حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تغییر روش رجیستری گوشی مسافری از امروز

نوشته

3 سال قبل | 22 دیدگاه | اخبار داخلی

بر اساس بخشنامه گمرک ایران، از امروز دوازدهم مهر ماه اظهار و ثبت تلفن همراه مسافرین در لحظه ورود به کشور انجام می‌شود. تغییر روش رجیستری گوشی مسافری از امروز  باعث می شود  ثبت مسافری گوشی های موبایل که تا پیش از این طرفداران قابل توجهی داشت، کاملا محدود شود.

تغییر روش رجیستری گوشی مسافری از امروز

علی وکیلی مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران در بخشنامه ای به گمرکات اجرایی اعلام کرد، از روز ۱۲ مهر سال جاری،  اظهار و ثبت تلفن همراه مسافرین صرفا در محل مبادی ورودی کشور و پس از احراز هویت دقیق و تشخیص غیر تجاری بودن و طی تشریفات گمرکی در لحظه ورود به کشور انجام می‌گردد.

گفتنی است واردات موبایل مسافری عملا نیاز به ثبت سفارش ندارد، بر این اساس شواهد حاکی از افزایش ورود موبایل های گران قیمت از طریق مسافری و انجام رجیستری در گیتهای گمرک ورودی می‌باشد.

برابر مصوبه مذکور، پس از ۱۲ مهرماه، هرگونه ثبت غیر حضوری تلفن همراه مسافری و بعد از خروج از گمرکات اجرایی مبادی ورودی، ممنوع خواهد بود.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک تصریح کرد: بعد از تاریخ ذکر شده، کارشناسان گمرک در گیت های  ورودی مبادی مربوطه حاضر خواهند شد و به ارائه خدمات و انجام تشریفات گمرکی براساس این مصوبه با رعایت کامل مقررات می پردازند.

طرح رجیستری سامسونگ

طرح رجیستری سامسونگ

پیش از این انجمن وارد کنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اعلام کرده بود که با گذشت بیش از دو سال از اجرای طرح رجیستری که قرار بود جلوی واردات قاچاق موبایل را بگیرد، اما همچنان شاهد سوء استفاده سوداگران از خلاهای قانونی این طرح هستیم.

بر این اساس، طی ۲ سال اخیر صدها هزار دستگاه تلفن همراه قاچاق که عمدتا موبایل‌هایی با ارزش بیشتر از ۳۰۰ یورو بوده‌اند با سوءاستفاده از رویه مسافری وارد کشور شده است. این اتفاق، صدمات جبران ناپذیری را با خروج صدها میلیون دلار بر بدنه اقتصادی کشور وارد کرده و بسیاری از خریداران این دستگاه‌ها را با مشکلات عدیده‌ای از جمله عدم پشتیبانی مواجه کرده است.

نظر شما درباره این تغییر و تاثیرش بر بازار چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
22 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pooria

بچه ها تبریک میگم a01 از فردا 10 تومن

Taha

ای خدا بگم چیکارشون کنه.
آخه امروز😥😭😠

AŁɪ

بالاخره به هدفون رسیدن فقط میخواستن از بخش موبایل هم یه چیزی بکنن از مردم گفتن چی بهتر از ریجستری که قرار بود ورود کالای غیر مجاز رو در پی داشته باشه و قیمت گوشی ها کمتر بشه 😶 .
اصلا یه سوال چرا دولت خودش هزینه ریجستری رو نمیده مثلا ثبت شدن در سامانه ریجستری موبایل خیلی کار سختیه که واسش باید هزینه هم بدیم …
سس شعره محضه تصمیمات این dولت

Taha

می‌دونی چَرا؟
چون آنچنان رونق اقتصادی ایجاد شده که ما به۴۵ هزار تومان یارانه نیازی نداشته باشیم

SHREK

👳‍♂️💵💵💵💵
🇺🇸🚫🚫🚫🚫
👨‍🦱🦴🦴🦴🦴
🛢️⬅️👳‍♂️👳‍♂️👳‍♂️
☢️⬅️🇺🇸🇺🇸🇺🇸
🇺🇸⬅️⛔🚫⛔

OnePlus_Fan

😂😂😂

AŁɪ

هدفون 😂😅👆
هدفشون*

AŁɪ

رزیدنت اویل ۳ واسه پیسی کرک شد .

Mahdi

حجمش چنده؟

AŁɪ

نمی‌دونم

SHREK

نسخه fit girl حدود 13.5 گیگ

Mahdi

خوبه پس

SHREK

📱😄🇺🇸📲🚫ایران😭😭😭
GLX🤟😍🤟
IPHONE 💵💵💵😂

OnePlus_Fan

😔

SHREK

کپکام قفل دنوو را از بازی Resident Evil 3 حذف کرد.یعنی اگر برنمی‌داشت کرک نمیشد مثل Red dead 2.😩 قفل دنوو برای همیشه باید نابود بشه خودش باعث افت عملکرد توی سیستم‌های ضعیف و متوسط.

Farz1n

کاشکی اندازه یه سر سوزن وجدان داشتن حداقل تا اخر کرونا رجیستر گوشی زیر 200 دلار رو رایگان میکردن حداقل یه مقدار از قیمت گوشی کم میشد 🙁

Amir galaxy

یکی مفید مختصر توضیح بده به چه شکل شده

afsoon

این طرح واسه کشوری خوبه که اقتصاد شکوفایی داشته باشه .با این قیمت دلار با این وضعیت اقتصادی ریجستری مسخره ترین چیزی هست که میشه اجرا کرد

mohammadapp

ای ژون تا ۱۴۰۰ تحمل کنید، خب خدا رو شکر مشکل استادیوم رفتن بانوان حل شد،کنسرتها هم داره با شکوه تمام برگزار میشه. معلومه دولتیای تدبیر و امید با رنگ بنفششون و وارد کننده ها دارن حسابی میخورن. یه دفعه گوشی مسافری کلا منتفی بشه دیگه.

MohammadFarhaadi

چرا میگه خروج ارز از کشور؟!بی.ش.رف باید بگی خروج میلیاردها دلار از جیب ملت دردکشیده!پف.ی.وزای دزد.

Milad7

دوستان فعلا سایت بازه و به روال قبلی میشه رجیستر کرد….

Milad7

بهترره عجله کنید چون همین روزا سایت بسته میشه و بعدش انحصار و انحصار و انحصار…. شرکت هر قیمتی دلش خواست برای گوشی تعیین میکنه 🙁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)