حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه بنچمارک Exynos 2100 با اسنپدراگون ۸۷۵ بر اساس شایعات

نوشته

3 سال قبل | 9 دیدگاه | بنچمارک، مقایسه

ما می دانیم که تراشه ۵ نانومتری سامسونگ اگزینوس ۲۱۰۰ به زودی معرفی خواهد شد. همچنین اگزینوس ۸۷۵ تراشه پرچمدار کوالکام است که چشم خیلی از کاربران به آن دوخته است. مقایسه بنچمارک Exynos 2100 با اسنپدراگون ۸۷۵ بر اساس شایعات به ما نگاهی جالب به این ۲ تراشه جاه طلب می دهد. اولی می خواهد به افتضاح نسل قبلی خود پایان بدهد و دومی تاج را و تخت را برای کوالکام نگاه دارد (البته در دنیای اندروید) اجازه بدهید نگاهی بیاندازیم به اعداد و ارقام که البته همه چیز نیستند اما نمی توان از آن ها نادیده گذشت.

مقایسه بنچمارک Exynos 2100 با اسنپدراگون ۸۷۵

چندین گزارش به طور موثری تایید کرده است که طراحی اصلی کوالکام Snapdragon 875 و سامسونگ Exynos 2100 یکسان خواهد بود. هنوز برای تاجگذاری برنده خیلی زود است، زیرا هیچ یک از آنها تا سال ۲۰۲۱ وارد بازار نمی شوند. در همین حال اما امتیازات ادعایی Geekbench هر دو تراشه دوباره ظاهر شده است.

مقایسه بنچمارک Exynos 2100 با اسنپدراگون ۸۷۵

مقایسه بنچمارک Exynos 2100 با اسنپدراگون ۸۷۵

امتیازات Exynos 2100 (قبلا با نام Exynos 1000 شناخته می شد) و کوالکام اسنپدراگون 875 در Geekbench برای اولین بار در وب سایت کره ای Clien.net ظاهر شد.

یک کاربر دیگر اکنون ادعا می کند که یک مجموعه جدید از نتایج بدست آمده از دو مدل Galaxy S21 با تراشه های سامسونگ و کوالکام را به دست آورده است.

همانطور که بالاتر می بینید، بنچمارک Exynos 2100 و Snapdragon 875 امتیاز تک هسته ای 1323 و 1204 را کسب می کنند. به همین ترتیب، امتیازات چند هسته ای 4215 و 4121 است.

به نظر می رسد فعال کردن حالت صرفه جویی در مصرف انرژی، زمینه بازی را برابر می کند و نتایج هر دو دستگاه تقریبا یکسان است.

نتیجه فوق باعث می شود Exynos 2100 به طور قابل توجهی از Snapdragon 875 پیشی بگیرد. این تا حدودی با لیست قبلی Geekbench سابق که مخالف آن است متناقض دیده می شود. با این حال، ما باید این نتایج را با دوز سالم بدبینی (!) بررسی کنیم. اگرچه کلینن در گذشته در مورد چندین مورد درست گفته است، اما نبود یک لیست واقعی Geekbench صحیح بودن این نتایج را زیر سوال می برد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید تراشه پرچمدار امسال سامسونگ از تراشه پرچمدار کوالکام می تواند بهتر باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

وقتی پردازنده میدی سامسونگ بسازه برات باید ضعیفتر باشی

_V_

بی‌ربط

AŁɪ

هیچ وقت خوشم نمیاد از روی شایعات چیزی رو با چیزی مقایسه کنم .
ولی این طور که پیداس اگزینوس داره راه مدیاتک
که تا الان جواب داده و موفق بوده رو در پیش میگیره .

Mahdi

ببینیم و تعریف کنیم

MohammadFarhaadi

تاج که با این چیزا به کسی نمیدن!!!تاج حالا حالاها رو سر کوالکوم میمونه!هیچ برندی حتی نزدیک گردوخاکای پشت سر کوالکوم نیست‌!اگر هواوی مشکلاتش رو رفع کنه ممکنه به رقابت برگرده و بشه رقیبش ویا اگر مدیاتک در زمینه گسترش بازه تکنولوژیهای مرتبط با چیپست در موازات افزایش قدرت و همزمان بهینه کردنشون قدم برداره ممکنه چند سال دیگه بتونه رقیب کوالکوم بشه.تنها کسی که میتونه کوالکوم رو زمین بزنه خود کوالکومه وگرنه بقیه به اندازه چند سال فاصله دارن.آقایونی که فکر میکنن خوب چیپستای کوالکوم رو سامسونگ میزنه پس میتونه برا خودش هم همینکار رو بکنه باید بدونن که اصلا اینطور نیست و طراحی و تکنولوژیه ساخت چیپستای کوالکوم کار خودشه و سامسونگ در اصل فقط طرح ها رو میگیره و فقط سازندست.

Demon

اسرار بر کوالکوم👀

Finch

درست مثل سری 700 ، سری 800 هم رو به نابودی…

mehrdad_ma

حالا خوش بین باشیم مثل اون مدلی که رو s9 بود و امتیاز ۳۷۰۰ تک هسته آورد نشه در مقابلش اسنپ ۸۴۵ امتیاز ۲۴۰۰ آورد ولی عملکردشون خیلی اختلاف داشت .

https://en.m.wikipedia.org/wiki/ARM_Cortex-A78

اینجا هم گفته میتونن تا ۸ مگ حافظه L3 بزارن برای هسته x1 و بعید می‌دونم بیشتر از ۴ مگ گذاشته باشن
پردازنده a13 پارسال ۱۲ مگ کش L2 داشت
چه تو معماری x86 چه arm هر شرکتی که حافظه کش بیشتری میزاره نه تنها امتیازات بالا میره عملکرد پردازنده هم افزایش چشمگیری پیدا میکنه

Milad7

باید دید در واقعیت و عملکردهای مقایسه ای کدومشون بهتر عمل میکنند!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)