیاز دیده شده است که باز هم از Snapdragon 865 Plus عبور می کند.

بنچمارک Antutu اگزینوس ۱۰۸۰

 

جنگ اگزینوس و اسنپدراگون چیزی نیست که به این زودی ها رو به پایان باشد. پس از شکست سنگین اگزینوس ۹۹۰ در مقابل اسنپدراگون ۸۶۵، سامسونگ تمام تلاش خود را می کند تا خود را دوباره وارد بازی کند زیرا تعداد زیادی از کاربران گلکسی ها هنوز به مدل های Exynos گره خورده اند، بنابراین فقط منصفانه است که سامسونگ برای حفظ شهرت، کاری به نفع چیپست Exynos انجام دهید.

ما اخیرا درمورد اینکه Exynos 1080 یک تراشه ۵ نانومتری بوده که قرار است مختص چین باشد، صحبت کردیم و گرچه این گفته هنوز درست است، اما آخرین اطلاعات نشان می دهد که Exynos 1080 در واقع سرعت بسیار بالاتری نسبت به پرچمدار فعلی Snapdragon 865 Plus دارد. البته تا آنجا که به نرم افزار بنچمارک مربوط می شود.

بنچمارک Antutu تراشه اگزینوس ۱۰۸۰ توانست از اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس عبور کند

اکنون، ما می دانیم که تراشه Exynos 1080 منحصر به کشور چین است اما سامسونگ همچنین در حال کار بر روی Exynos 2100 است که پرچمدار بعدی آنها خواهد بود و براساس گزارش اخیر، گفته می شود Exynos 2100 از نظر پردازنده گرافیکی معادل Snapdragon 875 است.

بر اساس جدیدترین بنچمارک ها گفته می شود که اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس دارای امتیاز AnTuTu حدود 648،871 است که بسیار قدرتمند است. با این وجود Exynos 1080 انحصاری چینی با 693،600 سریعتر از آن است. این اختلاف 44729 امتیاز است و به راحتی می توان گفت که این یک اختلاف ساده نیست. به نظر می رسد تراشه جدید Exynos بسیار سریع است.

این داده از طرف یک Ice Universe معروف است که عکس بنچمارک اصلی Exynos 1080 را به اشتراک می گذارد و برخی جزئیات اصلی را تأیید می کند. می توانید ابتدا بنچمارک ها را بررسی کنید:

بنچمارک Antutu اگزینوس ۱۰۸۰

بنچمارک Antutu اگزینوس ۱۰۸۰

بنچمارک Antutu اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس

بنچمارک Antutu اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس

در حال حاضر، مشخصاتی عنوان شده است که Exynos 1080 از چهار هسته Cortex A78 و چهار هسته Cortex A-55 استفاده کرده و بالاترین کلاک آن 3 گیگاهرتز بوده و بسیار سریع است. شما همچنین از یک پردازنده گرافیکی Mali-G78 و حافظه رم LPDDR5 به همراه حافظه داخلی UFS 3.1 پشتیبانی می کنید. این دستگاه از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی می کند. صحبت از دستگاه شد و ظاهراً این دستگاه پرچمدار بعدی Vivo است.

البته لطفا توجه داشته باشید که بنچمارک تراشه اگزیوس روی اندروید ۱۱ است و تراشه اسنپدراگون روی اندروید ۱۰ که این شاید بتواند تفاوتی ایجاد کند. هر چند که اگر به جزئیات بنچمارک توجه کنید، بخش گرافیکی اگزینوس ۱۰۸۰ قوی تر ظاهر شده است. این یعنی شاید در بنچمارکی مثل گیک بنچ (که گرافیک تاثیر ندارد) تفاوت قدرت زیادی ظاهر نشود.

این اولین بار نیست که سامسونگ تراشه Exynos خود را به یک شرکت دیگر می دهد اما اگر سامسونگ موفق شده است این کار را انجام دهد، ما نمی توانیم منتظر بمانیم تا ببینیم این شرکت چه چیزی را برای گوشی های پرچمدار خود ذخیره کرده است که ماه آینده عرضه می شود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اگزینوس ۱۰۸۰ که در حقیقت جانیشن تراشه اگزینو ۹۸۰ (بالارده اما نه پرچمدار) است، می تواند قابل توجه باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
34 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

کجاش جانشین بالارده هست این تراشه ۷۰۰ هزار گرفته میگید بالارده من که اصلا باور نمیکنم این همون تراشه اس۲۱ خواهد بود ، از پارسال رو تموم میانرده هاش ۹۶۱۱ میزاره میخواید یه دفعه بره رو ۹۸۰ یا ۸۸۰ و بالارده هاش بشن۱۰۸۰

نیما عرفانی

“من که اصلا باور نمیکنم این همون تراشه اس۲۱ خواهد بود”
تو همون پست اولین امتیاز آنتوتوش گفتم که احتمال داره چیپست پرچمدارِ آزمایشی باشه و یعنی امتیازات نهایی از اون ۶۵۰ هزار هم بالاتر می‌ره که فعلاً تا مرز ۷۰۰ هزار اورده اونم بدون هسته ی شخصی سازی شده ی X1 . اصلاً همون فرکانس ۳ گیگاهرتز مهر تأییدیه برای اینکه این چیپست بالارده نیست و نوعی پرچمدارِ لایت از چیپست پرچمدارِ اصلیه .
تراشه ی سری S21 همونیه که نام احتمالیش ۲۱۰۰ هست.‌ این تراشه رو(۱۰۸۰) شاید اصلاً تا چند ماه خودِ سامسونگ استفاده نکنه ، مثل سنسور GN1 که داده به شریک تجاریش ویوو .‌
با این حال دوستانی که دست به منفی دادنشون خوبه و میان به کامنت اول منفی میدن ممنون میشم تشریف بیارین اظهار نظر کنید و بگین دقیقاً با کجای کامنتش مخالفین؟؟

Taha

آقای عرفانی من قبلاً هم گفتم بعضی ها چه حق بگی چه نا حق منفی میدن و کاریشون نمیشه کرد پس بهتره محلشون نزاریم چون اینجوری فکر میکنن دارن مارو اذیت میکنن و بیشتر تکرار میکنن.

نیما عرفانی

اون که آره …
مورد داشتیم در خصوص هر برند؛ هم تعریف کردیم هم انتقاد اما در دو حالت تعداد منفیا بیشتر از تعداد مثبتا بوده! خب این به وضوح نشون میده با خودت مشکل دارن نه حرفت😄 حتی در مواردی هم پیش اومده که میان از قصد کلی مثبت فیک بهت میدن که بقیه فکر کنن خودت به خودت مثبت دادی دیگه نمی‌دونن این راهی که تازه یاد گرفتن ما قبلاً راهزناشو گول میزدیم🙂.
حالا درسته که برای خودمون اصلاً این موضوع اهمیتی نداره اما خب حساب کن چندتا بازدیدکننده ی جدید که هیچ آشنایی با کاربرای سایت ندارن و میان برای دفعات اول کامنت هارو بخونن ، خب طبیعتاً تعداد مثبت منفیا در نوع نگرش و قضاوتشون تأثیر میذاره. هرچند که همیشه گفتم عاقلان میخوانند و عاقلان تصمیم میگیرند.
به هر حال بحثی بود که لازم دونستم بیام بگم .

Taha

(مورد داشتیم در خصوص هر برند؛ هم تعریف کردیم هم انتقاد اما…)
منطقیه . فکر کنم جدیدا یکی با من هم مشکل پیدا کرده چون همه پست هام یدونه دیس رو میخوره و شما هم که همینطور.. ولی من فکر کنم بدونم کیه اونی که هم برای منو و هم برای شمارو دیس لایک می‌کنه..
(حالا درسته که برای خودمون اصلاً این موضوع اهمیتی نداره اما خب حساب کن چندتا بازدیدکننده ی …)
تا حالا از این طوری به این قضیه فکر نکرده بودم 🤔

Taha

اصلاح میکنم.
تا حالا این طوری به این قضیه فکر نکرده بودم

نیما عرفانی

🙂⁦❤️⁩🎼

The Destroyer

خب پرچمدار لایت میشه بالارده دیگه😂
تو متن هم همینو نوشتن
رو پرچمدارا نمیاد ولی رو گوشیای ارزون‌تر میاد
خودشون هم گفتن جانشین اگزینوس ۹۸۰
ولی در راستای اون حرف مهدی
خود سامسونگ معمولا رو گوشیاش از چیپای خوب خودش استفاده نمیکنه
از اگزینوس ۸۸۰ که کلا نکرد
اگزینوس ۸۵۰ رو فک میکنم فقط رو A21s گذاشت
اگزینوس ۹۸۰ هم رو دو تا گوشی رفت کلا در صورتی که چیپ قابلی بود
معمولا ویوو استفاده میکنه از این‌جور چیپست‌ها

نیما عرفانی

“خب پرچمدار لایت میشه بالارده دیگه😂”
این معنی فقط در رابطه با خودِ گوشیا صدق می‌کنه که برای اونم اکثراً با توصیف “پرچمدار اقتصادی” عنوان میشه ، مثلاً هیچ وقت نمیان به یه اس ۲۰ FE یا یه می ۱۰ تی بگن بالارده!!
چیپست بالارده یعنی یه چیز تو مایه های دایمن ۸۲۰ ، کایرین ۹۸۵ و اسنپ ۷۶۸G که این چیپستِ اگزینوس ۱۰۸۰ تا الان ۳۰۰ هزار امتیاز بالاتر از دایمن ۸۲۰ اورده و این جهش عجیب و غریب تو ارتقاء یه نسل اصلاً معنی بالارده رو نمی‌ده اونم با فرکانس ۳ گیگاهرتز که با معرفی اسنپ ۸۶۵ پلاس و A14 Bionic قرار شده تو چیپست های پرچم‌دارِ ۲۰۲۱ تبدیل به ترند بشه.
اگه به قدرت پردازشی این چیپست بگین بالارده انگار دارید به سامسونگ توهین میکنید!

نیما عرفانی

این قسمت از قلم افتاد ؛
چیپست پرچمدار لایت میشه یه چیز مثل کایرین ۹۹۰ 4G نسبت به پرچمدار اصلی یعنی کایرین ۹۹۰ 5G که تو بعضی شاخص ها مثل فرکانس میانی و پایینی cpu ، فرکانس گرافیک ، تعداد هسته ی npu و همینطور سایز چیپ و تعداد ترانزیستور و فناوری ارتباطی و حتی ISP باهم تفاوت داشتن.

نیما عرفانی

حتی اون دوتا توی تکونولوژی ساخت هم باهم تفاوت داشتن و کایرین ۹۹۰ 4G بر خلاف ورژن ۵G مبتنی بر فرآیند EUV توسعه پیدا نکرده بود .
می‌خوام بگم تفاوت یه چیپست پرچمدارِ اصلی با چیپست پرچمدارِ لایت یعنی این و إلا تفاوت یه چیپست بالارده مثل دایمن ۸۲۰ نسبت به دایمن ۱۰۰۰ پلاس بیشتر از این حرف هاست که بخوایم به این چیپست سامسونگ بگیم بالارده .

The Destroyer

خب
اول این که این بنچمارک نمونه پیش‌تولید هست و در واقعیت میتونه این اعداد مقداری کمتر باشه مثل زمانی که برای می ۱۰ الترا امتیاز ۶۸۷ هزار لو رفت در صورتی که در نمونه تولیدی امتیازی در حدود ۶۴۰-۶۵۰ هزار میاره بدون خنک‌کننده و این داستانا
دوم این که کایرین ۹۹۰ ۴جی چیپ پرچمدار بود هرجور حساب کنید
همه‌چیزشون عین هم بود فقط ۹۹۰ ۴جی به خاطر لیتوگرافی ۷ نانومتری معمولی تعداد ترانزیستورهای کمتری داشت و در نتیجه امتیازاتش پایین‌تر بود البته فرکانس GPU هم ۱۰۰ مگاهرتز کمتر بود نسبت به ۹۹۰ ۵جی

باز هم میگم مقایسه پارسال با امسال کار درستی نیست اصلا چون اون زمان هسته X1 وجود نداشت که بخواد یهو تفاوت عظیم ایجاد کنه اما اگر بخوایم تراشه‌ای رو به عنوان بالارده حساب کنیم برای هواوی ۹۸۵ تراشه بالارده هواوی بود و همونطور هم که خودتون گفتید دایمنسیتی ۸۲۰ و ۱۰۰۰ ال هم بالارده مدیاتک
و اگر جفت این‌هارو نسبت به امتیازات پرچمدارشون بسنجید حدود ۹۰-۱۰۰ هزار اختلاف داشتن با بهترین چیپ پرچمدارشون
که باز اگر بخوایم مثلا برای مدیاتک، دایمنسیتی ۱۰۰۰ معمولی رو در نظر بگیریم و برای های‌سیلیکون هم ۹۹۰ ۴جی رو این اختلاف کمتر میشه و در واقع دایمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس یه جورایی حکم ۸۶۵ پلاس برای ۸۶۵ معمولی رو داشت
ولی در خصوص کوالکام مجبوریم ۷۶۸جی رو بالارده در نظر بگیریم چون هیچ چیزی بین این تراشه و ۸۶۵ها نذاشت و بهترین تراشه غیر پرچمدار کوالکام همین ۷۶۸جی بود که با پرچمدارش بیشتر از ۲۰۰ هزار اختلاف داشت
و این اختلاف و همینطور اختلاف بین اگزینوس ۹۹۰ و ۹۸۰ مشکل این شرکت‌هاس که چیزی ندارن بین اینا که ما مجبوریم اینجور تراشه‌هارو بالارده خطاب کنیم

نیما عرفانی

تو باید دایمن ۸۲۰ رو با ۱۰۰۰ پلاس و ۱۰۰۰L رو با ۱۰۰۰ بسنجی . تفاوت امتیاز دایمن ۱۰۰۰ ای که فکر نکنم رو هیچ گوشی مورد استفاده قرار گرفته باشه با دایمن ۱۰۰۰ پلاس در حد تفاوت امتیاز ۸۲۰ با ۱۰۰۰L هستش و هردو تو رنج ۵۰۰ هزار الی ۵۲۰ هزار هستن. دایمن ۱۰۰۰ نمونه ی آزمایشی و ۱۰۰۰ پلاس نمونه ی تکمیل شده و توسعه یافته ی همونه. پس به تبعیت از این موضوع و به طبع کایرین ۹۸۵ هم باید نسبت به کایرین ۹۹۰ ۵G بسنجی نه ۹۸۰ یا ۹۹۰ 4G .
اما خب مشخصاً اختلاف چیپست بالارده ی هواوی و مدیاتک با چیپست پرچمدارشون در حد اختلاف چیپست بالارده و پرچمدارِ کوالکام و سامسونگ فاحش نیست و قاعدتاً اختلافشون کمتر به چشم میاد.
هرچند که من در حال حاظر فقط اسنپ ۷۶۸G رو بالارده ی کوالکام می‌دونم و اگزینوس ۹۸۰ رو بالارده ی سامسونگ نمی‌دونم و در حد همون میان رده ست.

نیما عرفانی

جا داره یه اصلاحی تو حرفم لحاظ کنم؛
اگه اسنپ ۷۶۸G رو بالاردهٔ کوالکام بدونم پس بی انصافیه کایرین ۸۲۰ رو در کنار ۹۸۵ بالاردهٔ هواوی خطاب نکنم چون از ۷۶۸G امتیازش بالاتر شده …
comment image
و اینکه؛ ” هردو تو رنج ۵۰۰ هزار الی ۵۲۰ هزار هستن” 👇
comment image
دایمن ۱۰۰۰
comment image
دایمن ۱۰۰۰ پلاس رو رلمی(ریلمی)

Mahdi

منم خوشم میاد این تراشه با این بنچمارک تراشه پرچمدارش نباشه و یه جهش خوب رخ بده ولی باورش سخته

The Destroyer

این هسته X1 رو هم استفاده نکرده و همون تراشه S21 نخواهد بود
اون فرق داره با این به خاطر هسته X1
در واقع بالارده اصلش یعنی این
یه‌جورایی نسخه ضعیف‌شده تراشه‌های پرچمدار
منتها تا قبل از امسال و مثلا در سال ۲۰۱۸ که اسنپ ۷۱۰ اومد با این شعار که نسخه ضعیف‌شده پرچمدار هست و بسیاری مشخصات اون رو داره به خاطر اختلاف امتیازات زیادش با ۸۴۵ و این که این روند تا ۷۶۵جی هم ادامه داشت تعریف بالارده هم ضربه خورد
اصلش اینی هست که الان میبینیم
یه چیپ ارزون‌تر و با مشخصات بسیار مشابه که همون کارایی‌هارو برای گوشی‌های ارزون‌تر میده

به خصوص برای شرکتی مثل کوالکام کاملا جای خالی همچین چیزی حس میشه
خیلیه که شما بهترین تراشه پرچمدار رو داشته باشی اونم با اختلاف از بقیه و در عین حال بهترین چیپ میانرده‌ت هم کمترین امتیازات رو داشته باشه نسبت به رقباش و هیچی هم نباشه که این شکاف رو پر کنه

Mahdi

پس در این صورت بنظرت اگزینوس ۲۱۰۰ اگه وجود داشته باشه امنیازش چقدر میشه با هسته x1

mosayebso

دوست گرامی اینکه گفته میشه جانشین اکسینوس ۹۸۰ هست طبق صحبت های رسمی خود نماینده سامسونگ در مصاحبه هستش
پارسال سامسونگ a77 رو توی فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و معماری ۸ نانومتر روانه بازار کرد با انتوتو حدود ۳۵۰ هزار و امسال a78 رو با معماری ۵ نانومتر با فرکانس ۳ گیگاهرتز روانه کرده با بنچمارک ۷۰۰ هزار
پارسال هم اکسینوس ۹۸۰ ابتدا به ویوو داده شد بعد ورژن های ۵جی a51 و a71 بهش مجهز شدن
امسال احتمالا برند های چینی بیشتری از اکسینوس ۱۰۸۰ استفاده میکنن چون غیر ممکنه اسنپدراگون ۷۷۵ از لحاظ گرافیکی و همینطور پردازش سی پی یو برتر از اسنپ دراگون ۸۶۵ بشه درحالی ک بنچمارک ۱۰۸۰ هم از لحاظ cpu و هم gpu برتر از ۸۶۵+ هست

The Destroyer

این پیش‌بینی لزوماً درست نیست
کوالکام طبق شایعات دو تا تراشه خوب داره یکی با لیتوگرافی ۷ نانومتری و با معماری دقیقاً مثل ۸۶۵ اما با این تفاوت که فرکانس GPU و CPU از ۸۶۵ پلاس بالاتره
همین الان ۸۶۵ معمولی رو آیکو ۵ و ۵ پروی ویوو به امتیاز بیش از ۶۶۰ هزار تو آنتوتو رسیدن پس اون میتونه بیشتر از این عدد هم بگیره
علاوه بر اون تراشه جانشین ۷۶۵جی هم داره میاد که نمیدونیم دقیقا چجور مشخصاتی داره
شاید تو همون حدود باشه شاید هم امتیازات پایینتری بگیره ولی میدونیم لیتوگرافی ۵ نانومتری داره این یکی
پس کوالکام هم حداقل یه رقیب برای اگزینوس ۱۰۸۰ داره

AŁɪ

بازم بگو بالارده هست 😶

The Destroyer

بالارده‌س و هرجا هم اسم این تراشه رو میارن کنارش اصطلاح mid to high end رو هم میارن
اصلا فرض کنیم بالارده نباشه
شما اسم این رو چی میذاری در صورتی که میدونی سامسونگ یه چیز بهتر در حال توسعه داره و به عنوان تراشه پرچمدار رو سری اس ۲۱ هم میبره؟

AŁɪ

اسمشو می‌زارم غضنفر زمان 🙁 اوه ایکسیوزمی😀 /////////
فعلا هیچی معلوم نیست نمیشه قضاوت کرد ولی بهش خیلی خوش بینم امیدوارم مثل مدیاتک بتونه راه خودشو پیدا کنه .

نیما عرفانی

تو همون پست قبلی راجع به این موضوع هم جواب دادم …
✓https://toranji.ir/?p=1083830/#comment-246224

The Destroyer

خب پس من الان همینجا جواب اون رو هم میدم
مشکل جایی پیش میاد که سعی میکنیم با معیارهای سال‌های قبل و حتی نیمه اول امسال شرایط آینده رو بسنجیم
در صورتی که به نظر من کار اشتباهیه
امسال یه هسته X1 اومده که جهش بزرگی رو تو امتیاز CPU درست میکنه
هرچند اگه با همون هسته‌های A78 هم بریم این اعداد برای من منطقی هستن
به طور مثال شما اگر فرض کنید که امسال هسته X1 وجود نداشت تراشه پرچمدار اگزینوس سامسونگ طبق روال یکی دو سال اخیر با هسته‌های جدید سری A یه مقدار از پرچمدار قبلی کوالکام بیشتر امتیاز می‌آورد
اگر هسته X1 رو در نظر نگیریم بله این تراشه یه پرچمداره کاملا
ولی مسئله اینجاست که در معادلات نمیشه از هسته X1 چشم‌پوشی کرد
با اومدن هسته X1 حالا دیگه تراشه‌های پرچمدار حداقل کوالکام و سامسونگ هسته X1 دارن
پس استاندارد امتیازات بالارده‌ها هم میاد بالا چون میتونن با معماری مشابه پرچمداراهای سال‌های گذشته بدون این که جای پرچمدارای سال آینده رو بگیرن معرفی بشن

حالا دیگه تعریف عوض میشه
همونطور که بالاتر هم گفتم برای توصیف اگزینوس ۱۰۸۰ از عبارت Mid to high end استفاده میشه هم در افشاها و هم در پایگاه‌های خبری
که ترجمه خوبش میشه همون بالارده‌

و در پاسخ به اون سوال دیگه هم
من به شخصه هم پوکو اف ۲ پرو و هم می ۱۰تی پرو رو بالارده میدونم
پرچمدار یه شرکت اون محصولیه که شرکت همه‌چیزش رو میذاره پای اون
در این مورد میشه سری می ۱۰ (اگه نسبت به ردمی بگیریم بله ردمی کی ۳۰ پرو زوم و کی ۳۰ پرو پرچمدارای ردمین ولی نسبت به کل شیائومی من بالارده حساب میکنم هم می ۱۰تی پرو و می ۱۰تی رو و هم پوکو اف ۲ پرو رو)
حتی عبارت Flagship از کشتی‌هایی گرفته شده که تمام و کمال کل تکنولوژی کشتی‌سازی اون زمان در این کشتی‌ها به کار گرفته میشد و بسیار هم بزرگ بودن
comment image

دیگه حالا این که بیایم یه زیرشاخه به اسم پرچمدار اقتصادی اضافه کنیم باز “به نظر من” کار اشتباهیه چون این دو کلمه کاملا با هم در تناقضن
یکی معنی کامل بودن رو میرسونه و دیگری معنی ناقص بودن

در خصوص امتیاز مثلا اگزینوس ۲۱۰۰ هم من هیچ پیشفرضی ندارم حقیقتش
و کلا امتیاز تراشه‌های پرچمداری که مجهز به هسته X1 هستن
چون هسته جدید آرم یه مقدار اینجور پیش‌بینی‌هارو غیرممکن کرده و نمیدونیم دقیقا چقدر تاثیر داره در امتیازات نهایی

نیما عرفانی

خب دقیقاً مشکلت جاییه که معقوله ی “قیمت” رو در نظر نگرفتی .
برمی‌گردم به جمله ی خودت؛
“مشکل جایی پیش میاد که سعی میکنیم با معیارهای سال‌های قبل و حتی نیمه اول امسال شرایط آینده رو بسنجیم”
ما حتی نمیدونیم که اسنپدراگون ۸۷۵ در دو نسخه عرضه بشه یا نه … یکی با هسته ی X1 و یکی بدون اون ، دقیقاً عین کاری که سامسونگ داره رو ۱۰۸۰ و ۲۱۰۰ انجام میده .
به کارگیری هسته ی سفارشی X1 خودش تأثیر مستقیم می‌ذاره رو افزایش قیمت دیوایس .‌ از سال ۲۰۲۱ بالاخره باید یه تفاوتی بین یه پرچمدار ۷۹۹ الی ۹۹۹ و حتی ۱۰۹۹ دلاری با یه پرچمدار پریمیوم بالای ۱۱۰۰ دلاری باشه یا نه؟؟ از کجا معلوم هسته ی X1 فقط مختص پرچمدارای پریمیوم نباشه ؟؟
“دیگه حالا این که بیایم یه زیرشاخه به اسم پرچمدار اقتصادی اضافه کنیم باز “به نظر من” کار اشتباهیه چون این دو کلمه کاملا با هم در تناقضن”
این فقط حرف من یا افراد هم نظر با من نیست بلکه حرف خودتونم بوده . اصلاً صفت پرچمدار کش flagship killer که یه زمان شعار معروف وان پلاس بود از همینجا شروع شد . پرچمدار اقتصادی اسمش روشه ؛ یعنی برخورداری از اکثر ویژگی های یه پرچمدار تمام عیار اما با قیمت معقول و پایین تر از رقبا . گوشی مثل iQOO Z1 و همین mi 10t pro یا پوکو اف ۲ پرو، نمیگن بالارده . حالا اینکه شما میخوای تو عقیده ی قبلی خودت تغییرات ایجاد کنی و بگی بالارده اون دیگه مسئله ی دیگه ایه و باعث نمیشه واقعیت عوض بشه .
هسته ی X1 هم خیلی بخواد رو افزایش امتیاز اثر گذار باشه نهایتاً ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار تا بیاره رو‌ این ۷۰۰ هزار ، تازه اونم در کنار پیشرفت های دیگه ای مثل افزایش تعداد هسته ها و فرکانس واحد گرافیکی و واحد پردازش عصبی (npu) و غیره .
برخلاف افشاها و پایگاه های خبری من میگم این چیپست(اگزینوس ۱۰۸۰) به ۳ دلیل بالارده نیست ؛
۱- استفاده از فرکانس ۳گیگاهرتز.
۲- جهش حداقل ۳۵۰ هزار امتیازی نسبت به اگزینوس ۹۸۰.
۳- اگه این چیپست بالارده باشه ، با ماهیت وجودی هسته ی X1 مغایرت داره چون به همون دلیل که گفتم ؛ خرید گوشی های مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ و اگزینوس ۲۱۰۰ با هسته ی X1 رو تحت شعاع قرار میده و دیگه عملاً اونا میرن تو رنج قیمت بالای ۱۱۰۰ دلار و بازه ی قیمتی بالارده ها میاد تا مرز ۱۰۰۰ دلار!!

The Destroyer

در خصوص قیمت اگزینوس ۱۰۸۰ هیچ ایده‌ای ندارم حقیقتش
چون رو سری‌ای از ویوو میاد که هیچ وقت سری ارزونی نبودن و حتی اگر رو سری‌های دیگه خود ویوو هم بیاد باز چون تولیدش برای فقط خود سامسونگ و ویوو محدود میشه نمیشه نظری داد
در خصوص اون یکی هم زمان مشخص میکنه آیا پرچمدار کوالکام با هسته X1 فقط محدود به پرچمداران پریمیوم هست و یا برای پرچمدارکش‌ها هم استفاده میشه

AŁɪ

حدس میزنم این و ۲۱۰۰ تفاوت عملکردی زیادی نداشته باشن و این صرفا برای سایر برندا ساخته شده و برای پرچمدار بعدی خودش ۲۱۰۰ بکار ببره یا شایدم ۲۱۰۰ اصلا در کار نبود

mosayebso

طبق بنچمارک گیک بنچ اکسینوس ۲۱۰۰ از یک هسته x1 داره درحالی که این چیپست فقط به هسته های a78 مجهزه
چطور ممکنه اینها از یک نسخه باشن
از طرف دیگه اکیسینوس ۱۰۸۰ از mali g78 mp14 استفاده میکنه درحالی که اکسینوس ۲۱۰۰ حداقل هسته های قابل پیشبینی برای mali g78 ۲۰ عدد هست

persepolis

عکس گرفته شده با میت چهل با دو کیفیت براتون میزارم
و درباره ی چگونی کارکرد لنز FreeForm lens

comment image

comment image

comment image

comment image

8 سال و 10 نسل ابتکارات پیشتاز طرح کلاسیک و ظریف

https://uupload.ir/filelink/PbbQ0Yc6xjJt/y9ds_huaweiailesitr_1602499680.mp4
……………………………………………………………………………….

لنز FreeForm که شایعه شده در سری Mate 40 وجود دارد چیست؟

سری Mate 40 هواوی در 22 اکتبر راه اندازی می شود. انتظار می رود این شرکت سه مدل را امسال معرفی کند-

یک میت 40 استاندارد

میت 40 پرو

میت 40 پرو پلاس

شایعه شده است که Pro Pro دارای چیپست Kirin 9000 ساخته شده با فرایند 5 نانومتر ، طراحی سوراخ دوگانه با صفحه نمایش منحنی ، ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعت با پشتیبانی از 65 وات شارژ و تا 12 گیگابایت RAM است.

پیش بینی می شود که دارای یک ماژول دوربین دایره ای با یک دوربین اصلی 50MP ، یک ماژول periscope با بزرگنمایی نوری 5X ، یک دوربین فوق کش و یک سنسور ToF باشد. با توجه به درزهای مختلف ، انتظار می رود هواوی این بار از لنز FreeForm بهره ببرد. بنابراین ، دقیقاً لنز دوربین FreeForm چیست؟

طب.ق DynaOptics ،

مجموعه های لنز نوری FreeForm مانند تراشه های Pringles است که در یک قوطی انباشته شده اند و منجر به یک مونتاژ لنز بسیار نازک با قابلیت شکست نور برتر می شوند. لنزهای فرم رایگان امکان خم شدن نور منحصر به فرد ، وضوح بالا ، میدان دید گسترده تر و عملکرد بهتر در نور کم را فراهم می کنند ، همه در فضای بسیار کمتری.

آنها همچنین امکان ایجاد چندین کانون را فراهم می کنند.

این به هوآوی کمک می کند تا با دوربین فوق گسترده خود از یک P40 Pro عالی ، شکایات اساسی را برطرف کند. در اینجا آنچه DxoMark در مورد دوربین فوق العاده گسترده P40 Pro در بررسی خود گفته است-

Huawei مانند Mate 30 Pro یک سنسور تصویر بزرگ و با وضوح بالا (40MP 1 / 1.54) را در دوربین فوق عریض خود پیاده سازی می کند ، که با یک لنز f / 1.8 سریع ترکیب می شود ، باید یک تصویر عالی در نور کم ایجاد کند. کیفیت نقطه ضعف یک سنسور بزرگ در فوق العاده گسترده طراحی لنز است. طراحی لنزی که زاویه دید بسیار گسترده ای ایجاد کند و همچنان در بدنه نازک یک گوشی هوشمند گران قیمت جای بگیرد ، یک چالش است. به همین دلیل Huawei به مصالحه 18 میلی متری رضایت داد ، که نسبت به دوربین اصلی بسیار گسترده تر است ، اما به اندازه برخی از رقبا ، مانند آخرین دستگاه های سامسونگ و آیفون ها که به ترتیب لنزهای 12 و 13 میلی متری ارائه می دهند ، گسترده نیست. ”

بنابراین ، هواوی چگونه از این لنز بهره خواهد برد؟

یک لنز فرم آزاد به هوآوی اجازه می دهد تا یک دوربین فوق عریض با وضوح بالاتر ، با یک میدان دید گسترده تر ، بسته بندی کند.

عکس هایی که با استفاده از لنز گرفته می شوند ، دارای اعوجاج کمتر و اثر چشم ماهی در لبه های تصاویر خواهند بود.

افزایش قابل توجه وضوح تصاویر ، کاهش نویز و تاری تاری لنز.

کاهش ضخامت ماژول دوربین که در صورت استفاده از لنزهای سنتی بسیار ضخیم تر خواهد بود.

من.بع: DynaOptics، OnLeaks

نیما عرفانی

مرسی 👍👌

_V_

Exynos 2100 = 1080 Plus

Mahdi.L

امتیاز بالایی داره مخصوصا در بخش گرافیک که تقریبا ۳۰۰ هزاره
منتها اگر قرار باشه با ۱ ساعت بازی و کار سنگین ۵۰٪ افت عملکرد پیدا کنه، این امتیاز ها ارزشی نداره.

Mahdi

مهمش همین بخشه ، اگه قرار باشه مثل اگزینوس ۹۹۰ باشه من اسنپدراگون ۸۵۵ رو بهش ترجیح میدم

Milad7

پشمام! یعنی واقعیه؟ از اگزینوس بعیده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)