حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه ۵ نانومتری Exynos 1080 سامسونگ برای بازار چین در راه است

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

بخش جدید چیپست موبایل سامسونگ یک دوره انتقالی مهم را پشت سر می گذارد زیرا سری Exynos نسل بعدی از هسته های سفارشی توسعه یافته در هسته های اصلی ARM فاصله می گیرد. گفته می شود امروز اولین چیپست سامسونگ برای ایجاد این تغییر توسط مدیر موسسه تحقیق و توسعه سامسونگ چین تأیید شده است. به گفته AnTuTu به نقل از منابع قابل اعتماد تراشه ۵ نانومتری Exynos 1080 سامسونگ برای بازار چین در راه است.

Exynos 1080

گفته می شود تراشه ۵ نانومتری جدید برای بازار چین Exynos 1080 نام دارد و به زودی و احتمالاً تا پایان سال از طریق تلفن هوشمند با نام تجاری Vivo اولین نمایش خود را آغاز خواهد کرد. این منبع هیچ گونه مشخصات مربوط به چیپست آینده را اعلام نکرده است، اما جالب اینکه گزارش، حدس می زند که اگزینوس ۱۰۸۰ به طور خاص برای بازار چین طراحی شده است.

این برای اجزای سخت افزاری جدید سامسونگ در چین از طریق یک شریک OEM / مشتری، غیر معمول نیست. این اتفاق اغلب با سنسورهای دوربین می افتد، اما این قطعات معمولاً مخصوص بازار چین طراحی نمی شوند. در عوض توسط مشتریان سامسونگ و همچنین بخش تلفن همراه خود شرکت مورد استفاده قرار می گیرد.

این سوال را به وجود می آورد که اگر Exynos 1080 برای چین طراحی شده، بخش چیپست سامسونگ چگونه می تواند بازار جهانی را مدیریت کند؟ خب شاید، سامسونگ می تواند دو SoC پیشرفته 5 نانومتری را برای سال 2021 منتشر کند

گفته می شود که سامسونگ ضمن ساخت چیپست دوم ۵ نانومتری برای بخش تلفن همراه خود با نام اگزینوس ۲۱۰۰ یک تراشه اگزینوس ۱۰۸۰ را به بازار چین ارایه خواهد کرد.

این ممکن است برخی از سردرگمی ها را در مورد دلیل نامیده شدن چیپست آینده سامسونگ با نام های Exynos 1000 یا Exynos 2100 در نشت های مختلف روشن کند. به این دلیل که سامسونگ احتمالاً دو چیپست ۵ نانومتری را برای نسل بعدی تلفن های هوشمند راه اندازی خواهد کرد.

ما در لیست Geekbench برای Galaxy S21 به Exynos 2100 برخوردیم اما برای اطمینان از اعتبار بنچمارک خیلی زود است. در هر صورت، حتی گفته می شود که هر دو Exynos 1080 و Exynos 2100 تراشه های ۵ نانومتری خواهند بود، گفته می شود Exynos 2100 یک راه حل کمی قدرتمندتر است که به بخش موبایل خود سامسونگ برتری بیشتری نسبت به رقبای خود از چین خواهد داد.

حجم باتری و بنچمارک گلکسی اس ۲۱ پلاس با Exynos 2100 لو رفت

توجه داشته باشید، این حدس است و هنوز تأیید رسمی مبنی بر اینکه بخش تراشه سامسونگ از یک استراتژی دو جانبه پیروی خواهد کرد، وجود ندارد. نام اگزینوس 1080 ظاهراً امروز توسط مدیر موسسه تحقیق و توسعه سامسونگ چین تأیید شد اما اگزینوس 2100 تأیید نشد.

احتمالاً به این دلیل که مربوط به OEM های چینی نیست، یا شاید به این دلیل است که ممکن است کم و بیش همان تراشه با برند تجاری جدید در بازار جهانی باشد.

نظر شما چیست؟ منتظر تراشه های ۵ نانومتری سامسونگ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

چ خبر میتونست از این بدتر باشه؟
احتمالا اگزینوس 2100 رو میده بازار آمریکا که چفت میشه با ادرئو

1080 با gpu مربوطه رو هم با همرچفت میکنه میده چین و کشور هایی مثل ایران

نیما عرفانی

شایدم این نوید رو میده که سامسونگ و هواوی …
آیا خبری در راه است؟؟🤔

Mahdi

خیلی خوشحال شدم اسنپدراگون که به ما نمیرسه ، بزار به اونا هم نرسه خدا کنه واسه امریکا هم اگزینوس بفرسته😂

Milad7

ما داخل ایران اگزینوس نخوایم باید چیکار کنیم 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)